MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Kauppa
Media
Lukijat ovat sitoutuneita asiakaslehtiin – Mutta mitä niistä luetaan?
Tuoreen tutkimuksen mukaan kuluttajat pitävät asiakaslehtiä tärkeinä asiakasetuina.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Muotikauppa piristyi viime vuonna: merkittävää kasvua kivijalkaliikkeiden ja käytettyjen vaatteiden kaupassa
Pandemia-ajan päättyminen hiljensi ulkomaista muodin verkkokauppaa. Vaikka muotikauppa on kokonaisuudessaan piristynyt, sen arvo on lähes 10 prosenttia vähemmän kuin ennen pandemiaa.
Satu Hurme
Ilmiöt
Tutkimus paljastaa: Suomalaiset aikovat säästää tänä vuonna eniten ulkona syömisestä, vaateostoksista ja matkailusta
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimuksen mukaan 51 prosenttia suomalaisista kokee ostovoimansa heikentyneen viime vuoden jälkimmäisellä puoliskolla.
Iina Kansonen
Media
Fokus Median uudeksi pääomistajaksi Terramedia – emoyhtiön liikevaihto kaksinkertaistuu
Terramedian uskotaan kasvattavat kilpailukykyään kustannusalalla yrityskaupan myötä.
Satu Hurme
Brändit
Ison osuuden Uudenmaan ruoan kotiinkuljetuksen markkinasta ottanut Oda jatkaa laajentumistaan Suomessa
"Tavoitteenamme on alusta lähtien ollut laajentua pääkaupunkiseudun ulkopuolelle", sanoo Odan Suomen-toimitusjohtaja Tobias Niemi.
Toni Rajamäki
Brändit
Kauppakeskus Kampin edelläkävijyys toi tunnustusta – “Kekseliäs tapa auttaa yrittäjiä selviytymään hankalassa tilanteessa ja saada ihmiset liikkeelle”
Kauppakeskus Myllyn brändiuudistus vakuutti Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun tuomariston markkinoinnin ja viestinnän sarjassa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näissä asioissa suomalaiset säästävät nyt eniten
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimuksen mukaan liki puolet suomalaisista on vähentänyt kulutustaan viime kuukausina.
Toni Rajamäki
Brändit
Wolt Market halpuuttaa – haastaa perinteisiä ruokakauppoja entistä kovemmin
Wolt haluaa tuoda ruokakauppansa kuluttajien arkeen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Verkkokauppa.comilta hälyttävä signaali: Kuluttajakysyntä on heikentynyt arvioitua voimakkaammin
Verkkokauppa.com antoi tulosvaroituksen ja julkaisi vuoden kolmannen kvartaalin lukujaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Elintarvikekauppojen vertailu: Suomalaiset ovat lisänneet käyntiään eniten S-ryhmän kaupoissa
Hintojen nousu ja ostovoiman heikentyminen saavat ihmiset vaihtamaan kauppaa ja keskittämään ostoksia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
73 prosenttia suomalaisista on vähentänyt kuluttamistaan – näistä asioista säästetään
Ainoastaan 10 prosenttia sanoo, ettei suunnittele kulutuksen vähentämistä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näin paljon suomalaiset ovat valmiita maksamaan vastuullisuudesta
Liki puolet suomalaisista sanoo olevansa aina tai melko usein valmis maksamaan vastuullisuudesta, kertoo MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemä tutkimus.
Toni Rajamäki
Brändit
Fiksuruoan kansainvälinen kasvu jatkuu – “Uusien markkinoiden kasvupotentiaali on moninkertainen Suomeen verrattuna”
Hävikkiruokaa myyvä startup toimii nyt Suomen lisäksi Belgiassa ja Hollannissa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Energiakriisi on nostattanut verkkokaupan ennätyskasvuun
Tilausmäärät ovat laskeneet, mutta kokonaismyynti on kehittynyt merkittävästi.
