MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Yrityskaupat
Brändit
Robin Baden perustama bränditalo on kerännyt jo lähes 50 miljoonan dollarin rahoituksen
Bade perusti Jonne Välilän ja Erika Ottelan kanssa viime vuonna yrityksen, joka ostaa ja kehittää kuluttajabrändejä.
Toni Rajamäki
Media
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Netflix saattaa tuoda mainokset palveluunsa jo tänä vuonna, NoA sai merkittävän tunnustuksen
Netflixissä saatetaan nähdä mainoksia jo loppuvuodesta, Suomessakin toimivat ruotsalaistoimistot myytiin isolle konsernille.
Toni Rajamäki
Toimistot
Suomessakin toimiva Bluebird osaksi markkinointijätti North Alliancea
NoA saapui tänä vuonna ensimmäistä kertaa Suomeen, kun verkostoon liittyivät Bob the Robot sekä Dunning, Kruger & Associates.
Toni Rajamäki
Brändit
Mediakonserni PunaMusta Media vahvisti yritysperhettään
PunaMustan ostama Coloro keskittyy muun muassa myymälämarkkinointiin.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Palvelumuotoilutoimisto Hellon osti enemmistöosakkuuden oululaisesta suunnittelu- ja teknologiayrityksestä
Oululainen Graend Company on pitkän kansainvälisen uran teknologia-alalla tehneiden Antti Pelkosen, Maarit Kettusen ja Jukka-Pekka Heikuran viime talvena perustama digitaalisen suunnittelun ja kehityksen asiantuntija.
Toni Rajamäki
Media
Elon Musk osti Twitterin 44 miljardilla dollarilla
Musk sanoo tekevänsä Twitteriin muutoksia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Fonecta ostaa verkkokauppoihin keskittyneen Eecon – tavoitteena tehdä myös B2B-verkkokaupasta sujuvaa
Yrityskaupan myötä Fonecta vahvistaa verkkokauppaosaamistaan merkittävästi.
Minna Lehto
Toimistot
Sanoma ostaa Videolle-toimiston – “Yhdistämällä osaamisemme pystymme tekemään videomarkkinoinnin saralla maailmanluokan tekoja”
Toimisto tulee osaksi Sanoma B2B:n markkinointipalveluiden liiketoimintayksikköä.
Toni Rajamäki
Toimistot
Pohjoismainen markkinointijätti North Alliance ostaa Bob the Robotin, jolle yrityskauppa avaa täysin uusia ovia
NOA:sta ei ole aiemmin löytynyt suomalaisia toimistoja. Bobin lisäksi verkostoon liittyvät Pictures Helsinki ja Dunning, Kruger & Associates.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Selvitys: Startup-kampus Maria 01:lla merkittävä vaikutus yhteiskuntaan – yritykset keräsivät rahoitusta viime vuonna 358 miljoonaa euroa
Raportin mukaan kampuksen yritykset vaikuttavat positiivisesti erityisesti yhteiskuntaan ja tiedon lisäämiseen.
Minna Lehto
Brändit
Paulig luopuu nyhtökaurasta: ”Emme ole onnistuneet kasvattamaan liiketoimintaa kannattavasti”
Paulig ei ole onnistunut kasvattamaan Gold&Green-liiketoimintaa kannattavasti. Yritys myy brändin Valiolle ja keskittyy kasvuun tärkeimmissä tuoteryhmissään.
Minna Lehto
Brändit
Finlaysonin, Vallilan ja Makian emoyhtiö Manna & Co ostaa enemmistön ruotsalaisesta lifestyle-brändistä – liikevaihto nousee jo yli 100 miljoonaan euroon
Bränditalon portfolioon tulee mukaan vuonna 1997 perustettu Lexington.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Liana Technologies pyrkii nyt valloittamaan Ruotsin, jossa paikallisilla yrityksillä on paljon opittavaa markkinointiteknologian hyödyntämisestä
Toimitusjohtaja Samuli Tursaan mukaan suomalaiselle insinööriosaamiselle on tarvetta Ruotsissa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Genero ostaa verkkokauppaan erikoistuneen markkinointitoimiston
Rho+One auttaa yrityksiä kasvamaan digitaalisen mainonnan avulla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Liana Technologies osti enemmistön Suomen suurimmasta WordPress-toimistosta
Yli kolmen miljoonan euron liikevaihtoon yltänyt Evermade jatkaa kaupasta huolimatta omana brändinään.
