MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Kauppa
Mainonta
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Ostoskassipatsas keskelle New Yorkia
Yrityskauppoja martech-alalla. Snapchat menestyy myös Euroopassa. Adidas auttaa työntekijöitään opintolainojen maksussa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
🔍 Ihmisiä on helppo houkutella nopeaan nautintoon, mutta kuka markkinoisi kurkkuja ja tomaatteja?
Vegemi-sovellus tarttuu ravitsemusnäkökulmaan leikkisyyden kautta.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kansainvälinen raportti: Noin 13 prosenttia maailman kaupankäynnistä tapahtuu somessa
Pohjoismaissa some-kauppa kasvoi noin 20 prosenttia.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
R-kioski otti viime vuonna tekoälyyn pohjautuvan ratkaisun käyttöön yli 400 kioskissaan Suomessa
Lisääntyneen automaation mukanaan tuomat tulokset ovat olleet positiivisia.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Vetoomus: Helsingin kivijalkakauppiaat on ohitettu ydinkeskustan elinvoiman valmistelussa
Mukana vetoomuksessa on järjestöjen lisäksi monia Helsingin keskustan isoja toimijoita.
Mikko Perttunen
Mainonta
DNA lanseeraa uudenlaisen puhelinten hinnoittelun – automatiikka hakee alimman markkinahinnan
Vertailussa ovat mukana kilpailijat ja suuret kodinelektroniikkaketjut.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Muotikauppa kasvaa, mutta niin myös vanhan paikkaus
Muoti- ja urheilukauppa ry:ssä arvellaan, että muualla säästynyttä rahaa käytetään nyt pukeutumiseen.
Mikko Perttunen
Brändit
Pernod Ricard tuli katumapäälle ja lopettaa toimintonsa Venäjällä
Restel on taas valmis yhteistyöhön.
Mikko Perttunen
Brändit
Vastuullisuuskysymykset hankalia elintarvikeyritysten kuluttajapalvelulle – suurimmilta brändeiltä ei aina heru vastausta ollenkaan
“Ilman tukea oleva kuluttajapalvelija kokee ehkä erityisen riskialttiiksi vastata juuri näihin teemoihin”, arvioi toimitusjohtaja Pia Jännes.
Mikko Perttunen
Brändit
Tutkijat: S-ryhmän hankintaketjujen luontohaitoista valtaosa syntyy Suomen ulkopuolella
Yritykset kehuskelevat mielellään pienellä hiilijalanjäljellään, mutta suomalaisessa pilottihankkeessa kehitetään työkalua luontohaittojen kartoittamiseen.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Elektroniikan kotiinkuljetukset yleistyvät – Wolt kuljettaa Verkkokauppa.comin tuotteita jo vuorokauden ympäri
Älypuhelinten kierrätysaste on matala osin siitä syystä, että puhelimia jätetään ”pahan päivän varalle”.
Mikko Perttunen
Brändit
F1-legenda Mika Häkkinen yhteistyöhön suomalaisen sähkömoottoripyörävalmistajan kanssa
Verge Motorcyclesille ensimmäinen fyysinen liike Monacoon.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kaalimadolle radiomainos tekoälyllä
Ensimmäinen tekoäly loi tekstin avainsanojen perusteella, ja lopuksi valmis mainos syötettiin luonnollista puhetta tuottavalle tekoälylle.
Mikko Perttunen
Luovuus
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Nissanin neljän tunnin mainosta katsottu miljoonia kertoja
Räppärin kommenttien likaama mallisto hyväntekeväisyysmyyntiin. Google yrittää kiriä tekoälyn saralla.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kävijävirtoja ennustavaa Tampereen Pulssi -työkalua pilotoidaan lätkän MM-kisoissa
Työkalun luomat ennustetiedot mahdollistavat tulevaisuudessa muun muassa kohdennetumman markkinoinnin.
Mikko Perttunen
Brändit
Uudistuneesta Helsinki-Vantaan lentokentästä kansainvälinen näyteikkuna monelle kotimaiselle brändille – kesän ja syksyn aikana aukeaa 17 uutta ravintolaa ja myymälää
Yhteensä liiketilaa valmistuu noin 3000 neliötä lisää.
Mikko Perttunen
Brändit
Kauppakeskusten myynti kasvoi alkuvuonna 10 prosenttia
Alkuvuoden tuloksen kasvuun vaikuttavat vielä viime alkuvuoden koronarajoitukset.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Prisman kyselytutkimus: Tässä lämpötilassa kesähepeneet alkavat myydä
Kevät näkyy marketeissa erityisesti farkkumyynnissä ja alusvaatteissa.
Mikko Perttunen
Brändit
Verkkokaupastaan tunnettu kosmetiikkaketju Lyko avaa Suomen lippulaivamyymälänsä Helsingin keskustaan
Kosmetiikan verkko-ostaminen lisääntyy, mutta ihmiset kaipaavat myös henkilökohtaista palvelua.
Mikko Perttunen
Mainonta
Tutkimus: Yli puolet suomalaisista ei luota kauppojen tarjouksiin
Tulevana kesänä säästetään muun muassa ulkomaanmatkoista.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kaunareiden Ridge ruokalähettinä – Foodora lanseerasi pro-palvelunsa erikoisella tavalla
Pro-asiakkaat saavat kotiinkuljetukset kiinteällä kuukausimaksulla.
Mikko Perttunen
Brändit
Tokmanni hankkii omistukseensa Catmandoo-brändin Nansolta
Brändi täyttää pian 50 vuotta, ja juhlamallisto suunnitellaan Tokmannin omistuksessa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Puhelimesta maksupääte – rahastaa voi vaikka perunapellon laidalla
Sovellus on tarkoitettu Android-puhelimille.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Microsoft ja Twitter tukkanuottasilla
Ikea tekee megaluokan panostukset jenkkimarkkinoille. Instagram-käyttäjät saivat kaivatut lisälinkit. Netflixin mainosversiolla hyvä startti.
Mikko Perttunen
Brändit
Nämä tuotteet kestävät nettiyhteisön mukaan aikaa – Klarna selasi Redditiä tekoälyn avulla ja selvitti kehutuimmat kestotavarat
Laadusta ja kestävyydestä on tulossa entistä tärkeämpi tekijä ostopäätöksille.
Mikko Perttunen
Brändit
Alko merkitsee myymälöissään ja verkkokaupassaan kritisoidun Pernod Ricardin tuotteet
Monopoliyhtiö kertoo tekevänsä sen mitä voi, mutta selitys ei ole kaikille uponnut.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Zalando pestaa tekoälyn auttamaan ihmisiä pukeutumisessa
ChatGPT:tä hyödyntävä muotiassistentti huomioi tulevaisuudessa myös asiakkaan omat erityismieltymykset.
Mikko Perttunen
Brändit
Kansainvälinen tutkimus paljastaa: 67 prosenttia nuorista ostaa kauneustuotteet alennusmyynnistä
”Superfanit” maksavat täyden hinnan eksklusiivisuudesta.
Mikko Perttunen
Mainonta
Viestintätoimisto Drumille huutia Viestinnän eettiseltä neuvottelukunnalta
Helsingin Sanomiin päätyneen mielipidekirjoituksen kytköksiä Doven markkinointikampanjaan ei tuotu ilmi riittävän selvästi.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset etsii asiantuntijoita – hae mukaan!
Asiantuntijoilta pyydetään mielipiteitä markkinointi- ja viestintäalaa puhuttaviin aiheisiin.
Toimitus
Ilmiöt
Inflaatio vaikuttaa lähes kaikkien suomalaisten ruokakoriin – näistä ruoka-aineista suomalaiset säästävät
Neljännes suomalaisista tinkii hedelmistä ja vihanneksista.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Tekoäly neuvoo kuluttajan ostosten äärelle
Klarnan ja OpenAI:n shoppailutyökalu tulee ensin testiin Yhdysvalloissa ja Kanadassa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kaupan liitto: Sosiaalinen ostaminen kasvaa erityisesti Tiktokin käytön lisääntyessä
Vaikuttajamarkkinointi ohjaa verkko-ostoksia kasvavasti erityisesti nuorten keskuudessa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Verkko-ostaminen kääntyi Suomessa laskuun ensimmäistä kertaa yli kymmeneen vuoteen
Digiostoksia tehtiin eniten iltaisin ja sunnuntaisin.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Ultrapikamuoti ei ole tervetullut Suomeen, vaatii Tisen kampanja
Kritiikin kohteena on erityisesti kiinalainen verkkokauppa Shein.
Mikko Perttunen
Brändit
Alina on Vuoden Franchisingketju
Vuoden Franchisingyrittäjä löytyi Keski-Suomesta.
