MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Brändi
Brändit
“Olemme harmissamme siitä, että mainontaamme pidetään viherpesuna” – Fortum kommentoi Vuoden huiputus -kilpailua
Fortum “voitti” Greenpeacen myöntämän kilpailun, jossa valittiin kuluneen vuoden törkein tai harhaanjohtavin fossiilimainos.
Toni Rajamäki
Mainonta
Voittiko Lidl jääkiekon MM-kisojen markkinointipelin tällä mainoksella?
Lidl loihti näyttävän mainoksen Helsingin Sanomien etusivulle. Myös monet muut brändit ovat osoittaneet luovuutensa MM-kisojen aikana.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen kryptovaluuttatoimija tarjoaa uusille asiakkailleen ilmaiset pizzat – idea syntyi surullisenkuuluisasta bitcoin-tarinasta
Coinmotion juhlii tällä viikolla bitcoinin vuosipäivää ja houkuttelee uusia asiakkaita pizzan voimalla.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Make Love, Not Special Military Operation
Kuluttajan huomion kaappaamiseen on pyritty vuosien varrella vaihtuvin konstein. Markkinointiviestintä ja siten myös sloganit ovat aina heijastelleet omaa aikakauttaan, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Toimistot
🔍 Huippunimien perustama United Imaginations aikoo tuoda positiivisen tuulahduksen toimistokenttään
Uuden toimiston taustalta löytyvät suomalaisen markkinoinnin tähtikaartiin kuuluvat Jyrki Poutanen, Steve Brown ja Henri Valtere sekä Helsingin Sanomien päätoimittaja Anu Ubaud. Sijoittajina taustalla ovat Robin Bade ja Tom Nickels.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomen vahvimmat teknologiabrändit selvillä – Apple ei loista Suomen-markkinassa
Yougov selvitti eri teknologiabrändien maineen Suomessa.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen startup teki miljoonainvestoinnin yhden tuotteen tuotantoon, brändäykseen ja markkinointiin, mutta Ruokavirasto laittoi kapuloita rattaisiin: tuotenimi on muutettava
Kaurameijeri Mö Foodsin toimitusjohtajan mukaan viranomaisten päätös tuntuu hullulta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Miksi brändit eivät tavoita Z-sukupolvea tarpeeksi hyvin? Bob the Robotilla työskentelevältä nuorelta lahjakkuudelta Rasmus Kärkkäiseltä löytyy selkeä vastaus
Kärkkäisen mukaan nuoret aikuiset on tärkeintä tavoittaa aikaisessa vaiheessa, sillä he ovat tulevaisuuden asiakkaita.
Toni Rajamäki
Toimistot
Framme yhtiöitti oman digitaalisen palvelunsa, jotta mainostajat pystyvät tekemään entistä vastuullisempia päätöksiä
Framme kehitti työkalun ympärille uuden brändin, jotta innovatiivisesta keksinnöstä saadaan revittyä paras potentiaali irti.
Toni Rajamäki
Media
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Netflix saattaa tuoda mainokset palveluunsa jo tänä vuonna, NoA sai merkittävän tunnustuksen
Netflixissä saatetaan nähdä mainoksia jo loppuvuodesta, Suomessakin toimivat ruotsalaistoimistot myytiin isolle konsernille.
Toni Rajamäki
Luovuus
Zalando toi kuluttajat valokeilaan – verkkokauppajätin kevään kampanja on oiva esimerkki kokemuksellisuuden hyödyntämisestä markkinoinnissa
Dentsu vastasi luovasta työstä ja mediasuunnittelusta kampanjan jalkautuksessa Suomen-markkinaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Baronan myyntijohtaja Jussi Rissanen loi puolivahingossa huippumenestyneen yrityspodcastin, joka on muuttanut ihmisten elämiä
Rissanen nostaa esiin kolme syytä siihen, miksi Myyntiradiosta on tullut merkityksellinen ja menestynyt podcast.
Toni Rajamäki
Brändit
Aiven keräsi sijoittajilta 200 miljoonaa euroa – suomalaissensaation arvo on noussut jo liki kolmeen miljardiin
Aiven on kerännyt suomalaisittain poikkeuksellisen suuren rahoituksen. Sijoittajat ovat pumpanneet yritykseen yhteensä jo melkein 400 miljoonaa euroa.
