UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
NÄKÖKULMA
Artikkelit joiden aihe on
Digitalous
Digitaalisuus
Vincit irtisanoo 41 työntekijää
Kustannussäästö on 3,4 miljoonaa.
Mikko Perttunen
Brändit
Sijoitusrahasto Bocap sijoittaa Qvikin kansainvälistämiseen
Yhtiö hakee lisälaajentumista Pohjois-Euroopassa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Sponsor Capital ostaa Fonectan yhdessä yhtiön johdon kanssa
”Näemme konsernissa tunnetun brändin ja lupaavia kasvunäkymiä.”
Mikko Perttunen
Brändit
LähiTapiola tekee 2 miljoonan euron osakesijoituksen Beelyyn
Rahoitus kohdistetaan erityisesti kehitykseen kotimaassa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Myrsky saa ihmiset tilaamaan ruokaa kotiin – Oulussa syys- ja talvimyrskyt näkyivät Foodoralla jopa 20 prosenttia suurempana tilausmääränä
Asiakkaat vaikuttavat olevan ymmärtäväisempiä toimitusaikojen venymiseen huonossa kelissä.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Verkkokaupan kasvu näkyy korttimaksamisen määrässä
Tietokoneella tai mobiililaitteella tehtiin viime vuonna 11 miljardilla eurolla korttimaksuja.
Mikko Perttunen
Media
Fuusio PunaMusta Median sisällä: Exove ja Gredi yhdistyvät
Exove ostettiin osaksi konsernia kesän kynnyksellä.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Amazon lakitupaan monopoliasemansa väärinkäytöstä
Yhtiön väitetään tukahduttavan nykyiset ja tulevat kilpailijansa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kaupan liitto: Suomen kiertokaupan kokonaismarkkina lähes 900 miljoonaa euroa
Vertaisverkkokauppa on kasvanut valtavasti, mutta second hand -muodin ostajat ovat usein myös pikamuodin ruokkijoita.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
BBC: Elon Musk ehkä tekemässä X:stä maksullisen
Musk perustelee maksumuuria bottien ja feikkitilien estämisellä.
Mikko Perttunen
Mainonta
Tutkimus: Huono itsesäätely älypuhelimen käytössä yhteydessä nettishoppailuaddiktioon
Vastuu verkko-ostamiseen liittyvistä ongelmista kuuluu myös markkinoijille ja teknologiayrityksille. Se on kuitenkin haasteellista, koska yritysten ansaintamalli perustuu usein käyttäjien sitouttamiseen.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Suomalainen ohjelmistoyhtiö Efecte aloittaa yhteistyön norjalaisen Inleadin kanssa
Kumppanuus avaa Efectelle ovia uusilta markkinoilta.
Mikko Perttunen
Toimistot
Suomalainen IPR-lakitoimisto yhteistyöhön kiinalaisen teknologiajätin kanssa
Monen vuoden hierominen palkittiin viimein.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kansainvälinen raportti: Noin 13 prosenttia maailman kaupankäynnistä tapahtuu somessa
Pohjoismaissa some-kauppa kasvoi noin 20 prosenttia.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Näkyvästi Suomen markkinoille tullut Oda joutuu luovuttamaan ruoan verkkokaupan osalta vain reilun vuoden jälkeen
Talouskriisi ajoi yhtiön nurkkaan.
Mikko Perttunen
Mainonta
Jo parin tunnin katkos maksaa Instagramille miljoonia
Pitkä käyttökatkos laittaa ihmiset epäilemään omaa verkkoyhteyttään.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Tekoäly neuvoo kuluttajan ostosten äärelle
Klarnan ja OpenAI:n shoppailutyökalu tulee ensin testiin Yhdysvalloissa ja Kanadassa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kaupan liitto: Sosiaalinen ostaminen kasvaa erityisesti Tiktokin käytön lisääntyessä
Vaikuttajamarkkinointi ohjaa verkko-ostoksia kasvavasti erityisesti nuorten keskuudessa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Maistuisiko metavursti? HK huutokauppaa viisi digitaalista meetvurstia
NFT-taideteoksien lähtöhinta perustuu kaupassa myytävien esikuviensa hintaan.
Mikko Perttunen
Mainonta
Elon Musk lupaa parannusta Twitterin mainosten kohdentumiseen – strategian onnistuminen herättää epäilyksiä
Epävarmuus voi viedä loputkin mainostajat alustalta.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Sanoma lähtee taksibisnekseen
Valopilkun toiminta jatkuu yrityskaupan jälkeen normaalisti.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Katsaus SaaS-vuoteen 2023: epävakaa taloustilanne näkyy, mutta hinnoittelumalleihin tulossa pelivaraa
Saksalainen SaaS-hankintayhtiö Sastrify julkaisi raportin, joka ennustaa tämän vuoden SaaS-trendejä.
Satu Hurme
Brändit
Onko luvassa kaaos, jos koko henkilöstö osallistuu brändiuudistuksen tekemiseen?
Kun suomalainen teknologiatoimija Futurice alkoi tehdä brändiuudistusta, päätti yritys kutsua prosessiin mukaan kaikki yli 800 työntekijäänsä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tässä ovat Suomen nopeimmin kasvavat teknologiayritykset: mukana myös markkinointiteknologia-alan startupeja
Listan kärkeen yltänyt pelialan startup on kasvanut neljässä vuodessa 23 586 prosenttia.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mediamainonnan määrä kasvoi syksyllä: verkkomainontaan käytettiin ennätykselliset 173 miljoonaa euroa
Mainonnan määrä kasvoi verkkomediassa sekä elokuva- ja ulkomainonnassa. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä laski.
Toni Rajamäki
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.