MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Digitalous
Toimistot
Suomessakin toimiva Bluebird osaksi markkinointijätti North Alliancea
NoA saapui tänä vuonna ensimmäistä kertaa Suomeen, kun verkostoon liittyivät Bob the Robot sekä Dunning, Kruger & Associates.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Teknologiajättien mainosinvestoinnit kasvavat nopeimmin, Elon Muskista saattaa tulla Twitterin toimitusjohtaja
Globaalien teknologiayhtiöiden mainosinvestoinnit nousivat liki 50 miljardiin dollariin, Twitter on saamassa uuden väliaikaisen toimitusjohtajan ja globaali televisiomainonta laski viime vuonna.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Supermetricsin liikevaihto kasvoi 50 prosentilla ja oli yli 36 miljoonaa euroa
Työntekijämäärä on noussut 260:een, ja kasvu jatkuu rajuna: tämän vuoden loppuun mennessä henkilöstömäärän arvioidaan olevan 400.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Digimarkkinoinnin uranuurtaja Mika Koivula haluaa luoda tekoälyn avulla talouskasvua Suomeen
Tekoäly voisi olla suomalaisyritysten valttikortti kansainvälisessä kilpailussa, mutta suomalaisia on tähän mennessä leimannut kokeilunhalun puute, joka jarruttaa kasvua.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Salesforcen luvut kielivät, että verkkokaupan huima kasvukulku on tullut päätökseensä
Verkkokauppa on kasvanut pandemia-aikana isoin askelin, mutta tämä vuosi näyttää muuttaneen suunnan – ainakin hetkellisesti.
Toni Rajamäki
Brändit
Neljä toimitusjohtajaa kertoo, näkyykö kaoottinen maailmantilanne suomalaisyritysten markkinointi-investoinneissa
Haastavina aikoina yritysten kannattaa kääntää katse brändinrakentamiseen, neuvovat asiantuntijat.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Asiantuntijat povaavat: Yhdysvaltalaisten mainos- ja markkinointiteknologioiden käyttö vaarassa EU-viranomaisten Google Analytics -päätösten myötä
"Tilanne todennäköisesti koskee kaikkia alustoja, jotka Google Analyticsin tapaan prosessoivat Euroopan tietosuoja-asetusten piiriin kuuluvien henkilöiden evästedataa", sanoo Anders Pilgaard Andersen.
Toni Rajamäki
Media
Twitter ja Snapchat ovat jäämässä mainostuloissa selkeästi TikTokista
Edes Twitterin ja Snapchatin yhteenlaskettu mainostulovirta ei kestä vertailua TikTokin lukuihin, kertoo tuore tutkimus.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Unilever lakkautti markkinointijohtajan roolin, Ogilvy UK päättää yhteistyön tiettyjen vaikuttajien kanssa
Viime viikolla puheenaiheiksi nousivat muun muassa Unilever, Ogilvy ja Twitter.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Katso tästä Grand Onen kaikki voittajat
Digitaalisille palveluille ja markkinointiviestinnän töille tarkoitetussa Grand One -kilpailussa voittajia palkittiin 19 eri sarjassa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Myrsky mekasti Grand Onessa ja teki historiaa, TBWA\Helsinki jälleen Vuoden yritys
Bob the Robotin virtuaalivaikuttaja voitti kampanjapuolen Grand Prix’n ja viisi eri sarjaa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Ovatko nämä kampanjat Grand Onen suurimmat voittajasuosikit? Bobivisassa erottautunut etenkin neljä työtä
Muun muassa Hasan & Partnersin Valtioneuvoston kanslialle suunnittelema Nykytunteen museo ja Bob the Robotin Mieli ry:lle tekemä Virtuaalivaikuttaja Myrsky ovat vahvoilla, kertovat Bobivisan tulokset.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
“Ruotsin verkkokauppa on Suomen omaa edellä noin viisi vuotta” – Klarnan maajohtaja Jacob Segercrantz kertoo, mihin suomalaisten verkkokauppojen pitäisi panostaa
Segercrantzin mukaan suomalaisilla verkkokaupoilla on muutamia kipupisteitä, joihin olisi syytä kiinnittää huomiota.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kyselytutkimus: Suomalaiset naiset kokevat teknologia-alan tylsänä ja monimutkaisena
Naiset hakeutuvat edelleen alalle miehiä harvemmin.
