MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Brändi
Ilmiöt
Shoppailuun tarkoitetut sovellukset ovat nousseet jo toiseksi suosituimmiksi mobiiliapplikaatioiksi
Musiikkisovellukset ovat edelleen suosituimpia.
Toni Rajamäki
Media
Nelonen Media kokeilee mielenkiintoista tempausta erään viime vuoden kuluttajatrendin innoittamana
Huippukirjailijat pääsevät ääneen Nelosen radiokanavilla.
Toni Rajamäki
Brändit
Akseli Herlevin ravintolat pitävät henkilöstönsä töissä koronasulun ajan – “Me aiomme pistää koronaperkeleelle hanttiin”
Naughty BRGR -ravintoloissa on varauduttu hyvin tulevaan koronasulkuun.
Toni Rajamäki
Toimistot
Avidly haluaa nousta uuden brändinsä siivittämänä maailman arvostetuimpien luovien markkinointiteknologiayritysten joukkoon
Avidly uudisti kasvustrategian myötä myös brändinsä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Jättirahoituksen kerännyt suomalainen teknologiayhtiö onnistui uuden liiketoimintamallinsa markkinoinnissa – “94 prosenttia jatkuvasta vuosilaskutuksestamme tulee SaaS-tilausten kautta”
SaaS-liiketoimintamalliin siirtynyt suomalaisyritys jatkaa kansainvälistymistään.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Jos arvot ovat sanahelinää, perustuu organisaation toiminta sattumanvaraisuudelle, osoitti Kirsi Pihan tapaus
Jokainen brändiviestinnän parissa töitä tehnyt tietää, että arvoilla on merkitystä vasta, kun organisaatiossa toimitaan niiden mukaisesti, kirjoittaa MarkkinointiUutisten päätoimittaja Iina Kansonen.
Iina Kansonen
Media
Snapchatin suosion uskotaan kasvavan markkinoijien silmissä, mutta TikTok on tänä päivänä somettajien suosikki
Snapchatin ja TikTokin mainostulojen odotetaan kasvavan merkittävästi tänä vuonna.
Toni Rajamäki
Media
Teknologiajätit joutuvat maksamaan uutissisällöistä kymmeniä miljoonia – Australia hyväksyi kohutun lain
Muun muassa Facebook ja Google joutuvat maksamaan jatkossa isoja summia australialaisille tiedotusvälineille.
Toni Rajamäki
Brändit
Markkinointialalla menestyneen Robin Baden uusi yritys ostaa Amazonissa menestyneitä brändejä – "Tavoitteemme on kasvattaa niitä entisestään"
“Vastuullisuus, kestävä kehitys ja laadukas valmistus ovat ydinarvojamme”, sanoo Robin Bade.
Toni Rajamäki
Brändit
Kimi Räikkönen jatkaa maailmalla menestyneen oululaisyrityksen brändilähettiläänä
F1-mestari jatkaa yhteistyötään suomalaisen iLOQin kanssa.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen verkkokauppa kannustaa vastuullisuusteemoista puhumiseen ja palkitsi Outi Pyyn Vuoden Vastuullisuusvaikuttajaksi
Weekendbee nostaa esiin Suomen tunnetuimpia vastuullisuusvaikuttajia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Asiantuntija kertoo, miksi markkinoijien täytyy ottaa e-urheilu vakavasti
E-urheilu tarjoaa markkinoijille mielenkiintoisia mahdollisuuksia.
Toni Rajamäki
Media
Sanoma ottaa B2B-kampanjassaan kantaa uutismedian puolesta: “Investointi kotimaiseen mediaan on vastuullinen teko suomalaisilta markkinoijilta”
Sanoma painottaa kampanjassaan luotettavan mediaympäristön merkitystä.
Toni Rajamäki
Brändit
Näin syntyi Beanit-brändin kohuttu Lihalauantai-kampanja
Verso Food onnistui tavoittamaan suuret massat kampanjallaan, jonka tiedettiin aiheuttavan keskustelua.
Toni Rajamäki
Brändit
Monet suomalaisautoilijat ovat merkkiuskollisia – Näiden autojen omistajista yli puolet aikoo pysyä samassa merkissä
Jopa 38 prosenttia suomalaisautoilijoista aikoo pitäytyä samassa merkissä tulevaisuudessakin.
Toni Rajamäki
Media
OP Ryhmän Rahapuhetta-podcast ja Metsä Boardin vuosikertomus Oma Media -kilpailun voittoon
Kilpailun ykköspaikka jaettiin kahden median kesken.