Mikko Perttunen
Mainonta
S-ryhmä haastoi Suomen apteekkimonopolin täysin avoimella lobbauksella
Myös kampanjassa tehty virhe nousi uutiseksi.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kysely: Kaksi kolmesta suomalaisesta pitää hintaa vastuullisuutta tärkeämpänä ostokriteerinä
Vain 24 prosenttia vastaajista valitsi ostoksensa vastuullisuuden perusteella.
Mikko Perttunen
Mainonta
Iso osa suomalaisista seuraa nyt tarjousmainontaa aiempaa aktiivisemmin
MarkkinointiUutisten ja Iro Researchin kyselytutkimus kertoo, että reilusti yli puolet suomalaisista valikoi ostospaikkansa tarjousten perusteella.
Mikko Perttunen
Brändit
Paulig myy Frezza-brändin Juustoportille
Luopuminen sopii yrityksen tämän hetken strategiaan.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Relex Solutions tiivistää yhteistyötään Viron suurimman päivittäistavarakauppaketjun kanssa
Coop Estonialla on Virossa 330 erikokoista myymälää minimarketeista hypermarketteihin.
Mikko Perttunen
Brändit
Brändeillä parannettavaa läpinäkyvyydessä: Kaksi kolmasosaa kuluttajista ei koe hallitsevansa sitä, mitä brändit heidän tiedoillaan ja yksityisyydellään tekevät
Markkinointijohtajat ja kuluttajat uskovat eri syihin lojaliteetin muodostumisessa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Koillismaan Osuuskauppa tuo mainosnäytöt kaikkiin alueensa toimipisteisiin
Näkyvyys on merkittävä myös Ruka-Kuusamon alueen turisteille.
Mikko Perttunen
Brändit
Superfinns-sparrausohjelmaan 15 yritystä – mukana markkinointikonsulttiyritys Wannado
Yritykset tavoittelevat yhteensä noin 250 miljoonan euron kasvua seuraavan kolmen vuoden aikana.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kävijät palasivat kauppakeskuksiin koronan jälkeen: kävijämäärän kasvu vilkkainta pääkaupunkiseudulla
Kauppakeskusten palveluista myynti kehittyi parhaiten kahviloilla ja ravintoloilla sekä kauneus- ja terveystuotteilla.
Satu Hurme
Ilmiöt
Tutkimus: 41 prosenttia suomalaisista ei pystyisi maksamaan tuhannen euron yllättävää menoa ottamatta lainaa
Verkko-ostoksiaan on katunut lähes yhtä moni.
Mikko Perttunen
Brändit
Kyselytutkimus paljastaa: Prismalla ja Lidlillä lojaaleimmat asiakkaat
Yrityksen vakioasiakkaat ovat sen tärkein kohderyhmä, todetaan tutkimuksessa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Kannabista saa nyt mainostaa Twitterissä Yhdysvalloissa
Kaupan media painostaa mainostajia mukaan Yhdysvalloissa. Netflixin osuus suoratoistopalvelumarkkinasta laskee. Airbnb:n brändimarkkinointi on osoittautunut kannattavaksi.
Mikko Perttunen
Brändit
Adidas julkaisi ensimmäisen uuden tuotelinjan 50 vuoteen
Avauskampanjan kärkinimeksi nostettiin parikymppinen kauhukomediatähti.
Mikko Perttunen
Brändit
Raision Mylly on edelleen Suomen hyvämaineisin kauppakeskus
Tuoreen selvityksen perusteella eniten mainettaan onnistui parantamaan Seinäjoen Ideapark.
Mikko Perttunen
Brändit
Kanta-asiakkaat valitsivat kohteet Partioaitan Ympäristöbonukselle: näille tahoille 150 000 euron potti jaettiin
Raha hyväntekeväisyyteen kertyy Partioaitan kanta-asiakasjärjestelmän kautta.
Mikko Perttunen
Media
Lukijat ovat sitoutuneita asiakaslehtiin – Mutta mitä niistä luetaan?
Tuoreen tutkimuksen mukaan kuluttajat pitävät asiakaslehtiä tärkeinä asiakasetuina.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Muotikauppa piristyi viime vuonna: merkittävää kasvua kivijalkaliikkeiden ja käytettyjen vaatteiden kaupassa
Pandemia-ajan päättyminen hiljensi ulkomaista muodin verkkokauppaa. Vaikka muotikauppa on kokonaisuudessaan piristynyt, sen arvo on lähes 10 prosenttia vähemmän kuin ennen pandemiaa.
