MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Digitalous
Toimistot
Suomalainen IPR-lakitoimisto yhteistyöhön kiinalaisen teknologiajätin kanssa
Monen vuoden hierominen palkittiin viimein.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kansainvälinen raportti: Noin 13 prosenttia maailman kaupankäynnistä tapahtuu somessa
Pohjoismaissa some-kauppa kasvoi noin 20 prosenttia.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Näkyvästi Suomen markkinoille tullut Oda joutuu luovuttamaan ruoan verkkokaupan osalta vain reilun vuoden jälkeen
Talouskriisi ajoi yhtiön nurkkaan.
Mikko Perttunen
Mainonta
Jo parin tunnin katkos maksaa Instagramille miljoonia
Pitkä käyttökatkos laittaa ihmiset epäilemään omaa verkkoyhteyttään.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Tekoäly neuvoo kuluttajan ostosten äärelle
Klarnan ja OpenAI:n shoppailutyökalu tulee ensin testiin Yhdysvalloissa ja Kanadassa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kaupan liitto: Sosiaalinen ostaminen kasvaa erityisesti Tiktokin käytön lisääntyessä
Vaikuttajamarkkinointi ohjaa verkko-ostoksia kasvavasti erityisesti nuorten keskuudessa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Maistuisiko metavursti? HK huutokauppaa viisi digitaalista meetvurstia
NFT-taideteoksien lähtöhinta perustuu kaupassa myytävien esikuviensa hintaan.
Mikko Perttunen
Mainonta
Elon Musk lupaa parannusta Twitterin mainosten kohdentumiseen – strategian onnistuminen herättää epäilyksiä
Epävarmuus voi viedä loputkin mainostajat alustalta.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Sanoma lähtee taksibisnekseen
Valopilkun toiminta jatkuu yrityskaupan jälkeen normaalisti.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Katsaus SaaS-vuoteen 2023: epävakaa taloustilanne näkyy, mutta hinnoittelumalleihin tulossa pelivaraa
Saksalainen SaaS-hankintayhtiö Sastrify julkaisi raportin, joka ennustaa tämän vuoden SaaS-trendejä.
Satu Hurme
Brändit
Onko luvassa kaaos, jos koko henkilöstö osallistuu brändiuudistuksen tekemiseen?
Kun suomalainen teknologiatoimija Futurice alkoi tehdä brändiuudistusta, päätti yritys kutsua prosessiin mukaan kaikki yli 800 työntekijäänsä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tässä ovat Suomen nopeimmin kasvavat teknologiayritykset: mukana myös markkinointiteknologia-alan startupeja
Listan kärkeen yltänyt pelialan startup on kasvanut neljässä vuodessa 23 586 prosenttia.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mediamainonnan määrä kasvoi syksyllä: verkkomainontaan käytettiin ennätykselliset 173 miljoonaa euroa
Mainonnan määrä kasvoi verkkomediassa sekä elokuva- ja ulkomainonnassa. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä laski.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen markkinointiteknologia-alan toimija keksi, miten brändit voivat saavuttaa aiempaa parempia tuloksia lyhytvideoillaan – nyt asiakkaita on jo 20 maassa, ja edessä siintää miljardimarkkinat
Exolyt luotiin alun perin somevaikuttajille, mutta sitten yritykset kiinnostuivat työkalusta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tuore tutkimus paljastaa, mitä datatyökaluja yritykset käyttävät ahkerasti markkinoinnissaan
"Alansa johtavat yritykset käyttävät laajaa työkaluvalikoimaa ja rakentavat datapilveen moderneja markkinoinnin datapalveluita ottaakseen kaiken irti datavetoisen markkinoinnin potentiaalista."
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Sanna Marin Slushissa: “Meidän on panostettava teknologiaan ja digitalisaatioon nyt, jotta ei käy kuten Venäjän ja energian kanssa”
Teknologia-alalla on paljon kilpajuoksua esimerkiksi Kiinan ja demokraattisten länsimaiden välillä, ja se kilpailu on voitettava, pääministeri sanoi.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Tutkimus: Jopa 90 prosenttia mobiilisovelluksista rikkoo GDPR:ää
Analyysissä oli mukana 250 sovellusta, joilla on vähintään 50 000 päivittäistä käyttäjää.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen yritysverkosto lanseeraa ilmaisen web3-kurssin, jotta Suomessa ei jäädä jälkijunaan internetin kehityksessä
The Good Cartel -niminen verkosto haluaa varmistaa, että suomalaiset voivat varmistaa kilpailukykynsä internetin murroksessa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Viisi tärppiä Slushiin: Onlyfans-johtajat kertovat kontroversiaalin brändin johtamisesta, Twitchin toimitusjohtaja jakaa vinkit vaikuttajamarkkinointiin, paljon puhetta web3:sta…
Teknologia- ja kasvuyritystapahtuma Slush alkaa torstaina Messukeskuksessa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mitä digimarkkinoinnista pitää tietää juuri nyt?
Dagmarin Miikka Rahikaisen mukaan metaversumista kannattaa olla jo kartalla, kuten myös digimarkkinoinnin ympäristövaikutuksista.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Zoom ottaa käyttöön suomalaisten kehittämää teknologiaa
Suomalaisen Softpix Oy:n teknologian avulla Zoomin käyttäjät voivat lisätä videostriimeihinsä logoja, grafiikoita ja selitetekstejä.
Toni Rajamäki
Media
TikTokin käyttäjämäärä kasvoi vuoden aikana 200 prosentilla Suomessa, Facebook ei ole kasvanut kahteen vuoteen
TikTok on noussut käyttäjämäärältään Twitterin rinnalle Suomessa. Instagram lähestyy jo suosituimman kanavan titteliä.
Toni Rajamäki
Media
Alkaako Twitterissä mainostajien joukkopako? Ensimmäinen huippubrändi laittoi mainostamisen tauolle Elon Muskin takia
Omistajamuutos on herättänyt kysymyksen, mihin suuntaan Twitter kehittyy.
Toni Rajamäki
Media
Meta ja Google pettyivät, Amazon yllätti: verkkokauppajätin mainostuloissa vahvaa kasvua
Monien teknologiayhtiöiden kolmannen kvartaalin mainostulot ovat olleet pettymyksiä, mutta Amazonin väkevä kasvu jatkui haastavasta maailmantilanteesta huolimatta.
Toni Rajamäki
Toimistot
Yli sadan miljoonan liikevaihtoon yltävä IPG Mediabrands on pitänyt paikkansa Suomen johtavana markkinointiryhmänä
Toimitusjohtaja Mika Häyrinen kertoo Suomen toimistoryppään menestyvän erinomaisesti myös IPG:n sisäisessä vertailussa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Nokia uskoo vankasti metaversumin mahdollisuuksiin
Nokian toimitusjohtaja Pekka Lundmark kertoi Brooklyn 6G Summitissa yhtiönsä ajatuksista liittyen metaversumiin.
Toni Rajamäki
Media
Elon Muskin Twitter-kauppa onnistui, ja useat yhtiön johtajat tunsivat sen nahoissaan
Kuukausia kestänyt kauppaprosessi on viimein saatu maaliin, raportoivat useat lehdet.
Toni Rajamäki
Media
Myös Metan mainostulot tippuivat vuoden kolmannella neljänneksellä
Googlen emoyhtiö Alphabet kertoi aiemmin tällä viikolla mainostulojen laskeneen.
Toni Rajamäki
Mainonta
Googlen tuoreet mainosluvut kielivät mainostajien varovaisuudesta
Googlen mainostulot jäivät analyytikoiden ennusteista.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Verkkokauppa.comilta hälyttävä signaali: Kuluttajakysyntä on heikentynyt arvioitua voimakkaammin
Verkkokauppa.com antoi tulosvaroituksen ja julkaisi vuoden kolmannen kvartaalin lukujaan.
Toni Rajamäki
Mainonta
Google julkaisi odotetun palvelunsa – ihmiset saavat nyt itse päättää, millaisia mainoksia heille näytetään
Käyttäjät voivat muun muassa estää kohdennetun mainonnan My Ad Center -palvelussa.
