UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2B-markkinointi
Luovuus
"Onko se oikeasti vaikuttavaa, jos suuri näkyvyys on saavutettu isolla mainosbudjetilla?" – Tällaisia kampanjoita Effie Awards Finlandin päätuomari Suvi Lähde toivoo näkevänsä
15.10.2021 10:45
SEKin vastaavan luovan johtajan mukaan Suomessa tehdään laadukasta markkinointiviestintää, mutta työnsarkaa riittää vielä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Kotimaisten verkkokauppojen pudotuspeli meneillään – ”Isommat porskuttavat, myynti ja markkinointi ratkaisee”
14.10.2021 12:35
Vaikka verkkokaupan euromääräinen kasvu jatkuu, verkkokauppojen määrä Suomessa on kääntynyt jyrkkään laskuun.
Minna Lehto
Ilmiöt
Tutkimus paljastaa: Asiakaskeskeisyyden merkitys ymmärretään suomalaisyrityksissä, mutta teot jäävät usein liian pieniksi
12.10.2021 9:50
Monilla yrityksillä vielä matkaa siihen, että asiakas siirtyisi toiminnan keskiöön, sanoo Franklyn toimitusjohtaja Roope Ruotsalainen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Enento Group osti palan ruotsalaisyrityksestä, jonka teknologia tuo arvokasta tietoa myyntiin ja markkinointiin
8.10.2021 9:15
Goava-yhteistyö auttaa Enenton asiakkaita saamaan aiempaa monipuolisempaa dataa myynnin ja markkinoinnin tueksi.
Toni Rajamäki
Kolumni
Brändiyhteistyöt lisäävät epätasa-arvoa
29.9.2021 20:05
Todellinen tasa-arvo toteutuu vasta, kun selkeästi isompi, vanhempi ja vahvempi brändi haluaa aidosti auttaa ja nostaa nuorempaa, pienempää ja heikompaa brändiä, Nea Barman kirjoittaa.
Nea Barman
Toimistot
Jani Leppänen jää pois Routa Markkinoinnista – Teea Björklundista toimiston uusi vetäjä
28.9.2021 15:15
Björklund siirtyy taloon Avidlylta. Hän aloittaa tehtävässään lokakuun alussa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Trendilaji padel kiinnostaa nyt myös brändejä – “Olemme saaneet useita loistavia kumppanuuksia”
29.9.2021 9:00
Suomen Padelliitto solmi yhteistyössopimuksen digitaalisiin urheilukumppanuuksiin keskittyneen startupin 10.fi:n kanssa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Miten rajallisilla resursseilla toimiva yritys voi tehdä vastuullisuudesta kilpailuedun? Asiantuntija nostaa esiin kolme tärkeää kohtaa
28.9.2021 14:00
Pienen yrityksen, joka haluaa panostaa vastuullisuuteen, täytyy osata priorisoida, sanoo suhdetoimisto Kramin toimitusjohtaja Riina Jokinen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalaiset SaaS-yritykset lyövät kasvuvauhdisssa ruotsalaiskilpailijansa – “Suomalaisyritykset ovat huomanneet, että asiakkaille kannattaa tarjota palveluja niiden tuottaman lisäarvon kautta”
23.9.2021 9:30
Suomessa on panostettu vahvasti automaatioon ja skaalautuvuuteen.
Toni Rajamäki
Kolumni
Varo! Jos tuijotat vääriä mittareita, voit joutua datahuijatuksi
23.9.2021 8:45
Pahimmassa tapauksessa mainontaa optimoidaan väärien metriikoiden mukaan ja rahat palavat väärien johtopäätösten sekä kanavavalintojen mukana bittiavaruuteen, kirjoittaa Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Mainonta
Mainonnan määrä kasvoi elokuussa – näillä aloilla nähtiin eniten kasvua
22.9.2021 13:30
Kasvua tapahtui 10 prosenttia viime vuoden vertailuajankohtaan nähden.
Toni Rajamäki
Kolumni
Osaajat kiertoon! Toimistot hyötyisivät tekijöiden jakamisesta
22.9.2021 9:10
Miltä näyttäisi toimistokenttä, jossa rakennetaan rutiinilla toimistorajat ylittäviä unelmatiimejä, Ulla Jones pohtii.