Satu Hurme
Ilmiöt
Tutkimus paljastaa: Suomalaiset aikovat säästää tänä vuonna eniten ulkona syömisestä, vaateostoksista ja matkailusta
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimuksen mukaan 51 prosenttia suomalaisista kokee ostovoimansa heikentyneen viime vuoden jälkimmäisellä puoliskolla.
Iina Kansonen
Media
Fokus Median uudeksi pääomistajaksi Terramedia – emoyhtiön liikevaihto kaksinkertaistuu
Terramedian uskotaan kasvattavat kilpailukykyään kustannusalalla yrityskaupan myötä.
Satu Hurme
Brändit
Ison osuuden Uudenmaan ruoan kotiinkuljetuksen markkinasta ottanut Oda jatkaa laajentumistaan Suomessa
"Tavoitteenamme on alusta lähtien ollut laajentua pääkaupunkiseudun ulkopuolelle", sanoo Odan Suomen-toimitusjohtaja Tobias Niemi.
Toni Rajamäki
Brändit
Kauppakeskus Kampin edelläkävijyys toi tunnustusta – “Kekseliäs tapa auttaa yrittäjiä selviytymään hankalassa tilanteessa ja saada ihmiset liikkeelle”
Kauppakeskus Myllyn brändiuudistus vakuutti Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun tuomariston markkinoinnin ja viestinnän sarjassa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näissä asioissa suomalaiset säästävät nyt eniten
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimuksen mukaan liki puolet suomalaisista on vähentänyt kulutustaan viime kuukausina.
Toni Rajamäki
Brändit
Wolt Market halpuuttaa – haastaa perinteisiä ruokakauppoja entistä kovemmin
Wolt haluaa tuoda ruokakauppansa kuluttajien arkeen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Verkkokauppa.comilta hälyttävä signaali: Kuluttajakysyntä on heikentynyt arvioitua voimakkaammin
Verkkokauppa.com antoi tulosvaroituksen ja julkaisi vuoden kolmannen kvartaalin lukujaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Elintarvikekauppojen vertailu: Suomalaiset ovat lisänneet käyntiään eniten S-ryhmän kaupoissa
Hintojen nousu ja ostovoiman heikentyminen saavat ihmiset vaihtamaan kauppaa ja keskittämään ostoksia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
73 prosenttia suomalaisista on vähentänyt kuluttamistaan – näistä asioista säästetään
Ainoastaan 10 prosenttia sanoo, ettei suunnittele kulutuksen vähentämistä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näin paljon suomalaiset ovat valmiita maksamaan vastuullisuudesta
Liki puolet suomalaisista sanoo olevansa aina tai melko usein valmis maksamaan vastuullisuudesta, kertoo MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemä tutkimus.
Toni Rajamäki
Brändit
Fiksuruoan kansainvälinen kasvu jatkuu – “Uusien markkinoiden kasvupotentiaali on moninkertainen Suomeen verrattuna”
Hävikkiruokaa myyvä startup toimii nyt Suomen lisäksi Belgiassa ja Hollannissa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Energiakriisi on nostattanut verkkokaupan ennätyskasvuun
Tilausmäärät ovat laskeneet, mutta kokonaismyynti on kehittynyt merkittävästi.
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmanni käy taistoon hintojen nousua vastaan: lukitsee yli sadan tuotteen hinnat loppuvuodeksi
Päätökseen vaikutti kauppaketjun tekemä asiakastutkimus. ”Monella on aito huoli rahan riittämisestä”, toimitusjohtaja Mika Rautiainen sanoo.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Kaupan alan jättiläinen Walmart panostaa nyt metaversumiin – onko tässä myös S-ryhmän ja Keskon tulevaisuus?
Walmart tekee ensimmäisen kokeilunsa metaversumissa.
Toni Rajamäki
Brändit
Isossa-Britanniassa ja Ruotsissa second hand -markkinaa valloittanut brändi saapuu Suomeen
20-vuotias yritys laajentaa pitkästä aikaa uuteen markkinaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Halvan hinnan perässä juoksevien digiostajien asenne on muuttunut, mikä on tuonut kotimaiselle kaupalle uusia kilpailuvaltteja
Digiostamisen edelläkävijät ovat alkaneet kiinnittää aiempaa enemmän huomiota vastuullisuuteen.
