Emiisa Knuutinen /Choicely
Digitaalisuus

Yhteistyö Eurovision laulukilpailun kanssa toi suomalaiselle no code -talo Choicelylle 73 prosentin kasvun liikevaihtoon

25.4.2024 10:43
Mitra Vasara
"No code -teknologiat ovat yksi tämän vuosikymmenen voimakkaimmin kasvavia teknologiatrendejä."

Suomalainen no code -mobiilisovelluksiin erikoistunut Choicely Oy kasvoi 73 prosenttia 1,24 miljoonaan euroon viime vuonna. Samalla yritys nousi voitolliseksi. Choicelyn vuoden merkittävin uusi asiakas oli Eurovision laulukilpailu.

Choicely on kehittänyt oman no code -alustan, jonka avulla yritykset ja ammattilaiset voivat kehittää mobiilisovelluksia ilman koodaustaitoja.

– No code -teknologiat ovat yksi tämän vuosikymmenen voimakkaimmin kasvavia teknologiatrendejä. Vahvasti pinnalla oleva tekoäly tuo myös mahdollisuuksia no code -alustamme kehittämiseen, toteaa yhtiön hallituksen päätoiminen puheenjohtaja Heikki Rotko.

Choicely toimii globaalisti ja painottuu Eurooppaan ja Pohjois-Amerikkaan. Asiakkaita yhtiöllä on noin 50 maassa. Choicelyn muita asiakkaita ovat esimerkiksi Miss Universumi -kilpailu, Arsenal Fan TV sekä Tanssii tähtien kanssa Suomi -ohjelma.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)