Ainoa
Brändit

Kauppakeskus Ainoa on Vuoden kaupallinen tila -palkinnon voittaja

16.4.2024 8:59
Mitra Vasara
Vuonna 2023 Ainoassa vieraili 9,6 miljoonaa kävijää ja myynti kipusi 224 miljoonaan euroon.

Espoon Tapiolassa sijaitseva kauppakeskus Ainoa on voittanut Vuoden kaupallinen tila -palkinnon. 

Valitsijaraati korosti Ainoan arvopohjaista ja ihmislähtöistä strategiaa ja visiota. Myös uudistettu brändi-ilme sai kiitosta tuomaristolta.

”Ainoan konsepti ja vuokralaistarjonta on rakennettu määrätietoisesti kauppakeskuksen kohderyhmää ja sen tarpeita ajatellen. Kaikki kategoriat ovat hyvin edustettuina. Paljon uniikkeja toimijoita sekä trendin harjalla olevia ravintolakonsepteja, joita ei yleensä kauppakeskuksissa näe”, tuomaristo perusteli valintaansa tiedotteessa.

Vuonna 2023 Ainoassa vieraili 9,6 miljoonaa kävijää ja myynti kipusi 224 miljoonaan euroon, mikä tekee kauppakeskuksesta myynnin ja kävijämäärän kasvun ansiosta pääkaupunkiseudun suurimman nousijan. 

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

NCSC eli Nordic Commercial Spaces & Communities perustettiin vuonna 1986.

NCSC on organisaatio, joka edustaa kaupallisten tilojen ja yhteisöjen toimialaa Pohjoismaissa. 

Organisaatio jakaa vuosittain Commercial Space of the Year -palkinnon, joka annetaan ansioituneelle kauppakeskukselle, tavaratalolle, myymälälle tai muulle kaupalliselle tilalle.

NCSC:lla on jäseniä Tanskasta, Suomesta, Norjasta, Ruotsista ja muista Euroopan maista. 

Kunkin maan voittaja jatkaa Pohjoismaiden finaaliin, joka järjestetään syyskuussa.