MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Digitaalinen markkinointi
Toimistot
Bob the Robot vahvistaa sosiaalisen median osaamistaan
Katariina Ollari siirtyy TBWA\Helsingiltä Bob the Robotin sisältöpäälliköksi.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Supermetricsin johtoon kovan luokan kasvuyhtiökokemusta
Anssi Rusi on tunnettu muun muassa Smartly.io:n ja Yousicianin johtotehtävistä.
Mikko Perttunen
Toimistot
Netprofile laajentaa Ruotsiin ja aloittaa yhteistyön Karin Bäcklundin kanssa
Bäcklund on palkittu Ruotsissa PR-vaikuttaja-palkinnolla kahdeksana vuotena peräkkäin.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Talouden epävarmuus ajaa yritykset rakentamaan brändiä sosiaalisessa mediassa – TikTokin merkitys kasvaa vuosi vuodelta
Markkinoinnin ja viestinnän ammattilaiset nostivat merkittävimmäksi haasteeksi sometekemisessä sen, ettei aikaa ja resursseja ole tarpeeksi.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Tuore väitös: projektien menestyksekäs myynti ja markkinointi vaatii ulkoisten ja sisäisten toimijoiden yhteispeliä
Matias Ståhlen väitös tutkii teollisten alojen markkinointiprosessia. Hän huomasi, että tiedonkulku ja yhteistyö projektimarkkinointiin osallistuvien tahojen kesken on monissa yrityksissä haasteellista.
Satu Hurme
Näkökulma
Sain (onneksi) kunnolla turpaan, kun yritin myydä markkinoinnin tuoton optimointia
En arvannut takavuosina koulunpenkillä, että markkinointityössä tulen tarvitsemaan ennen kaikkea matematiikkaa ja laskentatoimea, kirjoittaa Antti Kaihlanen.
Antti Kaihlanen
Toimistot
Digitoimisto s360 avaa toimiston Alankomaihin
Laajentumisen taustalla on digimarkkinointipalveluiden kasvanut kysyntä koko Euroopan alueella.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Tiedonhaku siirtyy sosiaaliseen mediaan, ennustaa tuore raportti
Kaksikymmentäviisi toimistoa ympäri maailman listasi tärkeimmät sometrendit vuodelle 2023. Heidän mukaansa vaikuttajakulttuuri jatkaa kukoistamistaan.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Netistä voi ladata ilmaiseksi suomalaisen työkalun, jota muun muassa Tesla ja Amazon ovat hyödyntäneet
Columbia Road julkaisi vuonna 2017 työkalun, jota on ladattu jo lähes 50 000 kertaa.
Toni Rajamäki
Media
Instagramiin tulee ominaisuus, joka vaikuttaa suoralta BeReal-kopiolta
BeRealin innovaatio sai suuret somekanavat toimimaan. Ennen Metaa ominaisuudesta oman kopionsa teki TikTok.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Yle järjesti Linnan juhlat metaversumissa: “Meidän aikuisten on parasta pysyä kyydissä”
Yle haki metaversumikokeiluunsa apua lapsilta ja nuorilta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tekoälyä työssään hyödyntänyt Senior Copywriter Petteri Puustinen ei pelkää työpaikkansa puolesta: “ChatGPT:n tuotokset ovat vankan tylsää keskitasoa”
Markkinointialan ammattilaiset käyttävät koko ajan enemmän tekoälyä työssään, mutta ihmisen kädenjälkeä tarvitaan aina, sanoo asiantuntija.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tässä ovat Suomen nopeimmin kasvavat teknologiayritykset: mukana myös markkinointiteknologia-alan startupeja
Listan kärkeen yltänyt pelialan startup on kasvanut neljässä vuodessa 23 586 prosenttia.
Toni Rajamäki
Media
Muskin mukaan mainostajat palaavat Twitteriin, nyt mainostulot jäävät kauas odotuksista
Sopu Applen kanssa ja Amazonin mainospanostukset voivat vakauttavat Twitterin tilannetta.