Toni Rajamäki
Brändit
Purjehtija Ari Huuselan ja Starkin yhteistyö valittiin vuoden sponsorointiteoksi – katso tästä kaikki palkitut
Palkintoja jaettiin yhdeksässä kategoriassa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Markkinointialan konkari Mikko Siukosaari perusti kumppaneineen digitaalisen vaatekaupan, jonka tavoitteena on olla maailman vastuullisin muodin kauppapaikka
Ninyes avasi Suomeen ensimmäisen hiilinegatiivisen vaatekaupan.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Pois poteroista, mars!
Markkinoinnista pitäisi puhua kokonaisvaltaisena toimintana, kirjoittaa Pasi Sillanpää.
Pasi Sillanpää
Media
Sivusto: Facebook saattaa tuoda markkinoille oman älykellon
Sosiaalisen median jättiläinen haluaa laajentaa toimintaansa laitepuolella.
Toni Rajamäki
Luovuus
Luovan suunnittelun Vuoden Huiput 2020 -kisan voittajakandidaatit selvillä
Parhaat työt palkitaan huhtikuussa.
Toni Rajamäki
Brändit
Leipomoyhtiö Vaasan yhteistyöhön Huuhkajien ja Helmarien kanssa – maajoukkuepelaajat koristavat jatkossa leipäpakkauksia
Vaasan haluaa tukea Suomen jalkapallomaajoukkueita EM-kisahankkeissaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Härkäpapuruokia valmistava yritys kannustaa lihan syömiseen lauantaisin, koska ruokavaliokeskustelu on liian kärjistynyttä
Verso Food tuli näkyvästi esiin Lihalauantai-kampanjallaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalaiset ulkoilubrändit palkittiin Pohjoismaiden parhaina
Reima ja Sasta Oy menestyivät jälleen pohjoismaisten ulkoilubrändien vertailussa.
Toni Rajamäki
Brändit
Telia on saanut ison hyödyn MTV-kaupasta – teleoperaattori ottaa yhä suurempaa jalansijaa sisältöbisneksessä
MTV siirtyi yrityskaupassa Telia Companylle vuonna 2019.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Kommentti: Markkinoija, pahoita mieleni!
Harmaa, tylsä ja mitäänsanomaton mainonta on nyt kuuminta hottia ja sekös vasta ärsyttää, kirjoittaa MarkkinointiUutisten uutistoimittaja Toni Rajamäki.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Trendiguru kertoo, mihin markkinoijien täytyy varautua vuonna 2021
Korona on muuttanut ihmisten käyttäytymistä pysyvästi, uskoo markkinoinnin trendejä tutkiva Dan Calladine.
Toni Rajamäki
Brändit
Wolt valloittaa uusia markkinoita taktisella metodilla: ”Uudelle alueelle voi mennä perinteisestä kaavasta poiketen”
Woltin markkinointijohtaja Fredrik Lucander viittaa kintaalla markkinoinnin suppilomallille ja uskoo, että paras ase uusien markkinoiden valloituksessa on hyvä tuote.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Someen ja videoihin panostaminen auttaa yrityksiä nuorten rekrytoinnissa
Lähes 40 prosenttia nuorista haluaisi nähdä työnantajien esittelyvideoita.
Toni Rajamäki
Media
Twitter haluaa olla vähemmän riippuvainen mainonnasta – somejätti harkitsee maksullista palvelua
Twitter saattaa jatkossa tarjota käyttäjilleen maksullista palvelua.
Toni Rajamäki
Brändit
Miksi Stockmann palautti painetun asiakaslehtensä? Näin yhtiö perustelee päätöstään
Stockmannin asiakaskokemuspäällikkö Nina Petersén uskoo, että printtilehdelle löytyy tarvetta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tuore tutkimus: Tunnetulla taustamusiikilla voi olla iso vaikutus kaupan myyntilukemiin
Tunnetun taustamusiikin soittaminen vahvistaa yrityksen brändiä ja lisää asiakkaiden viihtyvyyttä kaupassa.
Toni Rajamäki
Mainonta
Veikkaus reagoi nerokkaasti suursuosioon nousseeseen Super Bowl -mainokseen, jossa pilaillaan norjalaisten kustannuksella
Veikkauksen mainoshahmo Anders Holm lähetti terveiset elokuvatähti Will Ferrellille.