Toni Rajamäki
Brändit
Stockmann ja Wolt pilotoivat uutta palvelukonseptia Hullujen Päivien aikana
Palvelukonseptin myötä Hullut Päivät laajenee uusiin kaupunkeihin.
Toni Rajamäki
Brändit
Lidlin copywriterin ja tiiminvetäjän Hanna-Mari Engblomin pienestä oivalluksesta syntyi merkittävä bränditeko, joka toteutettiin kokonaan in-house-tiimin voimin
Engblomin idea on kiinnostanut myös muissa Lidl-maissa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
S-ryhmä myi viime vuonna noin 87 miljoonaa punalaputettua tuotetta – hävikkiruokaa vähennetään muun muassa “hyllynlämmittäjien” lähtöpasseilla
Suomessa vietetään tällä viikolla Hävikkiviikkoa. Sekä S-ryhmä että K-ryhmä ovat tehneet merkittävän työn ruokahävikin vähentämisessä Suomessa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Palvelualan ammattilaiset: Asiakkaiden odotukset ovat kasvaneet pandemian jälkeen
Alan johtajat sanovat tekevänsä merkittäviä investointeja henkilöstön koulutukseen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näistä asioista suomalaiskuluttajat säästävät juuri nyt
Dagmarin tekemän tutkimuksen mukaan oma taloustilanne mietityttää monia suomalaisia, ja se näkyy ostokäyttäytymisessä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
S-ryhmän ruoan verkkokauppa on suomalaisten selkeä suosikki, Wolt Market ja Fiksuruoka vahvoilla nuorten keskuudessa
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimuksen mukaan 40 prosenttia ruoan verkkokaupasta ostaneista suomalaisista suosii ensisijaisesti S-ryhmän ruoan verkkokauppaa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
S-ryhmän hotelleilla ja ravintoloilla kaikkien aikojen kesä – “Kasvuluvut ovat huimia, vaikka ulkomaisten matkailijoiden määrä on vielä kaukana koronaa edeltävistä ajoista”
S-ryhmän menestys kertonee siitä, että koko matkailu- ja ravintola-ala on saanut pitkästä aikaa ilouutisia.
Toni Rajamäki
Brändit
Ruotsista ponnistanut kansainvälinen muoti- ja lifestyle-brändi rantautuu Suomeen – “Odotettu pitkään”
Ensimmäinen Suomen-liike avataan Helsinkiin Kämp Galleriaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalaisten verkko-ostaminen jatkoi kasvuaan
Verkko-ostamisen suosio on räjähtänyt korona-aikana, eikä kehitykselle näy loppua.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
“Yritykset vähentävät brändimainontaa” – Yhdeksän asiantuntijaa kertoo, mikä markkinoinnissa puhuttaa tänä syksynä
Maailman epävarma tilanne näkyy markkinointi-investoinneissa, asiantuntijat uskovat.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kuluttajat ovat aiempaa avoimempia kokeilemaan uusia brändejä, sanoo Walmart Connectin markkinointijohtaja
Kara Rousseaun mukaan digikanavien ja kivijalkamyymälöiden täytyy olla vahva kokonaisuus – eikä kaksi toisistaan erillä olevaa asiaa.
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmanni yllättää: avaa omalle lifestylebrändilleen kivijalkakauppoja
Miny-brändi lanseerattiin alkuvuodesta, ja tuotteita on myyty tähän mennessä Tokmanni-myymälöissä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näihin asioihin suomalaiset aikovat kuluttaa rahaa aiempaa enemmän tänä kesänä
Taloudellinen epävarmuus ei ole vienyt kulutusintoa suomalaisilta, kertoo MarkkinointiUutisten ja IROResearchin selvitys.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Verkko-ostajien käyttäytyminen on muuttunut kompleksiseksi – Googlen mainosliiketoiminnasta Suomessa vastaava Jonna Toikka antaa viisi vinkkiä verkkokauppiaille
Toikka muistuttaa, että brändien pitäisi muun muassa panostaa trendien seuraamiseen ja oikeanlaisen tiedon antamiseen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kauppakeskustoimiala toipuu, mutta pandemiaa edeltäneeseen tasoon on vielä matkaa
Kauppakeskusten kävijämäärä kasvoi melkein 17 prosentilla vuoden ensimmäisellä neljänneksellä.