Ulla Jones
Brändit
Rakennusalan yritys Perustava tekee myyntiä kymmenien miljoonien eurojen edestä, vaikka yrityksen markkinointi toteutetaan in-housena ja varsin maltillisella budjetilla
21.9.2021 13:45
Markkinointikumppanien käyttäminen ei ole itsetarkoitus. Vahvalla in-house-osaamisella voidaan tehdä vahvaa tulosta, mistä Perustava on oiva esimerkki.
Toni Rajamäki
Kolumni
Sosiaalinen vastuu on nyt trendikästä, ja sitä tavoitellessaan moni markkinoija sortuu performatiivisuuteen
15.9.2021 8:00
Sosiaalisen vastuun trendistä huolimatta mainonnassa toistetaan edelleen haitallisia rodullisia ja etnisiä stereotypioita, kirjoittaa Naomi Holopainen.
Naomi Holopainen
Digitaalisuus
Jyväskyläläinen Trustmary muuntui videotuotantoyhtiöstä markkinointiteknologiatoimijaksi ja keräsi yli miljoonan euron rahoituksen, jonka avulla yritys hakee vahvaa kasvua ulkomailla
14.9.2021 10:20
Muutos alkoi jo ennen koronakriisiä, mutta pandemia vauhditti kehitystä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Effie Awards Finlandiin uusia kilpailukategorioita – katso kaikki sarjat tästä
13.9.2021 11:30
Effien Suomen-kilpailussa taistellaan palkinnoista viidessä eri sarjassa ja 39 eri alakategoriassa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Etla: Tapahtuma-alan liikevoitto laski peräti 65 prosenttia
6.9.2021 13:00
Tapahtuma-ala on ajautunut kriisiin koronapandemian seurauksena.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kun markkinoija asiakasillalliselta pihalle heitettiin
6.9.2021 7:05
Tein B2B-markkinoijana töitä yli vuosikymmenen. Välillä tunsin itseni yksinäiseksi soturiksi, joka muistuttaa, että markkinointi ei ole vain mainoksia, Laura Olin kirjoittaa.
Laura Olin
Brändit
S-Pankki aloittaa brändiuudistuksen
2.9.2021 11:00
Pankki luopuu FIM-brändistä ja siirtää varainhoidon S-Pankki-brändin alle.
Toni Rajamäki
Luovuus
Dentsulla johtotehtävissä työskennellyt Jenni Lieto vaihtaa Sanomalle
2.9.2021 8:45
Lieto vahvistaa Sanoman B2B-markkinointipalveluja.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Markkinoijat kokevat haasteita erityisesti markkinointi-investointien tuottoprosentin mittaamisessa
25.8.2021 10:10
Evästeiden poistuminen on saanut markkinoijat keksimään uusia ratkaisuja.
Toni Rajamäki
Mainonta
Sanomalle vapauttava päätös kohutusta mainoskampanjasta, jossa haettiin seksuaalivähemmistöön kuuluvalle kuninkaalle kumppania
20.8.2021 11:05
Markkinointi ei ollut hyvän tavan vastaista, sanoo Mainonnan eettinen neuvosto.
Toni Rajamäki
Luovuus
Pitkään Tori.fi:n brändiä kehittänyt Laura Kuusela vaihtoi Edenredille ja hyppäsi ison haasteen pariin
19.8.2021 10:10
Kuuselan tehtävänä on rakentaa “lounareista” tutun Edenredin brändistä yhä tunnetumpi.
Toni Rajamäki
Toimistot
Helsinkiin toimiston avaava Grundlage aikoo iskeä kiinni asiakaskuntaan, jonka kilpailijat ovat unohtaneet
18.8.2021 11:45
Turkulaistoimisto haluaa valloittaa yrityskentässä olevan harmaan alueen, sanoo toimitusjohtaja Mari Tauler.
Toni Rajamäki
Kolumni
Olen päässyt mainonnasta eroon, koska mainonta on kriisissä – ja tulevaisuudessa kriisi saattaa vain paisua
16.8.2021 9:50
Mainosten välttely on jatkossa entistä helpompaa, kirjoittaa Pasi Sillanpää.
Pasi Sillanpää
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.