UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
NÄKÖKULMA
Artikkelit joiden aihe on
Ihmiset
Brändit
Monelle tuntematon Kaavin kunta kääntää brändityössään pimeyden vahvuudeksi
”Kaavi on osannut valjastaa pimeyden voimat positiivisella otteella.”
Mikko Perttunen
Mainonta
Väitös: Nuoret altistuvat sosiaalisen median kaupalliselle sisällölle muita ikäryhmiä herkemmin
Kulutushyödykkeillä ja brändeillä omaa identiteettiään rakentavat nuoret ovat paitsi vaikuttamisen kohteita myös aktiivisia toimijoita.
Mikko Perttunen
Näkökulma
Mikä se sellainen growth mindset oikein on?
Ihminen on osana luontoa jatkuvassa muutoksessa, mutta työelämässä jopa taistelemme sitä vastaan, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Mainonta
Mainonnan Monitaho -tunnustus Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kaskolle
Alahuhta-Kasko ohjaa MAT-Säätiön stipendin Aalto-yliopistolle.
Mikko Perttunen
Mainonta
Klarnan kysely: Black Friday houkuttelee tänä vuonna harkittuihin hankintoihin
Erityisesti nuoremmat ikäluokat ovat tarjousten perässä.
Mikko Perttunen
Mainonta
”Padot murtava koti- ja kutupaikka” – slogan ja yhtenäinen visuaalinen ilme kunnan keskeisiä markkinointikeinoja
Kunnan yleisin markkinointikumppani on matkailuorganisaatio.
Mikko Perttunen
Mainonta
MarkkinointiUutisten selvitys: Black Friday -tarjoukset ärsyttävät 59 prosenttia suomalaisista
Noin joka kolmas kertoo vähintään joskus ostavansa tarjous- ja alennusmyyntikampanjoiden vuoksi asioita, joihin heillä ei olisi varaa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
22 prosenttia suomalaisista elää yli varojensa – keskimäärin 226 eurolla kuukaudessa
Kaksi kolmesta kertoo etsivänsä halvimman mahdollisen tuotteen tai palvelun aiempaa todennäköisemmin.
Mikko Perttunen
Brändit
Vuokkoset-brändiltä tamponi miehille vähentämään sukupuolidysforiaa
Iso osa transmiehistä on kokenut kuukautisiin liittyvää ahdistusta. Terveyssiteet, kuukupit ja tamponit ovat perinteisesti määritelty naisten terveystuotteiksi.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Inflaatio ja nousseet korot toivat mukanaan asennemuutoksen: Laskujen eräpäiviin suhtaudutaan nyt välinpitämättämämmin
Lähes puolet kuluttajista kertoo, että heillä välttämättömien laskujen muiden menojen jälkeen vähemmän rahaa käytettävänä kuin vuosi sitten.
Mikko Perttunen
Viestintä
Headhunttaus on yksi osa rekrytoinnin ja työnantajabrändin palettia – suorahakumarkkina on kymmenessä vuodessa yli tuplaantunut
Sosiaalisen median suosion kasvu on johtanut suorahaun arkipäiväistymiseen.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Lidl selvitti: lapsiperheet tekevät tyypillisesti myös joululahjaostoksiaan ruokakaupassa
Suosituimpia ruokakauppalahjoja ovat suklaat ja makeiset.
Mikko Perttunen
Brändit
City Digital osti puolet Keventäjät-painonhallintapalvelusta
Yrityksen kokonaisuuteen kuuluvat esimerkiksi Suomi24.fi ja E-kontakti.
Mikko Perttunen
Myynti
Viidesosa suomalaisista tekee kuukausittain ruokaostoksia verkossa – tapa yleistyy erityisesti nuorissa ikäluokissa
Suomessa ollaan vielä Ruotsia jäljessä.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Joulunviettotavat muuttuvat vastuullisempaan suuntaan – lahjojen alkuperästä ollaan jo tarkkoja
Neljännes suomalaisista kertoo käyttävänsä jouluun rahaa aiempaa vähemmän.
Mikko Perttunen
Toimistot
MarkkinointiUutiset listasi lokakuun nimitykset
MarkkinointiUutiset listaa kuukausittain markkinoinnin, myynnin ja viestinnän alan nimityksiä.
Mikko Perttunen
Brändit
Helsingin seudun kauppakamari palkitsi Elisan Veli-Matti Mattilan Vuoden johtajana
Kunniamaininta Epec Oy:n Eeva Koskelalle.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Myrsky saa ihmiset tilaamaan ruokaa kotiin – Oulussa syys- ja talvimyrskyt näkyivät Foodoralla jopa 20 prosenttia suurempana tilausmääränä
Asiakkaat vaikuttavat olevan ymmärtäväisempiä toimitusaikojen venymiseen huonossa kelissä.
Mikko Perttunen
Viestintä
Lähes yhdeksän kymmenestä viestinnän asiantuntijasta huolestunut hallitusohjelman työelämämuutoksista
Viesti ry:n kyselystä selviää, että valtaosa olisi valmis mielenilmauksiin.
Mikko Perttunen
Brändit
Asiakkuusindeksi 2023 -tutkimus: Koiranruokakohussa ryvettynyt Musti ja Mirri asiakaskokemukseltaan parhaiden yritysten joukossa
Uskollisimmat asiakkaat löytyvät S-ruokakaupoilta.
Mikko Perttunen
Myynti
Keskon pääjohtaja Mikko Helander Kaupan liiton puheenjohtajaksi
Hallitukseen lisäksi kaksi uutta jäsentä vuodeksi 2024.
Mikko Perttunen
Toimistot
Ivalo Creativelle kaksi uutta osakasta
”Tämän porukan kanssa varsin kunnianhimoisetkin maalit ovat saavutettavissa.”
Mikko Perttunen
Media
Viestipalvelu X:n muutokset ajaneet osan suomalaiskäyttäjistä pois – 35–44-vuotiaiden keskuudessa kasvua 8 prosenttia
Vain neljä prosenttia käyttää X:n maksullista versiota.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Suomalaispariskunnat riitelevät rahasta – moni pitää itseään puolisoaan parempana rahankäyttäjänä
”Rahankäytön järkevyyttä arvioidaan usein ostettujen lattekahvien määrässä, kun oikeasti säästämisessä ja rahankäytössä huomion pitäisi kiinnittyä talouden isoon kuvaan.”
Mikko Perttunen
Brändit
Rekrygaala: OP Ryhmä palkittiin vuoden työnantajabrändinä – Mehiläisellä vuoden paras rekrykampanja
Vuoden rekrytoijaksi valittiin salamauran luonut Klara Mattsson.
Mikko Perttunen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.