MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Digitaalinen markkinointi
Ilmiöt
Shoppailuun tarkoitetut sovellukset ovat nousseet jo toiseksi suosituimmiksi mobiiliapplikaatioiksi
Musiikkisovellukset ovat edelleen suosituimpia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Columbia Roadin rakentama digitaalinen liiketoiminta-alusta pyrkii vauhdittamaan Telian ja CapManin yhteisyrityksen jättihanketta
Valokuitunen Oy rakentaa huippunopeita valokuituyhteyksiä.
Toni Rajamäki
Brändit
Akseli Herlevin ravintolat pitävät henkilöstönsä töissä koronasulun ajan – “Me aiomme pistää koronaperkeleelle hanttiin”
Naughty BRGR -ravintoloissa on varauduttu hyvin tulevaan koronasulkuun.
Toni Rajamäki
Toimistot
Avidly haluaa nousta uuden brändinsä siivittämänä maailman arvostetuimpien luovien markkinointiteknologiayritysten joukkoon
Avidly uudisti kasvustrategian myötä myös brändinsä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Jättirahoituksen kerännyt suomalainen teknologiayhtiö onnistui uuden liiketoimintamallinsa markkinoinnissa – “94 prosenttia jatkuvasta vuosilaskutuksestamme tulee SaaS-tilausten kautta”
SaaS-liiketoimintamalliin siirtynyt suomalaisyritys jatkaa kansainvälistymistään.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
168 Martech Companies in Finland According to the Finnish Martech Landscape 2021 Research Conducted by MarkkinointiKollektiivi
The research shows that the most active categories in the Finnish martech scene are Content & Experience and Social & Relationship.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Selvitys: Suomessa on 168 markkinoinnin teknologiayritystä – joukossa niin tuoreita startupeja kuin jo globaalisti toimivia suunnannäyttäjiä
MarkkinointiKollektiivin selvitys kokoaa yhteen Suomen markkinointiteknologiayritykset. Suomesta löytyy 168 yritystä, ja osa niistä on alueellaan jo maailman kärkeä.
Toni Rajamäki
Media
Onko LinkedIn hyvä kanava kuluttajamarkkinointiin?
Asiantuntija kertoo, kannattaako LinkedInissä tehdä B2C-markkinointia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
5G-puhelimet kiinnostavat kuluttajia entistä enemmän
Uutuusmallit voivat lisätä kuluttajien vaihtohalukkuutta.
Toni Rajamäki
Media
Snapchatin suosion uskotaan kasvavan markkinoijien silmissä, mutta TikTok on tänä päivänä somettajien suosikki
Snapchatin ja TikTokin mainostulojen odotetaan kasvavan merkittävästi tänä vuonna.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Menestyneen teknologiayhtiön toimitusjohtaja sanoo, että kuluttajamyyntiä tekevien yritysten datan hyödyntäminen on vielä alkuvaiheessa
Custobarin Tatu Kuivalahden mukaan yritysten täytyy pyrkiä tunnistamaan asiakas mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Vanhemmat ikäluokat löysivät nettishoppailun
Yli 65-vuotiaiden suomalaisten verkkoshoppailu lisääntyi merkittävästi vuonna 2020.
Toni Rajamäki
Brändit
Markkinointialalla menestyneen Robin Baden uusi yritys ostaa Amazonissa menestyneitä brändejä – "Tavoitteemme on kasvattaa niitä entisestään"
“Vastuullisuus, kestävä kehitys ja laadukas valmistus ovat ydinarvojamme”, sanoo Robin Bade.
Toni Rajamäki
Media
Facebook voi rajoittaa uutissisältöjen jakamista myös Suomessa – ajautuuko somejätti ongelmiin EU:n kanssa?
Facebookin ja Australian hallituksen välinen kiista saattoi olla vasta alkusoittoa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Seinäjokelaisyritys auttaa vientihaluisia yrityksiä verkostoitumaan virtuaalisesti – “Miksei messujen ideaa voisi siirtää verkkoon?”
Suomalaisilla yrityksillä on nyt aiempaa parempi mahdollisuus kansainvälistyä virtuaalisesti.
Toni Rajamäki
Media
Facebook sai tahtonsa läpi Australiassa
Sosiaalisen median jätti lopettaa julkaisujen rajoittamisen lähipäivinä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Asiantuntija kertoo, miksi markkinoijien täytyy ottaa e-urheilu vakavasti
E-urheilu tarjoaa markkinoijille mielenkiintoisia mahdollisuuksia.
Toni Rajamäki
Media
Facebook rajoittaa yhä uutisten jakamista Australiassa, Google päässyt sopimukseen mediatalojen kanssa
Australian valtio haluaa Facebookin ja Googlen maksavan sisällöstä, jota alustoilla jaetaan.