Toni Rajamäki
Media
Globaali kysely: Monet isot yhtiöt sanovat mediabudjettien laskevan ensi vuonna
WFA:n ja Ebiquityn tutkimus kertoo, että etenkin EMEA-alueella tulevaisuus nähdään haastavana. Isoimpina kärsijöinä ovat perinteiset mediat.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Onko metaversumin ympärillä turhaa hypeä vai aitoja mahdollisuuksia? Kolme markkinoinnin ammattilaista kertoo mielipiteensä
Metaversumit ovat vielä käyttäjämääriltään pieniä, mutta lukuisat jättibrändit ovat hypänneet trendiin mukaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Digitaalisen markkinoinnin konserni Generaxion ostaa saksalaiskilpailijansa
Pohjoismaisen Generaxionin Suomen-osaston toimitusjohtaja Janne Mäenpää sanoo kaupan avaavan suomalaisyrityksille ovia Saksan-markkinoilla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Meta esitteli uuden VR-lasinsa, jonka hintalappu on liki 1800 euroa – Zuckerbergin mukaan Meta Quest Pro "asettaa uuden standardin VR-laseille"
Mark Zuckerberg puhui Meta Connect 2022 -tapahtumassa myös metaversumista.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Joe Bidenin allekirjoitus edistää Yhdysvaltain ja EU:n välistä datasiirron sopimusta
Transatlanttisen datasiirron sopimuksen toteutuminen saattaa kuitenkin olla kuukausien päässä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Energiakriisi on nostattanut verkkokaupan ennätyskasvuun
Tilausmäärät ovat laskeneet, mutta kokonaismyynti on kehittynyt merkittävästi.
Toni Rajamäki
Brändit
Vuoden Kasvunrakentaja-yritys on selvillä – voittajaa kiitellään globaalin ongelman ratkaisemisesta
Finaalissa oli mukana neljä vahvaa kasvua tehnyttä yritystä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
B2B-verkkokaupoille on valtava tarve, mutta yritykset pitäytyvät perinteisissä myyntitavoissa – yrittäjä Samuli Salosen mukaan muutokselle ei ole ylitsepääsemättömiä esteitä
Myös B2B-liiketoiminnassa kauppaa tekevät ihmiset, mutta siitä huolimatta yritysten välinen kaupanteko on jäänyt kehityksessä jälkeen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Sitra ja Kansallisgalleria pilotoivat metaversumissa – “On Suomen etu ymmärtää paremmin, mistä web 3.0:ssa ja metaversumissa on kysymys”
Sitra ja Kansallisgalleria haluavat hankkeellaan tuoda esiin virtuaalimaailmojen mahdollisuuksia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Applen toimitusjohtaja Tim Cook on epäileväinen metaversumin suhteen
Cook ei usko, että ihmiset haluavat elää koko elämäänsä virtuaalitodellisuudessa.
Toni Rajamäki
Brändit
Tunnettu pääomasijoitusyhtiö keräsi 55 miljoonan euron rahaston sijoitettavaksi kuluttajalähtöisiin kasvuyrityksiin – katseet suomalaisissa startupeissa
Suomalais-virolainen Trind VC aikoo sijoittaa neljässä vuodessa 30–40 startupiin.
Toni Rajamäki
Media
Somemainontaan laitetaan kohta jo 300 miljardia dollaria vuodessa
Yritysten sosiaalisen median budjetit ovat kasvaneet vuosittain suurin askelin, ja kehitys näyttää yhä jatkuvan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Halvan hinnan perässä juoksevien digiostajien asenne on muuttunut, mikä on tuonut kotimaiselle kaupalle uusia kilpailuvaltteja
Digiostamisen edelläkävijät ovat alkaneet kiinnittää aiempaa enemmän huomiota vastuullisuuteen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Digia ostaa asiakaskokemuksen kehittämiseen ja digitaaliseen markkinointiin keskittyneen Avalonin – “Alansa parhaita toimistoja Suomessa”
Avalonin liikevaihto oli viime tilikaudella noin 2,4 miljoonaa euroa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Keräävätkö yritykset liikaa dataa?
