MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Kansainväliset uutiset
Digitaalisuus
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Some, somea ja vielä kerran somea
Intia on Snapchatin valtakunta. Stories-formaatti on ehkä aikansa elänyt. Muskin sananvapauspuheet ristiriidassa Twitterin nykytoiminnan kanssa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Urheilumarkkinoinnissa rikotaan nyt urheilun ja viihteen välisiä raja-aitoja
10.fi listasi kolme keskeistä teemaa Hashtag Sports Awardsien ehdokkaiden joukosta.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Sosiaalinen media luo paineita ylikulutukseen – nuorten aikuisten vaikea velkaantuminen kasvaa
Nuorten aikuisten tulot eivät aina riitä kaikkiin arjen menoihin, vaan hankintoja rahoitetaan luotolla.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Digi-detox kaksinkertaisti simpukkapuhelinmarkkinat
Nokian puhelimia valmistava HMD Global odottaa vielä lisäkasvua.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kansainvälinen selvitys: 77 prosenttia markkinoijista on jo valmistautunut kolmannen osapuolen evästeiden poistumiseen
Markkinointialalla korostuvat nyt myös tekoäly ja videosisältö.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Rakkautta ilmassa! – smoothie-firma laittoi tekoälyn kirjoittamaan harlekiiniromaanin
Yhdysvalloissa luotetaan laastariin, Japanissa Toyotaan. Metan vastine Twitterille kohta valmis. Markkinointijohtajat pahassa rahapulassa.
Mikko Perttunen
Brändit
Pernod Ricard tuli katumapäälle ja lopettaa toimintonsa Venäjällä
Restel on taas valmis yhteistyöhön.
Mikko Perttunen
Brändit
Montana kieltää Tiktokin osavaltiossa kokonaan
Mikäli laki menee läpi, astuu kielto voimaan jo vuodenvaihteessa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Meta testaa generatiivisen tekoälyn käyttöä Facebook- ja Instagram-mainosten luomisessa
Ominaisuudet on tarkoitus ottaa käyttöön vaiheittain muillekin kuin testaajille kesällä.
Mikko Perttunen
Luovuus
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Nissanin neljän tunnin mainosta katsottu miljoonia kertoja
Räppärin kommenttien likaama mallisto hyväntekeväisyysmyyntiin. Google yrittää kiriä tekoälyn saralla.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Ilmaisia burritoja, kiitos!
McDonald’s-yrittäjät kärysivät lapsityövoiman käytöstä. Linkedinillä hurja määrä uusia käyttäjiä.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Haribolla vain ja ainoastaan hyviä uutisia
Eversti Sanders hakkaa klovnin franchise-markkinoilla. Metalla näyttää nyt paremmalta. Somepomo vaihtoi vaatealalle. Olutbrändi yhdistää pelaajia.
Mikko Perttunen
Luovuus
Helsingin keskustassa nähdään kesällä tekoälyinstallaatio, joka tutkii ihmisten rakkautta esineisiin
Taideprojektin myötä kansainvälinen valokuvataiteen museo Fotografiska saapuu ensimmäistä kertaa Suomeen.
Satu Hurme
Digitaalisuus
Verkkokaupankäynti laskee, mutta tulosta syntyy mikrohetkinä sosiaalisessa mediassa
Salesforcen analyysi kertoo, että verkossa vietetään kyllä enemmän aikaa, mutta tehdään vähemmän ostoksia.
Mikko Perttunen
Mainonta
World Visionin ja TBWA\Helsingin kampanja nousi maailman parhaiden vastuullisuuskampanjoiden listalle
Toimitusjohtaja Sami Tikkanen myöntää, että jättiläisten seurassa näyttäytyminen vetää nöyräksi.
Mikko Perttunen
Toimistot
Directors Guildille kansainvälisen läpimurron kynnyksellä oleva suomalaisohjaaja
Sopimus koskee vain Suomen markkinoita.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Tiktok ohitti Youtuben ihmisten käyttöajassa – keskimääräinen käyttäjä viihtyy kiinalaissovelluksessa lähes vuorokauden kuukaudessa
Käyttöaika kasvoi merkittävästi vuodentakaiseen nähden.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Microsoft ja Twitter tukkanuottasilla
Ikea tekee megaluokan panostukset jenkkimarkkinoille. Instagram-käyttäjät saivat kaivatut lisälinkit. Netflixin mainosversiolla hyvä startti.