Toni Rajamäki
Brändit
Foodora aikoo mullistaa verkkokauppojen toimitukset uuden yhteistyönsä myötä
Ruoan kotiinkuljetuksista tunnettu Foodora aikoo tarjota asiakkailleen entistä nopeammat kotiinkuljetukset NShiftin avulla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Samsung Suomen mobiililiiketoiminnan johtaja Mika Engblom kehottaa brändejä olemaan hereillä NFT-trendin suhteen – “Vallankumousta ei voida estää”
Samsung Electronics Nordicin tutkimuksen mukaan suomalaisnuoret ovat kiinnostuneita NFT-ilmiöstä.
Toni Rajamäki
Mainonta
Sanoma lanseerasi odotetun Ad Manager -palvelun, jolla yritykset voivat itse ostaa digimainontaa – tästä on kyse
Työkalu tarjoaa mainostajille helpon ja nopea tavan ostaa digimainontaa, sanovat Sanoman Tuomas Waris ja Aapi von Creutlein.
Toni Rajamäki
Toimistot
Sanoma ostaa Videolle-toimiston – “Yhdistämällä osaamisemme pystymme tekemään videomarkkinoinnin saralla maailmanluokan tekoja”
Toimisto tulee osaksi Sanoma B2B:n markkinointipalveluiden liiketoimintayksikköä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Grand One -finalistit selvillä: TBWA\Helsingin etumatka kaventunut, Hasanin työ nappasi ennätykselliset seitsemän finaalipaikkaa
Grand One -gaala järjestetään 7. huhtikuuta. Kilpailuun osallistui liki 400 työtä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Microsoft rakentaa datakeskusalueen Suomeen – ”Pilvilaskentaa voidaan hyödyntää entistä tehokkaammin”
Uusi datakeskusalue rakennetaan pääkaupunkiseudulle. Alue tarjoaa tietoturvallisia palveluja ja mahdollisuuden säilyttää dataa Suomessa.
Minna Lehto
Toimistot
Pohjoismainen markkinointijätti North Alliance ostaa Bob the Robotin, jolle yrityskauppa avaa täysin uusia ovia
NOA:sta ei ole aiemmin löytynyt suomalaisia toimistoja. Bobin lisäksi verkostoon liittyvät Pictures Helsinki ja Dunning, Kruger & Associates.
Toni Rajamäki
Toimistot
Mainostoimisto Kuubi panostaa entistä vahvemmin teknologiaan, joka on B2B-markkinoinnin tulevaisuutta
Kuubi on suunnitellut ja toteuttanut ensimmäisenä suomalaisena mainostoimistona virtuaalisia showroomeja.
Toni Rajamäki
Toimistot
Digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin erikoistunut Columbia Road laajenee Tampereelle
Futurice-konserniin kuuluva Columbia Road näkee Tampereella kasvumahdollisuuksia etenkin B2B-sektorilla.
Minna Lehto
Toimistot
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut helmikuussa
Muun muassa Jyrki Poutasen urasiirto ja Julia Kaukisen bisnesidea kiinnostivat lukijoita helmikuussa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Markkinoijien suosiman Salesforcen vahva kasvu jatkuu
Salesforce teki viimeisimmällä vuosineljänneksellään 26 prosentin kasvun.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Lähes puolet suomalaisista suosii mainonnalla rahoitettavaa verkkopalvelujen liiketoimintamallia
Reilu 40 prosenttia suomalaisista kertoo olevansa huolissaan omasta tietosuojastaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Meta estää Venäjän valtionmediaa mainostamasta, Cannes Lions palkitsi vuoden luovimman markkinoijan
Facebookin emoyhtiö ryhtyi toimiin Venäjän hyökkäyksen takia. AB InBev voitti vuoden luovimman markkinoijan tittelin. Ravintolaketju Applebee’s lopettaa mainostamisen CNN:llä epäonnistuneesta mainospaikan valinnasta johtuen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen verkkokauppapalvelu julkaisi uuden kassaratkaisun – tarjoaa yhteensopivuuden myyntipisteen ja verkkokaupan välille
Uusi MyCashflow Kassa -ratkaisu pyrkii vähentämään tarvetta useille eri järjestelmille.
Minna Lehto
Digitaalisuus
PlayAd Media toimii Suomessa jatkossa ShowHeroes-nimellä
ShowHeroes Group osti ruotsalaislähtöisen PlayAd Median viime marraskuussa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Liana Technologies pyrkii nyt valloittamaan Ruotsin, jossa paikallisilla yrityksillä on paljon opittavaa markkinointiteknologian hyödyntämisestä
Toimitusjohtaja Samuli Tursaan mukaan suomalaiselle insinööriosaamiselle on tarvetta Ruotsissa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Kaksi maineikasta digitaalisen markkinoinnin toimistoa yhdistyy: ID BBN ja Luxus lähtevät yhdessä rakentamaan suomalaista menestystarinaa Eurooppaan
Integraation myötä syntyy kokonaisvaltainen toimisto, jossa työskentelee yli 100 ihmistä.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Adidaksen kampanjassa paljaita rintoja, Dentsu raportoi vahvasta kasvusta
Urheiluvaatevalmistaja Adidas haluaa sanoa kampanjallaan, että heidän mallistostaan löytyy sopiva tuote jokaiselle keholle.
Toni Rajamäki
Media
Meta linjasi: Ei uhkaa lähtevänsä Euroopasta
Meta otti kohuun kantaa ja kertoi, ettei yhtiö uhkaa päättävänsä palveluitaan Euroopassa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
IAB Europen TCF-standardi rikkoo viranomaisten mukaan GDPR:ää – pitääkö suomalaisyritysten olla huolissaan?
Belgian tietosuojaviranomaiset langettivat rikkomuksesta IAB Europelle 250 000 euron sakot.
Toni Rajamäki
Media
Meta uhkaa viedä Facebookin ja Instagramin pois Euroopasta, mutta onko kyseessä puhdas bluffi? Näin vastaa asiantuntija Petri Mertanen
"Jos ajatellaan asiaa varallisuuden kautta, niin kyllähän Metalla on varaa lähteä", sanoo Petri Mertanen.
Toni Rajamäki
Media
Meta uhkaa viedä Facebookin ja Instagramin eurooppalaisilta pois
Meta haluaa siirtää dataansa vapaasti Pohjois-Amerikkaan, mikä rikkoo EU:n lakeja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tällaisia mahdollisuuksia trendi-ilmiöksi nousseet NFT:t avaavat markkinoijille
Onko NFT vain muotisana, joka unohtuu tulevina vuosina, vai pitäisikö jokaisen markkinoijan tietää, mistä on kyse? MarkinointiUutiset kysyi asiasta NFT-asiantuntija Krista Jäntiltä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tutkimus: Yritysten johto jarruttaa usein pk-yritysten datalla johtamista
“Ei haluta muuttua. Koetaan, että näin on ennenkin tehty”, sanoo tutkimuksesta vastannut Susanna Karhu.
Toni Rajamäki
Media
Metan tulos laski vuoden viimeisellä neljänneksellä, mutta mainostuloissa nähtiin kasvua
Facebookin taustayhtiön osakekurssi lähti laskuun tulosjulkistuksen jälkeen.
Toni Rajamäki
Media
Valtaosa suomalaisista on kasvattanut päivittäistä median kulutustaan – monilla käyttö lisääntynyt yli kaksi tuntia päivässä
Luottamus mediaa kohtaan on kasvanut maltillisesti pandemia-aikana.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Maailman parhaan rekrytointimarkkinoinnin työkalun kehittänyt Jobilla keräsi yli kahdeksan miljoonan euron rahoituksen vauhdittamaan kansainvälistä kasvua
Jobilla liikevaihto kasvoi vuodessa 150 prosentilla. Nyt katseissa on kasvu etenkin Saksassa ja Yhdysvalloissa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Liana Technologies osti enemmistön Suomen suurimmasta WordPress-toimistosta
Yli kolmen miljoonan euron liikevaihtoon yltänyt Evermade jatkaa kaupasta huolimatta omana brändinään.
Toni Rajamäki
Media
Näiden somekanavien käyttöä suomalaiset ovat kasvattaneet pandemia-aikana eniten
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimus kertoo, että noin kolme neljästä suomalaisesta on kasvattanut jonkin somekanavan käyttöä korona-aikana.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mediamainonnan määrä kasvoi Suomessa viime vuonna merkittävästi – katso tästä suurimmat mainostajat
Mediamainonnassa nähtiin selkeää kasvua ensimmäisen koronavuoden jälkeen. Myös vuoden 2019 luvut ylittyivät.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Google Analyticsia ollaan tuomitsemassa laittomaksi - onko suomalaisyrityksillä aihetta paniikkiin?
