UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
NÄKÖKULMA
Artikkelit joiden aihe on
Verkkokauppa
Ilmiöt
Black Friday lisäsi myös käytetyn tavaran kauppaa
Ihmiset sitoutuvat verkkohuutokauppahankintoihinsa.
Mikko Perttunen
Myynti
Näin Black Fridayta ja joulusesonkia odotetaan isoilla Euroopan markkinoilla sekä Yhdysvalloissa
Yhdysvaltalaiset vähittäiskauppiaat luultavasti paremmassa asemassa kuin eurooppalaiset.
Mikko Perttunen
Mainonta
Klarnan kysely: Black Friday houkuttelee tänä vuonna harkittuihin hankintoihin
Erityisesti nuoremmat ikäluokat ovat tarjousten perässä.
Mikko Perttunen
Mainonta
MarkkinointiUutisten selvitys: Black Friday -tarjoukset ärsyttävät 59 prosenttia suomalaisista
Noin joka kolmas kertoo vähintään joskus ostavansa tarjous- ja alennusmyyntikampanjoiden vuoksi asioita, joihin heillä ei olisi varaa.
Mikko Perttunen
Myynti
EK:n hallitukseen seitsemän uutta jäsentä ensi vuodeksi
Harri Broman jatkaa puheenjohtajana.
Mikko Perttunen
Brändit
LähiTapiola tekee 2 miljoonan euron osakesijoituksen Beelyyn
Rahoitus kohdistetaan erityisesti kehitykseen kotimaassa.
Mikko Perttunen
Myynti
Jätehuollon pakkausten tuottajavastuu koskee vuoden alusta kaikkia yrityksiä
Kierrätysmaksut perustuvat markkinoille saatettujen pakkausten määrään.
Mikko Perttunen
Brändit
Mikael Gabrielin virtuaalipizzeria lanseerataan tulevien viikkojen aikana ympäri Suomea
Pizzoja voi woltata olemassa olevista ravintoloista.
Mikko Perttunen
Myynti
Viidesosa suomalaisista tekee kuukausittain ruokaostoksia verkossa – tapa yleistyy erityisesti nuorissa ikäluokissa
Suomessa ollaan vielä Ruotsia jäljessä.
Mikko Perttunen
Mainonta
Maskun Kalustetalo valitti markkinaoikeuden päätöksestä korkeimpaan hallinto-oikeuteen
Masku sai 300 000 euron sakon harhaanjohtavasta markkinoinnista elokuussa.
Mikko Perttunen
Brändit
Tutkimus: Hintojen nousu on saanut yli 40 prosenttia suomalaisista vaihtamaan tai harkitsemaan käyttämiensä yritysten vaihtamista
Päivittäistavarakaupassa asiakkaiden liikkuvuus suurinta.
Mikko Perttunen
Brändit
Asiakkuusindeksi 2023 -tutkimus: Koiranruokakohussa ryvettynyt Musti ja Mirri asiakaskokemukseltaan parhaiden yritysten joukossa
Uskollisimmat asiakkaat löytyvät S-ruokakaupoilta.
Mikko Perttunen
Myynti
Keskon pääjohtaja Mikko Helander Kaupan liiton puheenjohtajaksi
Hallitukseen lisäksi kaksi uutta jäsentä vuodeksi 2024.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Verkkokaupan kasvu näkyy korttimaksamisen määrässä
Tietokoneella tai mobiililaitteella tehtiin viime vuonna 11 miljardilla eurolla korttimaksuja.
Mikko Perttunen
Media
Fuusio PunaMusta Median sisällä: Exove ja Gredi yhdistyvät
Exove ostettiin osaksi konsernia kesän kynnyksellä.
Mikko Perttunen
Toimistot
Valve Branding on ostanut Kaimanan teknologialiiketoiminnan
Asiakaskunta ja 15 työntekijää ovat siirtyneet kaupan myötä Valveelle.
Mikko Perttunen
Mainonta
Uusi alennusmyyntilaki vaikuttaa nyt ensimmäistä kertaa Black Friday -tarjouksiin – miten se näkyy marraskuun lopun kampanjoissa?
Ruotsissa vastaava lakimuutos aiheutti sen, että hintoja ”pumpattiin” ylös aiemmin. Samanlainen ilmiö on mahdollisesti nähtävillä myös Suomessa.
Mikko Perttunen
Myynti
S-ryhmä: Suomalaiset ovat noutolokerikkorakastajia
Lounasshoppailijat noutavat ostoksensa vain muutaman tunnin päästä tilauksesta.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Suomalaiset suosivat edelleen kivijalkakauppaa, vaikka maailmalla mennään yhä enemmän verkkokaupan suuntaan
Ostokokemus nähdään kivijalkakaupassa parempana.
Mikko Perttunen
Toimistot
Sanoman markkinointipalveluiden johtaja Jenni Korhonen Adformin Suomen maajohtajaksi
Korhonen uskoo, että Suomessa on paljon kasvumahdollisuuksia.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Amazon lakitupaan monopoliasemansa väärinkäytöstä
Yhtiön väitetään tukahduttavan nykyiset ja tulevat kilpailijansa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Muotikauppa kasvoi Suomessa ainoana Pohjoismaana
Koronapandemian vuoksi patoutuneen kysynnän vaikutukset näkyvät vieläkin.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kaupan liitto: Suomen kiertokaupan kokonaismarkkina lähes 900 miljoonaa euroa
Vertaisverkkokauppa on kasvanut valtavasti, mutta second hand -muodin ostajat ovat usein myös pikamuodin ruokkijoita.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Uusi yhteisö haluaa kirittää digitaalisen kaupan kasvua Suomessa
Digital Commerce Finlandissa uskotaan, että suomalaiset yritykset voivat menestyä globaaleja markkinoita hallitsevien jättiläisten rinnalla.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kysely: Suomalainen sisustaja ei ole juurikaan kiinnostunut trendeistä
Vain viidesosa panostaa laatuun hinnasta huolimatta.
Mikko Perttunen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.