Toni Rajamäki
Media
Sanoma ottaa B2B-kampanjassaan kantaa uutismedian puolesta: “Investointi kotimaiseen mediaan on vastuullinen teko suomalaisilta markkinoijilta”
Sanoma painottaa kampanjassaan luotettavan mediaympäristön merkitystä.
Toni Rajamäki
Media
OP Ryhmän Rahapuhetta-podcast ja Metsä Boardin vuosikertomus Oma Media -kilpailun voittoon
Kilpailun ykköspaikka jaettiin kahden median kesken.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Markkinointialan konkari Mikko Siukosaari perusti kumppaneineen digitaalisen vaatekaupan, jonka tavoitteena on olla maailman vastuullisin muodin kauppapaikka
Ninyes avasi Suomeen ensimmäisen hiilinegatiivisen vaatekaupan.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Pois poteroista, mars!
Markkinoinnista pitäisi puhua kokonaisvaltaisena toimintana, kirjoittaa Pasi Sillanpää.
Pasi Sillanpää
Media
Vauhdilla pinnalle noussut somealusta Clubhouse tarjoaa yrityksille uudenlaisen mahdollisuuden kasvattaa verkostoja ja hankkia näkyvyyttä
Uuden somepalvelun käyttäjämäärä on noussut jo kahteen miljoonaan.
Toni Rajamäki
Media
Sivusto: Facebook saattaa tuoda markkinoille oman älykellon
Sosiaalisen median jättiläinen haluaa laajentaa toimintaansa laitepuolella.
Toni Rajamäki
Luovuus
Luovan suunnittelun Vuoden Huiput 2020 -kisan voittajakandidaatit selvillä
Parhaat työt palkitaan huhtikuussa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tällaista verkkosivudataa yritysten kannattaa seurata
Tutkimuksen mukaan yli puolet kävijöistä katoaa saman tien, jos mobiilisivun lataus kestää yli kolme sekuntia.
Toni Rajamäki
Mainonta
Tässä ovat Voitto-mainoselokuvakilpailun finalistit
S-ryhmä sai mainostajista eniten töitä finaaliin. Palkinnot jaetaan 18. maaliskuuta.
Toni Rajamäki
Brändit
Telia on saanut ison hyödyn MTV-kaupasta – teleoperaattori ottaa yhä suurempaa jalansijaa sisältöbisneksessä
MTV siirtyi yrityskaupassa Telia Companylle vuonna 2019.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Kommentti: Markkinoija, pahoita mieleni!
Harmaa, tylsä ja mitäänsanomaton mainonta on nyt kuuminta hottia ja sekös vasta ärsyttää, kirjoittaa MarkkinointiUutisten uutistoimittaja Toni Rajamäki.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Trendiguru kertoo, mihin markkinoijien täytyy varautua vuonna 2021
Korona on muuttanut ihmisten käyttäytymistä pysyvästi, uskoo markkinoinnin trendejä tutkiva Dan Calladine.
Toni Rajamäki
Brändit
Wolt valloittaa uusia markkinoita taktisella metodilla: ”Uudelle alueelle voi mennä perinteisestä kaavasta poiketen”
Woltin markkinointijohtaja Fredrik Lucander viittaa kintaalla markkinoinnin suppilomallille ja uskoo, että paras ase uusien markkinoiden valloituksessa on hyvä tuote.
Iina Kansonen
Media
Facebook poistaa koronarokotteista väärää tietoa levittäviä julkaisuja
Facebook teki ensimmäiset toimenpiteensä koronaan liittyvän disinformaation pysäyttämiseksi jo viime vuonna.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Someen ja videoihin panostaminen auttaa yrityksiä nuorten rekrytoinnissa
Lähes 40 prosenttia nuorista haluaisi nähdä työnantajien esittelyvideoita.
Toni Rajamäki
Media
Näin paljon suomalaiset kuluttavat aikaa radion kuunteluun – ero podcasteihin on vielä valtava
Radion kuuntelu laski hieman poikkeusvuonna, mutta kuunteluluvut ovat edelleen korkeat.
Toni Rajamäki
Media
Twitter haluaa olla vähemmän riippuvainen mainonnasta – somejätti harkitsee maksullista palvelua
Twitter saattaa jatkossa tarjota käyttäjilleen maksullista palvelua.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tuore tutkimus: Tunnetulla taustamusiikilla voi olla iso vaikutus kaupan myyntilukemiin
Tunnetun taustamusiikin soittaminen vahvistaa yrityksen brändiä ja lisää asiakkaiden viihtyvyyttä kaupassa.
Toni Rajamäki
Media
MTV kasvatti eroa muihin kaupallisiin kanaviin tammikuussa
MTV kasvatti asemaansa johtavana kaupallisena televisiokanavana.