Toni Rajamäki
Brändit
Ankorstore teki mullistavan uudistuksen kansainväliseen tukkukauppaan – pienellä suomalaisyrityksellä kauppa alkoi heti käydä
Ranskalainen B2B-markkinapaikka päätti alkaa palkita kauppiaita uudella tavalla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tällaisia ilmastotekoja suomalaiskuluttajat ovat tehneet: kierrättäminen ja pikamuodin karsiminen suosiossa, rahalahjoitukset vain harvojen juttu
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimuksen mukaan monet suomalaiset ovat tehneet ympäristön kannalta aiempaa kestävämpiä ratkaisuja.
Toni Rajamäki
Brändit
Oda kasvattaa panoksiaan ruoan verkkokauppakilpailussa: aloittaa saman päivän kotiinkuljetukset
Alkuvuodesta Suomessa aloittanut norjalaisyritys laajentaa toiminta-aluettaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Ruotsin yksi suurimmista vähittäiskauppaketjuista tulee Suomeen – konsernin liikevaihto lähentelee miljardia euroa
Jula aikoo avata Suomeen kymmeniä myymälöitä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Salesforcen luvut kielivät, että verkkokaupan huima kasvukulku on tullut päätökseensä
Verkkokauppa on kasvanut pandemia-aikana isoin askelin, mutta tämä vuosi näyttää muuttaneen suunnan – ainakin hetkellisesti.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
S-ryhmän koronasta kärsineet liiketoiminnot palautumassa
Osuuskaupparyhmän myynti kasvoi alkuvuonna. Matkailu- ja ravitsemiskaupan myynnissä hurja nousu viime vuoteen verrattuna.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus kertoo, mihin asioihin suomalaiset kuluttajat toivovat kauppojen panostavan
Selvityksen mukaan suomalaiset haluavat ostamiseen lisää sujuvaa maksamista ja henkilökohtaista palvelua.
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmannin asiakkaat voivat jatkossa valita uusiutuvalla energialla toteutetun kotiinkuljetuksen
Kauppaketju on aloittanut yhteistyön ruotsalaisen Budbeen kanssa.
Toni Rajamäki
Brändit
Neljä toimitusjohtajaa kertoo, näkyykö kaoottinen maailmantilanne suomalaisyritysten markkinointi-investoinneissa
Haastavina aikoina yritysten kannattaa kääntää katse brändinrakentamiseen, neuvovat asiantuntijat.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Alepa alkaa toimittaa ruokaa ihmisten koteihin robotilla, joka suunnittelee tekoälyn avulla itselleen sopivimman reitin
Alepa on Suomen ensimmäinen kauppa, joka ottaa käyttöönsä ruoan robottikuljetukset.
Toni Rajamäki
Brändit
Stockmann myy Helsingin keskustan ikonisen tavaratalokiinteistön
Stockmann maksaa myyntitulolla takaisin saneerausvelkojaan.
Minna Lehto
Ilmiöt
Tutkimus suomalaisten rahankäytöstä: ”Tietyillä aloilla mahdollisuutta positiiviseen kehitykseen”
Kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset käyttävät tulevan vuoden aikana enemmän rahaa asumis- ja liikkumiskustannuksiin.
Minna Lehto
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Venäjä-boikotit ja ukrainalaisten auttaminen jälleen tapetilla
Yritysten kannanotot liittyen Venäjän sotatoimiin jatkuivat viime viikolla.
Toni Rajamäki
Brändit
Tässä on Suomen viime vuoden paras kauppakeskusmarkkinointikampanja
Palkinnon nappasi Kauppakeskus Mylly. Voittajan valinnasta vastasi Pohjoismaiden kauppakeskusyhdistys NCSC.
Toni Rajamäki
Mainonta
Clear Channelin kauppakeskusmedian verkostoon merkittävä lisäys – “Tarjoaa mainostajille erinomaisen mahdollisuuden tavoittaa ostovoimaiset kuluttajat”
Ulkomainosyhtiö vastaa Espooseen avattavan Lippulaiva-kauppakeskuksen ulkomainonnan tarjoamisesta.
Toni Rajamäki
Brändit
Itä-Euroopan teemaviikoltaan “venäläistyyliset” tuotteet poistanut Lidl saa ryöpytystä – näin yritys kommentoi tapausta
“Jatkossa jos vastaavia tilanteita tulee, täytyy erilaisia ratkaisuja punnita entistä tarkemmin", sanoo Lidlin kampanjointiosaston päällikkö Meri Aalto.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.