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmanni käy taistoon hintojen nousua vastaan: lukitsee yli sadan tuotteen hinnat loppuvuodeksi
Päätökseen vaikutti kauppaketjun tekemä asiakastutkimus. ”Monella on aito huoli rahan riittämisestä”, toimitusjohtaja Mika Rautiainen sanoo.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Kaupan alan jättiläinen Walmart panostaa nyt metaversumiin – onko tässä myös S-ryhmän ja Keskon tulevaisuus?
Walmart tekee ensimmäisen kokeilunsa metaversumissa.
Toni Rajamäki
Brändit
Isossa-Britanniassa ja Ruotsissa second hand -markkinaa valloittanut brändi saapuu Suomeen
20-vuotias yritys laajentaa pitkästä aikaa uuteen markkinaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Halvan hinnan perässä juoksevien digiostajien asenne on muuttunut, mikä on tuonut kotimaiselle kaupalle uusia kilpailuvaltteja
Digiostamisen edelläkävijät ovat alkaneet kiinnittää aiempaa enemmän huomiota vastuullisuuteen.
Toni Rajamäki
Brändit
Stockmann ja Wolt pilotoivat uutta palvelukonseptia Hullujen Päivien aikana
Palvelukonseptin myötä Hullut Päivät laajenee uusiin kaupunkeihin.
Toni Rajamäki
Brändit
Lidlin copywriterin ja tiiminvetäjän Hanna-Mari Engblomin pienestä oivalluksesta syntyi merkittävä bränditeko, joka toteutettiin kokonaan in-house-tiimin voimin
Engblomin idea on kiinnostanut myös muissa Lidl-maissa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
S-ryhmä myi viime vuonna noin 87 miljoonaa punalaputettua tuotetta – hävikkiruokaa vähennetään muun muassa “hyllynlämmittäjien” lähtöpasseilla
Suomessa vietetään tällä viikolla Hävikkiviikkoa. Sekä S-ryhmä että K-ryhmä ovat tehneet merkittävän työn ruokahävikin vähentämisessä Suomessa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Palvelualan ammattilaiset: Asiakkaiden odotukset ovat kasvaneet pandemian jälkeen
Alan johtajat sanovat tekevänsä merkittäviä investointeja henkilöstön koulutukseen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näistä asioista suomalaiskuluttajat säästävät juuri nyt
Dagmarin tekemän tutkimuksen mukaan oma taloustilanne mietityttää monia suomalaisia, ja se näkyy ostokäyttäytymisessä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
S-ryhmän ruoan verkkokauppa on suomalaisten selkeä suosikki, Wolt Market ja Fiksuruoka vahvoilla nuorten keskuudessa
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimuksen mukaan 40 prosenttia ruoan verkkokaupasta ostaneista suomalaisista suosii ensisijaisesti S-ryhmän ruoan verkkokauppaa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
S-ryhmän hotelleilla ja ravintoloilla kaikkien aikojen kesä – “Kasvuluvut ovat huimia, vaikka ulkomaisten matkailijoiden määrä on vielä kaukana koronaa edeltävistä ajoista”
S-ryhmän menestys kertonee siitä, että koko matkailu- ja ravintola-ala on saanut pitkästä aikaa ilouutisia.
Toni Rajamäki
Brändit
Ruotsista ponnistanut kansainvälinen muoti- ja lifestyle-brändi rantautuu Suomeen – “Odotettu pitkään”
Ensimmäinen Suomen-liike avataan Helsinkiin Kämp Galleriaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalaisten verkko-ostaminen jatkoi kasvuaan
Verkko-ostamisen suosio on räjähtänyt korona-aikana, eikä kehitykselle näy loppua.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
“Yritykset vähentävät brändimainontaa” – Yhdeksän asiantuntijaa kertoo, mikä markkinoinnissa puhuttaa tänä syksynä
Maailman epävarma tilanne näkyy markkinointi-investoinneissa, asiantuntijat uskovat.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kuluttajat ovat aiempaa avoimempia kokeilemaan uusia brändejä, sanoo Walmart Connectin markkinointijohtaja
Kara Rousseaun mukaan digikanavien ja kivijalkamyymälöiden täytyy olla vahva kokonaisuus – eikä kaksi toisistaan erillä olevaa asiaa.