Toni Rajamäki
Brändit
Miljardiluokkaan pyrkivä Gubbe keräsi kasaan “äärimmäisen harvinaisen” sijoitussumman
Suomalaisyritys avasi toiminnan viime vuonna Ruotsissa, nyt katseet ovat Isossa-Britanniassa.
Toni Rajamäki
Brändit
EA:n suosikkibrändi Fifan nimi muuttuu
Electronic Arts Inc ja Fifa eivät päässeet yhteisymmärrykseen uudesta sopimuksesta.
Toni Rajamäki
Brändit
Mediakonserni PunaMusta Media vahvisti yritysperhettään
PunaMustan ostama Coloro keskittyy muun muassa myymälämarkkinointiin.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Teknologiajättien mainosinvestoinnit kasvavat nopeimmin, Elon Muskista saattaa tulla Twitterin toimitusjohtaja
Globaalien teknologiayhtiöiden mainosinvestoinnit nousivat liki 50 miljardiin dollariin, Twitter on saamassa uuden väliaikaisen toimitusjohtajan ja globaali televisiomainonta laski viime vuonna.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Inna-Pirjetta Lahti ja Tuomo Meretniemi kirjoittivat kirjan, joka voi avata yrityksille täysin uuden maailman
“Kun omasta vastuullisuudesta osaa viestiä ymmärrettävästi, yritys saa siitä kilpailuetua”, sanoo Tuomo Meretniemi.
Toni Rajamäki
Mainonta
Klassikon paluu: “Olisit käynyt Specsaversillä” -konsepti tuli takaisin
Optiikkakonsernin ikoninen konsepti on jo yli 20 vuotta vanha.
Toni Rajamäki
Brändit
Klarna lanseerasi kauppiailleen kilpailun, jossa voi voittaa 1,8 miljoonan euron arvosta markkinointi- ja kasvupalveluita
Klarna on alkanut panostaa vahvasti markkinointipalveluihinsa.
Toni Rajamäki
Brändit
Paulig on saanut päätökseen liiketoimintansa myynnin Venäjällä – brändi poistuu asteittain maasta seuraavien kuukausien aikana
Pauligin brändit ja reseptit eivät sisälly kauppaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Vaisala nousi Euroopan ilmastojohtajien terävimpään kärkeen – yhteensä 20 suomalaisyritystä mukana FT:n listalla
Vaisala nousi 14. sijalta viidenneksi. Suomalaisista seuraavana tulevat Fortum ja Tokmanni.
Toni Rajamäki
Brändit
Neste yhteistyöhön supersuositun Coldplay-yhtyeen kanssa: maailmankiertueen hiilidioksidipäästöt puolitetaan suomalaisvoimin
Neste toimittaa Coldplaylle uusiutuvaa lentopolttoainetta lentomatkojen päästöjen vähentämiseksi.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
EA Sports taklaa jääkiekon yhtä suurta ongelmaa vaikuttajamarkkinoinnin avulla – “Rasismia ja homofobiaa ei enää sallita pukuhuoneessa tai jäällä”
Kampanjan keulahahmona on ex-jääkiekkoilija Janne Puhakka, joka tuli kaapista ulos vuonna 2019.
Toni Rajamäki
Toimistot
Jyrki Poutasen toimisto näki päivänvalonsa – mukana kovia nimiä
Suomalaisen markkinoinnin huippunimi jätti juuri pestinsä TBWA\Helsingissä ja alkoi yrittäjäksi.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Samsungin mainoksesta nousi kohu, Forbes listasi maailman yrittäjähenkisimmät markkinointijohtajat
Elektroniikkajätti Samsung joutui kohun keskelle, Cannes Lionsin tuomaristo julkistettiin ja Meta julkaisi ensimmäisen neljänneksen tuloksensa.
Toni Rajamäki
Brändit
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut huhtikuussa
Marica Thorénin kolumni, Hansdotterin ja Petri Materon yhteistyö sekä Suomen viime vuosien vaikuttavimmat kampanjat kiinnostivat lukijoita huhtikuussa.
Toimitus
Brändit
“Google ei ole Hesburgerin virallinen kanava” – Pikaruokaketju vahvistaa, että kaikki ravintolat Venäjällä suljetaan suunnitellusti
Hesburger on saanut rapaa niskaansa, koska yhtiön Venäjän-ravintolat näyttävät yhä olevan auki. Todellisuudessa valtaosa yhtiön omista ravintoloista on jo suljettu.