Toni Rajamäki
Toimistot
Kuuki Marketing Lab osti enemmistön graafiseen erityisosaamiseen keskittyneestä Roban Konnasta
Kaupan myötä Roban Konna -nimi jää historiaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
CDON osti enemmistön suomalaisesta verkkokaupparatkaisuja tarjoavasta Xalesista – ”Yritysosto vahvistaa entisestään tarjontaamme kauppiaille”
Xales kehittää verkkokaupat ja markkinapaikat yhdistävää integraatioalustaa.
Minna Lehto
Brändit
Paulig ostaa espanjalaisyrityksen, jolta löytyy yksi Euroopan laajimmista texmex-valikoimista
Pauligin tavoitteena on olla yksi nopeimmin kasvavista elintarvikeyrityksistä Euroopassa.
Minna Lehto
Media
Alma Media myy deittipalvelu E-kontaktin City Digital -konsernille, jolta saattaa tulla pian lisää yrityskauppauutisia
City Digitalin mediaportfolio kasvaa E-kontaktilla vuodenvaihteessa. Yhtiöltä löytyi ennestään jo kaksi deittipalvelua.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Microsoft ostaa teknologia-alusta Xandrin – ”Voimme nopeuttaa digitaalisen mainonnan ja vähittäiskaupan mediaratkaisujen toimittamista”
Xandrin myynnistä on spekuloitu jo viime vuonna. Nyt Microsoft ostaa alustan AT&T:ltä.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Avidly ostaa brittiläisen kasvumarkkinoinnin toimiston – “Otamme harppauksen uudelle markkinalle”
Yrityskauppa on osa Avidlyn kasvustrategiaa, johon kuuluu muun muassa jalansijan vahvistaminen kansainvälisillä markkinoilla.
Toni Rajamäki
Brändit
Fazer tekee yrityskaupan, joka moninkertaistaa yhtiön kaurajuomien tuotantokapasiteetin
Trensums Food on yksi Euroopan johtavista kaurajuomien valmistajista. Kauppa vaatii vielä Ruotsin kilpailuviraston hyväksynnän.
Toni Rajamäki
Toimistot
Pohjoismaiden markkinajohtajaksi pyrkivä Tapaus kasvaa yrityskaupan myötä
Ruotsalainen tapahtumamarkkinointitoimisto Nine Yards tulee osaksi konsernia, jolla on suuret suunnitelmat.
Toni Rajamäki
Toimistot
🔍 Jani Leppänen jätti markkinointitoimisto Roudan ja jäi koti-isäksi – nyt hän kertoo miksi ja mistä haaveilee seuraavaksi
Kaksi markkinointiyritystä perustanut ja myynyt Jani Leppänen kertoo, miten on saanut bisneksensä kukoistamaan.
Iina Kansonen
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Unilever myy tunnetun teebrändinsä, TikTokille iso merkkipaalu Yhdysvalloissa
Muun muassa Unileverin yrityskauppa, TikTokin nousu suosituimmaksi somepalveluksi nuorten keskuudessa ja Metan ensimmäinen kampanja puhuttivat viime viikolla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Isojen mediatalojen hyödyntämä PlayAd Media myytiin kansainväliselle menestyskonsernille
PlayAd Media Group perustettiin Ruotsissa jo yli 10 vuotta sitten. Suomessa yritys on toiminut vuodesta 2015 lähtien.