Satu Hurme
Mainonta
Tässä ovat vuoden 2022 katsotuimmat mainokset YouTubessa
Amazonin Super Bowl -mainos nappasi ykkössijan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Markkinoinnin trendit vuonna 2023: tekoälyn ja lisätyn todellisuuden merkitys kasvaa, mutta perusasioita ei pidä unohtaa
MarkkinointiUutiset listasi 10 trendiä, jotka näyttävät mihin suuntaan markkinoinnissa uskotaan menevän ensi vuonna.
Satu Hurme
Digitaalisuus
Tässä on IAB Finlandin uusi hallitus
IAB:n kaksitoistahenkisessä hallituksessa on mukana ennätysmäärä mainostajia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Arvaatko, mikä on ollut tänä vuonna verkkokaupan suurin kuluttajatrendi Suomessa?
Suurin trendi kertoo, että ihmisillä on kaipuu onnellisempiin ja huolettomampiin aikoihin, sanoo trenditutkija.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mediamainonnan määrä kasvoi syksyllä: verkkomainontaan käytettiin ennätykselliset 173 miljoonaa euroa
Mainonnan määrä kasvoi verkkomediassa sekä elokuva- ja ulkomainonnassa. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä laski.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Googlen hakukonetulosten näkymään muutos, jolla voi olla brändeille positiivisia vaikutuksia
Sivustot eivät voi enää jatkossa hukkua hakutulosten lisäsivuille.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Klarna julkaisee vaikuttajamarkkinointialustansa Suomessa
Klarnan Creator Platform -alusta yhdistää vaikuttajia ja verkkokauppiaita.
Satu Hurme
Brändit
Suomessakin toimiva viestintäkonserni H&H Group yhdistää tunnettuja brändejään ja palveluitaan
Ruotsalaisen viestintäkonsernin palvelut tunnetaan jatkossa nimellä Nordic Morning.
Satu Hurme
Media
Liki 50 miljoonaa dollaria Twitter-mainontaan käyttävä Apple on vetäytymässä kanavasta, Elon Musk on “valmiina sotaan” teknologiajättiä vastaan
Muskin mukaan Apple on uhannut poistaa Twitterin App Storesta.
Satu Hurme
Digitaalisuus
Tiesitkö, että Leijonien MM-sankari Marko Anttila toimii osakkaana digimarkkinointialan yrityksessä?
Aktiivikiekkoilija Marko Anttila hyppäsi pestiin viime vuoden lopulla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Black Fridayn verkkomyynti kasvoi Suomessa – nämä elektroniikkatuotteet kiinnostavat kuluttajia
Koko viikon myynti kasvoi seitsemällä prosentilla viime vuoteen verrattuna.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen markkinointiteknologia-alan toimija keksi, miten brändit voivat saavuttaa aiempaa parempia tuloksia lyhytvideoillaan – nyt asiakkaita on jo 20 maassa, ja edessä siintää miljardimarkkinat
Exolyt luotiin alun perin somevaikuttajille, mutta sitten yritykset kiinnostuivat työkalusta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tuore tutkimus paljastaa, mitä datatyökaluja yritykset käyttävät ahkerasti markkinoinnissaan
"Alansa johtavat yritykset käyttävät laajaa työkaluvalikoimaa ja rakentavat datapilveen moderneja markkinoinnin datapalveluita ottaakseen kaiken irti datavetoisen markkinoinnin potentiaalista."
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen videotuotantoyhtiö lanseeraa uudenlaisen tuotteen brändeille – “Yritykset haluavat olla vuorovaikutuksessa seuraajiensa kanssa viikkotasolla”
Snacksizen mukaan tuote on ensimmäinen laatuaan Suomessa.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Facebook oli internetin toisen vaiheen voittaja, mutta nyt se kauppaa tekopirteitä avataria ja legopalikkamaailmoja aikuisille ihmisille
Internetin jokaisessa vaiheessa on nähty sekä voittajia että häviäjiä. Se, joka antaa parhaille sisällöille areenan, voittaa myös metaversumissa, kirjoittaa Laura Olin.
Laura Olin
Ilmiöt
Black Fridayn todelliset alennusprosentit yllättävät: viime vuonna lähes neljännes tuotteista myytiin normaalia kalliimmalla hinnalla
Tutkimus paljastaa, että keinotekoiset alennukset lisääntyvät vuosi vuodelta.
