MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Strategia
Digitaalisuus
Markkinoinnin mittaaminen on usein heikolla mallilla – asiantuntija kertoo, mikä on oikeanlaisen mittariston rakentamisen lähtökohta
Mittariston rakentaminen lähtee brändin vision miettimisestä.
Toni Rajamäki
Mainonta
Millaiset teemat korostuvat tänä vuonna kansainvälisissä markkinointialan kisoissa? Näin vastaa One Show -tuomari Anu Niemonen
Suomalainen Cannes-voittaja on toiminut monet kerrat kansainvälisten kisojen raadeissa.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Brändi tuli kutsumatta kylään – ja valehteli päin naamaa
Brändin täytyy tuntea itsensä, jotta se voi kertoa totuudenmukaista tarinaa, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Toimistot
Supersonin uusi toimitusjohtaja haluaa tuoda lisää maailmanluokan markkinointiosaamista Suomeen
Teppo Heikkinen aikoo nostaa Supersonin seuraavalle tasolle.
Toni Rajamäki
Toimistot
Konsulttitalo Columbia Road hyötyi koronapandemian seurauksista – yli 10 miljoonan euron liikevaihdon tehneen yrityksen tavoitteena on kasvaa isoin askelin
Digitaalisen myynnin asiantuntijayritys tavoittelee 30 miljoonan euron liikevaihtoa jo muutaman vuoden päästä.
Toni Rajamäki
Toimistot
Kauas Creative kasvoi liiketoimintakaupan myötä – kauppa tehtiin täysin etänä
Helsinkiläistoimisto on jatkanut kasvuaan koronapandemiasta huolimatta.
Toni Rajamäki
Toimistot
Grand One -finalistit julkistettu: TBWA/Helsingillä täysin suvereeni edustus
Palkinnot jaetaan 29. huhtikuuta. Eniten töitä lähetettiin Paras kampanja -sarjaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Kimi Räikkösestä tulee Samsungin Pohjoismaiden brändilähettiläs
F1-tähti toimii Samsungin Go Capture It! -kampanjan keulakuvana muiden tunnettujen pohjoismaisten tähtien rinnalla.
Toni Rajamäki
Toimistot
Eka Ruola paljastaa, millaisen toimiston aikoo Nitrosta rakentaa – tästä syystä hän jätti Hasan & Partnersin
Luova johtaja Eka Ruola uskoo pienten, ketterien toimistojen nousuun. ”Isot monikansalliset toimistoketjut joutuvat arvioimaan erityisyytensä ja olemassaolon oikeutuksensa uudestaan”, hän sanoo.
Iina Kansonen
Mainonta
Runsaasti huomiota herättäneiden lukukelvottomien mainoksien taustalla oli tärkeä viesti
Kampanjalla haluttiin havainnollistaa lukutaidottomuutta.
Toni Rajamäki
Media
TikTok ja IPG Mediabrands aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on tehostaa brändien markkinointia hittisomekanavassa
IPG Mediabrandsin asiakkaat saavat yhteistyön myötä arvokasta oppia TikTok-markkinoinnista.
Toni Rajamäki
Brändit
Voltswagen-pila toi autojätille runsaasti näkyvyyttä, mutta kohuttu markkinointitempaus voi tuoda myös ongelmia
Volkswagen kertoo menneensä markkinointitempauksessaan liian pitkälle.
Toni Rajamäki
Brändit
Tutkimus kertoo, millaisella viestinnällä on tehokkainta rakentaa vastuullista brändiä
Suomalaiset kokevat yleensä kotimaiset brändit vastuullisiksi.
Toni Rajamäki
Toimistot
Suomen Podcastmedia nousi alansa suurimmaksi – “Tylsemmätkin aiheet voivat olla hyvin menestyksekkäitä”
Tuotantoyhtiö tuplasi myyntinsä viime vuonna.
Toni Rajamäki
Toimistot
Marika Siniaalto on johdattanut Vuoden toimisto -kisassa menestyneen Grapevinen vahvaan kasvuun koronatilanteesta huolimatta
Grapevinen myyntikate nousi viime vuonna yli miljoonan euron.
Toni Rajamäki
Toimistot
Huonekalubrändin myynti kasvoi merkittävästi turkulaistoimisto Grundlagen älynväläyksen ansiosta – tunnustusta saanut kampanja lähtee taistelemaan myös Cannesin palkinnoista
Menestystyö syntyi sattumien kautta koronapandemian alkuvaiheessa.
Toni Rajamäki
Media
Alma Media osti ison siivun digitaaliseen markkinointiin keskittyneestä Netello Systems Oy:stä
Alma Media omistaa yrityksestä nyt 60 prosenttia.
Toni Rajamäki
Brändit
Tori.fi:n uusi myyntijohtaja haluaa brändit mukaan vertaiskauppaan
Monikaan suomalaisyritys ei hyödynnä internetin markkinapaikkoja brändinsä rakentamisessa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Raportti kertoo, mitkä asiat nousevat esiin modernissa myyntiorganisaatiossa
Muun muassa johtamismallit muuttuvat valmennukselliseen suuntaan.
Toni Rajamäki
Media
Ouluun luotiin uusi kaupunkimedia, joka ei ole yhtään kulahtanut, tylsä tai aikaansa jäljessä
Juuri lanseerattu kaupunkimedia Urbo toimii toistaiseksi vain verkkomediana.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Aivenin markkinointijohtaja kertoo, miksi 100 miljoonan dollarin rahoituksen kerännyt suomalaisyritys menestyy kansainvälisillä markkinoilla
Aivenin arvo on noussut jo lähes 700 miljoonaan euroon.
Toni Rajamäki
Toimistot
Mediabrands Finland nousi Dentsun ohi Suomen johtavaksi markkinointiryhmäksi, sanoo tuore analyysi – ”Menestyksen taustalla on pari merkittävää asiaa”
Ykköspaikka vaihtui ensimmäistä kertaa moneen vuoteen Recman tekemässä analyysissä.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mainostoimisto Motleyn Kimmo Nurmisto kertoo, miten syntyi viime vuoden paras mainoselokuva
Kiinteistömaailman mainos nappasi vuoden 2020 Voitto-mainoselokuvakilpailun Grand Prix -palkinnon.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen olympiatoivo lähti alkoholibrändin omistajaksi
Brändin kasvupotentiaali kiehtoo, sanoo uusi omistaja.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Harvat suomalaisyritykset myyvät vielä Amazonissa, vaikka alusta tarjoaa mahdollisuuden miljoonamyynteihin
Alan asiantuntija arvioi, että Suomessa on vain reilut pari sataa Amazon-myyjää.
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmanni tavoittelee 1,5 miljardin euron liikevaihtoa ja yli 220 myymälän verkostoa Suomeen
Tokmannin hallitus on päivittänyt konsernin tavoitteet strategiakaudelle 2021–2025.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Kaikkien alojen markkinoijat, liittykää yhteen!
Markkinointikentän pitää yhdistyä, jotta ala voi kehittyä, kirjoittaa Ossi Ahto.
Ossi Ahto
Toimistot
McCann Helsingin uudesta toimitusjohtajasta piti tulla diplomaatti, mutta sattuma kuljetti Dinko Kortzanovin markkinointialalle – nyt hän haluaa luoda Suomen parhaan dataohjautuvan luovan toimiston
Dinko Kortzanov sanoo päässeensä markkinointialan Manchester Unitediin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Sponsorointiin investoitiin viime vuonna reilut 200 miljoonaa euroa, kulttuurisponsoroinnissa karmea lasku
Sponsorointi-investointeja tehtiin selvästi vähemmän kuin vuotta aiemmin.
Toni Rajamäki
Toimistot
Suomalainen startup-yritys keräsi lähes neljän miljoonan euron rahoituksen ja tähtää nyt alallaan koko Euroopan valtiaaksi
Rajua kasvua tavoittelevalla yrityksellä on asiakkaita jo 14 maassa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Tuomo Sinkkonen, 34, teki yllättävän urasiirron ja päätti siirtyä Dentsulta johtajan paikalta selvästi pienempään toimistoon, koska hän haluaa muuttaa koko videotuotantoalaa
Halusin osaksi kasvavan yrityksen tarinaa, Sinkkonen sanoo.
