UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Mitra Vasara
Toimittajaharjoittelija
Media
Ranskan Vogue valitsi Pariisin olympialaisia juhlistavaan kanteen pohjoisamerikkalaisen supermalli Gigi Hadidin urheilijan sijaan – vastaanotto oli jäinen
”Miksei oikea urheilija kelpaa lehden kanteen?”
Mitra Vasara
Brändit
Sweco panostaa työnantajabrändissään monimuotoisuusstrategiaan – Perusti keskusteluryhmän neuromoninaisille työntekijöille
”Usein käytännöt, jotka auttavat neuromoninaisia ihmisiä, hyödyttävät myös muuta työyhteisöä.”
Mitra Vasara
Ilmiöt
Joka viides suomalainen kokee yksinäisyyttä työelämässä – Helsinkimissio, Alko ja Frendie yhdessä yksinäisyyttä vastaan
Työterveyslaitoksen asiantuntijan mukaan on aika siirtyä autonomian korostamisesta jälleen yhteisöllisyyteen.
Mitra Vasara
Mainonta
Andrew Tindall The Drum-verkkolehdessä: ”Luovuudestaan palkitut mainokset eivät ole enää tuottavia, vaan keskinkertaisia”
Tindall väittää, että mainoksen tuottavuuden pitäisi olla yksi palkintokriteereistä.
Mitra Vasara
Brändit
Hyvinkään kaupungin tunnettuus- ja brändikampanjan keskiöön seudun äänimaisemat
”Tavoitteemme on tehdä kuntamarkkinointia aidosti ja kiinnostavasti.”
Mitra Vasara
Brändit
Welcome Cyclist -tunnuksen piirissä jo yli 500 suomalaisyritystä – sähkö- ja gravelpyörien suosio vauhdittaa trendiä
"Mielikuva minimibudjetilla reissaavasta pyörämatkailijasta ei vastaa tätä päivää."
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Kangasalaan ruoan verkkokaupan automaatioavusteinen keräilykeskus – Turkuun lisää robottikuljetuksia
Keskuksessa tulee olemaan 40 robottia, jotka hoitavat keräilyn.
Mitra Vasara
Brändit
Michelin-tähti kahdelle uudelle suomalaiselle ravintolalle sekä uusi vihreä tähti Helsinkiin
Suomessa on nyt 29 Michelin-oppaassa mainittua ravintolaa.
Mitra Vasara
Brändit
Fixus uudisti brändinsä ja nosti uudeksi kärjekseen helppouden
Suomessa on 350 Fixus-toimipistettä.
Mitra Vasara
Toimistot
Pekka Haaviston kampanjapäällikkönä toiminut Ville Hulkkonen palaa Milttonille 10 vuoden tauon jälkeen
Hulkkonen on työskennellyt viimeiset 10 vuotta sekä politiikan että liiketoiminnan kentällä.
Mitra Vasara
Brändit
Prisma on Suomen suosituin muotikauppa jo kuudetta vuotta peräkkäin
Jopa 37 prosenttia vaatetusta ostaneista on hankkinut vaatteita tai jalkineita Prismasta viimeisen vuoden sisällä.
Mitra Vasara
Toimistot
Duunitori ostaa ruotsalaisen työnantajabränditoimiston Keeparon
Konsernin liikevaihto nousee kaupan myötä yli 25 miljoonaan euroon.
Mitra Vasara
Media
Ulkomaiset mediat huomioivat Suomen matkakohteena ihailtavan hyvin vuonna 2023 – kasvua edellisvuoteen 70 prosenttia
Visit Finlandin palkittu imagokampanja Masterclass of Happiness saavutti historiallisen näkyvyyden. Kurssille haki 150 000 ihmistä 190 maasta.
Mitra Vasara
Toimistot
Vapa Media kalasti palkkalistoilleen kaksi uutta strategiaosaajaa
Sari Heinilä ja Jussi Hakanen ovat erikoistuneet strategiaan ja kanavaosaamiseen.