Satu Hurme
Digitaalisuus
🔍 Suuri datamäärä huolestuttaa verkkokauppojen päälliköitä – Pahimmillaan moni heittää rahaa hukkaan, sanoo Supermetricsin Mikael Thuneberg
67 prosenttia verkkokauppapäälliköistä kertoo, että kerättyä dataa ei välttämättä pystytä analysoimaan ollenkaan, selviää datankeruutyökalun kehittäneen Supermetricsin Iso-Britanniassa teettämästä kyselystä.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Marimekko otti ensimmäisen askeleen metaversumissa: lanseerasi virtuaalisen Unikko-kukkakedon ja laski liikenteeseeen NFT-tuotteen
Metaversumi on Marimekolle luontainen toimintaympäristö, sillä se perustuu yhteistyölle, sanoo Marimekon innovaatiojohtaja.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Tuore väitöstutkimus: Digitaalisen markkinoinnin vaikutus oletettua pienempi vähittäiskaupan alalla
Parhaiten vähittäiskaupan digimarkkinointi toimii osana hybridistrategiaa eli yhdessä perinteisten markkinointimuotojen kanssa, osoitti Marko Hoikkaniemen DBA-väitöskirja.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Kosmetiikkaketju Kicks pyrkii kauneusalan edelläkävijäksi suomalaisen teknologian avulla
Ruotsalainen kosmetiikkaketju Kicks aloittaa yhteistyön kauneusalan teknologiayrityksen Revieven kanssa. Uudet digitaaliset palvelut tarjoavat aiempaa henkilökohtaisempaa asiakaspalvelua myös verkossa.
Satu Hurme
Digitaalisuus
Tutkimus: Jopa 90 prosenttia mobiilisovelluksista rikkoo GDPR:ää
Analyysissä oli mukana 250 sovellusta, joilla on vähintään 50 000 päivittäistä käyttäjää.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen yritysverkosto lanseeraa ilmaisen web3-kurssin, jotta Suomessa ei jäädä jälkijunaan internetin kehityksessä
The Good Cartel -niminen verkosto haluaa varmistaa, että suomalaiset voivat varmistaa kilpailukykynsä internetin murroksessa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Viisi tärppiä Slushiin: Onlyfans-johtajat kertovat kontroversiaalin brändin johtamisesta, Twitchin toimitusjohtaja jakaa vinkit vaikuttajamarkkinointiin, paljon puhetta web3:sta…
Teknologia- ja kasvuyritystapahtuma Slush alkaa torstaina Messukeskuksessa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Sokos lanseerasi AR-meikkifiltterin: kauneusalan markkinoinnissa loikataan kohti metaversumia
Sosiaalisen markkinoinnin ja lisätyn todellisuuden hyödyntämisellä tavoitellaan ennen kaikkea nuoria asiakkaita.
Satu Hurme
Digitaalisuus
Tutkimus: YouTube näyttää usein ei-toivottuja sisältöjä käyttäjilleen
Käyttäjien äänen huomioiminen on keskeinen haaste koko teknologiateollisuudelle, sanovat tutkimuksen taustalla olevat Thoughtworks ja Mozilla Foundation.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mitä digimarkkinoinnista pitää tietää juuri nyt?
Dagmarin Miikka Rahikaisen mukaan metaversumista kannattaa olla jo kartalla, kuten myös digimarkkinoinnin ympäristövaikutuksista.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Zoom ottaa käyttöön suomalaisten kehittämää teknologiaa
Suomalaisen Softpix Oy:n teknologian avulla Zoomin käyttäjät voivat lisätä videostriimeihinsä logoja, grafiikoita ja selitetekstejä.
Toni Rajamäki
Media
Meta potkii jopa 13 prosenttia henkilöstöstään, mutta metaversumipanostukset jatkuvat
Nopea kasvu ja haastava maailmantilanne saivat Facebookin emoyhtiön tekemään kovan ratkaisun.
Toni Rajamäki
Toimistot
Hansdotter aloittaa strategisen yhteistyön digimediatoimisto Mediascope Agencyn kanssa
Turkulaistoimistot haluavat ratkaisullaan tehdä asiantuntijapalveluistaan aiempaa kokonaisvaltaisempia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Instagramissa voi tulevaisuudessa ostaa ja myydä NFT-tuotteita
Meta lisää sisällöntuottajien ansaintamahdollisuuksia Instagramissa ja Facebookissa. NFT-myyntiä testataan aluksi Yhdysvalloissa.
Satu Hurme
Toimistot
Kaksi turkulaista digitaalisen markkinoinnin toimijaa yhdistyy
Panic Marketing ostaa turkulaisen Digimaailma-tuotemerkin alaisuudessa olevan liiketoiminnan.
Toni Rajamäki
Media
Kansainvälinen mediajätti saapuu Pohjoismaihin
Japanilainen jättiyhtiö Rakuten havittelee aiempaa suurempaa jalansijaa muun muassa Suomessa.
Toni Rajamäki
Media
TikTokin käyttäjämäärä kasvoi vuoden aikana 200 prosentilla Suomessa, Facebook ei ole kasvanut kahteen vuoteen
TikTok on noussut käyttäjämäärältään Twitterin rinnalle Suomessa. Instagram lähestyy jo suosituimman kanavan titteliä.
Toni Rajamäki
Brändit
Kauppakeskus Kampin edelläkävijyys toi tunnustusta – “Kekseliäs tapa auttaa yrittäjiä selviytymään hankalassa tilanteessa ja saada ihmiset liikkeelle”
Kauppakeskus Myllyn brändiuudistus vakuutti Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun tuomariston markkinoinnin ja viestinnän sarjassa.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Herätys Sanoma, Alma, muut kotimaiset mediat ja Medialiitto! Twitterin sekoilu on lapasyöttö, mutta kuka laittaisi sisään?
Kotimaisella medialla on nyt iskun paikka, kun mediaympäristön laatu on noussut puheenaiheeksi, kirjoittaa Santtu Kottila.
Santtu Kottila
Media
IPG Mediabrands kehotti mainostajia laittamaan Twitter-mainonnan tauolle
Twitterin uusi omistaja Elon Musk tapaa isoja mainostajia tällä viikolla.
Toni Rajamäki
Media
Elon Musk muuttaa varmennetut Twitter-tilit maksullisiksi: “Twitter ei voi luottaa vain mainostajiin”
Twitterin varmennetusta käyttäjätilistä joutuu jatkossa maksamaan kahdeksan dollaria kuussa.
Satu Hurme
Näkökulma
Twitteristä uhkaa tulla konservatiivien temmellyskenttä, jossa brändeille jää vain yksi vaihtoehto
Mainostajien näkökulmasta yksi huolenaihe voi olla käyttäjämäärän lasku, mutta suurin pohdinnan paikka liittyy Twitterin sisällölliseen kehitykseen, kirjoittaa MarkkinointiUutisten toimittaja Toni Rajamäki.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Fonecta uudistaa myyntiorganisaatiotaan: tekee laajoja investointeja tekoälyyn ja lupaa tuoda tuoreimmat digimarkkinoinnin ratkaisut suomalaisyritysten saataville.
Uutta myyntiorganisaatiota alkaa vetää Antti Tukia.
Toni Rajamäki
Brändit
Kysely: Iso joukko yrityksiä on leikannut markkinointi-investointejaan tämän vuoden aikana
Lähes puolet vastaajista sanoo pitävänsä markkinointi-investointinsa suunnitellulla tasolla loppuvuoden aikana.
Toni Rajamäki
Media
Alkaako Twitterissä mainostajien joukkopako? Ensimmäinen huippubrändi laittoi mainostamisen tauolle Elon Muskin takia
Omistajamuutos on herättänyt kysymyksen, mihin suuntaan Twitter kehittyy.
Toni Rajamäki
Media
Meta ja Google pettyivät, Amazon yllätti: verkkokauppajätin mainostuloissa vahvaa kasvua
Monien teknologiayhtiöiden kolmannen kvartaalin mainostulot ovat olleet pettymyksiä, mutta Amazonin väkevä kasvu jatkui haastavasta maailmantilanteesta huolimatta.