Toni Rajamäki
Brändit
Kärkkäinen tavaratalon jättäneestä vaatebrändi Makiasta: “Heitä on painostettu lopettamaan yhteistyö”
Tavaratalo sanoo toteuttavansa aidosti ihmisten yhdenvertaista kohtelua.
Toni Rajamäki
Brändit
Finlayson uudisti markkinointiaan ja kasvatti liikevaihtoaan merkittävästi
Finlaysonin investoinnit onnistuivat paremmin kuin hyvin.
Toni Rajamäki
Brändit
Miksi Valio on suomalaisten silmissä maan vastuullisin brändi? Näin Valio vastaa
Valion viestintäpäällikön mukaan vastuullisuus on yhtiön DNA:ssa.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Perinteen mukaan markkinointialalla ei saa arvostella ketään tai mitään, ja se on vahingollista meille kaikille
Kaikille uusille heitoille ei saa antaa vapaata ilmatilaa ilman kritiikkiä, sanoo Pasi Sillanpää.
Pasi Sillanpää
Brändit
Nämä brändit kuluttajat äänestivät Suomen vastuullisimmiksi
Ykkösbrändi ei ole muuttunut moneen vuoteen, mutta kärkipäässä on nähty pieniä muutoksia.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomen paras myyntiorganisaatio on valittu
Maan parhaan myyntiorganisaation palkinto jaettiin jo 11. kertaa.
Toni Rajamäki
Brändit
Tony's Chocolonely haluaa ottaa suurempaa jalansijaa Suomessa, missä kuluttajat eivät ole vielä heränneet suklaatuotannon epäkohtiin
Hollantilaisyrityksen tuotteita on myyty Suomessa vuodesta 2018 lähtien.
Toni Rajamäki
Toimistot
TBWA Worldwide valittiin maailman innovatiivisimpien mainostoimistojen joukkoon, mutta mikä on Helsingin-toimiston rooli ketjun kansainvälisessä menestyksessä?
TBWA/Helsingin viime vuosi oli taloudellisesti vahva.
Toni Rajamäki
Media
Alma Media vahvisti markkinapaikka-liiketoimintaansa 170 miljoonan euron yrityskaupalla, joka mahdollistaa “vaikuttavimmat markkinointiratkaisut”
Alma Media pääsi kaupasta sopuun Otava-konsernin kanssa maaliskuun alussa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Kaiku Helsingin valmennusliiketoiminnan johtajana aloittanut Laura Vuorio-Kuokka: “Viestintätaitojen valmennus on välttämätöntä”
Viestintätaitojen kehitys voi kehittää myös yrityksen taloutta.
Toni Rajamäki
Toimistot
Kaksi Vuoden Toimisto -titteliä napanneen Republicin menestys johtuu etenkin kahdesta asiasta, sanoo toimitusjohtaja
Republic valittiin parhaaksi viestintätoimistoksi ja parhaaksi pieneksi mainostoimistoksi.
Toni Rajamäki
Media
HS Visio haluaa olla tulevaisuuteen katsova mediabrändi, joka tuottaa maan parasta talousjournalismia
Digitaalisuus ja visuaalisuus ovat HS Vision valttikortteja, kun se kilpailee lukijoista muun muassa Kauppalehden kanssa.
Toni Rajamäki
Brändit
Kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja Bauer Media kasvaa yritysoston myötä
Mediatakojien radiotoimiluvat siirtyvät Bauer Medialle.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Pääkaupunkiseudulta Turkuun laajentuva Kauppahalli24 aikoo haastaa S-ryhmän ja Keskon ruoan verkkokauppakisassa
Kauppahalli24:n etuna suhteessa kilpailijoihin on erilainen toimintamalli.