Miten Itävallan kohu vaikuttaa suomalaisyrityksiin, jotka käyttävät Google Analyticsia? Sitä asiaa perkaa Petri Mertanen kolumnissaan.
Petri Mertanen
Digitaalisuus
Eettisestä datapolusta markkinaetu medialle? Jyväskylän yliopisto ja mediakonsernit selvittävät asiakkaiden asenteita ja toiveita
Kuluttajien hyväksymien datankeruutapojen käyttö voi vähentää huolta ja epävarmuutta.
Minna Lehto
Digitaalisuus
GDPR-kohu Googlen ympärillä muuttanee markkinointia, sanoo asiantuntija
Itävallan dataviranomainen pitää Google Analyticsin käyttöä GDPR:n vastaisena. Asiantuntija Fredrik Rönnlund ei kuitenkaan usko, etteikö Google voisi enää toimia Euroopan markkinoilla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Näin moni yritys ulkoistaa sometekemisensä vuonna 2022
Yli puolet pohjoismaisista yrityksistä tuskailee somemarkkinoinnissa ajan löytämisen kanssa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
CDON osti enemmistön suomalaisesta verkkokaupparatkaisuja tarjoavasta Xalesista – ”Yritysosto vahvistaa entisestään tarjontaamme kauppiaille”
Xales kehittää verkkokaupat ja markkinapaikat yhdistävää integraatioalustaa.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Suurimmalla osalla suomalaisyrityksistä puuttuu analytiikan ja asiakaskokemuksen osaajat – asiantuntija Anna Lehdon mukaan datan arvon ymmärtäminen on kilpailukyvyn kannalta kriittistä
"Datan analysointi ja jalostaminen vaatii erityisosaamista, eikä sen voi olettaa kuuluvan esimerkiksi sisällöntuottajan toimenkuvan oheen".
Toni Rajamäki
Mainonta
Digitaalisessa mediassa lähes 80 prosenttia visuaalisista mainoksista jää katsojilta kokonaan huomaamatta, kertoo OMD:n ja Viomban mittaus
Mittauksen mukaan perinteiset attribuutiomallit tai pelkkä tekninen näkyvyys eivät enää kerro tarpeeksi mainonnan todellisesta huomioarvosta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Finnish martech companies listed by MarkkinointiKollektiivi – Supermetrics and Smartly leading the way
The Finnish Martech Landscape was published for the second time by MarkkinointiKollektiivi.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalaiset markkinointiteknologiatoimijat jälleen listattu – mukana 18 uutta yritystä, Supermetrics ja Smartly merkittävimpinä kasvuraketteina
MarkkinointiKollektiivin Finnish Martech Landscape -listaus julkaistiin toista kertaa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Moni B2B-yritys tuskailee digimarkkinoinnin kanssa, kertoo tuore raportti – nämä ovat neljä yleisintä ongelmaa asiakashankinnassa
Monissa yrityksissä ongelmana on myynnin ja markkinoinnin välinen yhteistyö tavoitteiden asettamisessa. Ongelma koskee etenkin pieniä yrityksiä, joissa on alle 50 työntekijää.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mitkä digimarkkinoinnin teemat puhuttavat vuonna 2022? Näin vastaa asiantuntija Juha Pihkakoski
Yksityisestä internetistä on puhuttu paljon, mutta nyt puheet ovat muuttumassa teoiksi.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Uusi osuuskunta tuo markkinoille yrityksiä auttavan tunnistautumispalvelun – perustajajoukossa mukana muun muassa Alma Media
Suomen Tunnistautumisosuuskunnan tavoitteena on rakentaa kansallinen ja salasanat korvaava tunnistautumisvaihtoehto.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Eurooppalainen B2B-markkinapaikka keräsi uudella rahoituskierroksella 250 miljoonaa euroa – ”Haluamme helpottaa brändien ja itsenäisten jälleenmyyjien keskinäisiä kauppasuhteita”
Ankorstore on Euroopan nopeimmin kasvava B2B-markkinapaikka. Uudella rahoituksella yhtiö aikoo laajentua ja kiihdyttää toimintoja ydinmarkkinoillaan.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Google ja Facebook eivät muuttaneet evästekäytäntöjään – saivat yli 200 miljoonan sakot Ranskan tietosuojaviranomaiselta
Jos muutoksia ei tehdä määräajassa, yrityksille on luvassa 100 000 euron lisäsakot jokaiselta viivästyspäivältä.