Toni Rajamäki
Toimistot
Avidly sai taas HubSpotin arvostetun globaalin kumppanin palkinnon
Avidly toisti voittonsa HubSpotin 2020 Impact Awards -tilaisuudessa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Datan käyttö on muuttunut kuluttajamarkkinoinnissa – Vastuullisuus korostuu koronan jälkeisenä aikana, sanoo asiantuntija
Muun muassa rehellisyys saattaa nousta merkittäväksi tekijäksi datan käytössä.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Miksi markkinointijohtaja saa kenkää?
Markkinointijohtajien pitäisi hallita etenkin isot kokonaisuudet ja kehittyä maailman mukana, kirjoittaa CMO Ossi Ahto.
Ossi Ahto
Mainonta
Facebook testaa uutta mainostyökalua, jota on odotettu pitkään
Somejätti haluaa luoda yrityksille entistä bränditurvallisemman mainostamisympäristön.
Toni Rajamäki
Mainonta
Miten tehdään tehokasta natiivimainontaa? – Asiantuntijat painottavat näitä pointteja
Tehokas natiivimainonta puhuttelee lukijaa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Tässä ovat Vuoden Toimisto -kisan kaikki 36 finalistia
Markkinointiviestintäalan palkinnoista taistellaan 11 kategoriassa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Kasvuyrityksissä halutaan kehittää myynti- ja markkinointitaitoja – “Molempien osa-alueiden osaamisen puutteet tunnistetaan”
Suomalaiset kasvuyritykset tarvitsevat apua etenkin markkinoinnissa.
Toni Rajamäki
Brändit
Facebookin mainostuloissa selkeää kasvua koronapandemiasta ja mainosblokista huolimatta
Sosiaalisen median jättiläinen Facebook, Inc. selvisi haastavasta vuodesta hyvin.
Toni Rajamäki
Mainonta
Kontekstuaalinen kohdentaminen tulee näkymään aiempaa vahvemmin mainonnassa
Asiantuntijan mukaan mainonnan kohdentaminen oikeanlaiseen kontekstiin on entistä tärkeämpää. Se parantaa tehokkuutta ja ROI:ta.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mediamainontaan käytettiin viime vuonna 133 miljoonaa euroa vähemmän kuin 2019 – vain yksi mediaryhmä onnistui kasvamaan
Mediamainontaan käytettiin 1126 miljoonaa euroa vuonna 2020. Lasku edellisvuodesta oli merkittävä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Keskon Caroline Nykter valittiin IAB Finlandin puheenjohtajaksi
“IAB on ottanut Suomessa hienoja askeleita eteenpäin”, sanoo uusi puheenjohtaja.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Markkinoinnin teknologiayhtiö Leadoo MT keräsi sijoittajilta lyhyessä ajassa viisi miljoonaa euroa
Leadoo Marketing Technologies keräsi jättisumman vain kahdessa viikossa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Korona on muuttanut työnhakua - tällaisia osaajia markkinointialalla nyt kaivataan
Pitkän uran mainostoimistossa tehnyt Mari Lampimäki on yksi koronan vuoksi työnsä menettäneistä. Hän hakee uutta vauhtia uralleen työvoimakoulutuksesta.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Monella yrityksellä riittää tekemistä audiobrändinsä kanssa – "Se ei ole vain äänilogo tai brändibiisi"
Audiobrändin rakentamisessa on tärkeää olla johdonmukainen, sanoo alan ammattilainen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Asiantuntijat povaavat: Yritykset tekevät enemmän podcasteja, tiedotteita suunnitellaan julkaistavaksi audiona
Yritykset keskittyvät entistä enemmän audiobrändäykseen, povaa Bauer Media.
Toni Rajamäki
Toimistot
IPG Mediabrandsin kaksi isoa toimistoketjua saapui Suomeen
Kansainvälinen markkinointialan konserni IPG Mediabrands toi maineikkaat brändinsä Suomeen.
Toni Rajamäki
Toimistot
Heikki Yrjölästä Oikion toimitusjohtaja
Heikki Yrjölä aloittaa Oikion toimitusjohtajana 1. helmikuuta.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Joko teet LinkedInissä B2C-markkinointia?
LinkedIn nähdään valitettavan vähän suoraan B2C-yleisölle suunnattuja mainoskampanjoita, Tom Laine kirjoittaa.
Tom Laine
Digitaalisuus
Digimainonta selvisi ehjin nahoin koronavuodesta – ja nyt asiantuntija povaa kovaa nousukautta Suomeen
Digitaalinen markkinointi on kasvanut 2010-luvulla nopeasti ja ottanut suurempaa jalansijaa markkinoinnin kentällä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Korona sanelee myös tämän vuoden kuluttajatrendit: ruoan verkkokauppa jatkaa kasvuaan
Koronavuonna 2020 ruokakaupassa näkyi kaksi selkeää trendiä: ruoka ostettiin yhä useammin verkosta ja kuluttajat kiinnostuivat entistä enemmän terveellisistä elämäntavoista.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.