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmanni yllättää: avaa omalle lifestylebrändilleen kivijalkakauppoja
Miny-brändi lanseerattiin alkuvuodesta, ja tuotteita on myyty tähän mennessä Tokmanni-myymälöissä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näihin asioihin suomalaiset aikovat kuluttaa rahaa aiempaa enemmän tänä kesänä
Taloudellinen epävarmuus ei ole vienyt kulutusintoa suomalaisilta, kertoo MarkkinointiUutisten ja IROResearchin selvitys.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Verkko-ostajien käyttäytyminen on muuttunut kompleksiseksi – Googlen mainosliiketoiminnasta Suomessa vastaava Jonna Toikka antaa viisi vinkkiä verkkokauppiaille
Toikka muistuttaa, että brändien pitäisi muun muassa panostaa trendien seuraamiseen ja oikeanlaisen tiedon antamiseen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kauppakeskustoimiala toipuu, mutta pandemiaa edeltäneeseen tasoon on vielä matkaa
Kauppakeskusten kävijämäärä kasvoi melkein 17 prosentilla vuoden ensimmäisellä neljänneksellä.
Toni Rajamäki
Brändit
Ankorstore teki mullistavan uudistuksen kansainväliseen tukkukauppaan – pienellä suomalaisyrityksellä kauppa alkoi heti käydä
Ranskalainen B2B-markkinapaikka päätti alkaa palkita kauppiaita uudella tavalla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tällaisia ilmastotekoja suomalaiskuluttajat ovat tehneet: kierrättäminen ja pikamuodin karsiminen suosiossa, rahalahjoitukset vain harvojen juttu
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimuksen mukaan monet suomalaiset ovat tehneet ympäristön kannalta aiempaa kestävämpiä ratkaisuja.
Toni Rajamäki
Brändit
Oda kasvattaa panoksiaan ruoan verkkokauppakilpailussa: aloittaa saman päivän kotiinkuljetukset
Alkuvuodesta Suomessa aloittanut norjalaisyritys laajentaa toiminta-aluettaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Ruotsin yksi suurimmista vähittäiskauppaketjuista tulee Suomeen – konsernin liikevaihto lähentelee miljardia euroa
Jula aikoo avata Suomeen kymmeniä myymälöitä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Salesforcen luvut kielivät, että verkkokaupan huima kasvukulku on tullut päätökseensä
Verkkokauppa on kasvanut pandemia-aikana isoin askelin, mutta tämä vuosi näyttää muuttaneen suunnan – ainakin hetkellisesti.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
S-ryhmän koronasta kärsineet liiketoiminnot palautumassa
Osuuskaupparyhmän myynti kasvoi alkuvuonna. Matkailu- ja ravitsemiskaupan myynnissä hurja nousu viime vuoteen verrattuna.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus kertoo, mihin asioihin suomalaiset kuluttajat toivovat kauppojen panostavan
Selvityksen mukaan suomalaiset haluavat ostamiseen lisää sujuvaa maksamista ja henkilökohtaista palvelua.
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmannin asiakkaat voivat jatkossa valita uusiutuvalla energialla toteutetun kotiinkuljetuksen
Kauppaketju on aloittanut yhteistyön ruotsalaisen Budbeen kanssa.
Toni Rajamäki
Brändit
Neljä toimitusjohtajaa kertoo, näkyykö kaoottinen maailmantilanne suomalaisyritysten markkinointi-investoinneissa
Haastavina aikoina yritysten kannattaa kääntää katse brändinrakentamiseen, neuvovat asiantuntijat.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Alepa alkaa toimittaa ruokaa ihmisten koteihin robotilla, joka suunnittelee tekoälyn avulla itselleen sopivimman reitin
Alepa on Suomen ensimmäinen kauppa, joka ottaa käyttöönsä ruoan robottikuljetukset.
Toni Rajamäki
Brändit
Stockmann myy Helsingin keskustan ikonisen tavaratalokiinteistön
Stockmann maksaa myyntitulolla takaisin saneerausvelkojaan.