Toni Rajamäki
Toimistot
Yli sadan miljoonan liikevaihtoon yltävä IPG Mediabrands on pitänyt paikkansa Suomen johtavana markkinointiryhmänä
Toimitusjohtaja Mika Häyrinen kertoo Suomen toimistoryppään menestyvän erinomaisesti myös IPG:n sisäisessä vertailussa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Nokia uskoo vankasti metaversumin mahdollisuuksiin
Nokian toimitusjohtaja Pekka Lundmark kertoi Brooklyn 6G Summitissa yhtiönsä ajatuksista liittyen metaversumiin.
Toni Rajamäki
Media
Elon Muskin Twitter-kauppa onnistui, ja useat yhtiön johtajat tunsivat sen nahoissaan
Kuukausia kestänyt kauppaprosessi on viimein saatu maaliin, raportoivat useat lehdet.
Toni Rajamäki
Media
Myös Metan mainostulot tippuivat vuoden kolmannella neljänneksellä
Googlen emoyhtiö Alphabet kertoi aiemmin tällä viikolla mainostulojen laskeneen.
Toni Rajamäki
Mainonta
Googlen tuoreet mainosluvut kielivät mainostajien varovaisuudesta
Googlen mainostulot jäivät analyytikoiden ennusteista.
Toni Rajamäki
Media
Forbes: TikTokin omistaja suunnitteli vakoilevansa tiettyjä Yhdysvaltain kansalaisia sovelluksensa kautta
Bytedancen sanotaan vähintäänkin suunnitelleen vakoilua.
Toni Rajamäki
Media
Meta lähti taas uhkailulinjalle: Facebook saattaa estää uutisten jakamisen Kanadassa
Kanada haluaa varmistaa tulot mediataloille, joiden sisältöä jaetaan digialustoilla. Australia havitteli vastaavaa viime vuonna.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalaiset markkinointipäättäjät: Googlen ja Facebookin kaltaiset digitaalisen mainonnan ekosysteemit tarjoavat vähiten läpinäkyvyyttä mainostajille
Lähes kolmasosa suomalaisista markkinointipäättäjistä voisi vaihtaa mainonnan teknologia-alustaa tai -kumppania, mikäli läpinäkyvyys ei ole riittävällä tasolla.
Toni Rajamäki
Mainonta
Uber tuo palveluunsa mielenkiintoisen mainosominaisuuden
Uberilla on kovat tavoitteet mainospuolella. Nyt palveluun saapuu hyperlokaaliin kohdentamiseen perustuva mainosominaisuus.
Toni Rajamäki
Mainonta
Google julkaisi odotetun palvelunsa – ihmiset saavat nyt itse päättää, millaisia mainoksia heille näytetään
Käyttäjät voivat muun muassa estää kohdennetun mainonnan My Ad Center -palvelussa.
Toni Rajamäki
Media
Globaali kysely: Monet isot yhtiöt sanovat mediabudjettien laskevan ensi vuonna
WFA:n ja Ebiquityn tutkimus kertoo, että etenkin EMEA-alueella tulevaisuus nähdään haastavana. Isoimpina kärsijöinä ovat perinteiset mediat.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
“Rekrytointiongelmat ratkaistaan modernin digimarkkinoinnin keinoin” – Jobillan toimitusjohtaja Henri Nordström näkee yritysten rekrytoinnissa isoja puutteita
Nordströmin mukaan yritykset ovat jääneet rekrytoinnissa viime vuosituhannelle.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Avaus laajentuu Euroopassa: uusi toimisto avataan Italiaan
Avauksella on tällä hetkellä toimistot neljässä maassa. Ensi vuonna luku kasvaa viiteen.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Hukuin datan, teknologian ja mittaamisen aallokossa, mutta myrskyn keskeltä löytyi tuttu pelastuslautta
Tuulet ovat kääntymässä kohti brändimarkkinoinnin uutta tulemista, kirjoittaa Santtu Kottila.