Mitra Vasara
Toimistot
Ilmari Piela nousee Fokus Median kaupalliseksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi
Piela siirtyy Fokus Mediaan mediatoimistokonserni Omnicom Media Groupista.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Seksivälineet nousivat Foodoran toiseksi suosituimmaksi kotiinkuljetetuksi tuotteeksi, kun elintarvikkeita ei lasketa
Noin 24 prosenttia seksivälinetilauksista sisältää myös suklaata.
Mitra Vasara
Brändit
Suomalainen Spinnova -kuitu pääsi Forbesin 30 alle 30 -listalla mainitun muotisuunnittelijaduo Paolina Russon asukokonaisuuteen
Asukokonaisuus osallistui Milanossa järjestettävään Challenge the Fabric Award –kilpailuun 14. toukokuuta.
Mitra Vasara
Viestintä
Kotus muistuttelee 20 vuotta vanhan lain noudattamisesta – haastaa viranomaiset parantamaan kieltä
Haasteeseen vastanneet organisaatiot julkistetaan kootusti 10. lokakuuta 2024 selkeän kielen päivän tilaisuudessa.
Mitra Vasara
Brändit
Makia ja pursiseura Merenkävijät riitelivät logon käytöstä vuosia sitten - julkaisevat nyt yhteistyömalliston
Osa malliston tuotosta käytetään Itämeren suojeluun ja Merenkävijöiden junioritoimintaan.
Mitra Vasara
Media
Mediateko on Pohjoismaiden ensimmäinen B Corp -vastuullisuussertifikaatin saanut mediayhtiö
Kotimainen ulkomainosyhtiö Mediateko ei aio jäädä odottelemaan tiukempia vastuullisuuteen liittyviä lakivaatimuksia EU:lta. Se haluaa kirittää myös muita alan toimijoita vastuullisuuteen.
Mitra Vasara
Viestintä
Etäyhteys hankaloittaa kansainvälistä kauppaa eri viestintäkontekstiin kuuluvien maiden kanssa
”Tulokset osoittivat, että videopohjainen vuorovaikutus oli haastavampaa silloin, kun vuorovaikutuksen osapuolten kulttuurierot olivat suuret.”
Mitra Vasara
Brändit
🔍 Hyvinvointiyrittäjä Jutta Larm: ”Jos joku jaksaa katsoa sisältöäsi minuutin, niin se on jo hyvä”
Larmin yritys Fitfarmin uutiskirjeellä on 200 000 tilaajaa.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Jopa kolmasosa ruuasta päätyy roskiin – rientävätkö digitaaliset kaksoset apuun?
Pilottiprojektissa vähittäiskauppiaalle tarjotaan tietoa hedelmien laadusta ja jäljellä olevasta kypsymisajasta, jotta myyjä voi hinnoitella tuotteet dynaamisesti.
Mitra Vasara
Brändit
Jokilaakson Juuston pakkaus palkittiin kultamitalilla New Yorkissa
The Dieline Awards -kilpailuun osallistui yhteensä 1500 työnäytettä 35 eri maasta.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Tiktok merkitsee jatkossa tekoälyllä tuotetun, muilta alustoilta ladatun sisällön automaattisesti
Tiktokin sisäistä tekoälyefektien merkkaustyökalua on käyttänyt jo yli 37 miljoonaa sisällöntuottajaa.
Mitra Vasara
Brändit
Herra Ylpön elämänohje numero 38 laukaisi yhteistyön kotimaisen designbrändin kanssa
“Herra Ylpön somesisällöissä oli myös kiinnostavia maalauksia, ja aloin nähdä ne vaatteina.”
Mitra Vasara
Brändit
🔍 Kasvuhakkeroija Mari Luukkainen: ”Tavoitteeni on pelastaa pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta”
Luukkaisen 20 vuoden ura teknologia-alalla alkoi kotisivujen tekemisestä disketeille.
Mitra Vasara
Brändit
If vahvistaa työnantajabrändiään - mahdollistaa kansallisten vapaapäivien vaihtamisen työntekijän oman kulttuurin juhlapäiviin
Ifissä voi jatkossa halutessaan työskennellä esimerkiksi helatorstaina.
Mitra Vasara
Toimistot
Wavecrest julkaisi kolme yrityskauppaa kuukauden sisällä – tähtäävät Euroopan suurimmaksi shopper-markkinointitoimistoksi
Wavecrestillä on asiakkaita jo viidessä maassa. Konsernin ennustettu liikevaihto vuodelle 2024 on 27 miljoonaa euroa.
Mitra Vasara
Toimistot
Reetta Ruusunen Aalto EE:n uudeksi liiketoiminta-aluejohtajaksi
Ruusunen siirtyi uuteen työhönsä konsulttiyhtiö Knowitilta.
Mitra Vasara
Media
Lääkärikeskus Aava julkaisi mielenterveysaiheisen dokumenttisarjan Max Senen kanssa
Aava, rap-artisti Max Sene ja Marmori Entertainment julkaisevat yhteistyössä Lucas Senen ohjaaman viisiosaisen dokumenttisarjan mielenterveydestä huolehtimisen normalisoimiseksi.
Mitra Vasara
Brändit
Helsinki houkuttelee kansainvälisiä matkailijoita eurooppalaisia kilpailijakaupunkeja huonommin – syynä vähäisempi markkinointi?
Tuoreen selvityksen mukaan Helsinki on pudonnut kilpailijakaupunkien kyydistä erityisesti pandemian jälkeen.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Some on nyt maailmanlaajuisesti suurin mediakanava
Facebook edelleen ylivoimaisesti suurin somealusta.
Mitra Vasara
Toimistot
Luxid Groupille triplavoitto vuoden 2024 Global Social Media Awardseissa
Yksi voitoista irtosi Outokummun pitkäaikaisella strategisella somekampanjalla.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Business Finlandilta 100 miljoonaa suomalaisen digiturvallisuusosaamisen viemiseksi maailmalle
100 miljoonan euron ohjelma kestää lähes viisi vuotta.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Vain 35 prosenttia suomalaisista kokee, että yritykset kantavat vastuunsa kestävästä kehityksestä
”Yritysten tulisi nähdä tämä mahdollisuutena ottaa johtava asema vastuullisuuskysymyksissä.”
Mitra Vasara
Ilmiöt
Yrittäjägallup: Nato-jäsenyys eniten pk-yritysten investointihaluja lisäävä tekijä
Kyselyyn vastanneista 35 prosenttia katsoo jäsenyyden vaikuttavan positiivisesti yrityksen investointihalukkuuteen.
Mitra Vasara
Myynti
Kasvu Open: Pk-yritysten suurin osaamisvaje on myynnissä ja markkinoinnissa
Työllisyysvaikutuksen näkökulmasta erityisesti kasvuvaiheen yritysten tukeminen luo uusia työpaikkoja Suomeen.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Teknologiayritys Maire kehittää työkalua, jonka avulla suuret B2C-yritykset voivat ennustaa tulevaisuuden kysyntää
Ennustavaa analytiikkaa tuottavan Mairen rahoittajissa on mukana Suomen tunnetuimpia sijoittajia kuten Leena Niemistö, Tuomo Riekki ja Tikura Ventures.
Mitra Vasara
Brändit
Volvo EX30 voitti arvostetun Red Dot -muotoilupalkinnon – ja yli 20 muutakin palkintoa
Viime kesänä esitelty EX30 on voittanut myös vuonna 1984 perustetun Car Design 2024 -palkinnon.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Heineken lanseerasi ”tylsän puhelimen” – tavoitteena lopettaa doomscrollaus
Kesäkuussa julkaistaan myös sovellus, jonka avulla minkä tahansa puhelimen voi muuttaa sellaiseksi, että vain soittaminen ja tekstiviestit ovat mahdollisia.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Lähes puolet viestinnän ammattilaisista päivystää vapaa-ajallaan työpaikan somekanavia palkattomasti
Viesti ry julkaisi tänään viestinnän ja markkinoinnin alalle uuden vähimmäiskorvaussuosituksen.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Suomi kiinnostaa kansainvälisiä osaajia, mutta suomalaisten oma into muuttaa ulkomaille laskenut
Suomalaiset muuttaisivat työn perässä mieluiten Ruotsiin, Saksaan, Norjaan tai Espanjaan.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Laittavatko beauty tech -tuotteet kosmetiikkamarkkinat uusiksi?