Mikko Perttunen
Brändit
Tietojenkalastelijat hyödyntävät tunnettuja brändejä – katso lista jäljitellyimmistä yrityksistä
Walmart nousi listan kärkeen mittavan kampanjan vuoksi.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Zalando pestaa tekoälyn auttamaan ihmisiä pukeutumisessa
ChatGPT:tä hyödyntävä muotiassistentti huomioi tulevaisuudessa myös asiakkaan omat erityismieltymykset.
Mikko Perttunen
Luovuus
Eka Ruola London International Advertising Awardsin uuden palkintokategorian raadin puheenjohtajaksi
Nitron luova johtaja on toisinaan haaveillut vastaavanlaisesta tehtävästä, mutta paikat on usein varattu isoille markkinoille ja toimistoille.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Verkkokaupan kasvu vaikuttaa myös tuotepakkauksiin – tarpeet ovat erilaiset kuin kivijalkaliikkeissä
Yhdysvaltalaistutkimuksen perusteella valtaosa verkkokauppaa tekevistä brändeistä ja yrityksistä on muuttanut pakkauksiaan koronapandemian myötä.
Mikko Perttunen
Luovuus
Suomesta kansainväliselle huipulle nousseet luovat naiset aloittavat uuden sisältömarkkinointiin keskittyvän podcast-sarjan
Podcastin juontajat ovat ponnistaneet urallaan TBWA\Helsingistä Yhdysvaltoihin.
Satu Hurme
Brändit
Iwo Zakowski Supercellin markkinointijohtajaksi
Suomalainen vastasi viimeksi Burger Kingin brändistä maailmanlaajuisesti.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Twitter Inc on nyt X Corp
Yhtiön sulauttamisen ja alkuperäisen nimen hävittämisen epäillään olevan osa Elon Muskin suunnitelmaa ”super sovelluksen” kehittämisestä.
Satu Hurme
Mainonta
Instagram julkaisee uusia vaihtoehtoja mainostajille
Instagramin Reminder Ads ja Search Ads auttavat mainostajia kohdentamaan sisältöä paremmin.
Satu Hurme
Mainonta
Yritykset varautuvat lamaan Yhdysvalloissa vähentämällä markkinointia
S&P Global Ratings uskoo mainosmenojen ennustavan talouden suuntaa tulevaisuudessa.
Satu Hurme
Digitaalisuus
ChatGPT ongelmissa Italiassa – viranomaiset kyseenalaistavat henkilötietojen keräämisen ja lapsille sopimattomat vastaukset
Tietoja kerätään muun muassa algoritmin ”kouluttamista” varten.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Muskilla Twitterissä oma vip-loosi?
Yhdysvaltojen mainosala polki loppuvuodesta paikoillaan. Olutbrändi lähti hakemaan nostetta naisten urheilusta. Tiktok nousi ladatuimmaksi sovellukseksi.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Twitterin lähdekoodia vuotanut verkkoon: “Koodi ollut julkisena ainakin useita kuukausia”
Vuotajaksi epäillään entistä työntekijää.
Satu Hurme
Brändit
Nämä suklaat menestyivät tai floppasivat vastuullisuusasioissa – suomalaisbrändi ei näytä täydellistä esimerkkiä
Chocolate Scoreboard "palkitsi" myös vuoden hyvän munan ja vuoden mätämunan.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Levi’s-brändistään tunnettu yhtiö lisää moninaisuutta muotikuvastoon käyttämällä virtuaalisia malleja mainoksissaan
Tekoälyn generoimien mallien halutaan vastaavan enemmän asiakaskunnan ulkonäköä.
Satu Hurme
Brändit
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Tiktokilla Yhdysvalloissa jo 150 miljoonaa käyttäjää, mutta tuleeko sovellus rapakon takana tiensä päähän?
Olutpanimo palkittiin vuoden luovana markkinoijana toisen kerran putkeen. Coca-Cola puolestaan otti kopin tekoälystä.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kolmelle suomalaiskampanjalle menestystä EMEA-alueen Sabre Awardseissa
Palkituiksi tulivat perinteikkäät brändit ja yksi kaupunki.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Tekoäly neuvoo kuluttajan ostosten äärelle
Klarnan ja OpenAI:n shoppailutyökalu tulee ensin testiin Yhdysvalloissa ja Kanadassa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Nämä kampanjat olivat palkintojen valossa viime vuoden tehokkaimpia maailmalla
Suomi mahtui maana juuri ja juuri WARC:n listaukseen.