Toni Rajamäki
Mainonta
Massiivisen mainoskampanjan aloittaneen Tori.fi:n autokauppa mielii Suomen automarkkinan suurimmaksi peluriksi
Tällä viikolla lanseerattu Löydä Se Oikea -kampanja näkyy monikanavaisesti.
Toni Rajamäki
Brändit
Kaksi palkittua suomalaisyritystä loi yhteistuotteen, jonka toivotaan menestyvän vientimarkkinoilla
Uudessa tuotteessa yhdistyvät maailman paras lakritsi ja maailman paras gini.
Toni Rajamäki
Media
MTV nimitti uuden johtoryhmän vauhdittamaan uudistuvan mediabrändin tavoitteita, joihin lukeutuu muun muassa Total TV:n mainosratkaisujen kehittäminen
Uusi johtoryhmä koostuu tv- ja media-alan kokeneista asiantuntijoista.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Kaksi kysymystä paljastaa, voitko tehdä tuloksellista markkinointia
Näkymä liiketoiminnan tavoitteisiin on ensimmäinen askel kohti markkinoinnin tuloksellisuutta, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Toimistot
Vuoden toimisto -finalisti Ivalo Creative saa uuden toimitusjohtajan
Nykyinen toimitusjohtaja Henri Valtere jättää pestinsä huhtikuun lopussa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Avidlyn liikevaihto kasvoi 13 prosenttia ja oli nyt 25 miljoonaa euroa
Avidlyn kannattavuus parani merkittävästi vuonna 2020.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Helsingin kaupunki selvitti: Markkinoinnilla voidaan vaikuttaa vähäpäästöisten ajoneuvojen lisääntymiseen
Kaupunki halusi selvittää, miten Helsinki voisi muuttua vähäpäästöisemmäksi.
Toni Rajamäki
Toimistot
Avidly haluaa nousta uuden brändinsä siivittämänä maailman arvostetuimpien luovien markkinointiteknologiayritysten joukkoon
Avidly uudisti kasvustrategian myötä myös brändinsä.
Toni Rajamäki
Brändit
Näin syntyi Beanit-brändin kohuttu Lihalauantai-kampanja
Verso Food onnistui tavoittamaan suuret massat kampanjallaan, jonka tiedettiin aiheuttavan keskustelua.
Toni Rajamäki
Brändit
Telia on saanut ison hyödyn MTV-kaupasta – teleoperaattori ottaa yhä suurempaa jalansijaa sisältöbisneksessä
MTV siirtyi yrityskaupassa Telia Companylle vuonna 2019.
Toni Rajamäki
Brändit
Ennätysrahoituksen keränneen Woltin salaisuus on erityisen tehokas markkinointi – näin sitä tehdään
Woltissa talous- ja markkinointiosaaminen löytyvät samasta tiimistä. Sijoittajat arvostavat sitä, että jokaista euroa mietitään tarkasti, Woltin markkinointijohtaja sanoo.
Iina Kansonen
Brändit
Suomalaisessa kaurameijerissä tehdään tuotteita, joita aiotaan viedä tulevaisuudessa maailmalle – uusin sopimus kymmenkertaisti tuotannon
Mö Foods haluaa tehdä markkinoiden parhaimman makuiset kaurajogut ja lähteä ulkomaille.
Toni Rajamäki
Brändit
Fazer kehitti poikkeuksellisen leipäpakkauksen – "Kuluttajat analysoivat tuotteen kokonaisuutta aivan uudella tavalla"
Ympäristöystävällisestä pakkauksesta neljäsosa on kaurankuorta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Kasvuyrityksissä halutaan kehittää myynti- ja markkinointitaitoja – “Molempien osa-alueiden osaamisen puutteet tunnistetaan”
Suomalaiset kasvuyritykset tarvitsevat apua etenkin markkinoinnissa.
Toni Rajamäki
Brändit
Elisa myi osuutensa Sulakkeesta hollantilaiselle peli- ja mainosteknologiayhtiö Azerionille
Suomalainen online-peliyritys Sulake on nyt kokonaan Azerionin omistuksessa.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.