Suomessa satsataan luksuskosmetiikkaan yhä enemmän.
Mitra Vasara
Brändit
The Magnet Employer Branding Awards 2024 -kilpailun Grand Prix -palkinnon voitti Mehiläinen
Yhtiö pisti kilpailusta taskuunsa myös kaksi muuta tunnustusta.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Yhteistyö Eurovision laulukilpailun kanssa toi suomalaiselle no code -talo Choicelylle 73 prosentin kasvun liikevaihtoon
"No code -teknologiat ovat yksi tämän vuosikymmenen voimakkaimmin kasvavia teknologiatrendejä."
Mitra Vasara
Mainonta
Satokausikalenterin kehittänyt Satokausi Media laajenee urheilumanagerointiin – tavoitteena muuttaa sponsorointi mitattavaksi liiketoiminnaksi
Managerointitoimisto Sweat Stream opettaa myös urheilu-uran jälkeisiä työelämä- ja yrittäjyystaitoja.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Peräti 45 prosenttia lapsista ja nuorista haluaa rajoittaa puhelimella viettämäänsä aikaa – myös vanhempien huoli lapsen puhelimen käytöstä kasvanut merkittävästi
Vanhempia huolettavat lapsen puhelimen käytössä eniten koukuttavuus, grooming ja tietoturvauhat.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Elintarvikeinnovaatio Mö Chavre sai 10 000 euron palkinnon, mutta mitä ihmettä se oikein on?
Palkinto jaettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa.
Mitra Vasara
Mainonta
Wolt lanseeraa oman mainospalvelunsa, joka mahdollistaa kansainvälisten brändien tuotenäytteet suoraan kotiovelle
Wolt Ads -mainospalvelu on segmentoitu kahdelle eri kohderyhmälle: Woltin paikallisille kauppiaiskumppaneille sekä kansainvälisille brändeille.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Aalto-yliopiston tutkijat loivat Googlen kanssa tekoälymallin, joka simuloi tekstin näppäilyä älypuhelimella
Malli täydentää oikeilla käyttäjillä tehtyä, usein kallista ja aikaavievää testausta.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Personoidut tekoälyassistentit Koillismaalle? Uusi hanke tuo tekoälyn ihan tavallisille kuntalaisille ja yrittäjille
Naturpoliksen uuden hankkeen avulla halutaan tukea Koillismaan alueen digitaalista kehitystä.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Oma ikä koetaan suurimmaksi työllistymisen esteeksi – erityisesti yli 55-vuotiaiden ikäluokassa
”Jos 70-vuotiaat pitää saada työelämään, ei 50-vuotias voi mitenkään olla liian vanha töihin.”
Mitra Vasara
Ilmiöt
Vasta 40 prosenttia suomalaisista työnantajista aloittanut varautumisen EU-direktiivin mukaiseen palkka-avoimuuteen – nämä ovat suurimmat haasteet
”Moni ei välttämättä tiedä, että jo palkkahaitari on riittävä merkintätapa työpaikkailmoituksissa.”
Mitra Vasara
Mainonta
Citycon lanseeraa uuden myynti- ja mainospaikkabrändin kaikkiin kauppakeskuksiinsa – yksinkertaistaa markkinoille tuloa
Cityconilla on 33 keskusta, joissa vierailee vuosittain 140 miljoonaa kävijää.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Fonecta avaa yritysdatansa ilmaiseksi – hyötyä esimerkiksi markkinointipanostusten pohdinnassa
Tulevaisuudessa yhtiö aikoo tuoda esille tietoa eri toimialojen hakukäyttäytymisestä.
Mitra Vasara
Brändit
Euroopan 30 kiertotalouden edelläkävijän listalla 17 suomalaisyritystä – muun muassa Parmaco Group, Inrego ja Järki Särki
WCEF2024 -kiertotalousfoorumissa esiteltiin myös Tulevaisuustalo Sitran kiertotalousliiketoiminnan kehittämisen käsikirja.
Mitra Vasara
Brändit
Kuntaviestinnän SM-kilpailun finaalipaikka irtosi muun muassa Porisuhdeneuvojan, Aku Ankka-liitteen ja haalarimerkkien avulla
Kilpailuun jätettiin yhteensä 66 kilpailutyötä.
Mitra Vasara
Brändit
Kauppakeskus Ainoa on Vuoden kaupallinen tila -palkinnon voittaja
Vuonna 2023 Ainoassa vieraili 9,6 miljoonaa kävijää ja myynti kipusi 224 miljoonaan euroon.
Mitra Vasara
Luovuus
Uuden tutkimuksen mukaan radio teki Sibeliuksesta kansainvälisen mediahahmon
Umpinaisena pidetty 1930-luku oli tutkimuksen mukaan kulttuurisesti aktiivista aikaa.
Mitra Vasara
Brändit
Varma sai kolmatta kertaa platinatason tunnustuksen kansainvälisessä Ecovadis-vastuullisuusarvioinnissa
Varma ylsi yhden prosentin parhaimmistoon yli 100 000 analysoidun yrityksen joukossa.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Koivun kuoresta korvaaja titaanioksidille? Lumene kaavailee mikromuovien korvaamista suomalaisen Innomostin tuotteella
Innomost on laajentunut jo kuuteen eri maahan.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Miten tekoäly saadaan ymmärtämään ihmisen käyttäytymistä, ajattelua ja tunteita paremmin? Uusi tutkimus sai merkittävän rahoituksen
Antti Oulasvirta on saanut 2,5 miljoonan euron Euroopan tutkimusneuvoston Advanced Grant -rahoituksen käyttäjämallien tutkimiseen.
Mitra Vasara
Brändit
Tampere-talo on ensimmäinen suomalainen tapahtumatila, joka täyttää kaikki 22 vastuullisuuskriteeriä
Tampere-talo sai 22. kriteerin täyttymään sallimalla henkilöstölle vapaaehtoistyön työajalla.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Uusi selvitys väittää: Ikea hankkii puuta Romanian Karpaattien ikimetsistä
Selvityksen mukaan myös suojelukohteista hakattu puu voi olla FSC-sertifioitu.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Z-sukupolvi reagoi nettikiusaamiseen, trollaamiseen ja ahdistaviin uutisiin – ilmassa on merkkejä somekapinasta, sanoo asiantuntija
Whatsappin kanavilla on valtavaa potentiaalia tavoittaa nuorta yleisöä, sanoo Parceron Elina Sarén.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Kierrätettävä Durat Plus -materiaali valmistuu 80 prosenttisesti kierrätysmateriaalista – suomalainen innovaatio lanseerataan Milano Design Weekilla
PET-hartsia ja kierrätettyä komposiittia yhdistävä materiaali lanseerataan Milano Design Weekilla huhtikuussa.
Mitra Vasara
Brändit
🔍 Asuntomyyjä ja yrittäjä Andrei Koivumäki: ”Käytimme markkinointiin nolla euroa ensimmäisenä neljänä vuotena”
Neliöt liikkuu LKV:n pääomistaja Koivumäki ei enää motivoidu rahasta, vaan haluaa rakentaa Suomen parhaan työpaikan.
Mitra Vasara
Brändit
Marttaliitto 125 vuotta – Suzanne Innes-Stubb juhlavuoden suojelijaksi
Noin 3,5 miljoonaa suomalaista lukee vuosittain Marttojen nettisivuvinkkejä.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Fazerin ja UPM Specialty Papersin muovipinnoittamaton, kierrätettävä pakkaus kerännyt palkintoja
Uusi pakkaus on saanut mainintoja ScanStar, WorldStar ja Uusi Puu -kilpailuissa.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Suomi 15. sijalla työelämän tasapainon kansainvälisessä vertailussa – sairausajan palkka ja tasa-arvokysymykset laskevat sijoitusta
Suomen vahvuuksia vuosiloman määrä ja yleinen onnellisuus.
