MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Sponsorointi
Brändit
Sanoma kasvattaa urheilusponsoroinnin sekä artisti- ja vaikuttajakumppanuuksien panostuksiaan
Sanoma on palkannut kaksi Brand Partnership Manageria osana uudistustaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Starkille ja Ari Huuselalle voitto European Sponsorship Awardsissa
Yhteistyö voitti viime vuonna Suomessa Vuoden sponsorointiteko -palkinnon.
Toni Rajamäki
Brändit
Lempäälän Ideaparkin ja salibandyseura Classicin yhteistyö toi Vuoden sponsorointiteko -palkinnon Spot Awards -kilpailussa
Voiton myötä työ asettuu ehdolle Suomen edustajana European Sponsorships Awardseihin.
Toni Rajamäki
Brändit
Hartwall on irtisanonut markkinointisopimuksensa Hartwall Arenaa hoitavan Helsinki Halli Oy:n kanssa – yli 20 vuoden kumppanuus päättyi
Hartwall kertoi viime viikolla selvittävänsä mahdollisuutta irtaantua sopimuksesta. Nyt yhteistyön päättymiselle saatiin sinetti.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalaisyritykset eivät halua ottaa kantaa, kun sponsorointikohteena oleva urheilujoukkue kilpailee ihmisoikeuksia rikkovissa maissa
Yritysvastuupulssiin vastanneista suomalaisista suuryrityksistä lähes puolet huomioi urheilusponsoroinnin yrityksen eettisessä ohjeistossaan, mutta yritykset eivät puhu mielellään aroista aiheista.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Brändeiltä tuli löysät housuihin olympialaisten alla
Brändeiltä on puuttunut rohkeutta ihmisoikeusrikkomuksista syytetyn Kiinan järjestämien olympialaisten alla, kirjoittaa MarkkinointiUutisten toimittaja Toni Rajamäki.
Toni Rajamäki
Brändit
Porsche kiinnitti tennistähti Emil Ruusuvuoren brändilähettilääkseen
Ennestään Porschea edustaa muun muassa suomalainen tennislegenda Jarkko Nieminen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Voiko Suomesta edetä Barcelonan ja Manchester Cityn kaltaisten suurseurojen kaupallisen puolen johtotehtäviin?
Monet suomalaiset haaveilevat työskentelystä maailman suurimpien urheilubrändien leivissä, mutta vain harvalla riittää rahkeet unelman toteuttamiseen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Viime vuoden suosituimmat suomenkieliset LinkedIn-sivut listattu – Ari Huusela Ocean Racing valtasi ykkössijan
Huuselan ja Starkin yhteistyö voitti viime vuonna Vuoden sponsorointiteko -palkinnon.
Toni Rajamäki
Brändit
Espanjalainen autobrändi tekee itseään Suomessa tunnetuksi padelin avulla
CUPRA on keskittynyt vahvasti urheilusponsorointiin. Brändi kuuluu muun muassa FC Barcelonan kumppaneihin.
Toni Rajamäki
Brändit
Tampereen Kannen areenan uusi sponsorinimi selvillä
Nokia lähti uuden monitoimiareenan nimisponsoriksi.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Miten Qatarin “kauhukisojen” yhteistyökumppanien pitäisi toimia? Asiantuntija Erkko Simsiön mukaan brändeille ei ole yhtä oikeaa toimintamallia
Jalkapallon MM-kisojen ympärillä on riittänyt kohuja, jotka ovat saaneet sponsorit varpailleen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Yksilöurheilijat ovat yhä useammin vaikuttajia, jotka rahoittavat uraansa somemarkkinoinnilla – ja se tarjoaa brändeille isoja mahdollisuuksia
Monet suomalaiset yksilöurheilijat tienaavat jopa kymmeniä tuhansia euroja sosiaalisen median avulla.