Mikko Perttunen
Brändit
Sata viime vuoden vaikuttavinta ja palkituinta markkinointialan toimijaa on listattu WARC:n analyysin perusteella
Menestyneimpien brändien ja mainostajien joukossa ei nähty yllätyksiä. Paras kampanja ajaa aselain kiristyksiä.
Satu Hurme
Mainonta
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Yhdysvalloissa alkoholibrändit osana kahdenlaista "alakulttuuria"
Metan huhutaan kehittävän Twitterin korvaajaa. Somevaikuttajilla iso vastuu vastuullisuusasioissa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Silicon Valley Bankin romahduksella voi olla suuria vaikutuksia markkinointi- ja mainosteknologian lähitulevaisuuteen
Alan startupien rahoitus voi olla jatkossa tiukassa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
GPT-4 tulee, oletko valmis?
Open AI:n seuraava tekoäly on aiempaa luotettavampi ja luovempi.
Mikko Perttunen
Mainonta
Tulikuuma Hollywood-tähti antoi kasvonsa suomalaisen peliyhtiön kampanjalle
Pedro Pascal näyttelee mukadokumentissa Merge Mansion -pelistä tuttua kartanoa tutkivaa etsivää.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Relex Solutions tiivistää yhteistyötään Viron suurimman päivittäistavarakauppaketjun kanssa
Coop Estonialla on Virossa 330 erikokoista myymälää minimarketeista hypermarketteihin.
Mikko Perttunen
Mainonta
Naiset esitetään amerikkalaismainoksissa edelleen tyypillisesti kotona
Näin kansainväliset brändit huomioivat naistenpäivän.
Mikko Perttunen
Toimistot
Reaktorin uusi henkilöstövastaava Anouk Koudijs on ensimmäinen johtoryhmän jäsen Suomen ulkopuolelta
Uudessa roolissa Koudijs pyrkii tukemaan yhtiön kansainvälistä kasvua.
Mikko Perttunen
Brändit
Brändeillä parannettavaa läpinäkyvyydessä: Kaksi kolmasosaa kuluttajista ei koe hallitsevansa sitä, mitä brändit heidän tiedoillaan ja yksityisyydellään tekevät
Markkinointijohtajat ja kuluttajat uskovat eri syihin lojaliteetin muodostumisessa.
Mikko Perttunen
Mainonta
🔍 "Pykälän verran isompi" – Superson toteutti Amazon Prime Videon brändikampanjan 450 miljoonan kuluttajan markkinalle
Suomesta katsottuna Aasia voi helposti näyttäytyä yhtenäisenä alueena, mutta maanosan sisällä kulttuurien ja samalla myös markkinoiden erot ovat valtavia.
Mikko Perttunen
Brändit
Meta oli vuonna 2022 Yhdysvaltojen nopeimmin kasvava brändi
Morning Consultin listauksessa nousivat pinnalle aiempaa edullisemmat brändit.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Teineille tunnin Tiktok-maksimi
Maybelline laittaa maskaraa avatarin ripsiin. Amazon liittyy Intiassa mukaan paikalliseen sähköisen kaupankäynnin verkostoon. Guinnessia hörppimällä voi ansaita kymppitonnin.
Mikko Perttunen
Luovuus
Talouslehti Fast Company: TBWA-ketju maailman toiseksi innovatiivisin mainostoimisto
Uutena innovatiivisimpien yritysten listan kärkeen nousi OpenAI.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Coca-Cola Company päästää tekoälyn valloilleen uuden yritysyhteistyön ansiosta
Konsulttiyhtiö Bain & Company aloittaa laajan yhteistyön OpenAI:n kanssa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Elon Musk lupaa parannusta Twitterin mainosten kohdentumiseen – strategian onnistuminen herättää epäilyksiä
Epävarmuus voi viedä loputkin mainostajat alustalta.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Vuonna 2014 Youtuben johdossa aloittanut Susan Wojcicki väistyy syrjään
Tiktok aloittaa yhteistyön Mercedes-Benzin kanssa. Vaikuttajamarkkinoinnilla on iso rooli Yhdysvalloissa. Brändit huomioivat mustan yhteisön ainakin helmikuun ajan.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Instagram poistaa livelähetyksistä ostoslinkkien käytön
Aasialainen markkinointitrendi ei ole saavuttanut länsimaissa odotettua tulosta. Sosiaalisen median livelähetysten kautta tehdyt ostokset kattavat vain noin viisi prosenttia kaikista verkko-ostoista Yhdysvalloissa.