Toni Rajamäki
Toimistot
N2 Helsinki osti puolet vaikuttajamarkkinointitoimisto Hypementin osakekannasta
N2 Helsinki vahvistaa kaupan myötä digitaalisen markkinointiviestinnän osaamistaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Kilpailija ostaa Woltin seitsemällä miljardilla eurolla
Wolt jatkaa omalla nimellään ja toimintamallillaan kaupasta huolimatta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Enento Group osti palan ruotsalaisyrityksestä, jonka teknologia tuo arvokasta tietoa myyntiin ja markkinointiin
Goava-yhteistyö auttaa Enenton asiakkaita saamaan aiempaa monipuolisempaa dataa myynnin ja markkinoinnin tueksi.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Sähköpostimarkkinointialustastaan tunnettu Mailchimp myydään 12 miljardilla dollarilla
Mailchimpin työntekijät saavat ison siivun yrityskaupasta.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Adidas myy tunnetun Reebok-brändinsä
Adidas kertoi kauppa-aikeistaan. LinkedIn esitteli uuden ominaisuuden.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Smartly osti Piilaaksossa toimivan mainosteknologiayrityksen
Suomalainen huippuyhtiö kasvattaa tuotekehitystään kansainvälisesti.
Toni Rajamäki
Toimistot
Arvostettu turkulainen viestintätoimisto Telegraafi yhdistyy yllättävän tahon kanssa – “Näemme yhdistelmässä jotakin täysin uutta”
Yritykset tavoittelevat yhdistymisen myötä rajua kasvua.
Toni Rajamäki
Brändit
Manna & Co:n tavoitteena on auttaa tunnettuja suomalaisbrändejä kansainvälistymään – “Nyt meillä on varaa investoida aivan eri tavalla”
Uuden konsernin alaisuuteen kuuluu viisi eri brändiä.
Toni Rajamäki
Media
A-lehdet osti osuuden verkkokauppa Weekendbeestä, jolla on “kansainvälistä potentiaalia”
A-lehdet panostaa entisestään verkkokauppaliiketoimintaan.
Toni Rajamäki
Toimistot
Viestintätoimistot Kaiku Helsinki ja Cocomms yhdistyvät – tavoitteena nousta Suomen ykköstoimistoksi
Yhdistymisen myötä yritys tarjoaa poikkeuksellisen laajan palveluvalikoiman.
Toni Rajamäki
Toimistot
Bränditoimisto SEK nimitti tukun uusia luovia johtajia
Ikoninen toimisto panostaa vahvasti kasvuun uusilla nimityksillään ja rekrytoinneillaan.
Toni Rajamäki
Toimistot
Kauas Creative kasvoi liiketoimintakaupan myötä – kauppa tehtiin täysin etänä
Helsinkiläistoimisto on jatkanut kasvuaan koronapandemiasta huolimatta.
Toni Rajamäki
Toimistot
Eka Ruola paljastaa, millaisen toimiston aikoo Nitrosta rakentaa – tästä syystä hän jätti Hasan & Partnersin
Luova johtaja Eka Ruola uskoo pienten, ketterien toimistojen nousuun. ”Isot monikansalliset toimistoketjut joutuvat arvioimaan erityisyytensä ja olemassaolon oikeutuksensa uudestaan”, hän sanoo.
Iina Kansonen
Media
Alma Media osti ison siivun digitaaliseen markkinointiin keskittyneestä Netello Systems Oy:stä
Alma Media omistaa yrityksestä nyt 60 prosenttia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Pankkibarometristä selviää: kotitaloudet varautuvat jo pandemian jälkeiseen aikaan
Myös yrityksien luotonkysynnän uskotaan kasvavan.
Toni Rajamäki
Media
Alma Media vahvisti markkinapaikka-liiketoimintaansa 170 miljoonan euron yrityskaupalla, joka mahdollistaa “vaikuttavimmat markkinointiratkaisut”
Alma Media pääsi kaupasta sopuun Otava-konsernin kanssa maaliskuun alussa.
Toni Rajamäki
Brändit
Kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja Bauer Media kasvaa yritysoston myötä
Mediatakojien radiotoimiluvat siirtyvät Bauer Medialle.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.