Wavecrestin toimitusjohtaja Sune Nielsen, Retail Unitedin toimitusjohtaja Andreas Broman and WaveCrestin yrityskaupoista vastaava Tero Ylönen.
Toimistot

Wavecrest julkaisi kolme yrityskauppaa kuukauden sisällä – tähtäävät Euroopan suurimmaksi shopper-markkinointitoimistoksi

7.5.2024 9:13
Mitra Vasara
Wavecrestillä on asiakkaita jo viidessä maassa. Konsernin ennustettu liikevaihto vuodelle 2024 on 27 miljoonaa euroa.

Suomessakin toimiva Wavecrest hankkii Retail United AB:n ja Agenda Retail Group AB:n koko osakekannat osana kansainvälistymistään. Tavoitteena on olla yksi Euroopan johtavista shopper-markkinointitoimistoista. Vuonna 2022 Wavecrest osti suomalaisen Harva Marketingin, joka toimi tuolloin 2,7 miljoonan euron liikevaihdolla, ja joka tunnetaan nyt Wavecrest Finlandina. Samana vuonna yhtiö osti myös romanialaisen g7:n.

Tämän vuoden huhtikuussa Wavecrest julkisti ostaneensa tanskalaisen luovan toimiston Montdorin. Kaikki yritysostot ovat osa Wavecrestin kansainvälistymisstrategiaa. Yhtiön tavoitteena on kuulua Euroopan johtavien toimistojen joukkoon seuraavan neljän vuoden aikana.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Uskomme, että vähittäiskaupan markkinoinnin ymmärrys sekä ainutlaatuinen ja skaalattava osaaminen ovat olennaisia kilpailutekijöitä tulevaisuudessa. Strategiamme on pystyä palvelemaan asiakkaitamme näillä kompetensseilla sekä paikallisesti että kansainvälisesti, WaveCrestin toimitusjohtaja Sune Nielsen kertoo tiedotteessa.

Wavecrest perustettiin vuonna 2020, kun Tanskan kaksi suurinta retail-markkinointitoimistoa, Brandiators ja Gorm Larsen, yhdistyivät. Wavecrestillä on nykyisin yli 120 asiakasta viidessä maassa ja konsernin ennustettu liikevaihto vuodelle 2024 on 27 miljoonaa euroa. 

Retail Unitedin ja Agenda Retail Groupin yritysoston myötä Wavecrestillä on yli 500 työntekijää Pohjoismaissa.