Toni Rajamäki
Mainonta
Fortumin fossiilimainos ylivoimaiseen voittoon Vuoden huiputus -kilpailussa
Greenpeacen järjestämässä kilpailussa valittiin kuluneen vuoden törkein tai harhaanjohtavin fossiilimainos.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tällaisia ilmastotekoja suomalaiskuluttajat ovat tehneet: kierrättäminen ja pikamuodin karsiminen suosiossa, rahalahjoitukset vain harvojen juttu
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimuksen mukaan monet suomalaiset ovat tehneet ympäristön kannalta aiempaa kestävämpiä ratkaisuja.
Toni Rajamäki
Toimistot
Markkinointitoimistoille menestystä Suomen Parhaat Työpaikat -tutkimuksessa
Unfair Lean Marketing voitti pienten yritysten sarjan, Aava & Bang ylsi toiseksi keskisuurten sarjassa.
Toni Rajamäki
Brändit
Vincit on isoista yrityksistä Suomen paras työnantaja – mutta miksi, toimitusjohtaja Julius Manni?
Työntekijälähtöisyys on Vincitin DNA:ssa, mikä näkyy monilla eri tavoilla.
Toni Rajamäki
Brändit
Oda kasvattaa panoksiaan ruoan verkkokauppakilpailussa: aloittaa saman päivän kotiinkuljetukset
Alkuvuodesta Suomessa aloittanut norjalaisyritys laajentaa toiminta-aluettaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Ruotsin yksi suurimmista vähittäiskauppaketjuista tulee Suomeen – konsernin liikevaihto lähentelee miljardia euroa
Jula aikoo avata Suomeen kymmeniä myymälöitä.
Toni Rajamäki
Luovuus
🔍 MacWellin perustaja Toni Lähde keikkaili Daruden kanssa ja sai Los Angelesissa nenän eteensä levytyssopimuksen, mutta yksi oivallus johdatti hänet brändien rakentamisen pariin
Diilistä tuttu Toni Lähde haaveili nuorena urasta jalkapallon tai piirtämisen parissa. Myöhemmin kuvioihin astui musiikki, jossa hän menestyi erinomaisesti, mutta lopulta tie vei markkinoinnin pariin.
Toni Rajamäki
Mainonta
Duunitori herätti huomiota Helsingin Sanomien etusivun mainoksellaan – kehottaa työnantajia palkka-avoimuuteen
Duunitori on lisännyt palveluunsa ominaisuuden, jolla työnantajat voivat helposti lisätä rekrytointi-ilmoituksiinsa palkkahaitarin.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Eläinten oikeuksia puolustava Peta kasvatti kampanjallaan McDonald’sin myyntiä
McDonald's sai yllättävää vetoapua kasvipohjaisen hampurilaisen myyntiin. Netflix harkitsee mainosten tuomista palveluunsa. Disney on luonut emotionaalisimman siteen kuluttajiin, kertoo tuore tutkimus
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Digimarkkinoinnin uranuurtaja Mika Koivula haluaa luoda tekoälyn avulla talouskasvua Suomeen
Tekoäly voisi olla suomalaisyritysten valttikortti kansainvälisessä kilpailussa, mutta suomalaisia on tähän mennessä leimannut kokeilunhalun puute, joka jarruttaa kasvua.
Toni Rajamäki
Media
Mainosmarkkinaan mukaan lähtemistä miettivä Netflix voisi olla “streaming-palveluiden Hesarin etusivu”, sanoo asiantuntija
Markkinoinnin asiantuntijoiden mukaan Netflix voisi tarjota mainostajille mielenkiintoisen vaihtoehdon, joskin kysymysmerkkejäkin löytyy.
Toni Rajamäki
Brändit
Uusi kotimainen mediapalveluyhtiö sijoittaa hittituotteita kehittäneen KomeroFoodin markkinointiin ja mainontaan miljoona euroa
8 Media Ventures Oy tarjoaa rahoitusta media for equity -periaatteella.
Toni Rajamäki
Media
Asiakkaita menettänyt Netflix harkitsee mainosten tuomista palveluunsa
Netflixin käyttäjämäärä laski alkuvuonna 200 000 tilaajalla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Oikotie avasi nettipalvelun, jolla etsitään työpaikkoja ukrainalaisille
Sivustolla työnantajat voivat kohdistaa työpaikkailmoituksia ukrainalaisille.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Lue täältä MarkkinointiUutisten alkuvuoden suurennuslasijutut
Tänä vuonna MarkkinointiUutiset on kirjoittanut muun muassa siitä, kuinka ympäristöväittämistä tuli myyntivaltti ja miksi Riku Vassinen päätti siirtyä Hasan & Partnersin toimitusjohtajaksi.