Yrityksillä on asiakkaistaan paljon tietoa, mutta usein vähemmälläkin pärjäisi, sanoo asiantuntija Fredrik Rönnlund.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Palvelualan ammattilaiset: Asiakkaiden odotukset ovat kasvaneet pandemian jälkeen
Alan johtajat sanovat tekevänsä merkittäviä investointeja henkilöstön koulutukseen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Internetmainontaan käytettiin Suomessa viime vuonna yli 600 miljoonaa euroa
PwC arvioi kasvun jatkuvan 6,1 prosentin vuosivauhtia. Globaalin keskiarvon uskotaan olevan 9,1 prosenttia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalaisen markkinointiteknologia-alan tähtipeluri Supermetrics yltänee 100 miljoonan euron ARR:ään jo parissa vuodessa
Supermetricsin uskotaan olevan yksi seuraavista suomalaisista yksisarvisista.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Näitä asioita suomalaisyritykset kehittävät verkkoliiketoiminnassaan
Yli puolet suomalaisyrityksistä on kehittänyt verkkopalvelujaan koronan takia, kertoo Fonectan tutkimus.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tutkimus: NFT-ostojen määrä lähes tuplaantuu viidessä vuodessa
Useat useat brändit ovat jo lähteneet mukaan NFT:den pelikentälle.
Toni Rajamäki
Media
BeReal on kasvamassa kovaa kyytiä uudeksi somehitiksi, mutta pitääkö mainostajien olla vielä kiinnostuneita kanavasta? Näin vastaa sometoimisto Trootin perustaja Joona Haatainen
BeReal on tuonut raikkaan tuulahduksen sosiaaliseen mediaan, jossa kaivataan siloteltujen sisältöjen sijaan aitoutta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Googlen päätös lykätä kolmannen osapuolen evästeiden poistumista saattoi olla monille mainostajille helpotus
Evästeiden piti alun perin poistua jo tänä vuonna, mutta Google on asettanut uudeksi tavoitteekseen vuoden 2024.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Gary Vaynerchuk povaa nft-teknologialle valoisaa tulevaisuutta lukuisista epäilijöistä huolimatta – ”15 vuotta sitten somea pidettiin typerimpänä ideana koskaan”
Digimarkkinoinnin supertähden mukaan ihmisten pitäisi heittää ”internetaivot” romukoppaan puhuttaessa nft-teknologiasta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Supermetrics laajentaa toimintojaan Irlannissa: palkkaa yli 100 uutta työntekijää
Supermetricsin henkilöstömäärän odotetaan kasvavan tänä vuonna 400:ään.
Toni Rajamäki
Media
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: TikTokille merkittävä merkkipaalu Yhdysvalloissa, Tinder ihastutti pride-kampanjallaan
TikTok ohitti tärkeässä tilastossa YouTuben, tutkimus selvitti yrityksille tehokkaimman keinon saada näkyvyyttä LinkedInissä.
Toni Rajamäki
Toimistot
20 vuotta täyttänyt Kuubi ajautui kymmenisen vuotta sitten taantumaan, mutta teki käänteen tärkeän oivalluksen myötä – nyt vanhat opit vievät toimistoa uudelle tasolle
Kuubin toimitusjohtaja Anna Porvari painottaa, että yritysten on kyettävä muuttumaan pysyäkseen relevanttina.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Evästeiden poistuminen näkyy jo suomalaisyrityksissä: puolet mainostajista huomannut negatiivisia vaikutuksia
40 prosenttia vastaajista kertoo, että heidän edustamansa yritys on ainakin jokseenkin valmistautunut kolmannen osapuolen evästeiden jälkeiseen maailmaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
AKQA:n Ruotsin-johtoa kävi Suomessa – tällaisena he näkevät suomalaisten yritysten markkinoinnin tason
Kansainvälisessä huippuketjussa on huomattu, että suomalaisissa yrityksissä piilee paljon potentiaalia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Louhi Networks ja Wonsta tuovat Suomen markkinoille täysin uudenlaisen hosting-palvelun, joka on suunnattu erityisesti digi- ja markkinointitoimistoille
Louhi Pro -niminen palvelu tarjoaa toimistoille skaalautuvuutta kolmella tasolla.