Santtu Kottila
Mainonta
Netflix tuo mainokset palveluunsa marraskuussa – näin paljon tilaus maksaa
Netflix pysyi aikataulussaan ja lanseeraa mainospalvelunsa marraskuun alussa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Googlen Data Studioon merkittävä muutos: nimi vaihtuu, ja toiminnot monipuolistuvat
Data Studio siirtyy Looker-brändin alle, Google tiedottaa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Onko metaversumin ympärillä turhaa hypeä vai aitoja mahdollisuuksia? Kolme markkinoinnin ammattilaista kertoo mielipiteensä
Metaversumit ovat vielä käyttäjämääriltään pieniä, mutta lukuisat jättibrändit ovat hypänneet trendiin mukaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Digitaalisen markkinoinnin konserni Generaxion ostaa saksalaiskilpailijansa
Pohjoismaisen Generaxionin Suomen-osaston toimitusjohtaja Janne Mäenpää sanoo kaupan avaavan suomalaisyrityksille ovia Saksan-markkinoilla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Meta esitteli uuden VR-lasinsa, jonka hintalappu on liki 1800 euroa – Zuckerbergin mukaan Meta Quest Pro "asettaa uuden standardin VR-laseille"
Mark Zuckerberg puhui Meta Connect 2022 -tapahtumassa myös metaversumista.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Ennen mediabudjetit olivat satoja tuhansia euroja, nyt sama tulos saadaan aikaan jopa satasilla
Digiajan brändin on opittava uusi tapa ajatella budjetoinnin ja budjetin jakamisen suhteen, kirjoittaa Marika Siniaalto.
Marika Siniaalto
Digitaalisuus
Joe Bidenin allekirjoitus edistää Yhdysvaltain ja EU:n välistä datasiirron sopimusta
Transatlanttisen datasiirron sopimuksen toteutuminen saattaa kuitenkin olla kuukausien päässä.
Toni Rajamäki
Brändit
Kotipizza valjasti tekoälyn markkinointiinsa – "Tekoälytaiteeseen liittyvä somekeskustelu tarjosi tähän loistavan alustan juuri nyt"
Kotipizzan käsityönä tehdyt pizzat piirrettiin tuoreeseen Kotipizzan kampanjaan tekoälyn avulla.
Toni Rajamäki
Luovuus
🔍 Christine Göösin, 35, ura vei promoottorista brändijohtajaksi New Yorkiin: ”Suomalaisten toimistojen kannattaisi myydä osaamistaan kansainvälisesti”
Christine Göös kannustaa suomalaisia luomaan rohkeasti kansainvälistä uraa. ”Jos mulla olisi markkinointitoimisto Suomessa, pyrkisin myymään tuotettani ulkomaille”, Göös sanoo.
Iina Kansonen
Ilmiöt
B2B-verkkokaupoille on valtava tarve, mutta yritykset pitäytyvät perinteisissä myyntitavoissa – yrittäjä Samuli Salosen mukaan muutokselle ei ole ylitsepääsemättömiä esteitä
Myös B2B-liiketoiminnassa kauppaa tekevät ihmiset, mutta siitä huolimatta yritysten välinen kaupanteko on jäänyt kehityksessä jälkeen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Sitra ja Kansallisgalleria pilotoivat metaversumissa – “On Suomen etu ymmärtää paremmin, mistä web 3.0:ssa ja metaversumissa on kysymys”
Sitra ja Kansallisgalleria haluavat hankkeellaan tuoda esiin virtuaalimaailmojen mahdollisuuksia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Applen toimitusjohtaja Tim Cook on epäileväinen metaversumin suhteen
Cook ei usko, että ihmiset haluavat elää koko elämäänsä virtuaalitodellisuudessa.
Toni Rajamäki
Luovuus
🔍 Janni Widerholm, 29, eteni vauhdilla markkinoinnin maailman huipulle Los Angelesiin – kaikki sai alkunsa luennosta Hongkongissa ja nappiin menneestä harjoittelupaikan valinnasta
Widerholm työskentelee nykyään TBWA:n maineikkaassa Chiat\Day-toimistossa, jossa hän yleni loppukesästä luovan johtajan ruutuun.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut syyskuussa
Syyskuussa lukijoita kiinnosti muun muassa Santtu Kottilan kolumni markkinoinnin alan kylmäävästä tragediasta ja markkinointiteknologiayhtiö Boksin brändiuudistus, joka herätti ihmettelyä vaikuttajamarkkinointitoimisto OCMG:ssa.