Minna Lehto
Ilmiöt
Tutkimus suomalaisten rahankäytöstä: ”Tietyillä aloilla mahdollisuutta positiiviseen kehitykseen”
Kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset käyttävät tulevan vuoden aikana enemmän rahaa asumis- ja liikkumiskustannuksiin.
Minna Lehto
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Venäjä-boikotit ja ukrainalaisten auttaminen jälleen tapetilla
Yritysten kannanotot liittyen Venäjän sotatoimiin jatkuivat viime viikolla.
Toni Rajamäki
Brändit
Tässä on Suomen viime vuoden paras kauppakeskusmarkkinointikampanja
Palkinnon nappasi Kauppakeskus Mylly. Voittajan valinnasta vastasi Pohjoismaiden kauppakeskusyhdistys NCSC.
Toni Rajamäki
Mainonta
Clear Channelin kauppakeskusmedian verkostoon merkittävä lisäys – “Tarjoaa mainostajille erinomaisen mahdollisuuden tavoittaa ostovoimaiset kuluttajat”
Ulkomainosyhtiö vastaa Espooseen avattavan Lippulaiva-kauppakeskuksen ulkomainonnan tarjoamisesta.
Toni Rajamäki
Brändit
Itä-Euroopan teemaviikoltaan “venäläistyyliset” tuotteet poistanut Lidl saa ryöpytystä – näin yritys kommentoi tapausta
“Jatkossa jos vastaavia tilanteita tulee, täytyy erilaisia ratkaisuja punnita entistä tarkemmin", sanoo Lidlin kampanjointiosaston päällikkö Meri Aalto.
Toni Rajamäki
Toimistot
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: WPP lopettaa toimintansa Venäjällä, Cannes Lionsissa ei nähdä venäläisyrityksiä
Venäjän hyökkäys Ukrainaan sai yritykset toimimaan maailmalla. Markkinoinnin alalla huomiota keräsi etenkin WPP:n päätös.
Toni Rajamäki
Brändit
S-ryhmältä kova päätös: luopuu liiketoiminnoistaan Venäjällä
S-ryhmällä on Pietarissa 16 Prismaa, kolme Sokos Hotellia ja yhteensä noin 1000 työntekijää.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Helsinki Outlet avaa verkkokaupan alan ensimmäisten joukossa Euroopassa – ”Monikanavaisesta asiakaskokemuksesta tulee elinehto menestymiselle”
Helsinki Outlet hakee monikanavaisuudella lisämyyntiä ja asiakaskokemuksen vahvistusta.
Minna Lehto
Ilmiöt
Stockmannin muotiraportti valottaa kevään ja kesän tärkeimpiä trendejä: luvassa vastuullisuutta, joustavuutta ja väri-ilottelua
Trendiraportti korostaa vastuullisuutta sekä muotia, joka sopii monikäyttöisesti eri tilanteisiin.
Minna Lehto
Brändit
Suomalaisyritykset ryhtyneet toden teolla tekoihin Venäjän hyökkäyksen takia
Kesko kertoi lopettavansa venäläisten tuotteiden myynnin ja elintarvikkeiden viennin Venäjälle, myös Stockmann poistaa kaikki venäläiset tuotteet valikoimastaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Verkkokaupan osuus globaalista vähittäismyynnistä jo neljännes vuonna 2025 – ”Internetin yleistyminen vauhdittaa kasvua vuosi vuodelta”
Tietokoneella tehdyt verkkokauppatilaukset ovat edelleen suosituimpia, mutta mobiilitilaukset kurovat eroa kiinni.
Minna Lehto
Brändit
S-ryhmä ja Alko lopettavat venäläisten tuotteiden myynnin
“Kaikki toivovat keinoja vaikuttaa tilanteeseen jollain tavalla, meille tämä valikoimalinjaus oli yksi sellainen”.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen verkkokauppapalvelu julkaisi uuden kassaratkaisun – tarjoaa yhteensopivuuden myyntipisteen ja verkkokaupan välille
Uusi MyCashflow Kassa -ratkaisu pyrkii vähentämään tarvetta useille eri järjestelmille.