Toni Rajamäki
Mainonta
Tässä ovat tämän vuoden eniten huomiota keränneet Super Bowl -mainokset
Amerikkalaisen jalkapallon NFL:n Super Bowl -tapahtuman televisiomainokset ovat vuosittain iso puheenaihe.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Miksi markkinointijohtaja saa kenkää?
Markkinointijohtajien pitäisi hallita etenkin isot kokonaisuudet ja kehittyä maailman mukana, kirjoittaa CMO Ossi Ahto.
Ossi Ahto
Mainonta
Facebook testaa uutta mainostyökalua, jota on odotettu pitkään
Somejätti haluaa luoda yrityksille entistä bränditurvallisemman mainostamisympäristön.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalaisessa kaurameijerissä tehdään tuotteita, joita aiotaan viedä tulevaisuudessa maailmalle – uusin sopimus kymmenkertaisti tuotannon
Mö Foods haluaa tehdä markkinoiden parhaimman makuiset kaurajogut ja lähteä ulkomaille.
Toni Rajamäki
Mainonta
Yli 100 miljoonaa tv-katsojaa keräävä Super Bowl ei kiinnosta tänä vuonna kaikkia suuryrityksiä
Monet jättibrändit ovat jääneet pois tämän vuoden Super Bowl -tapahtumasta.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalaisbrändit kehittelivät uudenlaisen liiketoimintamallin – Makia “valtasi" Finlaysonin myymälän
Makia ja Finlayson kokeilevat uudenlaista yhteistyömallia Tampereella.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Kommentti: Epäilyttävistä urheilukisoista pois jääminen on parasta markkinointia
Markkinoijien ei kannata lähteä mukaan kaikkiin isoihin urheilutapahtumiin, kirjoittaa MarkkinointiUutisten uutistoimittaja Toni Rajamäki.
Toni Rajamäki
Brändit
Fazer kehitti poikkeuksellisen leipäpakkauksen – "Kuluttajat analysoivat tuotteen kokonaisuutta aivan uudella tavalla"
Ympäristöystävällisestä pakkauksesta neljäsosa on kaurankuorta.
Toni Rajamäki
Toimistot
Tässä ovat Vuoden Toimisto -kisan kaikki 36 finalistia
Markkinointiviestintäalan palkinnoista taistellaan 11 kategoriassa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Kasvuyrityksissä halutaan kehittää myynti- ja markkinointitaitoja – “Molempien osa-alueiden osaamisen puutteet tunnistetaan”
Suomalaiset kasvuyritykset tarvitsevat apua etenkin markkinoinnissa.
Toni Rajamäki
Brändit
Facebookin mainostuloissa selkeää kasvua koronapandemiasta ja mainosblokista huolimatta
Sosiaalisen median jättiläinen Facebook, Inc. selvisi haastavasta vuodesta hyvin.
Toni Rajamäki
Brändit
Yrityksen tunneälyllä on yhteys taloudelliseen tulokseen – nämä asiat suomalaisyritysten kannattaa muistaa
Empaattiset yritykset, joilla on hyvät sosiaaliset taidot, kasvavat muita nopeammin.
Toni Rajamäki
Toimistot
Vaasalaislähtöinen toimisto laajeni Helsinkiin, muutti nimensä ja kasvatti liiketoimintaansa
C2 Advertising -nimellä tunnettu toimisto laajentui onnistuneesti Helsinkiin.
Toni Rajamäki
Luovuus
Vastuullisuudestaan tunnettu suunnittelija valittiin Vuoden Graafikoksi
Palkinnon voittaja tekee brändäystyötä niin suomalaisille kuin ulkomaisillekin yrityksille.
Toni Rajamäki
Mainonta
Kontekstuaalinen kohdentaminen tulee näkymään aiempaa vahvemmin mainonnassa
Asiantuntijan mukaan mainonnan kohdentaminen oikeanlaiseen kontekstiin on entistä tärkeämpää. Se parantaa tehokkuutta ja ROI:ta.
Toni Rajamäki
Brändit
Teemu Pukki syrjäyttää pikkupojan ikonisessa näkkäripaketissa – Dream Team -kampanjalla halutaan vaikuttaa lasten liikkumiseen
Jalkapalloilija Teemu Pukin naama koristaa jatkossa Koulunäkki-pakettia.
