Kuva: Vellamo
Brändit

Suomalainen Vellamo-vesibrändi yhteistyöhön formulatallin kanssa

13.10.2025 11:38
Mikko Perttunen
Toimitusjohtaja odottaa kalliin yhteistyön olevan brändille tulevaisuudessa miljoonien arvoinen.

Heinolasta lähtöisin oleva premium-vesibrändi Vellamo on solminut yhteistyösopimuksen F1-talli Moneygram Haasin kanssa. Vellamosta tulee tallin virallinen nesteytyskumppani.

Yhteistyön myötä suomalaisbrändi näkyy kokonaisvaltaisesti varikolla, Haas F1 Teamin autoissa, kuljettajien kypärissä sekä kuljettajien ja henkilökunnan juomapulloissa.

Sopimus on Vellamolle valtava investointi mutta myös kriittinen ajuri kasvun tiellä. Vellamo Groupin toimitusjohtaja Teemu Oksa painottaa, että kyseessä on paljon laajempi sopimus kuin vain perinteinen sponsorointiyhteistyö.

– Yhteistyö Haasin kanssa avaa meille uusia globaaleja mahdollisuuksia ja vahvistaa kansainvälistä näkyvyyttämme. Formula 1 -sarjan suosio on historiallisen korkealla, ja kumppanuus tarjoaa meille merkittävää brändinäkyvyyttä maailmanlaajuisesti, Oksa toteaa tiedotteessa.

MAINOS
MAINOS

– Lisäksi osallistuminen F1-kisaviikonloppuihin mahdollistaa verkostoitumisen huipputason yritysten kanssa, jotka kokoontuvat tapahtumiin eri puolilta maailmaa. Olemme mukana useissa osakilpailuissa, ja pidämme tämänkaltaista strategista suhdetoimintaa keskeisenä osana kasvutavoitteitamme, hän jatkaa.

Vellamon tavoitteena on kasvattaa liiketoimintaansa yhteistyön avulla huomattavasti. Tällä hetkellä pääosin Suomessa ja Pohjois-Amerikassa toimiva yritys pyrkii avaamaan nopeasti uusia markkinoita ja kasvaa niissä vauhdilla.

Pohjois-Amerikan lisäksi Vellamo on laajentunut muun muassa Etelä-Koreaan, Hong Kongiin, Iso-Britanniaan, Lähi-Itään ja Etelä-Eurooppaan. Yrityksen tavoitteena on kasvattaa jakeluaan etenkin Aasiassa ja Arabiemiirikunnissa. Heinolasta lähtee maailmalle vuosittain miljoonia vesipulloja. Tänä vuonna yritys arvioi myyvänsä noin viisi miljoonaa vesipulloa.

– Tämä on globaalisti merkittävä kumppanuus, sillä yksikään suomalaisbrändi ei ole tehnyt näin laajaa yhteistyötä F1-tallin kanssa. Sen takia odotamme ja uskomme, että tämä yhteistyö on meille pitkässä juoksussa useiden miljoonien eurojen arvoinen, Oksa sanoo.

Suomalaista mineraalivettä myydään Yhdysvalloissa jo noin 800 ravintolassa ja hotellissa. Yrityksen tuotteet ovat tarjolla muun muassa useissa luksushotelleissa, kuten Four Seasonsissa ja Ritz-Carltonissa.

– Olemme tekemässä suomalaisesta vedestä todellisen vientituotteen. Meillä on Pohjois-Amerikassa jo merkittävä jalansija, Oksa kertoo.

MAINOS