Toni Rajamäki
Toimistot
Suomessakin toimiva Bluebird osaksi markkinointijätti North Alliancea
NoA saapui tänä vuonna ensimmäistä kertaa Suomeen, kun verkostoon liittyivät Bob the Robot sekä Dunning, Kruger & Associates.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Teknologiajättien mainosinvestoinnit kasvavat nopeimmin, Elon Muskista saattaa tulla Twitterin toimitusjohtaja
Globaalien teknologiayhtiöiden mainosinvestoinnit nousivat liki 50 miljardiin dollariin, Twitter on saamassa uuden väliaikaisen toimitusjohtajan ja globaali televisiomainonta laski viime vuonna.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Supermetricsin liikevaihto kasvoi 50 prosentilla ja oli yli 36 miljoonaa euroa
Työntekijämäärä on noussut 260:een, ja kasvu jatkuu rajuna: tämän vuoden loppuun mennessä henkilöstömäärän arvioidaan olevan 400.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Digimarkkinoinnin uranuurtaja Mika Koivula haluaa luoda tekoälyn avulla talouskasvua Suomeen
Tekoäly voisi olla suomalaisyritysten valttikortti kansainvälisessä kilpailussa, mutta suomalaisia on tähän mennessä leimannut kokeilunhalun puute, joka jarruttaa kasvua.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Salesforcen luvut kielivät, että verkkokaupan huima kasvukulku on tullut päätökseensä
Verkkokauppa on kasvanut pandemia-aikana isoin askelin, mutta tämä vuosi näyttää muuttaneen suunnan – ainakin hetkellisesti.
Toni Rajamäki
Brändit
Neljä toimitusjohtajaa kertoo, näkyykö kaoottinen maailmantilanne suomalaisyritysten markkinointi-investoinneissa
Haastavina aikoina yritysten kannattaa kääntää katse brändinrakentamiseen, neuvovat asiantuntijat.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Asiantuntijat povaavat: Yhdysvaltalaisten mainos- ja markkinointiteknologioiden käyttö vaarassa EU-viranomaisten Google Analytics -päätösten myötä
"Tilanne todennäköisesti koskee kaikkia alustoja, jotka Google Analyticsin tapaan prosessoivat Euroopan tietosuoja-asetusten piiriin kuuluvien henkilöiden evästedataa", sanoo Anders Pilgaard Andersen.
Toni Rajamäki
Media
Twitter ja Snapchat ovat jäämässä mainostuloissa selkeästi TikTokista
Edes Twitterin ja Snapchatin yhteenlaskettu mainostulovirta ei kestä vertailua TikTokin lukuihin, kertoo tuore tutkimus.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Unilever lakkautti markkinointijohtajan roolin, Ogilvy UK päättää yhteistyön tiettyjen vaikuttajien kanssa
Viime viikolla puheenaiheiksi nousivat muun muassa Unilever, Ogilvy ja Twitter.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Katso tästä Grand Onen kaikki voittajat
Digitaalisille palveluille ja markkinointiviestinnän töille tarkoitetussa Grand One -kilpailussa voittajia palkittiin 19 eri sarjassa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Myrsky mekasti Grand Onessa ja teki historiaa, TBWA\Helsinki jälleen Vuoden yritys
Bob the Robotin virtuaalivaikuttaja voitti kampanjapuolen Grand Prix’n ja viisi eri sarjaa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Ovatko nämä kampanjat Grand Onen suurimmat voittajasuosikit? Bobivisassa erottautunut etenkin neljä työtä
Muun muassa Hasan & Partnersin Valtioneuvoston kanslialle suunnittelema Nykytunteen museo ja Bob the Robotin Mieli ry:lle tekemä Virtuaalivaikuttaja Myrsky ovat vahvoilla, kertovat Bobivisan tulokset.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
“Ruotsin verkkokauppa on Suomen omaa edellä noin viisi vuotta” – Klarnan maajohtaja Jacob Segercrantz kertoo, mihin suomalaisten verkkokauppojen pitäisi panostaa
Segercrantzin mukaan suomalaisilla verkkokaupoilla on muutamia kipupisteitä, joihin olisi syytä kiinnittää huomiota.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kyselytutkimus: Suomalaiset naiset kokevat teknologia-alan tylsänä ja monimutkaisena
Naiset hakeutuvat edelleen alalle miehiä harvemmin.