Minna Lehto
Mainonta
Suomalaismainostajat suosivat Facebookia – näin moni yritys käyttää somemarkkinointikumppania
Yli neljä viidestä yrityksestä on tehnyt viimeisen reilun puolen vuoden aikana Facebook-mainontaa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Microsoft ostaa teknologia-alusta Xandrin – ”Voimme nopeuttaa digitaalisen mainonnan ja vähittäiskaupan mediaratkaisujen toimittamista”
Xandrin myynnistä on spekuloitu jo viime vuonna. Nyt Microsoft ostaa alustan AT&T:ltä.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Avidly ostaa brittiläisen kasvumarkkinoinnin toimiston – “Otamme harppauksen uudelle markkinalle”
Yrityskauppa on osa Avidlyn kasvustrategiaa, johon kuuluu muun muassa jalansijan vahvistaminen kansainvälisillä markkinoilla.
Toni Rajamäki
Media
Nähdäänkö sosiaalisessa mediassa mainostajien joukkopako? Näin vastaavat Kari Tervonen, Jyrki Poutanen ja Tommi Kortesniemi
Monien somekanavien maine on ottanut kolhua viime vuosina, mikä on saanut jotkut mainostajat toimimaan.
Toni Rajamäki
Media
TikTok saavutti miljardi käyttäjää vain viidessä vuodessa – kyseessä vaikuttavin sosiaalisen median alustan kasvu
TikTokia nopeammin miljardin käyttäjän rajapyykin on saavuttanut vain Facebook Messenger, joka ehti vakiinnuttaa asemaansa jo aiemmin Facebookin sisällä.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Adformin testikampanja antaa mainostajille tärkeää oppia ensikäden evästeiden käytöstä mainonnan kohdentamisessa
Ensimmäisen osapuolen evästeisiin perustuvien mainosnäyttöjen määrä ylitti ensimmäistä kertaa evästeettömissä ympäristöissä kolmannen osapuolen evästeisiin perustuvan mainosnäyttöjen määrän.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Huomattava osa digiosaajista arvelee jättävänsä nykyisen työnsä lähitulevaisuudessa – palkan ja työnantajan arvojen merkitys on noussut
Digiosaajat arvostavat taloudellisten seikkojen ja yrityksen arvojen lisäksi hyvää työ- ja yksityiselämän tasapainoa.
Minna Lehto
Toimistot
LM Someco tarjoaa markkinoinnin ja viestinnän opiskelijoille ilmaista somekoulutusta, koska korkeakouluopinnoissa ei aina saa riittäviä työkaluja digimarkkinointiin
Markkinointitoimisto haluaa vastuullisella teollaan löytää myös itselleen osaajia. “Haluamme näkyä myös opiskelijoiden suuntaan houkuttelevana, potentiaalisena työnantajana”, sanoo Minna Valtari.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tomi Suojoki Dagmarin tytäryhtiö Radlyn vetäjäksi
Suojoki liityy myös Dagmarin johtoryhmään. Radlylla hän työskentelee CBO:na.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Black Weekin kasvu jakautui koko viikolle – ”On selvää, että ostokset eivät keskity vain perjantaille vaan tarjouksia hyödynnetään viikon mittaan”
Verkkokauppa kasvoi koko Black Weekin aikana 13 prosentilla verrattuna viime vuoteen. Eniten kasvoivat sunnuntain myyntiluvut.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Verkkomedia Startup100 julkaisi tietokannan, jonka tarkoituksena on rohkaista yrityksiä tekemään aktiivista markkinointia ja viestintää jo alkuvaiheessa
Startup100:n kumppaneina toimivat Startup-säätiöä, Vainu ja Crunchbase.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näin paljon verkko-ostaminen kasvoi Black Fridayna
Milleniaalit olivat ahkerin ostajaryhmä vuoden suosituimpana ostospäivänä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalaisyritys avaa digitaalisen näyttelyn, joka näyttää suuntaa tulevaisuuden kauppakeskuksille
Digital Naturen ensimmäisessä näyttelyssä seikkailevat Muumi-hahmot.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomessa on pula verkkokauppaosaajista – “Jokainen osaaja viedään nyt käsistä”
Etenkin koronapandemian aikana yritykset ovat panostaneet vahvasti verkkokauppoihin.
