MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Urheilu
Brändit
HJK toivoo, että hiilineutraali stadion houkuttelee Bolt Arenalle tapahtumajärjestäjiä
Seuralla on tavoite olla hiilineutraali vuoteen 2025 mennessä.
Mikko Perttunen
Toimistot
Luovan toimiston B-Reelin ja North Facen johtajat kertoivat Cannesissa saumattoman asiakas-toimistosuhteensa salaisuudet: ”Älkää erotelko toimiston ja asiakkaan työntekijöitä toisistaan”
North Facen ja B-Reelin yhteistyönä syntynyt We Always Have Your Back -kampanjan idea syntyi North Facen vaatteiden selkäpuolelle painetusta logosta.
Iina Kansonen
Media
Kirjolla-dokumenttisarja on vuoden viestintäteko
Muina palkittuina tapahtumapäällikkö ja ex-maajoukkuekapteeni.
Mikko Perttunen
Mainonta
Urheilumarkkinoinnissa rikotaan nyt urheilun ja viihteen välisiä raja-aitoja
10.fi listasi kolme keskeistä teemaa Hashtag Sports Awardsien ehdokkaiden joukosta.
Mikko Perttunen
Mainonta
Iltalehti: Latvian MM-lätkäjoukkueen pelipaitojen mainoksesta tehty rikosilmoitus
Vedonlyöntifirman logo voi rikkoa Suomen arpajaislakia.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Muotikauppa kasvaa, mutta niin myös vanhan paikkaus
Muoti- ja urheilukauppa ry:ssä arvellaan, että muualla säästynyttä rahaa käytetään nyt pukeutumiseen.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Suomalainen metaversumiyritys Burst kimppaan supertähtiä pursuavan yhdysvaltalaisagentuurin kanssa
Endeavor Group omistaa oikeudet muun muassa Super Bowliin, mikä voi olla kiinnostava mahdollisuus suomalaisillekin.
Mikko Perttunen
Brändit
F1-legenda Mika Häkkinen yhteistyöhön suomalaisen sähkömoottoripyörävalmistajan kanssa
Verge Motorcyclesille ensimmäinen fyysinen liike Monacoon.
Mikko Perttunen
Brändit
Nämä ovat jääkiekon Liigan arvokkaimmat brändit – isot kaupungit jyräävät listalla
Hännänhuippuna ovat tuoreimmat Liigajoukkueet.
Mikko Perttunen
Brändit
He ovat Suomen kaupallisesti kiinnostavimmat urheilijat 10.fi:n mukaan
Listan kärkipää on täynnä tuttuja nimiä.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Sponsorointimarkkina kasvoi huippulukemiin viime vuonna
Yritysten sponsorointiin käyttämät investoinnit kasvoivat 20 prosentilla vuoden takaiseen nähden ja ylittivät koronapandemiaa edeltävän huippuvuoden lukemat.
Satu Hurme
Mainonta
Hiihtotapahtuma pokkasi tuplavoiton Spot Awardseissa
Gaalassa palkittiin viime vuoden sponsorointi- ja tapahtumatoteutuksia.
Mikko Perttunen
Luovuus
Arvot ja laadukkaat sisällöt merkitsevät urheilumarkkinoinnissa urheilullista menestystä enemmän
Valtaosa urheilumarkkinoinnista tehdään digitaalisissa kanavissa.
Satu Hurme
Mainonta
Super Bowl LVII lukuina: 46 eri mainostajaa maksoi puolen minuutin mainosslotista seitsemän miljoonaa dollaria
Kiitellyimmissä mainoksissa vilistivät koirat.
Mikko Perttunen
Mainonta
Breaking Bad -tähdet kokkaavat snackseja ja Alicia Silverstone palaa high schooliin – katso kaikki Super Bowl 2023 -mainokset
Viime yönä pelattu ottelu on yksi maailman suurimmista yksittäisistä urheilutapahtumista.
Mikko Perttunen
Brändit
Adidas julkaisi ensimmäisen uuden tuotelinjan 50 vuoteen
Avauskampanjan kärkinimeksi nostettiin parikymppinen kauhukomediatähti.
