Fanny Haga/Risto Vauras
Digitaalisuus

Fonecta ostaa verkkokauppoihin keskittyneen Eecon – tavoitteena tehdä myös B2B-verkkokaupasta sujuvaa

25.3.2022 16:00
Minna Lehto
Yrityskaupan myötä Fonecta vahvistaa verkkokauppaosaamistaan merkittävästi.

Digimarkkinointiyhtiö Fonecta vahvistaa verkkokauppaosaamistaan ja ostaa verkkokauppoihin keskittyneen Eeco Oy:n. Yhtiöiden tavoite on tehdä B2B-verkkokaupasta yhtä sujuvaa kuin kuluttajaverkkokaupasta.

– Verkkokauppa on oleellinen osa digimarkkinointia. Yhdessä Eecon kanssa voimme auttaa asiakkaita verkkoliiketoiminnan koko prosessissa aina asiakkaiden löytämisestä verkkokaupan kassalle asti, sanoo Fonectan toimitusjohtaja Patrik Sallner (kuvassa vasemmalla) tiedotteessa.

Eeco suunnittelee ja toteuttaa verkkokauppoja, joita voidaan jatkokehittää ja integroida osaksi yritysten muita järjestelmiä.

Lue myös: Suomessa on pula verkkokauppaosaajista – “Jokainen osaaja viedään nyt käsistä”

Eecon toimitusjohtaja Sami Lehmus (kuvassa oikealla) uskoo, että yritykset pystyvät yhdessä palvelemaan asiakkaita entistä paremmin.

– Me Eecossa olemme vahvoja kuluttaja- ja B2B-puolen verkkokaupoissa, mutta meiltä on puuttunut digimainonnan osaamista. Fonecta taas on digimarkkinoinnin ykkönen Suomessa.

– Eecon liittyminen Fonectan kokonaisuuteen on etenkin asiakkaillemme täysosuma. Yrityskaupan myötä Fonecta saa huipputason verkkokauppaosaamista ja valikoimaansa markkinoiden johtavat alustat WooCommercen ja Shopifyn, Sallner jatkaa.

Eeco ja Fonecta haluavat auttaa suomalaisia yrityksiä hyödyntämään verkkokaupan mahdollisuuksia paremmin. Lehmuksen mukaan suomalaisyritykset eivät ole riittävän hyvin ymmärtäneet sujuvan käyttökokemuksen merkitystä, etenkään B2B-liiketoiminnassa.

– Suomessa verkkokauppa nähdään valitettavan usein IT-projektina, vaikka sen todellisuudessa pitäisi olla liiketoimintaprojekti. Sujuvasti toimiva verkkokauppa on keskeinen osa asiakaskokemusta niin B2C- kuin B2B-puolellakin. Asiakaskokemusta parantamalla voidaan nostaa myyntiä merkittävästi: olemme nähneet asiakkaita, joilla käyttökokemuksen parantaminen on nostanut verkkokaupan myyntiä jopa 70 prosenttia, Lehmus sanoo.

Lue myös: Fonectan brändi uudistui – tavoitteena oli määritellä yrityksen asiakasarvon ydin uudelleen

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)