Toimitus
Digitaalisuus
Amazonin Suomeen laajentuminen on saattanut siirtyä, mutta kannattaako yritysten jo varautua verkkokauppajätin saapumiseen?
Amazonin on arvioitu tulevan Suomeen jo tänä vuonna, mutta yhtiötä läheltä seuraavan asiantuntijan mukaan aikataulu on saattanut venyä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Monet yritykset eivät käytä ulkopuolista kumppania työnantajabrändin kehittämiseen
Duunitorin tutkimuksen mukaan rekrytointimarkkinointiin käytetään aiempaa enemmän rahaa.
Toni Rajamäki
Brändit
Neljä toimitusjohtajaa kertoo, näkyykö kaoottinen maailmantilanne suomalaisyritysten markkinointi-investoinneissa
Haastavina aikoina yritysten kannattaa kääntää katse brändinrakentamiseen, neuvovat asiantuntijat.
Toni Rajamäki
Brändit
Hesburgerin toiminta Venäjällä loppuu huhtikuun aikana
Pikaruokaketjun hidas vetäytyminen Venäjältä on aiheuttanut aiemmin keskustelua.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Laki ei kiellä epäeettisyyttä – etenkään Venäjän laki
Yrityksen arvot eivät ohjaa bisnestä, vaan ihmisiä bisneksessä, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Brändit
Nokia vetäytyy Venäjältä
Yhtiö on jo aiemmin keskeyttänyt toimitukset ja kaiken uuden liiketoiminnan Venäjällä.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Unilever lakkautti markkinointijohtajan roolin, Ogilvy UK päättää yhteistyön tiettyjen vaikuttajien kanssa
Viime viikolla puheenaiheiksi nousivat muun muassa Unilever, Ogilvy ja Twitter.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Lähes joka neljänneltä pk-yritykseltä puuttuu markkinointistrategia – näin ongelma näkyy yrityksissä
Tutkimuksen teettäneen viesintätoimisto Aivelan toimitusjohtajan Aino Pajukankaan mukaan monissa pk-yrityksissä ei vielä ymmärretä markkinointiviestintää riittävästi.
Toni Rajamäki
Brändit
“Ei, emme ole vielä Suomen vastuullisin brändi” – tällaista viestintää vastuullisuusasiantuntija toivoisi näkevänsä SBI-voittajilta
Sustainable Brand Index -tutkimuksessa menestyneiden yritysten viestinnästä on käyty kiivasta keskustelua.
Toni Rajamäki
Brändit
Keskuskauppakamarilta yllätysvalinta Vuoden brändi -kilpailussa
Voittajaksi valikoitui lapualainen perheyritys, jolla on yli satavuotinen historia.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomen arvokkaimmat brändit listattu: Nokian selvä johtoasema pysyy, Nesteellä vahvaa nousua
Nokia on jo kuudetta vuotta peräkkäin Suomen arvokkain brändi. Pohjosmaiden listalla yhtiö nappaa nelossijan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Myrsky mekasti Grand Onessa ja teki historiaa, TBWA\Helsinki jälleen Vuoden yritys
Bob the Robotin virtuaalivaikuttaja voitti kampanjapuolen Grand Prix’n ja viisi eri sarjaa.
Toni Rajamäki
Mainonta
Greenpeacen Vuoden huiputus -äänestyksessä selvitetään, mikä yritys vastasi kuluneen vuoden törkeimmästä tai harhaanjohtavimmasta fossiilimainoksesta – katso vaihtoehdot tästä
Ehdolla on neljä tunnettua brändiä. Voittaja valitaan yleisöäänestyksellä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Duunitorin poikkeuksellinen konsepti on kerännyt jo yli 15 miljoonaa näyttökertaa – kaupallinen johtaja Lauri Iso-Markku kertoo, mihin menestys perustuu
Vuoden mittaisesta #Koeaika-projektista tuli jättimenestys, jolle suunnitellaan nyt jatkoa.
Toni Rajamäki
Mainonta
Lidl ja Folk Finland juhlivat Voitto-mainoselokuvakilpailussa
Lidl voitti kilpailussa neljä palkintoa, joista yksi oli Grand Prix.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Startup-yritys Book Salon keräsi kolmen miljoonan euron rahoituksen Euroopan miljardimarkkinan valloittamiseen
Pääomasijoitusyhtiö Join Effectsin Tuomo Vuolteenahon mukaan Book Salonin tuote on positioitunut loistavasti globaaliin markkinarakoon.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen elintarvikebrändi Rooty sai arvostetun palkinnon Lontoossa
Pohjolan Perunan innovaatio ja Ellun Kanojen markkinointiosaaminen on osoittautunut toimivaksi yhdistelmäksi.
Toni Rajamäki
Brändit
Kieli poskessa tehdystä markkinoinnistaan tunnettu suomalaisyritys Valco sai yllättävää huomiota, ja myynti lähti rakettimaiseen nousuun
Valcon sivuillta otettu kuvakaappaus levisi suositulla huumorisivustolla, mikä toi yrityksen verkkosivuille kymmeniä tuhansia kävijöitä.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Elina Koivisto selvitti datan avulla, kuinka vaikuttavia Suomen vastuullisimmaksi äänestetyt brändit tosiasiassa ovat: ”Mielikuvat eivät aina vastaa todellisuutta”
Yritysten ja brändien vastuullisuutta ei voi mitata kuluttajien mielikuvilla, Upright Projectin markkinointijohtaja Elina Koivisto muistuttaa.
Iina Kansonen
Näkökulma
Menestyneimmät yritykset eivät sorru näihin markkinoinnin self-help-ohjeisiin – älä sinäkään
Yhden markkinointitoimenpiteen radikaali suosiminen on vähän kuin harrastaisi seksiä vain lähetyssaarnaaja-asennossa: mahdollisuuksia hukataan ja eikä kaikkea potentiaalia saada hyödynnettyä, kirjoittaa Markus Nieminen.
Markus Nieminen
Brändit
Kaksi vahvaa brändiä lyö hynttyyt yhteen: Marimekko ja Ikea yhteistyöhön
Yritykset lanseeraavat yhdessä tuotemalliston, joka on saanut inspiraationsa saunakulttuurista.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Tutkimuksen mukaan kolmasosa Facebookin kiinnostusten perusteella tehtävästä kohdennetusta mainonnasta on epätarkkaa
Tuore tutkimus Facebook-mainonnasta yllätti, Nike keräsi innovatiivisella kampanjallaan huomiota ja Wendy’s toi hampurilaiset metaversumiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut maaliskuussa
Muun muassa Anssi Järvisen arvio Teboilin tilanteesta ja Marica Thorénin kolumni miesselittäjästä kiinnostivat lukijoita maaliskuussa.
Toimitus
Brändit
🔍 Roosa nauha rikkoo joka vuosi ennätyksiä – markkinointipäällikkö paljastaa, miten menestys on syntynyt
Muun muassa panostus brändiin ja rohkea uudistuminen ovat siivittäneet Roosa nauha -kampanjaa menestykseen, kertoo Syöpäsäätiön markkinointipäällikkö Anu Koikkalainen.
Minna Lehto
Brändit
Tokmanni lahjoittaa Teboil-tuotteiden myyntituotot Ukrainaan – ensimmäinen erä 36 000 euroa
Koemme, että yhä jäljellä olevien Teboil-tuotteiden myyminen ja myyntituottojen lahjoittaminen on tuotteiden hävittämistä vastuullisempaa, Tokmannilta kerrotaan.
Minna Lehto
Luovuus
Markkinoinnin ammattilaiset kertovat, mitkä suomalaiset kampanjat ovat tehneet viime vuosina suurimman vaikutuksen
Kyselyssä esiin nousi monia tuttuja kampanjoita, kuten Porisuhdeneuvoja ja Virtuaalivaikuttaja Myrsky.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Klarna julkaisee uuden Open Banking -brändin, joka tarjoaa yksinkertaisen yhteyden tuhansiin pankkeihin
Klarna Kosma nopeuttaa mahdollisuutta tavoittaa käyttäjiä maailmanlaajuisesti.