Toni Rajamäki
Media
TikTok lanseeraa Suomessa uusia markkinointipalveluja
TikTok vahvistaa sidettään Pohjoismaihin lanseeraamalla uusia tuotteita.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Janni Widerholm ja Tuomas Manninen Grand One -kilpailun päätuomareiksi
Widerholm työskentelee TBWA-ketjussa Los Angelesissa. Manninen puolestaan on siirtymässä Vehon palkkalistoille.
Toni Rajamäki
Brändit
Pankkialalle "Netflix-kokemusta" tuova SweepBank sai vaikuttavan alun Suomessa: keräsi kuudessa viikossa yli 30 000 uutta asiakasta
Mobiilisovellukseen kaiken toimintansa keskittävä SweepBank haluaa olla Suomen ensimmäinen älypankki.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Isojen mediatalojen hyödyntämä PlayAd Media myytiin kansainväliselle menestyskonsernille
PlayAd Media Group perustettiin Ruotsissa jo yli 10 vuotta sitten. Suomessa yritys on toiminut vuodesta 2015 lähtien.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Kansainvälinen podcast-jättiläinen panostaa suomenkieliseen sisältöön – kiinnitti välittömästi huippusuositun sarjan
Acast kuuluu Euroopan merkittävimpiin podcast-alustoihin.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Ville Rantanen on nimitetty Kuuki Marketing Labin ohjelmisto- ja sovellusliiketoiminnan yksikön kaupalliseksi johtajaksi
Rantanen tuli taloon Sanomalta. Hän aloitti työssään tällä viikolla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Klarnalla on ylivoimaisesti suurin markkinaosuus omalla alallaan – yli puolet maailman verkkosivustoista käyttää yrityksen palveluja
Klarnan maksupalvelut ovat suosittuja myös Suomessa.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Suomalaiset startupit ovat saaneet tänä vuonna venture capital -rahoitusta ennätyksellisen paljon
Koko viime vuoden sijoituspotti ylitettiin jo kesällä. Yhteensä suomalaiset startupit ovat keränneet tänä vuonna jo yli 500 miljoonaa euroa alkuvaiheen pääomasijoituksia.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Mediamoguli vaatii potkuja McDonald’sin pomolle, Michael Kors avasi salaisen Bond-kasinon
Allen Media Groupin toimitusjohtaja Byron Allen lähestyi pikaruokaketjun hallitusta ja vaati potkuja nykyiselle toimitusjohtajalle. Markkinoinnin alalla puhuttiin viime viikolla myös muotibrändeistä.
Toni Rajamäki
Mainonta
EU:n tuleva lainsäädäntöhanke saattaa tehdä digimainonnan datapohjaisesta kohdentamisesta historiaa – ja se olisi katastrofi pk-yrityksille
EU:n Digital Services Act -lakiehdotuksella voi olla merkittävät seuraukset mainostajille.
Toni Rajamäki
Brändit
Gofore on Suomen paras työnantajabrändi, Vincitillä paras rekrytointikampanja
Goforen kanssa finaalissa olivat Aava & Bang ja Solita.
Toni Rajamäki
Media
Publicis voitti Facebookin mediatoimistokilpailutuksen
Vuodesta 2014 lähtien Facebookin mediatoimistona toiminut WPP ei osallistunut kilpailutukseen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Klarna mullistaa verkko-ostamisen: yhden sovelluksen avulla voi shoppailla maailman jokaisessa verkkokaupassa
Klarna lanseerasi uudenlaisen sovelluksen, jossa asiakas voi muun muassa luoda itselleen kertaluonteisen ja korottoman virtuaalisen maksukortin.