Toni Rajamäki
Toimistot
R3al Helsinki uudelleenbrändätään Matterkind Finlandiksi
Matterkind on IPG Mediabrandsin dataohjattuun markkinointiin keskittynyt ketju.
Toni Rajamäki
Brändit
Tunnettu pääomasijoitusyhtiö keräsi 55 miljoonan euron rahaston sijoitettavaksi kuluttajalähtöisiin kasvuyrityksiin – katseet suomalaisissa startupeissa
Suomalais-virolainen Trind VC aikoo sijoittaa neljässä vuodessa 30–40 startupiin.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tanskalaiset totesivat Google Analyticsin lainvastaiseksi
Aiemmin työkalu on linjattu laittomaksi muun muassa Itävallassa.
Toni Rajamäki
Media
Somemainontaan laitetaan kohta jo 300 miljardia dollaria vuodessa
Yritysten sosiaalisen median budjetit ovat kasvaneet vuosittain suurin askelin, ja kehitys näyttää yhä jatkuvan.
Toni Rajamäki
Media
YouTuben kumppaniohjelmaan tulee iso uudistus, joka muuttaa Shorts-videopalvelun sisällöntekijöiden ansaintalogiikkaa
YouTuben lyhytvideot keräävät jo yli 30 miljardia katselua päivässä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Googlen tutkimus: Yksityisyyden suojaan panostaminen on suuri valttikortti brändille
Tutkimuksen mukaan kuluttajat pitävät palveluiden huonoa yksityisyyttä melkein yhtä pahana asiana kuin varsinaista tietovuotoa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Hasan & partnersin Nykytunteen museo sai kaksi “shorttia” Golden Drum -kilpailussa
Valtioneuvoston kanslialle tehty työ taistelee voitosta sarjoissa Covid-19 ja Health & Wellness.
Toni Rajamäki
Media
Jodel tunnetaan markkinoinnin mysteerinä, johon vain harva brändi on lähtenyt mukaan – asiantuntija kertoo, mihin kanava soveltuu erinomaisesti
Karoliina Kuparin mukaan tärkeää on, että mainostaja haluaa aidosti olla Jodelissa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Pauli Waroma listaa neljä trendiä, jotka näkyvät markkinoinnissa tällä hetkellä
Waroma uskoo, että “purpose-kehityksessä” ollaan siirtymässä uudelle tasolle, konkreettisten tekojen aikaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Keräävätkö yritykset liikaa dataa?
Yrityksillä on asiakkaistaan paljon tietoa, mutta usein vähemmälläkin pärjäisi, sanoo asiantuntija Fredrik Rönnlund.
Toni Rajamäki
Brändit
Starbucks alkaa hyödyntää Web3:a ja NFT-teknologiaa kanta-asiakkuusjärjestelmässään
Globaali huippubrändi hyppää mukaan Web3-maailmaan ja tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden immersiiviseen kahvilakokemukseen.
Toni Rajamäki
Brändit
Vaikuttajamarkkinointitoimisto OCMG:ssa ihmetellään markkinointiteknologiayhtiö Boksin uutta brändi-ilmettä, josta löytyi tuttuja piirteitä – näin Boksista vastataan
Boksin Head of Marketingin Taru Hakkaraisen mukaan OCMG:tä ei nähdä yrityksen kilpailijana.
Toni Rajamäki
Media
Yhdysvalloissa vain joka kolmannes teini-ikäinen käyttää Facebookia – nämä ovat suosituimmat kanavat nuorten keskuudessa
Videopalvelut jyräävät nuorten keskuudessa. Facebook on vasta viidenneksi suosituin somekanava.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Palvelualan ammattilaiset: Asiakkaiden odotukset ovat kasvaneet pandemian jälkeen
Alan johtajat sanovat tekevänsä merkittäviä investointeja henkilöstön koulutukseen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Eurooppalainen kumppanuusmarkkinoinnin jätti rantautui Suomeen
Daisycon tekee yhteistyötä muun muassa Superdryn kanssa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Internetmainontaan käytettiin Suomessa viime vuonna yli 600 miljoonaa euroa
PwC arvioi kasvun jatkuvan 6,1 prosentin vuosivauhtia. Globaalin keskiarvon uskotaan olevan 9,1 prosenttia.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.