Mitra Vasara
Brändit
Tuula Loikkanen Päivittäistavarakauppa ry:n toimitusjohtajaksi
Loikkanen siirtyy tehtäväänsä Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto ry:stä.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Kelpaisiko maksuton ja avoin tekoälyn mikrotutkinto? Microsoft, Elisa ja Reaktor mukana yhteishankkeessa
Koulutus on osa hanketta, jonka tavoitteena on kouluttaa 100 000 uutta tai lisäkoulutettua teknologiaosaajaa viiden vuoden aikana.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Lidl laskee pysyvästi kasvispohjaisten proteiinituotteidensa hintaa
Lidl tavoittelee tuplamyyntiä kasvisproteiinituotteilleen vuoteen 2030 mennessä.
Mitra Vasara
Brändit
Työnantajabrändien kilpailu The Magnet Employer Branding Awards järjestetään Suomessa toista kertaa – tässä ovat ehdokkaat
Ehdokkaina on yhteensä 20 kilpailutyötä sekä 10 henkilöä.
Mitra Vasara
Mainonta
Ulkomainos onkin koirien maisteluautomaatti – tekoälykamera erottaa koiran muista eläimistä ja lapsista
Automaatin toteutuksesta vastasi TBWA\Helsinki.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Kauppakeskus Itis ja Frendie lanseeraavat sosiaalista hyvinvointia edistävän sovelluksen
Itikseen rakennetaan myös ITIS x Frendie -kohtaamispaikka.
Mitra Vasara
Brändit
🔍 Vaikuttaja Auri Kananen: ”Teen videoita päästäkseni siivoamaan, en saadakseni rahaa tai mainetta”
Kanasen yritys teki viime vuonna 824 000 voittoa noin miljoonan euron liikevaihdolla.
Mitra Vasara
Brändit
🔍 Marianne Lehikoinen miljardibisnestavoitteestaan: ”Nauretaanko laulajalle, joka haaveilee listahitistä?”
Lehikoinen markkinoi somessa aktiivisesti – muttei myy siellä koskaan mitään.
Mitra Vasara
Brändit
Suomi seitsemättä kertaa maailman onnellisin maa –osataanko sen avulla houkutella Suomeen investointeja, matkailijoita ja osaajia?
Maailman onnellisin maa -titteli tuo Suomelle valtavasti näkyvyyttä kansainvälisessä mediassa.
Mitra Vasara
Brändit
Kuopiolaiset mukaan kaukolämpöyhtiönsä markkinointityöhön
”Kuka olisikaan parempi kertomaan odotuksistaan kuin asiakas itse.”
Mitra Vasara
Ilmiöt
Apteekkeihin palautetaan vuosittain käyttämättömiä lääkkeitä 81 miljoonan euron edestä – liian suuri pakkauskoko merkittävä syy
Määrällisesti eniten palautettiin parasetamolia sisältäviä särkylääkeitä.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Naisten osuus EU- ja ETA-maiden suurimpien pörssiyhtiöiden hallituksissa ja johtoryhmissä kasvaa edelleen – Suomi jäämässä jälkeen
”Yhteenlaskettuna naisten osuus hallituksissa ja johtoryhmissä on meillä vajaa 33 prosenttia, kun se vertailun kärkimaissa on jo lähes 40 prosenttia.”
Mitra Vasara
Brändit
Suomen innostavimmat työpaikat palkittu: vähittäiskauppa ylivoimainen suuryritysten sarjassa
Noin 90 prosenttia suuryritysten kategorian tunnustuksen saaneista edusti kaupan alaa.
Mitra Vasara
Toimistot
Grand One: Unlocking Merge Mansion jätti tuomareilta suut auki, Novita napsi viisi palkintoa
Vuoden yritys on myös Novitan voittokampanjassa mukana ollut Hellon.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Joka kolmas suomalainen haluaisi työskennellä kokonaan etänä – 18 prosenttia työskenteleekin
37 prosenttia kokee keskittymisen vaikeaksi toimistotilassa.