Satu Hurme
Digitaalisuus
Snapchat saavutti 750 miljoonan käyttäjän rajapyykin – alusta ei silti sitouta käyttäjiä yhtä tiukasti kuin kilpailijat
Kasvua on erityisesti kehittyvillä markkinoilla.
Mikko Perttunen
Mainonta
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Kannabista saa nyt mainostaa Twitterissä Yhdysvalloissa
Kaupan media painostaa mainostajia mukaan Yhdysvalloissa. Netflixin osuus suoratoistopalvelumarkkinasta laskee. Airbnb:n brändimarkkinointi on osoittautunut kannattavaksi.
Mikko Perttunen
Mainonta
Amazon teki mainostamisen maailmanennätyksen
Yritys käytti mainostamiseen ja markkinointiin viime vuonna yli 20 miljardia dollaria.
Mikko Perttunen
Mainonta
Super Bowl LVII lukuina: 46 eri mainostajaa maksoi puolen minuutin mainosslotista seitsemän miljoonaa dollaria
Kiitellyimmissä mainoksissa vilistivät koirat.
Mikko Perttunen
Mainonta
Vapan ja Valion joulukampanja The European Content Awardsien finaalissa
Kampanja suunniteltiin erityisesti nuorelle kohderyhmälle sopivaksi.
Mikko Perttunen
Mainonta
Breaking Bad -tähdet kokkaavat snackseja ja Alicia Silverstone palaa high schooliin – katso kaikki Super Bowl 2023 -mainokset
Viime yönä pelattu ottelu on yksi maailman suurimmista yksittäisistä urheilutapahtumista.
Mikko Perttunen
Toimistot
Teemu Suviala siirtyy Metalta luovaksi johtajaksi Landor & Fitchille
Suvialan johtamien tiimien asiakkaina ovat muun muassa Apple, Netflix, Coca-Cola ja Lego.
Mikko Perttunen
Mainonta
Super Bowlin mainoksistakin tehdään mainoksia – katso kooste
Viikon päästä sunnuntain ja maanantain välisenä yönä pelattavan ottelun mainoksiin kohdistuu niin paljon odotuksia, että vihjailu alkoi tällä kertaa jo joulukuussa.
Mikko Perttunen
Brändit
Metan loppuvuosi yllätti: osakkeet nousivat ja Facebook saavutti kahden miljardin päivittäisen käyttäjän rajan
Meta tiedotti odotettua paremmasta tuloksesta vuoden viimeiseltä neljännekseltä. Tulosta vauhditti mainonnan kasvanut kysyntä.
Satu Hurme
Mainonta
Digin osuus mainospotista jatkaa kasvuaan
Maailmanlaajuisesti digimainonnan osuus on kasvanut kolmessa vuodessa 78 prosenttia.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Ukrainan markkinointiala elpyy: mainosvideoita kuvataan vaarallisissa olosuhteissa
Mainonta keskeytyi Ukrainassa lähes puoleksi vuodeksi sodan alettua. Nyt ala on elpymässä ja erityisesti kotimaiseen brändityöhön panostetaan.
Satu Hurme
Brändit
Maailman vastuullisimmat yritykset laitettiin taas järjestykseen – mukana neljä suomalaisyritystä
Konsulttiyritys Corporate Knights on listannut jälleen maailman sata vastuullisinta yritystä.
Iina Kansonen
Toimistot
Adweek listasi tämän vuoden parhaat toimistot maailmassa: tuttu ketju jatkaa kärkipaikalla
Adweekin mittareina olivat muun muassa taloudellinen kasvu, luovan työn taso, tuloksellisuus ja vastuullisuus.
Toni Rajamäki
Media
Muskin mukaan mainostajat palaavat Twitteriin, nyt mainostulot jäävät kauas odotuksista
Sopu Applen kanssa ja Amazonin mainospanostukset voivat vakauttavat Twitterin tilannetta.
Satu Hurme
Mainonta
Tässä ovat vuoden 2022 katsotuimmat mainokset YouTubessa
Amazonin Super Bowl -mainos nappasi ykkössijan.
Toni Rajamäki
Brändit
Ad Age listasi vuoden parhaat markkinoijat: mukana vaatebrändi, joka luottaa suomen kieleen kuin vuoreen
Ykköspaikan napanneen jenkkiketjun innovatiivisuus ja vahva kasvu vakuuttivat raadin.