Minna Lehto
Ilmiöt
Iso osa kuluttajista ei aio ostaa Venäjällä jatkavien suomalaisyritysten tuotteita tai palveluita – näitä brändejä on boikotoitu
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan suomalaiset ovat valmiita äänestämään jaloillaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Nordnet vastasi viime vuoden parhaasta yrityspodcastista
Suomen parhaat podcastit palkittiin keskiviikkona Audioland Awards -gaalassa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Time-lehti listasi maailman sata vaikutusvaltaisinta yritystä – mukana Woltin ostanut Doordash
Listan tunnetuimpia yrityksiä ovat muun muassa Meta, Apple ja Amazon.
Toni Rajamäki
Brändit
Bränditalo Manna & Co vaihtaa toimitusjohtajaa
Mikko Koponen jättää pestinsä, mutta jatkaa konsernissa. Hän toimii jatkossa operatiivisena johtajana ja johtoryhmän jäsenenä.
Toni Rajamäki
Brändit
Hesburgerin hidas poistuminen Venäjältä on synnyttänyt keskustelua – toimitusjohtaja Kari Salmela kommentoi tilannetta
Hesburger kertoo olevansa huolissaan kansallistamiskeskustelusta.
Toni Rajamäki
Brändit
Satu Otala siirtyy Kamuxilta Starkin viestintäjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi
Kokenut Otala on työskennellyt useiden tunnettujen brändien markkinoinnin johdossa.
Toni Rajamäki
Brändit
Swappie tuo Suomeen puhelinautomaatit, joissa voi myydä tai ostaa älypuhelimia
Yritys haluaa tehdä kunnostetuista älypuhelimista valtavirtaa.
Minna Lehto
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Burger King laski hampurilaisensa hintaa polttoaineen hinnan nousun takia, Nestlé teki uusia Venäjä-päätöksiä
Burger King teki viime viikolla Ranskassa ja Belgiassa näyttävän kampanjan.
Toni Rajamäki
Toimistot
TBWA\Helsinki ja Nitro palkittiin Aikakausmedian Editkilpailussa
TBWA:n HelsinkiMissiolle tekemä työ voitti parhaan mainoksen palkinnon, Nitro vastasi parhaasta kampanjasta.
Toni Rajamäki
Luovuus
S-ryhmän Prismaster palkittiin RadioGaalassa vuoden parhaana luovana ratkaisuna, Bauer Media kahmi palkintoja
RadioGaala järjestettiin viime perjantaina. Mediayhtiöistä Bauer Media keräsi jälleen lukuisia palkintoja.
Toni Rajamäki
Brändit
Markkinoinnin asiantuntijat yksimielisiä: Kohun keskelle joutunut Nokian Renkaat antoi malliesimerkin heikosta viestinnästä
Nokian Renkaat aikoo jatkaa toimintaansa Venäjällä, mikä on suututtanut monet suomalaiset.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Paola Suhosen kommentti suututti somevaikuttajat – vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija Perttu Jussila: “Onttoa moraaliposeeraamista”
Sosiaalisen median vaikuttajat ovat ihmetelleet Ivana Helsingin perustajan Paola Suhosen ulostuloa.
Toni Rajamäki
Brändit
Foodora aikoo mullistaa verkkokauppojen toimitukset uuden yhteistyönsä myötä
Ruoan kotiinkuljetuksista tunnettu Foodora aikoo tarjota asiakkailleen entistä nopeammat kotiinkuljetukset NShiftin avulla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Samsung Suomen mobiililiiketoiminnan johtaja Mika Engblom kehottaa brändejä olemaan hereillä NFT-trendin suhteen – “Vallankumousta ei voida estää”
Samsung Electronics Nordicin tutkimuksen mukaan suomalaisnuoret ovat kiinnostuneita NFT-ilmiöstä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Maailman ensimmäinen metaversumissa järjestettävä muotiviikko alkaa tänään – mukana myös suomalaisosaamista
Brändit voivat esitellä mallistojaan digitaalisessa ympäristössä Decentraland 3D-pelimaailmassa.
Toni Rajamäki
Brändit
Kuluttajat ovat puhuneet: Valio menetti ykkössijansa Suomen vastuullisimpien brändien listauksessa
Vastuullisuuslistauksessa pärjäsivät elintarvike- ja päivittäistavarabrändien lisäksi vapaa-aikaan ja matkustamisen liittyvät brändit.