Mitra Vasara
Toimistot
Kauas Creative teki kolme uutta rekrytointia – tähtäimessä yli 50 prosentin kasvu
”Teemme siirtymää tuotantopainotteisesta talosta strategisempaan ja kokonaisvaltaisempaan kumppanuuteen.”
Mitra Vasara
Ilmiöt
Eroottisia podcasteja toivotaan lisää – 62 prosenttia suomalaisista valmiita maksamaan podcast-sisällöstä
Podasteja kuunnellaan jopa saunassa, suihkussa ja nukkumaan mennessä.
Mitra Vasara
Brändit
Ravintola Palace Suomen 50 Parasta Ravintolaa -äänestyksen ykkönen jo viidennen kerran peräkkäin
”Omaäänisiä paikkoja ei ole ollut listalla koskaan näin monta kuin nyt.”
Mitra Vasara
Brändit
Roosa nauhalle viisi voittoa kuudessa kategoriassa hyväntekeväisyystoimijoiden vertailussa
Sairauksien parantaminen ja hoitomenetelmien kehittäminen on mieluisin hyväntekeväisyyteen lahjoittamisen kohde Suomessa.
Mitra Vasara
Mainonta
64 prosenttia yrityksistä kasvattaa tai pitää ennallaan sponsorointinsa määrän
Yritysten sponsorointi-investoinnit eivät juurikaan kasvaneet vuonna 2023.
Mitra Vasara
Viestintä
Lapsille sopimatonta sisältöä joulukalenteri-sanalla houkuttelevan mainoksen QR-koodin takana – mainonnan eettinen neuvosto napautti huomautuksen
XBIL Oy sai kaksi huomautusta piilomainonnasta somevaikuttajien kanssa.
Mitra Vasara
Mainonta
SPOT Awards toi Palloliitolle kaksi palkintoa ja Vattenfallille edustuspaikan European Sponsorship Awardseihin – vuoden sponsoroiva mainostoimisto on Hasan & partners
Huuhkajien perheottelu Suomi–San Marino voitti kaksi SPOT-palkintoa.
Mitra Vasara
Brändit
Kuusi suomalaisyritystä Euroopan nopeimmin kasvavien yritysten listauksessa – mukana myös mainos- ja markkinointialan yritys
Bou hyödyntää 7000 freelancerin verkostoa yli sadassa maassa.
Mitra Vasara
Brändit
Suomalaisbrändit haluavat suomalaisten urheilijoiden someyleisöt haaveihinsa – vaikuttajakumppanuudet laajenevat
Urheilijoita käytetään brändinrakennuksen lisäksi yhä enemmän myynninedistämisessä ja asiakashankinnassa.
Mitra Vasara
Ilmiöt
”Isot firmat pitävät pieniä pankkeinaan rikkomalla maksuehtolakia” – Suuret yritykset pidentävät laittomasti maksuaikoja
Arvion mukaan neljännes konkursseista johtuu siitä, että yritys ei saa rahojaan ajallaan.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Suomessa ilmoitettiin ennätysmäärä uusia biisejä viime vuonna – kasvua yli 30 prosenttia
Uudet DIY-tekijät tekevät musiikkiaan tunnetuksi somessa.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Suomen hajuvesimarkkinoille kaksi yllättävää suosikkia somevaikuttajien suositusten seurauksena – suosiossa jopa 6 750 prosentin kasvu
Nuoret tilaavat tutun vaikuttajan suosituksen perusteella arabiemiraattilaisia hajuvesiä verkkokaupasta – kokeilematta.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
MLL:n uusi varoituspalvelu hälyttää vaarallisista somehaasteista vanhemmille tekstiviestitse
Varoituspalvelu on omistettu nuorena kuolleen Niilo Kasteen muistolle.
Mitra Vasara
Brändit
PrimaCat iski markkinoille presidentillisellä kulmalla
Kissanruokamerkki PrimaCat toi markkinoille erikoiserän “presidentillistä kissanruokaa”.
Mitra Vasara
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.