Toni Rajamäki
Mainonta
Ronaldon ja Messin mainoskuvasta tuli historian toiseksi suosituin Instagram-julkaisu – vain kuva kananmunasta vetää vertoja
Louis Vuittonin neronleimausta on ylistetty ympäri maailmaa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tutkimus: Jopa 90 prosenttia mobiilisovelluksista rikkoo GDPR:ää
Analyysissä oli mukana 250 sovellusta, joilla on vähintään 50 000 päivittäistä käyttäjää.
Toni Rajamäki
Brändit
Teknologiajätit ovat maailman arvokkaimpia brändejä: Apple jatkaa kärjessä, Microsoft vahvin nousija
Maailman sadan arvokkaimman brändin yhteisarvo nousi Interbrandin laskelmien mukaan ensimmäistä kertaa yli kolmeen biljoonaan dollariin.
Satu Hurme
Media
Elon Muskin Twitter-kauppa onnistui, ja useat yhtiön johtajat tunsivat sen nahoissaan
Kuukausia kestänyt kauppaprosessi on viimein saatu maaliin, raportoivat useat lehdet.
Toni Rajamäki
Mainonta
Googlen tuoreet mainosluvut kielivät mainostajien varovaisuudesta
Googlen mainostulot jäivät analyytikoiden ennusteista.
Toni Rajamäki
Mainonta
Uber tuo palveluunsa mielenkiintoisen mainosominaisuuden
Uberilla on kovat tavoitteet mainospuolella. Nyt palveluun saapuu hyperlokaaliin kohdentamiseen perustuva mainosominaisuus.
Toni Rajamäki
Brändit
Netflixin asiakasmäärissä nähtiin merkittävä muutos kolmannella kvartaalilla
Alkuvuonna asiakkaita menettänyt suoratoistopalvelu on taas kasvun tiellä.
Toni Rajamäki
Toimistot
Omnicom ja Publicis tehneet vahvaa kasvua haastavasta maailmantilanteesta huolimatta
Omnicom odottaa aiempaa maltillisempaa kasvua vuoden viimeisellä kvartaalilla.
Toni Rajamäki
Brändit
Samsung ja TikTok lanseeraavat yhteistyössä uuden musiikkialustan
Samsung sanoo yhteistyön kuvastavan brändin sitoutumista luovan ilmaisun vahvistamiseen.
Toni Rajamäki
Brändit
Tässä ovat maailman arvokkaimmat urheilijakumppanit brändeille
Viiden parhaan joukkoon mahtuu kaksi jalkapalloilijaa, moninkertainen F1-mestari, koripallolegenda ja eläköitynyt tennisikoni.
Toni Rajamäki
Media
Globaali kysely: Monet isot yhtiöt sanovat mediabudjettien laskevan ensi vuonna
WFA:n ja Ebiquityn tutkimus kertoo, että etenkin EMEA-alueella tulevaisuus nähdään haastavana. Isoimpina kärsijöinä ovat perinteiset mediat.
Toni Rajamäki
Mainonta
Netflix tuo mainokset palveluunsa marraskuussa – näin paljon tilaus maksaa
Netflix pysyi aikataulussaan ja lanseeraa mainospalvelunsa marraskuun alussa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Woltin ostanut Doordash lähti yhteistyöhön Marvelin kanssa – lopputulemana syntyi ruoankuljettajista kertova sarjakuva
Doordashin kampanja lanseerattiin torstaina New Yorkissa Comic Conissa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Applen toimitusjohtaja Tim Cook on epäileväinen metaversumin suhteen
Cook ei usko, että ihmiset haluavat elää koko elämäänsä virtuaalitodellisuudessa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Kaupan alan jättiläinen Walmart panostaa nyt metaversumiin – onko tässä myös S-ryhmän ja Keskon tulevaisuus?
Walmart tekee ensimmäisen kokeilunsa metaversumissa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tanskalaiset totesivat Google Analyticsin lainvastaiseksi
Aiemmin työkalu on linjattu laittomaksi muun muassa Itävallassa.
Toni Rajamäki
Mainonta
Apple Music sai himoitun Super Bowl -mainospaikan – näin paljon teknologiajätti joutuu maksamaan NFL:lle
Apple peri Pepsin paikan Super Bowlin puoliaikashow’n pääsponsorina.