Toni Rajamäki
Brändit
Näin syntyi Starkin ja Ari Huuselan menestyksekäs yhteistyö, joka palkittiin Vuoden sponsorointitekona
Moniulotteinen markkinointikokonaisuus toi puu- ja rakennustarvikebrändille kovia tuloksia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaisyritykset eivät tue hanakasti e-urheilujoukkueita, mutta kehitystä tapahtuu koko ajan – “Yhteistyökumppanuuksien luominen on vielä tällä hetkellä hankalaa”
Suomalaispelaajien saama korvaus on yleensä ottaen nimellistä, sanoo SEUL:n Miika Pulkkinen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Miten olympiamenestys näkyy urheilijan sponsorineuvotteluissa? Näin kommentoi Tokiossa pronssia uineen Matti Mattsson manageri Sami Hautaniemi
Mattssonin kohdalla saatetaan puhua jo kuusinumeroisista sponsorituloista.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Lukuisat brändit haluavat sponsoroida suomalaiskoripalloilija Awak Kuieria, joka solmii nuoresta iästään huolimatta merkittävän kokoisia kumppanuuksia
Kuier aloittaa WNBA-uransa Dallasissa tällä viikolla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
MarkkinointiKollektiivin kysely: markkinointialan työntekijöiltä vaaditaan etenkin näitä taitoja tulevaisuudessa
Data- ja analytiikkataidot korostuvat entisestään tulevaisuudessa, uskovat alan ammattilaiset.
Toni Rajamäki
Brändit
Lidl Suomesta Leijonien uusi pääyhteistyökumppani
Lidl tukee monivuotisella sopimuksellaan pelaajien terveellistä elämäntapaa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Asiantuntija vinkkaa: Näillä keinoilla onnistut vaikuttajamarkkinoinnin tekemisessä
Hanna Vartiaisen mukaan vaikuttajamarkkinoinnin pitäisi integroitua kokonaisvaltaisesti markkinointisuunnitelmaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Brändien kannanotto vauhditti jalkapallon Superliigan kaatumista
Brändit eivät olleet mielissään uudesta jalkapallosarjasta, joka kuoli yhtä nopeasti kuin se syntyikin.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Kaikkien alojen markkinoijat, liittykää yhteen!
Markkinointikentän pitää yhdistyä, jotta ala voi kehittyä, kirjoittaa Ossi Ahto.
Ossi Ahto
Ilmiöt
Sponsorointiin investoitiin viime vuonna reilut 200 miljoonaa euroa, kulttuurisponsoroinnissa karmea lasku
Sponsorointi-investointeja tehtiin selvästi vähemmän kuin vuotta aiemmin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Urheiluun liittyvä vaikuttajamarkkinointi on kasvussa, koska brändit voivat saada siitä moninkertaisen hyödyn
Urheilijoilla on sitoutunut seuraajaryhmä, mikä tekee vaikuttajamarkkinoinnista keskimääräistä tehokkaampaa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
10.fi selvitti: Osaaminen ja tulosten mittaaminen suurimpana haasteena urheilusponsoroinnissa
Sosiaalisesta mediasta on tullut tärkein kanava urheilusponsoroinnissa.
Toni Rajamäki
Media
Tässä ovat LinkedInin tämän hetken suosituimmat suomenkieliset sivut
Julkiset organisaatiot ovat keränneet suosiota LinkedInissä.
Toni Rajamäki
Brändit
Kimi Räikkönen jatkaa maailmalla menestyneen oululaisyrityksen brändilähettiläänä
F1-mestari jatkaa yhteistyötään suomalaisen iLOQin kanssa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Asiantuntija kertoo, miksi markkinoijien täytyy ottaa e-urheilu vakavasti
E-urheilu tarjoaa markkinoijille mielenkiintoisia mahdollisuuksia.
Toni Rajamäki
Brändit
Purjehtija Ari Huuselan ja Starkin yhteistyö valittiin vuoden sponsorointiteoksi – katso tästä kaikki palkitut
Palkintoja jaettiin yhdeksässä kategoriassa.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Miksi markkinointijohtaja saa kenkää?
Markkinointijohtajien pitäisi hallita etenkin isot kokonaisuudet ja kehittyä maailman mukana, kirjoittaa CMO Ossi Ahto.
Ossi Ahto
Brändit
Teemu Pukki syrjäyttää pikkupojan ikonisessa näkkäripaketissa – Dream Team -kampanjalla halutaan vaikuttaa lasten liikkumiseen
Jalkapalloilija Teemu Pukin naama koristaa jatkossa Koulunäkki-pakettia.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.