VisitPori
Brändit

Kuntaviestinnän SM-kilpailun finaalipaikka irtosi muun muassa Porisuhdeneuvojan, Aku Ankka-liitteen ja haalarimerkkien avulla

17.4.2024 7:40
Mitra Vasara
Kilpailuun jätettiin yhteensä 66 kilpailutyötä.

Kuntaviestinnän SM-kilpailun kuusi finaalityötä on valittu. Kilpailussa on kaksi sarjaa: viestintäkampanja ja viestintäteko. Kummastakin kategoriasta finaaliin etenee kolme kilpailutyötä.

Vuoden viestintäkampanja -kategoriassa palkitaan ajallisesti rajattuja viestintäprojekteja. Finaaliin pääsivät Lohjan kaupungin Aku Ankka -erikoisliite, Porin kaupungin Porisuhdeneuvoja ja Puolangan kunnan ja Muualta meille -hankkeen haalarimerkkikampanja opiskelijoille.

Vuoden viestintäteko -kategoriassa palkitaan erilaisista viestintään ja sen kehittämiseen liittyvistä teoista, kuten pysyvien toimintatapojen muutoksista. Finaaliin pääsivät Nurmijärven kaupungin toteuttama Listapalaveri, Vaasan kaupungin uusi intranet Lykky ja Vantaan kaupungin selkokielinen viestintä.

Kilpailuun jätettiin kaikkiaan 66 kilpailutyötä. Näistä 24 oli viestintätekoja, eli pysyvien toimintatapojen kehittämistä, ja 42 kampanjamaisia toteutuksia.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Kunnat ja kuntataustaiset organisaatiot ovat viime vuosina toteuttaneet kymmenittäin oivaltavia ja monipuolisia viestinnän toimintatapojen uudistuksia ja viestintäkampanjoita. Vielä ihan loppuvaiheessa ennen finaaliskuusikon valintaa tuomaristolla oli ehdolla parikymmentä mainiota ehdokasta loppusuoralle, toteaa Kuntaliiton viestinnän kehittämispäällikkö ja tuomariston puheenjohtaja Tony Hagerlund.

Kuntaviestinnän SM-kilpailu on epäsuoraa jatkoa aiemmalle, 17 kertaa järjestetylle Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailulle.

Kuntaliiton sekä Suomen Elinkeino- ja Kehitysyhtiöt SEKES ry:n järjestämään kilpailuun saivat osallistua vuosina 2022–2023 toteutetut kuntien viestintäkampanjat ja -teot. Palkinnot jaetaan Kuntien viestijöiden tapaamisen yhteydessä Kuopiossa toukokuussa. Samassa yhteydessä tuomaristo jakaa myös kunniamainintoja muista ansiokkaista töistä.