Toni Rajamäki
Toimistot
Dentsu Internationalin johdossa nähdään iso muutos: Wendy Clark jättää toimitusjohtajan paikan
Clark ehti toimia Dentsun johdossa kaksi vuotta.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mainokset saattavat näkyä Netflixissä odotettua nopeammin – näin paljon mainostaminen suoratoistopalvelussa maksaa
Netflix saattaa tuoda mainokset palveluunsa jo tänä syksynä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Kanye Westin vaatebrändi ja Gap tekivät naurettavan yksinkertaisen markkinointitempauksen, joka toi runsaasti näkyvyyttä
West ja Yeezy-brändi keräsivät teollaan ison määrän ansaittua mediaa.
Toni Rajamäki
Brändit
Kantarin bränditutkimus: Applen ja Googlen arvot kasvoivat vuodessa tolkuttomasti – Amazonin valtakausi päättyi
Apple nousi Kantarin listalla maailman arvokkaimmaksi brändiksi.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Mainosalan nollapäästöiseksi haluava Ad Net Zero -ohjelma laajenee Iso-Britanniasta maailmalle – mukana maailman suurimpia toimistoja ja mainostajia
Muun muassa Dentsu, Havas, Omnicom, Google, Meta ja Unilever ovat mukana perustamassa kansainvälistä ohjelmaa.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Markkinoijat vaihtoivat työpaikkaa korona-aikana poikkeuksellisen ahkerasti
LinkedInin toimitusjohtajan Ryan Roslanskyn mukaan varsinkin Z-sukupolvi on vaihtanut työpaikkaa tiuhaan tahtiin viime vuosina.
Iina Kansonen
Brändit
Työt keskeyttävä pullonavaaja ja virtuaaliolut – näin Heineken onnistui kasvattamaan brändiarvoaan koronavuosina
150-vuotias Heineken halusi erottua markkinoinnillaan kilpailijoista koronavuosina. Lopputuloksena Heineken kasvatti brändiarvoaan merkittävästi, vaikka baarit ja ravintolat sulkivat ovensa.
Iina Kansonen
Luovuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Ensimmäiset Cannes-finalistit selvillä, Adweek valitsi maailman 100 luovinta
Cannes Lions julkisti ensimmäiset shortlistat, Adweek valitsi jälleen markkinointi-, media- ja kulttuurialan luovimmat ja Apple julkisti Iphonen uuden käyttöjärjestelmän.
Toni Rajamäki
Media
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: TikTokille merkittävä merkkipaalu Yhdysvalloissa, Tinder ihastutti pride-kampanjallaan
TikTok ohitti tärkeässä tilastossa YouTuben, tutkimus selvitti yrityksille tehokkaimman keinon saada näkyvyyttä LinkedInissä.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Ford sai valheellisesta mainonnastaan jättisakot, maailman nerokkaimmat brändit listattu
Ford mainosti jopa vuosien ajan virheellisesti. Myös Twitter joutuu maksamaan isot sakot.
Toni Rajamäki
Brändit
McDonald’s jättää Venäjän pysyvästi
Pikaruokaketju oli aiemmin sulkenut kaikki ravintolansa, ja nyt yhtiö aikoo myydä kaikki kiinteistönsä Venäjällä.
Toni Rajamäki
Media
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Netflix saattaa tuoda mainokset palveluunsa jo tänä vuonna, NoA sai merkittävän tunnustuksen
Netflixissä saatetaan nähdä mainoksia jo loppuvuodesta, Suomessakin toimivat ruotsalaistoimistot myytiin isolle konsernille.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Justin Bieber osti apinankuvan miljoonalla ja koditon perhe sai asunnon – metaversumissa tapahtuu nyt, eikä markkinoijalla ole varaa jättäytyä ulkopuolelle
Markkinointikiertue Jenkeissä opetti minulle, että edelläkävijäbrändit ostavat nyt kampanjoita metaversumista ja kryptovaluutat ovat monille kuluttajille arkipäivää, kirjoittaa Laura Olin.
Laura Olin
Digitaalisuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Teknologiajättien mainosinvestoinnit kasvavat nopeimmin, Elon Muskista saattaa tulla Twitterin toimitusjohtaja
Globaalien teknologiayhtiöiden mainosinvestoinnit nousivat liki 50 miljardiin dollariin, Twitter on saamassa uuden väliaikaisen toimitusjohtajan ja globaali televisiomainonta laski viime vuonna.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.