Minna Lehto
Ilmiöt
Kauppakeskusten myynti kasvoi viime vuonna viidellä prosentilla – yhden toimialan merkitys korostunut entisestään
Myös kokonaiskävijämäärä kasvoi vuonna 2021. Vuoden viimeinen neljännes oli erittäin vahva.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset etsii asiantuntijoita – hae mukaan!
Asiantuntijoilta pyydetään mielipiteitä markkinoinnissa puhuttaviin aiheisiin.
Toimitus
Ilmiöt
Toimitusketjujen tehostamiseen ja ruokahävikin vähentämiseen keskittynyt suomalaisyritys Relex keräsi 500 miljoonan euron rahoituksen – jopa Wolt jäi kakkoseksi
Kyseessä on historian suurin suomalaisen kasvuyhtiön keräämä rahoituskierros.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Verkko-ostamisen suosio kasvoi Suomessa loppuvuodesta – eniten ostettiin Lapissa ja iltaisin
Älypuhelimen suosio verkko-ostamisessa kasvoi, mutta tietokone on edelleen suositumpi vaihtoehto.
Minna Lehto
Brändit
K-Marketin kiusaamisvapaa vyöhyke laajenee kauppojen ulkopuolelle
Kauppaketjun syksyllä aloittama toimintatapa sai tunnustusta Suomen paras asiakasteko -kisassa.
Toni Rajamäki
Brändit
Maailman tehokkain ruoan verkkokauppa aloitti toimintansa Suomessa
Norjalainen Oda ilmoitti Suomeen tulostaan viime keväänä. Nyt palvelu on auennut pääkaupunkiseudulla.
Toni Rajamäki
Mainonta
Kantarin vuoden mainostaja -palkinto meni Prismalle ja S-ryhmälle
Mainoskakkulapio-palkintoa on jaettu jo 1980-luvulta lähtien.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mediamainonnan määrä kasvoi Suomessa viime vuonna merkittävästi – katso tästä suurimmat mainostajat
Mediamainonnassa nähtiin selkeää kasvua ensimmäisen koronavuoden jälkeen. Myös vuoden 2019 luvut ylittyivät.
Toni Rajamäki
Brändit
Tässä ovat Suomen hyvämaineisimmat kauppakeskukset – Redi jälleen hännänhuippuna
Ykköspaikan vei toistamiseen Kauppakeskus Mylly. Yleisesti ottaen kauppakeskusten maine on laskenut vuoden aikana.
Toni Rajamäki
Brändit
Trendikkäät funktionaaliset juomat ovat nousseet jättisuosioon Suomessa – näin menestystä on rakennettu markkinoinnin keinoin
Lejoksen maahantuomat juomabrändit Nocco ja Vitamin Well ovat rakentaneet juomiensa markkinoinnin brändilähettiläidensä ympärille.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tässä ovat Suomen suosituimmat ruoan verkkokaupat – kärkipaikasta käydään armotonta taistelua
S-ryhmä ja Kesko eivät dominoi ruoan verkkokauppakisaa. Etenkin nuoret käyttävät mieluummin halvempaa vaihtoehtoa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Kotimaisen Effie-kilpailun pääpalkinnon voittanut Antti Tapani juhli myös euro-Effiessä – SOK Marketkaupan markkinointijohtaja Lauri Toivonen kertoo, mitä huippumenestyksen taustalta löytyy
Antti Tapani -muotimallisto voitti pronssia tuotteiden ja palvelujen lanseeraussarjassa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Klarnan uudistuksilla yllättävä vaikutus: muistutusmaksun saaneiden laskujen osuus laski 59 prosentilla
Uudistukset myös nopeuttivat erämaksuostosten maksuaikaa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Yli 70 prosenttia suomalaisista ei ole vielä tilannut ruokaa verkosta – näillä perustein ihmiset valitsevat verkkokaupan
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan yksi valintakriteeri nousee selkeästi yli muiden.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Black Weekin kasvu jakautui koko viikolle – ”On selvää, että ostokset eivät keskity vain perjantaille vaan tarjouksia hyödynnetään viikon mittaan”
Verkkokauppa kasvoi koko Black Weekin aikana 13 prosentilla verrattuna viime vuoteen. Eniten kasvoivat sunnuntain myyntiluvut.