Mikko Perttunen
Mainonta
Super Bowlin mainoksistakin tehdään mainoksia – katso kooste
Viikon päästä sunnuntain ja maanantain välisenä yönä pelattavan ottelun mainoksiin kohdistuu niin paljon odotuksia, että vihjailu alkoi tällä kertaa jo joulukuussa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Talviurheilijoiden ilmastojärjestöt jäädyttävät kumppanuutensa Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdon kanssa “irvokkaan” sponsorin takia
Sponsoriyhteistyö täyttää viherpesun tunnusmerkit, sanovat Protect Our Winters Finland ja Save Pond Hockey.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Korisliigassa nähtiin harvinainen sponsoriteko: Ässä-Asunnot osti Kouvojen kotiareenan nimen käyttöönsä ja luovutti sen Mannerheimin Lastensuojeluliitolle
"Onhan tämä ihan poikkeuksellista yhteiskuntavastuuta", sanoo Tomi Wirtanen.
Toni Rajamäki
Brändit
Duolingo kampanjoi nerokkaasti jalkapallon MM-kisoja vastaan sponsoroimalla ”sitä toista Qataria”
Ovelalla kielenkäytöllä Duolingo piikittelee MM-kisojen järjestäjää Fifaa ja tekee samalla hyvää.
Satu Hurme
Brändit
Jokereissa markkinointijohtajana toiminut Teppo Lounema: “En ole ikinä kokenut yhtä etäistä työyhteisöä”
Lounema sanoo amatöörien tuhonneen yhden suomen suurimmista urheilubrändeistä.
Toni Rajamäki
Brändit
Tässä ovat maailman arvokkaimmat urheilijakumppanit brändeille
Viiden parhaan joukkoon mahtuu kaksi jalkapalloilijaa, moninkertainen F1-mestari, koripallolegenda ja eläköitynyt tennisikoni.
Toni Rajamäki
Brändit
Billebeino historialliseen yhteistyöhön! Suomalaisbrändi teki NHL-seuralle oman malliston
Philadelphia Flyersin pelaajat pukeutuvat jatkossa Billebeinon vaatteisiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Ruotsalaisbrändi tekee näyttävän sisääntulon Suomeen – solmi pääyhteistyökumppanuuden jääkiekon Liigan kanssa
Kodinfiksaajaketju avaa ensimmäisen Suomen-myymälänsä marraskuussa.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalaisessa urheilumarkkinoinnissa nähtiin yksi kaikkien aikojen kovimmista siirroista: HIFK hankki kaupallisen johtajan NHL:stä
Ilkka Kortesluoma aloitti IFK:n kaupallisen puolen johdossa elokuun alussa.
Toni Rajamäki
Brändit
Huuhkajien tähti Lukas Hradecky saa oman nimikkojuoman – “Etiketin naamakuvasta saa sitten olla montaa mieltä”
Suomalainen Rebeet-brändi tuo markkinoille jalkapallotähden nimellä varustetun juoman.
Toni Rajamäki
Mainonta
Voittiko Lidl jääkiekon MM-kisojen markkinointipelin tällä mainoksella?
Lidl loihti näyttävän mainoksen Helsingin Sanomien etusivulle. Myös monet muut brändit ovat osoittaneet luovuutensa MM-kisojen aikana.
Toni Rajamäki
Brändit
EA:n suosikkibrändi Fifan nimi muuttuu
Electronic Arts Inc ja Fifa eivät päässeet yhteisymmärrykseen uudesta sopimuksesta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
EA Sports taklaa jääkiekon yhtä suurta ongelmaa vaikuttajamarkkinoinnin avulla – “Rasismia ja homofobiaa ei enää sallita pukuhuoneessa tai jäällä”
Kampanjan keulahahmona on ex-jääkiekkoilija Janne Puhakka, joka tuli kaapista ulos vuonna 2019.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Urheilukumppanuuksissa nähdään paljon mahdollisuuksia, mutta vaikuttajasisältöjen laadussa on vielä tekemistä
Kaupalliset yhteistyöt urheilijoiden kanssa kiinnostavat etenkin brändihyötyjen näkökulmasta.
Toni Rajamäki
Brändit
Lempäälän Ideaparkin ja salibandyseura Classicin yhteistyö toi Vuoden sponsorointiteko -palkinnon Spot Awards -kilpailussa
Voiton myötä työ asettuu ehdolle Suomen edustajana European Sponsorships Awardseihin.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalaisyritykset eivät halua ottaa kantaa, kun sponsorointikohteena oleva urheilujoukkue kilpailee ihmisoikeuksia rikkovissa maissa
Yritysvastuupulssiin vastanneista suomalaisista suuryrityksistä lähes puolet huomioi urheilusponsoroinnin yrityksen eettisessä ohjeistossaan, mutta yritykset eivät puhu mielellään aroista aiheista.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.