Toni Rajamäki
Brändit
Foodora aikoo mullistaa verkkokauppojen toimitukset uuden yhteistyönsä myötä
Ruoan kotiinkuljetuksista tunnettu Foodora aikoo tarjota asiakkailleen entistä nopeammat kotiinkuljetukset NShiftin avulla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Samsung Suomen mobiililiiketoiminnan johtaja Mika Engblom kehottaa brändejä olemaan hereillä NFT-trendin suhteen – “Vallankumousta ei voida estää”
Samsung Electronics Nordicin tutkimuksen mukaan suomalaisnuoret ovat kiinnostuneita NFT-ilmiöstä.
Toni Rajamäki
Mainonta
Sanoma lanseerasi odotetun Ad Manager -palvelun, jolla yritykset voivat itse ostaa digimainontaa – tästä on kyse
Työkalu tarjoaa mainostajille helpon ja nopea tavan ostaa digimainontaa, sanovat Sanoman Tuomas Waris ja Aapi von Creutlein.
Toni Rajamäki
Toimistot
Sanoma ostaa Videolle-toimiston – “Yhdistämällä osaamisemme pystymme tekemään videomarkkinoinnin saralla maailmanluokan tekoja”
Toimisto tulee osaksi Sanoma B2B:n markkinointipalveluiden liiketoimintayksikköä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Grand One -finalistit selvillä: TBWA\Helsingin etumatka kaventunut, Hasanin työ nappasi ennätykselliset seitsemän finaalipaikkaa
Grand One -gaala järjestetään 7. huhtikuuta. Kilpailuun osallistui liki 400 työtä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Microsoft rakentaa datakeskusalueen Suomeen – ”Pilvilaskentaa voidaan hyödyntää entistä tehokkaammin”
Uusi datakeskusalue rakennetaan pääkaupunkiseudulle. Alue tarjoaa tietoturvallisia palveluja ja mahdollisuuden säilyttää dataa Suomessa.
Minna Lehto
Toimistot
Pohjoismainen markkinointijätti North Alliance ostaa Bob the Robotin, jolle yrityskauppa avaa täysin uusia ovia
NOA:sta ei ole aiemmin löytynyt suomalaisia toimistoja. Bobin lisäksi verkostoon liittyvät Pictures Helsinki ja Dunning, Kruger & Associates.
Toni Rajamäki
Toimistot
Mainostoimisto Kuubi panostaa entistä vahvemmin teknologiaan, joka on B2B-markkinoinnin tulevaisuutta
Kuubi on suunnitellut ja toteuttanut ensimmäisenä suomalaisena mainostoimistona virtuaalisia showroomeja.
Toni Rajamäki
Toimistot
Digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin erikoistunut Columbia Road laajenee Tampereelle
Futurice-konserniin kuuluva Columbia Road näkee Tampereella kasvumahdollisuuksia etenkin B2B-sektorilla.
Minna Lehto
Toimistot
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut helmikuussa
Muun muassa Jyrki Poutasen urasiirto ja Julia Kaukisen bisnesidea kiinnostivat lukijoita helmikuussa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Markkinoijien suosiman Salesforcen vahva kasvu jatkuu
Salesforce teki viimeisimmällä vuosineljänneksellään 26 prosentin kasvun.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Lähes puolet suomalaisista suosii mainonnalla rahoitettavaa verkkopalvelujen liiketoimintamallia
Reilu 40 prosenttia suomalaisista kertoo olevansa huolissaan omasta tietosuojastaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Meta estää Venäjän valtionmediaa mainostamasta, Cannes Lions palkitsi vuoden luovimman markkinoijan
Facebookin emoyhtiö ryhtyi toimiin Venäjän hyökkäyksen takia. AB InBev voitti vuoden luovimman markkinoijan tittelin. Ravintolaketju Applebee’s lopettaa mainostamisen CNN:llä epäonnistuneesta mainospaikan valinnasta johtuen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen verkkokauppapalvelu julkaisi uuden kassaratkaisun – tarjoaa yhteensopivuuden myyntipisteen ja verkkokaupan välille
Uusi MyCashflow Kassa -ratkaisu pyrkii vähentämään tarvetta useille eri järjestelmille.
Minna Lehto
Digitaalisuus
PlayAd Media toimii Suomessa jatkossa ShowHeroes-nimellä
ShowHeroes Group osti ruotsalaislähtöisen PlayAd Median viime marraskuussa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Liana Technologies pyrkii nyt valloittamaan Ruotsin, jossa paikallisilla yrityksillä on paljon opittavaa markkinointiteknologian hyödyntämisestä
Toimitusjohtaja Samuli Tursaan mukaan suomalaiselle insinööriosaamiselle on tarvetta Ruotsissa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Kaksi maineikasta digitaalisen markkinoinnin toimistoa yhdistyy: ID BBN ja Luxus lähtevät yhdessä rakentamaan suomalaista menestystarinaa Eurooppaan
Integraation myötä syntyy kokonaisvaltainen toimisto, jossa työskentelee yli 100 ihmistä.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Adidaksen kampanjassa paljaita rintoja, Dentsu raportoi vahvasta kasvusta
Urheiluvaatevalmistaja Adidas haluaa sanoa kampanjallaan, että heidän mallistostaan löytyy sopiva tuote jokaiselle keholle.
Toni Rajamäki
Media
Meta linjasi: Ei uhkaa lähtevänsä Euroopasta
Meta otti kohuun kantaa ja kertoi, ettei yhtiö uhkaa päättävänsä palveluitaan Euroopassa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
IAB Europen TCF-standardi rikkoo viranomaisten mukaan GDPR:ää – pitääkö suomalaisyritysten olla huolissaan?
Belgian tietosuojaviranomaiset langettivat rikkomuksesta IAB Europelle 250 000 euron sakot.
Toni Rajamäki
Media
Meta uhkaa viedä Facebookin ja Instagramin pois Euroopasta, mutta onko kyseessä puhdas bluffi? Näin vastaa asiantuntija Petri Mertanen
"Jos ajatellaan asiaa varallisuuden kautta, niin kyllähän Metalla on varaa lähteä", sanoo Petri Mertanen.
Toni Rajamäki
Media
Meta uhkaa viedä Facebookin ja Instagramin eurooppalaisilta pois
Meta haluaa siirtää dataansa vapaasti Pohjois-Amerikkaan, mikä rikkoo EU:n lakeja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tällaisia mahdollisuuksia trendi-ilmiöksi nousseet NFT:t avaavat markkinoijille
Onko NFT vain muotisana, joka unohtuu tulevina vuosina, vai pitäisikö jokaisen markkinoijan tietää, mistä on kyse? MarkinointiUutiset kysyi asiasta NFT-asiantuntija Krista Jäntiltä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tutkimus: Yritysten johto jarruttaa usein pk-yritysten datalla johtamista
“Ei haluta muuttua. Koetaan, että näin on ennenkin tehty”, sanoo tutkimuksesta vastannut Susanna Karhu.
Toni Rajamäki
Media
Metan tulos laski vuoden viimeisellä neljänneksellä, mutta mainostuloissa nähtiin kasvua
Facebookin taustayhtiön osakekurssi lähti laskuun tulosjulkistuksen jälkeen.
Toni Rajamäki
Media
Valtaosa suomalaisista on kasvattanut päivittäistä median kulutustaan – monilla käyttö lisääntynyt yli kaksi tuntia päivässä
Luottamus mediaa kohtaan on kasvanut maltillisesti pandemia-aikana.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.