Toni Rajamäki
Brändit
Vaatebrändi Ivana Helsinki jättää sosiaalisen median
Paola Suhosen perustama yritys päätyi poikkeukselliseen ratkaisuun, koska brändi haluaa luoda aitoja kohtaamisia.
Toni Rajamäki
Mainonta
Readpeakin uusi maajohtaja haluaa saada brändit oivaltamaan yhden tärkeän asian natiivimainonnasta
Ville Veikkolaisen mukaan natiivimainonnan mahdollisuuksia ei aina ymmärretä. Teknologisen kehityksen myötä mahdollisuudet ovat sen kuin vain kasvaneet.
Toni Rajamäki
Näkökulma
“Sou laast siison prodly presents”: Työpöytä taskussa ja lomallakin töissä
Psykologinen turvallisuus, empatia ja välittäminen ovat aitoja arvoja, jotka luovat turvallisen ympäristön. Se taas mahdollistaa yrityksen kukoistamisen, kirjoittaa Minna Ruusuvuori.
Minna Ruusuvuori
Brändit
MTV perusti uuden yksikön keskittymään yhtiön brändityöhön – Susa Valvio nimitettiin yksikön johtoon
Yksikön harteille kuuluvat henkilöstö- ja vastuullisuustyö, markkinointi- ja viestintätyö sekä muutosjohtamisen tukeminen.
Toni Rajamäki
Toimistot
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Viime vuoden menestyneimmät toimistot selvillä, Duolingo säväytti nerokkaalla kampanjallaan
Markkinoinnin asiantuntijaorganisaatio WARC julkisti viime viikolla vuoden 2021 markkinointialan menestyjät. Ukraina-uutisoinnissa puhetta riitti brändeistä, jotka eivät ole ryhtyneet Venäjä-boikottiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Stockmann myy Helsingin keskustan ikonisen tavaratalokiinteistön
Stockmann maksaa myyntitulolla takaisin saneerausvelkojaan.
Minna Lehto
Ilmiöt
Energia-alan markkinoinnissa pitäisi olla selkeämmät pelisäännöt, sanoo Rototecin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Joanna Viileinen
Sääntelyn lisäksi avainasemassa on yhteistyö – sekä yritysten sisällä että eri alojen välillä.
Toni Rajamäki
Brändit
Klarna yhteistyöhön MobilePayn kanssa: ”Mobiiliostamisen rooli on korostunut”
Suomalaiset voivat jatkossa valita MobilePayn maksutavaksi Klarnan kassalla.
Iina Kansonen
Toimistot
WARC listasi viime vuoden menestyneimmät kampanjat, toimistot, verkostot ja brändit
Markkinoinnin asiantuntijaorganisaatio WARC:n analyysin mukaan Burger King oli viime vuoden palkituin brändi mainosalan kilpailuissa. Paras toimisto tulee Italiasta.
Toni Rajamäki
Toimistot
Pohjoismainen markkinointijätti North Alliance ostaa Bob the Robotin, jolle yrityskauppa avaa täysin uusia ovia
NOA:sta ei ole aiemmin löytynyt suomalaisia toimistoja. Bobin lisäksi verkostoon liittyvät Pictures Helsinki ja Dunning, Kruger & Associates.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Venäjä-boikotit ja ukrainalaisten auttaminen jälleen tapetilla
Yritysten kannanotot liittyen Venäjän sotatoimiin jatkuivat viime viikolla.
Toni Rajamäki
Brändit
Tässä on Suomen viime vuoden paras kauppakeskusmarkkinointikampanja
Palkinnon nappasi Kauppakeskus Mylly. Voittajan valinnasta vastasi Pohjoismaiden kauppakeskusyhdistys NCSC.
Toni Rajamäki
Brändit
Starkille ja Ari Huuselalle voitto European Sponsorship Awardsissa
Yhteistyö voitti viime vuonna Suomessa Vuoden sponsorointiteko -palkinnon.
Toni Rajamäki
Toimistot
🔍 Tuleeko Kaimanasta ensimmäinen kansainvälisesti merkittävä itsenäinen suomalaistoimisto?
Kaimana haluaa haastaa toimistokentän perinteisiä malleja ja tuoda esiin uudenlaista kaupallista näkemystä, sanoo toimitusjohtaja Hasse Eranka.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.