Sanoma
Brändit

Sanoma kasvattaa urheilusponsoroinnin sekä artisti- ja vaikuttajakumppanuuksien panostuksiaan

21.3.2022 9:55
Toni Rajamäki
Sanoma on palkannut kaksi Brand Partnership Manageria osana uudistustaan.

Mediatalo Sanoman markkinointiyksikkö panostaa entistä vahvemmin urheilusponsorointiin sekä artisti- ja vaikuttajakumppanuuksiin, yhtiö tiedottaa.

Osana uudistusta Sanoma on palkannut kaksi Brand Partnership Manageria. Urheilusponsorointia yhtiöön on tullut käynnistämään Anu Helin (kuvassa vasemmalla), joka siirtyi taloon Olympiakomitean liiketoimintajohtajan paikalta. Kumppanuuksista artistien ja tähtivaikuttajien kanssa vastaa Simge Arikan (oikealla), jolla on pitkä tausta isojen brändien, kuten Red Bullin ja Nike Europen, organisaatioista.

Uusien panostusten taustalla on sponsoroinnin suosion kasvu. Tänä päivänä markkinan koko on Suomessa noin 260 miljoonaa euroa, ja Sponsor Insightin Sponsorointibarometri-tutkimuksen mukaan 86 prosenttia brändeistä uskoo sponsorointiin käyttämiensä eurojen pysyvän ennallaan tai jopa kasvavan tulevina vuosina.

– Suomen suurimpiin tapahtumajärjestäjiin kuuluvalle Sanomalle sponsorointi on luonnollinen askel kumppanuuksien syventämisessä, kertoo Sanoman sponsorointitiimiä vetävä Business Manager Jari Rask tiedotteessa.

Sanomalla tapahtuu tällä hetkellä paljon sponsoroinnin suhteen. Tavoitteena on luoda entistä parempia yhteistyökokonaisuuksia.

– Meillä on mieletön määrä dataa, jota voimme hyödyntää sponsoreiden ja kohteiden matching-työssä sekä mediaratkaisut, joiden avulla osapuolet saavat parhaat tehot kumppanuudestaan irti. Kehitämme aktiivisesti myös nykyisiä ROMI-mallinnustyökalujamme vastaamaan sponsoroinnin tarpeisiin, jolloin asiakkaamme voivat aktiivisesti seurata ja optimoida tekemistään. Ensivaiheessa portfoliomme tulee muodostumaan tapahtumista, urheilusta, tähdistä sekä elokuvista, Rask jatkaa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)