Minna Lehto
Ilmiöt
Näin paljon verkko-ostaminen kasvoi Black Fridayna
Milleniaalit olivat ahkerin ostajaryhmä vuoden suosituimpana ostospäivänä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Black Friday käynnistyi ryminällä Suomessa: verkko-ostaminen kasvoi 1322 prosentilla ensimmäisen tunnin aikana
Vuoden suurin ostossesonki ei ole jäänyt lukujen valossa pettymykseksi.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalaisyritys avaa digitaalisen näyttelyn, joka näyttää suuntaa tulevaisuuden kauppakeskuksille
Digital Naturen ensimmäisessä näyttelyssä seikkailevat Muumi-hahmot.
Toni Rajamäki
Brändit
Vapa Median kaupallisen johtajan paikan jättänyt Annika Lundström vaihtoi Wolt Marketille tekemään vallankumousta
Lundströmillä on ollut urallaan iso rooli muun muassa Musti Groupissa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Lähes 40 prosenttia suomalaisista on ostanut ruokaa tai päivittäistavaroita verkosta
Suurimpana syynä päivittäistavaroiden ostamiseen on ajan säästäminen, sanoo tuore tutkimus.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Asiakkaiden kokemus kaupan tarjoamasta palvelusta on keskimäärin heikentynyt
Asiakaskokemusmittarit ovat laskeneet eniten rautakaupassa ja tavarataloissa.
Toni Rajamäki
Brändit
Ruoan verkkokauppakisan uusin toimija tarjoaa tuotteita, joita on myyty perinteisesti vain ravintoloille
Tukkutori24.fi haluaa tuoda välimerellisen ja eteläeurooppalaisen ostamisen suomalaisen kuluttajan arkeen.
Toni Rajamäki
Brändit
Rainbow-tuotteiden tavutusmokat huvittivat somekansaa – “Mielestäni hyvin-kin nero kasta”
Virheelliset etiketit syntyivät kielimuurin takia.
Toni Rajamäki
Brändit
Ruoan verkkokaupan pikatoimitusten suosio kasvussa – S-ryhmä kokeilee uudenlaista klubijäsenyyttä
Ruoan verkkokauppapalvelut ovat kasvattaneet suosiotaan koronapandemian aikana koko Suomessa. Nyt myös pikatoimitukset yleistyvät.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Kotimaisten verkkokauppojen pudotuspeli meneillään – ”Isommat porskuttavat, myynti ja markkinointi ratkaisee”
Vaikka verkkokaupan euromääräinen kasvu jatkuu, verkkokauppojen määrä Suomessa on kääntynyt jyrkkään laskuun.
Minna Lehto
Brändit
Brändien välisellä yhteistyöllä voidaan vastata kuluttajien kovaan vaatimustasoon, sanoo Accenture Interactiven Pohjoismaiden johtaja Mattias Boman
Yhteistyön uskotaan lisääntyvän kasvavan kilpailun ja kuluttajien tottumusten muutoksen takia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Vihreiden verkkokauppojen uskotaan olevan tulevaisuuden menestyjiä
Vastuullisuuden korostuminen näkyy myös verkkokaupassa, kertoo Postin tutkimus.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Suomalaiset aloittavat joululahjojen hankinnan entistä aiemmin ja suosivat verkkoa
Erityisesti nuoret ovat aikaisin liikkeellä. Joka viides suomalainen kasvattaa lahjabudjettiaan viime vuodesta.
Minna Lehto
Brändit
Hobby Hallin kivijalkamyymälä palasi Vantaan Tammistoon – tunnettu verkkokauppatoimija tarjoaa suomalaisyrityksille mahdollisuuden myydä tuotteita Baltiaan
Asiakkaiden toiveesta Hobby Hall palasi kivijalkaan. Paluu tarjoaa myös suomalaisille yrityksille mahdollisuuden.
