UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
NÄKÖKULMA
Artikkelit joiden aihe on
Tutkimus
Mainonta
Väitös: Nuoret altistuvat sosiaalisen median kaupalliselle sisällölle muita ikäryhmiä herkemmin
Kulutushyödykkeillä ja brändeillä omaa identiteettiään rakentavat nuoret ovat paitsi vaikuttamisen kohteita myös aktiivisia toimijoita.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kuin internetin alkuhetket, mutta yhdellä merkittävä erolla – Aalto-yliopisto tutkii, kuinka tekoäly valjastetaan liiketoiminnan avuksi
Mukana kolmevuotisessa hankkeessa on kahdeksan suomalaista yritystä, joista osa kansainvälisiä suuryrityksiä.
Mikko Perttunen
Mainonta
MarkkinointiUutisten selvitys: Black Friday -tarjoukset ärsyttävät 59 prosenttia suomalaisista
Noin joka kolmas kertoo vähintään joskus ostavansa tarjous- ja alennusmyyntikampanjoiden vuoksi asioita, joihin heillä ei olisi varaa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Yliopistotutkimus: Teini-ikäiset paheksuvat äänidataan perustuvaa kohdennettua markkinointia – verkkokäyttäytymisen seuranta nähdään hyväksyttävämpänä
Useiden haastateltujen nuorten mielestä kohdennetut mainokset kannustavat ylikulutukseen.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
22 prosenttia suomalaisista elää yli varojensa – keskimäärin 226 eurolla kuukaudessa
Kaksi kolmesta kertoo etsivänsä halvimman mahdollisen tuotteen tai palvelun aiempaa todennäköisemmin.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Inflaatio ja nousseet korot toivat mukanaan asennemuutoksen: Laskujen eräpäiviin suhtaudutaan nyt välinpitämättämämmin
Lähes puolet kuluttajista kertoo, että heillä välttämättömien laskujen muiden menojen jälkeen vähemmän rahaa käytettävänä kuin vuosi sitten.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Lidl selvitti: lapsiperheet tekevät tyypillisesti myös joululahjaostoksiaan ruokakaupassa
Suosituimpia ruokakauppalahjoja ovat suklaat ja makeiset.
Mikko Perttunen
Myynti
Viidesosa suomalaisista tekee kuukausittain ruokaostoksia verkossa – tapa yleistyy erityisesti nuorissa ikäluokissa
Suomessa ollaan vielä Ruotsia jäljessä.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Joulunviettotavat muuttuvat vastuullisempaan suuntaan – lahjojen alkuperästä ollaan jo tarkkoja
Neljännes suomalaisista kertoo käyttävänsä jouluun rahaa aiempaa vähemmän.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Teknologiateollisuudelta yli 13 miljoonan potti tekoälyn hyödyntämisen vauhdittamiseksi – Aalto-yliopistoon uusi tekoälytutkimuksen keskus
Tekoälyn hyödyntäminen on ratkaisevan tärkeää suomalaisten yritysten kilpailukyvylle.
Mikko Perttunen
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.