Toni Rajamäki
Brändit
Verkkokauppaan keskittynyt Hobby Hall palaa vanhaan ja avaa kivijalkaliikkeen Vantaalle
Yhtiö avaa kivijalkaliikkeen uudelleen Vantaan Tammistoon.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Lidl tutki ihmisten kuntoilutottumuksia ja teki tärkeän havainnon – yritys panostaa yhä vahvemmin urheilutarvikemyyntiin
Päivittäistavarakauppaketju Lidl sanoo, että etenkin nuoret ovat löytäneet kotikuntoilun.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen suklaatehdas yrittää valloittaa Keski-Euroopan markkinat uudella allergiavapaalla tuotteellaan
Dammenbergin kaurakaakaolevite on saanut positiivisen vastaanoton ulkomailla.
Toni Rajamäki
Mainonta
Nämä kampanjat taistelevat Effie-palkinnoista helmikuussa – S-ryhmällä eniten ehdokkuuksia
Vuoden parhaimpia markkinointiviestintäkampanjoita palkitseva Effie Awards Finland -gaala järjestetään 4. helmikuuta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Monella yrityksellä riittää tekemistä audiobrändinsä kanssa – "Se ei ole vain äänilogo tai brändibiisi"
Audiobrändin rakentamisessa on tärkeää olla johdonmukainen, sanoo alan ammattilainen.
Toni Rajamäki
Brändit
Elisa myi osuutensa Sulakkeesta hollantilaiselle peli- ja mainosteknologiayhtiö Azerionille
Suomalainen online-peliyritys Sulake on nyt kokonaan Azerionin omistuksessa.
Toni Rajamäki
Toimistot
IPG Mediabrandsin kaksi isoa toimistoketjua saapui Suomeen
Kansainvälinen markkinointialan konserni IPG Mediabrands toi maineikkaat brändinsä Suomeen.
Toni Rajamäki
Toimistot
Koskenkorva Vodka Climate Action palkittiin kansainvälisessä mainoskisassa
Mainostoimisto Bob the Robotin kampanja sai kansainvälistä tunnustusta.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Arvoisat markkinointihissukat, vuosi 2021 ei ole teidän
Koronavuodesta hyvin selviytyneet markkinoijat ovat innovatiivisia ja rohkeita, Anssi Järvinen kirjoittaa.
Anssi Järvinen
Media
Dildokauppias oli menettää ison osan vuoden myynnistään LinkedIn-potkujen takia
Muun muassa puudildoistaan tunnetun Teatiamo Industries Oy:n perustaja Tea Latvala joutui ongelmiin viestintäpalvelu LinkedInin kanssa.
Toni Rajamäki
Brändit
Applen iMac-tietokoneet kokevat muodonmuutoksen
Yhdysvaltalainen elektroniikkajätti aikoo tehdä muutoksia useisiin tuotteisiinsa.
Toni Rajamäki
Brändit
Moni suomalaisyritys hinnoittelee väärin, koska ymmärrys ostajan suhtautumisesta hintaan puuttuu – parhaat hintapäätökset tehdään tietoon perustuen
On kannattavampaa tehdä useita pieniä hinnanmuutoksia kuin yksi iso, sanoo tutkija Outi Somervuori. Ostajat eivät reagoi kovinkaan paljon alle viiden prosentin hinnankorotuksiin.
Iina Kansonen
Näkökulma
Kommentti: Yrittäjällä on paljon hävittävää politiikassa
Yrittäjän kannattaa miettiä tarkasti politiikkaan lähtemistä, kirjoittaa uutistoimittaja Toni Rajamäki.
Toni Rajamäki
Brändit
Myikö Kyrö Distillery viime vuonna enemmän käsidesiä vai viinaa?
Eteläpohjalainen viinatehdas Kyrö Distillery teki viime vuonna ennätyksellisen liikevaihdon. Maailman parhaana gininä palkitusta Napue Ginistä tunnetun yhtiön salainen ase vuonna 2020 oli käsidesimyynti.
Toni Rajamäki
Toimistot
Vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelutoimiston Indieplacen brändi uudistui vaikuttajien avulla
Indieplacen uusi brändi kuvastaa yhtiön arvoja, joita ovat aitous, rohkeus ja luovuus.
Toni Rajamäki
Brändit
Pikaruokaketju Burger King uudisti visuaalisen brändinsä turvallisin keinoin
Pikaruokaketju Burger King lähti uuteen vuoteen kirjaimellisesti uudella ilmeellä. Amerikkalaisyhtiö uudisti visuaalisen ilmeensä ensimmäistä kertaa yli 20 vuoteen.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.