Minna Lehto
Ilmiöt
Yli 60 prosenttia suomalaisista ärsyyntyy yritysten vastuullisuusviestinnästä vähintään joskus
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan monet suomalaiset haluavat tehdä kestäviä ostopäätöksiä, mutta monet kokevat vastuullisuusviestinnän ärsyttäväksi.
Toni Rajamäki
Brändit
Tekevätkö JVG ja Kesko “anttitapanit”? – K-Citymarket, JVG ja Vallila aloittavat yhteistyön
Suomalaisbrändien yhteistyössä syntynyt mallisto tulee myyntiin lokakuussa.
Minna Lehto
Ilmiöt
Uusi selvitys arvioi, miltä vähittäiskauppa näyttää vuonna 2030 – näiden trendien uskotaan korostuvan
Future of Retail -selvityksessä luotiin vähittäiskaupan tulevaisuuden skenaarioita ja selvitettiin tulevia trendejä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalaiset suosivat edelleen kauppareissuja enemmän kuin verkko-ostamista
Vastaajista vain 13 prosenttia tekee ostoksensa mieluiten internetissä mobiililaitteilla.
Toni Rajamäki
Brändit
Nyhtökauraa viedään nyt Australiaan – maan suurin vähittäiskauppaketju ottaa suomalaisinnovaation valikoimaansa
Nyhtökauralla on ollut kysyntää ulkomailla. Viime vuonna Gold&Green Foods solmi sopimuksen Yhdysvaltoihin.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Facebook ja Ray-Ban lanseerasivat älylasit
Älylaseilla voi muun muassa ottaa kuvia ja videoita sekä vastata puheluihin.
Toni Rajamäki
Brändit
Kesko lanseerasi uuden kuluttajabrändin K-Auton
Kesko kokoaa kaikki autopalvelunsa saman brändin alle.
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmannilta kova kiinnitys: Veli-Pekka Ääri uudeksi markkinointi- ja viestintäjohtajaksi
Ääriltä löytyy kokemusta sekä brändi- että toimistopuolelta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Hyvin tienaavat ovat valmiita aloittamaan kulutusjuhlan saatuaan koronarokotteen
Tilanteen helpottaessa etenkin johtavassa asemassa olevat henkilöt, ylemmät toimihenkilöt ja pääkaupunkiseudulla asuvat ihmiset haluavat ottaa vapaudesta kaiken irti.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Näin kasvatat brändisi markkinaosuutta – tai vaihtoehtoisesti markkinointiosaston Tyky-päivän budjettia
Rahassa kylpeviä suomalaisia tavoitetaan merkityksellisyydellä, jota rakennetaan neljän eri osatekijän avulla, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Brändit
Palkitusta suomalaisbrändistä Rootysta pyritään tekemään hittituote vientimarkkinoille – markkinointijohtaja Jami Teirikari kertoo, mikä tekee uutuustuotteista täysin poikkeuksellisia
"Euroopan lisäksi pyrimme suuntaamaan Aasiaan", Jami Teirikari paljastaa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kauppakeskusten myynti- ja kävijämäärissä selvää kasvua
Kauppakeskusten kävijämäärä nousi toisella kvartaalilla 24 prosenttia viime vuodesta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mobiilimaksaminen ei ole vielä noussut koko kansan suosioon
Moni tietää mobiilimaksamismahdollisuudesta, mutta vain harva käyttää maksusovelluksia.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Kohderyhmäsi arvomaailma on muuttunut, ja se on yrityksenne suurin liiketoimintariski
On se aika vuodesta kun vuoden 2022 tavoitteita ja budjetteja lyödään lukkoon. Viimeistään nyt on kuitenkin aika poiketa rutiinista. Euromääräisten tavoitteiden lisäksi yrityksen pitää tarkistaa kohderyhmän muuttuneet kulutustottumukset ja muuttuneet arvot, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.