Toni Rajamäki
Toimistot
KL: Milttonilla jälleen suomalaisten markkinointiviestintätoimistojen suurin myyntikate, Kurio tehnyt vakuuttavaa nousua
Milttonin myyntikate laski, mutta yritys uusi ykkössijansa 50 isoimman toimiston listalla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
GDPR-sakot yleistyvät Suomessa, jos yritykset eivät ala kiinnittää aiempaa enemmän huomiota vastuulliseen dataan
Markkinoilla on yhä dataa kauppaavia toimijoita, joiden tietojen alkuperästä ei voi olla varma, sanoo Ville Honkimäki.
Toni Rajamäki
Media
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Publicis voittamassa Facebookin mediakumppanuuskisan
Facebook valtasi otsikot viime viikolla. Uudelleenbrändäyksen lisäksi keskustelua käytiin yhtiön mediakumppanikilpailutuksesta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen teknologiayritys auttoi Netflixiä luomaan graafisen käyttöliittymän, joka mahdollistaa entistä paremman käyttäjäkokemuksen luomisen
Codemate on ollut Netflixin Metaflow-kehityskumppani keväästä 2020 lähtien.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Reaktor rakensi kasvuyrityksistä koostuvan verkoston, johon kuuluu 1 200 digitalisaation asiantuntijaa – “Tämä taitaa olla yksi Suomen teknologia-alan parhaiten pidettyjä salaisuuksia”
Fusion-nimiseen verkostoon kuuluu yhteensä 24 yritystä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Isot suomalaismainostajat kaipaavat digitaaliselta mainonnalta läpinäkyvyyttä
Mainostajilla ei ole tällä hetkellä selvää näkyvyyttä digitaalisen mainonnan kohdentamiseen, raportointiin ja kulurakenteeseen.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Netflixin hittisarja toi ikonisen kenkäbrändin yhden tuotteen myyntiin 7800 prosentin kasvun
Snapchatin johtaja kertoo Applen uudistuksen tuoneen päänvaivaa. Facebookin emoyhtiö on vaihtamassa nimeään.
Toni Rajamäki
Media
Lehti: Facebook on vaihtamassa nimeään
Yhtiön nimimuutoksesta kerrotaan ensi viikolla, sanoo The Verge.
Toni Rajamäki
Brändit
Brändien välisellä yhteistyöllä voidaan vastata kuluttajien kovaan vaatimustasoon, sanoo Accenture Interactiven Pohjoismaiden johtaja Mattias Boman
Yhteistyön uskotaan lisääntyvän kasvavan kilpailun ja kuluttajien tottumusten muutoksen takia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Poditin taustalla on kovan luokan markkinointiosaajia, jotka ovat asettaneet tavoitteet korkealle – näillä keinoin uusi audiomediapalvelu aikoo onnistua
Suomalainen palvelu vie koko podcastmediaa uuteen suuntaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Doohlabs keräsi lähes miljoonan euron rahoituksen, jonka avulla markkinointiteknologiayritys yrittää ottaa osansa 100 miljardin dollarin markkinasta
Kauppojen sisällä tapahtuvan myymälämainonnan digitalisaatio on ollut hidasta verrattuna verkossa tapahtuneeseen kehitykseen. Automatisoidut vähittäiskaupan mediaratkaisut tarjoavat uudenlaista liiketoimintaa mainostajille ja kauppaketjuille.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Digimarkkinoinnin avoimien työpaikkojen määrässä on nähty vahvaa kasvua – “Voi olla, että todistamme historiallista murrosta”
Duunitorin tilastojen mukaan digimarkkinoinnin työpaikkoja ei ole koskaan ollut tarjolla niin paljoa kuin tänä vuonna.
Toni Rajamäki
Media
Suomessa avattiin uusi audiomedia, jonka kohderyhmänä on bisnesväki – TBWA\Helsingin Marco Mäkinen sai oman podcastin
Podit-media lanseerattiin tiistaina. Podcastien lisäksi palvelusta löytyy äänikirjoja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Mielenkiintoisimmat markkinoinuutiset maailmalta: Isossa-Britanniassa luodaan linjauksia ilmastoaiheiselle mainonnalle
Podcastien suosion kasvu ei lakkaa. Facebook kertoi uusista ominaisuuksistaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Uudelta mobiilipankkipalvelulta näyttävä ulostulo: maksaa jokaiselle uudelle asiakkaalleen 20 euroa käyttörahaa
SweepBank haluaa teollaan kannustaa ihmisiä tukemaan ravintoloita, kulttuuria ja taidetta.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.