Digitaalisuus

Fonectan brändi uudistui – tavoitteena oli määritellä yrityksen asiakasarvon ydin uudelleen

“Meidän oli tarpeen sekä kirkastaa brändimme ydin että uudistaa se tapa, jolla ilmennämme brändiä jokapäiväisessä arjessa”, sanoo sanoo Fonectan markkinointijohtaja Katja Laaksonen.
Kuva:
Fanny Haga
Fonectan brändi uudistui – tavoitteena oli määritellä yrityksen asiakasarvon ydin uudelleen

Digitaalisen markkinoinnin asiantuntijayritys Fonecta on tehnyt mittavan brändiuudistuksen, joka lähti koko brändistrategian uudistamisesta.

Yhtiön tavoitteena oli määritellä Fonectan asiakasarvon ydin uudelleen uuden brändistrategian, ilmeen ja äänensävyn kautta. Visuaalisen ilmeen ja kampanjakonseptin uudisti mainostoimisto TBWA\Helsinki ja äänensävyn viestintätoimisto Kaiku Helsinki.

Fonectan logo säilytti tutun muotonsa, mutta täydentyi uudella sinisellä värillä. Värimaailma rakentuu asiantuntijuutta ilmentävästä sinisestä, kasvusta kertovasta vihreästä ja energiaa välittävästä keltaisesta sekä kirkkaista tehosteväreistä, joilla katsetta kohdistetaan. Kuvamaailmassa näkyvät yrittäjät työnsä ääressä ja asiantuntijat toimistoissaan. Brändin äänensävyksi määriteltiin mutkaton ja asiantunteva.

– Brändi näkyy etenkin siinä, miten olemme vuorovaikutuksessa asiakkaidemme kanssa ja millainen kokemus näistä kohtaamisista rakentuu. Visuaalinen ilme, viestit ja äänensävy kertovat samaa tarinaa. Esimerkiksi äänensävyllä on iso vaikutus asiakkaan kokemukseen ja siihen, minkälaisen mielikuvan hän brändistä muodostaa. Fonectan asiakkaat arvostavat mutkatonta asiantuntijuutta, minkä testausvaiheessa totesimme toimivan niin mikroyrittäjille kuin suuyritysten markkinointijohdollekin, sanoo Fonectan markkinointijohtaja Katja Laaksonen (kuvassa).

– Meidän oli tarpeen sekä kirkastaa brändimme ydin että uudistaa se tapa, jolla ilmennämme brändiä jokapäiväisessä arjessa, hän lisää.

Uudistuksessa yhtenä pääasiana on tuoda esiin se, miten yritys auttaa asiakkaitaan menestymään digitaalisessa maailmassa. Nyt brändi vastaa Fonectan strategiaa ja toimintatapaa.

– Suomalaisyritysten kasvun tukeminen on strategiamme ytimessä. Yritykset toimivat löydettävyystaloudessa: maailmassa, jossa menestyjät erotellaan sillä, miten hyvin ne nousevat esiin ja pystyvät kohtaamaan asiakkaansa verkossa. Meidän tehtävämme on auttaa kaikenkokoisia yrityksiä kasvattamaan liiketoimintaansa digimarkkinoinnin keinoin.

– Halusimme yhdistää brändiimme pitkän suhteen asiakkaidemme kanssa ja sen arvon, jota luomme asiakkaille nykyään. Autamme asiakkaita menestymään kiihtyvässä digitaalisessa maailmassa ja demokratisoimme markkinointia tuomalla digimarkkinoinnin parhaat työkalut kaikkien yritysten ulottuville.

Asiakkaille Fonectan uusi brändi näkyy myös entistä selkeämpänä palvelutarjoamana, käytännön työtä helpottavina näkemyksinä sekä oppeina, joita Fonecta tuo kansainvälisiltä kumppaneiltaan Suomeen.

Lähde: Fonectan tiedote

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa