Toimistot

WARC listasi viime vuoden menestyneimmät kampanjat, toimistot, verkostot ja brändit

Markkinoinnin asiantuntijaorganisaatio WARC:n analyysin mukaan Burger King oli viime vuoden palkituin brändi mainosalan kilpailuissa. Paras toimisto tulee Italiasta.
Kuva:
Unsplash/Ismail Hadine
WARC listasi viime vuoden menestyneimmät kampanjat, toimistot, verkostot ja brändit

Markkinoinnin asiantuntijaorganisaatio WARC on listannut viime vuoden menestyneimmät toimijat mainosalan globaaleissa kilpailuissa. WARC Rankings 2022: Creative -analyysistä selviää, mitkä kampanjat, toimistot, verkostot ja brändit olivat viime vuoden suurimmat onnistujat.

Brändeistä eniten pisteitä keräsi Burger King, jolle ykkössija oli jo neljäs peräkkäinen. BK sai Creative 100 -listalle kuusi eri kampanjaa, jotka näkyivät yhteensä neljässä eri markkinassa.

Ravintolaketjun jälkeen eniten pisteitä keräsivät Bodyform/Libresse/Libra ja Mastercard. Tunnetuimmista brändeistä kymmenen parhaan joukkoon ylsivät muun muassa Heineken, McDonald’s ja Nike.

Bodyform/Libresse/Libra puolestaan vastasi vuoden menestyneimmästä kampanjasta. Yhtiön #wombstories-kampanja vei ykkössijan Mastercardin True Name -kampajan nenän edestä. Voittajatyössä taklattiin tabuja ja kehotettiin naisia olemaan ylpeitä vartaloistaan. Kampanjassa luovana toimistona oli AMV BBDO London.

Vuoden mainostajana palkittiin Anheuser-Busch InBev, jonka brändeihin lukeutuu muun muassa Budweiser. AB InBev tiputti kakkossijalle Burger Kingin emoyhtiön Restaurant Brands Internationalin. Kolmannen sijan sai Unilever, jonka brändejä ovat muun muassa Dove, Lipton ja Knorr.

Vuoden menestynein toimisto oli Publicis-ketjun Milanon-toimisto. Bodyform/Libresse/Libran voittajakampanjan taustalla ollut AMV BBDO London ylsi toiseksi ja Africa São Paulo kolmanneksi. Viiden kärkeen mahtui kolmaskin eurooppalaistoimisto, DAVID Madrid, joka oli viides. DAVID Miami nappasi nelossijan.

Voittajatoimisto Publicis Milan sai yhden kampanjan 10 parhaan joukkoon kampanjasarjassa. Kyseessä on Heinekenille tehty Shutter Ads -kampanja, joka oli sarjassaan seitsemäs.

Toimistoverkostojen sarjan voitti Ogilvy, jonka toimistoihin lukeutuvat muun muassa  DAVID Madrid ja DAVID Miami. Toiselle sijalle ylsi Publicis Worldwide ja kolmannelle DDB Worldwide.

Holdingyhtiöistä menestyksekkäin oli Omnicom Group, jonka toimistoketjuihin kuuluvat muun muassa DDB Worldwide ja TBWA Worldwide.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa