MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Vaikuttajamarkkinointi
Toimistot
Asennemedia voitti Tubecon Awardsin toimistopalkinnon – katso tästä kaikki voittajat
Storytel vastasi vuoden parhaasta kaupallisesta yhteistyöstä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Inna-Pirjetta Lahti ja Tuomo Meretniemi kirjoittivat kirjan, joka voi avata yrityksille täysin uuden maailman
“Kun omasta vastuullisuudesta osaa viestiä ymmärrettävästi, yritys saa siitä kilpailuetua”, sanoo Tuomo Meretniemi.
Toni Rajamäki
Toimistot
Indieplace loi vaikuttajille mahdollisuuden lisätä yhteisöllisyyttä: avasi verkostolleen oman työtilan
Vaikuttajat toimivat useimmiten yksinyrittäjinä, jotka tekevät työnsä kotoa käsin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
EA Sports taklaa jääkiekon yhtä suurta ongelmaa vaikuttajamarkkinoinnin avulla – “Rasismia ja homofobiaa ei enää sallita pukuhuoneessa tai jäällä”
Kampanjan keulahahmona on ex-jääkiekkoilija Janne Puhakka, joka tuli kaapista ulos vuonna 2019.
Toni Rajamäki
Mainonta
Vaikuttajamarkkinointi vahvassa kasvussa Suomessa
IAB Finlandin ja Kantarin selvityksen mukaan vaikuttajamarkkinoinnin koko kasvoi viime vuonna liki 40 miljoonaan euroon.
Toni Rajamäki
Luovuus
Heistä valitaan Suomen parhaat vaikuttajat – tuomaristossa mukana Eka Ruola ja Pauli Aalto-Setälä
Suomen parhaat vaikuttajat valitaan 13. toukokuuta Tubecon Awards Gaala 2022 -tapahtumassa.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Lue täältä MarkkinointiUutisten alkuvuoden suurennuslasijutut
Tänä vuonna MarkkinointiUutiset on kirjoittanut muun muassa siitä, kuinka ympäristöväittämistä tuli myyntivaltti ja miksi Riku Vassinen päätti siirtyä Hasan & Partnersin toimitusjohtajaksi.
Toimitus
Digitaalisuus
Klarna on alkanut panostaa aiempaa vahvemmin julkaisijatoimintaansa – ruotsalaisjätti haluaa haastaa Googlen ja Facebookin kaltaiset jätit
Klarna on muun muassa tehnyt yritysostoja, joiden avulla mainostajia pyritään palvelemaan entistä paremmin.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Unilever lakkautti markkinointijohtajan roolin, Ogilvy UK päättää yhteistyön tiettyjen vaikuttajien kanssa
Viime viikolla puheenaiheiksi nousivat muun muassa Unilever, Ogilvy ja Twitter.
Toni Rajamäki
Brändit
Battery lanseerasi “perinteistä poikkeavan” tuotteen yhdessä Isac Elliotin kanssa
“Olemme päässeet luomaan jotain todella uniikkia kuluttajille”, kertoo Batteryn tuotepäällikkö Anni Lehtinen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Katso tästä Grand Onen kaikki voittajat
Digitaalisille palveluille ja markkinointiviestinnän töille tarkoitetussa Grand One -kilpailussa voittajia palkittiin 19 eri sarjassa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Ajatusjohtajuustoimisto Bonfire Agency laajentaa toimintaansa bisneskirjallisuuden kustantajaksi – Noora Fagerströmin elämäkerta julkaistaan ensi syksynä
“Näemme paljon hyödyntämätöntä potentiaalia bisneskirjapuolella ja haluamme auttaa lukijoita löytämään paremmin saatavilla olevien kirjojen pariin”, sanoo Bonfiren perustajaosakas ja johtaja Laura Pääkkönen.
Toni Rajamäki
Toimistot
Asennemedia sai Katriina Salosesta uuden myyntijohtajan ja osakkaan
Salonen työskenteli aiemmin Asennemedian asiakkuusjohtajana.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Paola Suhosen kommentti suututti somevaikuttajat – vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija Perttu Jussila: “Onttoa moraaliposeeraamista”
Sosiaalisen median vaikuttajat ovat ihmetelleet Ivana Helsingin perustajan Paola Suhosen ulostuloa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Urheilukumppanuuksissa nähdään paljon mahdollisuuksia, mutta vaikuttajasisältöjen laadussa on vielä tekemistä
Kaupalliset yhteistyöt urheilijoiden kanssa kiinnostavat etenkin brändihyötyjen näkökulmasta.
Toni Rajamäki
Brändit
Sanoma kasvattaa urheilusponsoroinnin sekä artisti- ja vaikuttajakumppanuuksien panostuksiaan
Sanoma on palkannut kaksi Brand Partnership Manageria osana uudistustaan.
Toni Rajamäki
Toimistot
Juontajana ja toimittajana tunnetuksi tullut Sanna Mämmi vahvistaa vaikuttajamarkkinointitoimisto Indieplacea
Mämmi on työskennellyt aiemmin muun muassa Hasan & Partnersilla ja Ahjo Communicationsilla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomen ensimmäinen vaikuttajamarkkinoinnin tutkintokoulutus alkaa tänään Tampereella
Kolmen ja puolen vuoden opinnoista valmistutaan tradenomiksi.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Marketing Finland ja suomalaiset vaikuttajayhteisöt neuvovat, kuinka viestiä vastuullisesti Ukrainan sodasta
Marketing Finland ja suomalaiset vaikuttajayhteisöt haluavat kiinnittää vaikuttajien huomion, koska disinformaation levittäminen on tänä päivänä iso osa sodankäyntiä.
Toni Rajamäki
Media
Tässä ovat Suomen parhaat tubettajat ja bloggaajat
Finnish Web Awards 2021 palkitsi parhaat tubettajat ja bloggaajat toista kertaa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset etsii asiantuntijoita – hae mukaan!
Asiantuntijoilta pyydetään mielipiteitä markkinoinnissa puhuttaviin aiheisiin.
Toimitus
Mainonta
🔍 Ympäristöväittämistä tuli myyntivaltti, ja Kilpailu- ja kuluttajavirasto joutuu yhä useammin puuttumaan niihin – tästä syystä Arla sai huomautuksen
Kilpailu- ja kuluttajavirastossa valitaan valvonnan kohteita muun muassa kuluttajien ilmoitusten perusteella. ”Ilmoitukset ovat vain jäävuoren huippu kaikesta, mitä markkinoilla tapahtuu”, asiantuntija sanoo.
Iina Kansonen
Mainonta
Näin markkinoinnin ammattilaiset reagoivat Paula Vesalan BMW-mainokseen: “Kampanja on kökkö”
Vesalan ja BMW:n yhteistyö on kirvoittanut keskustelua sosiaalisessa mediassa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomeen avattiin uusi sosiaalisen median vaikuttajia välittävä palvelu – “Somettajien määrässä tavoitteena rikkoa sadan osallistujan raja muutaman kuukauden kuluessa”
Palvelun taustalla on juontajat.fi-sivuston taustayhtiö Visual Media Productions Oy.
Toni Rajamäki
Mainonta
Tutkimus: Vaikuttajat valitsevat yhteistyöt brändin arvojen perusteella ja veloittavat vähemmän pidempiaikaisista kumppanuuksista
Promotyn kyselytutkimuksesta selviää myös, että vaikuttajamarkkinoinnin haasteina ovat kommunikaation ja palautteen puute.
Minna Lehto
Digitaalisuus
🔍 Katja Presnal teki yhteistyötä Disneyn kaltaisten jättien kanssa, kunnes sai tarpeekseen vaikuttajamarkkinoinnista: "Suurin osa tekemisestä on epäaitoa"
Vaikuttajamarkkinointi on Suomessa vielä lapsenkengissä, sanoo markkinointistrategi Katja Presnal, joka toivoo vaikuttajayhteistöihin strategisuutta, mielikuvitusta ja pitkäjänteisyyttä.
Minna Lehto
Mainonta
Miksi valtaosa suomalaisista ei pidä somevaikuttajien kaupallisia yhteistöitä luotettavina? Näin vastaa asiantuntija Johanna Risku
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan miehistä vain 12 prosenttia kokee somevaikuttajien kaupalliset yhteistyöt pääsääntöisesti luotettaviksi, naisista 29 prosenttia.
Toni Rajamäki
Brändit
Trendikkäät funktionaaliset juomat ovat nousseet jättisuosioon Suomessa – näin menestystä on rakennettu markkinoinnin keinoin
Lejoksen maahantuomat juomabrändit Nocco ja Vitamin Well ovat rakentaneet juomiensa markkinoinnin brändilähettiläidensä ympärille.
Toni Rajamäki
Brändit
Porsche kiinnitti tennistähti Emil Ruusuvuoren brändilähettilääkseen
Ennestään Porschea edustaa muun muassa suomalainen tennislegenda Jarkko Nieminen.
Toni Rajamäki
Mainonta
Suomalaismainostajat suosivat Facebookia – näin moni yritys käyttää somemarkkinointikumppania
Yli neljä viidestä yrityksestä on tehnyt viimeisen reilun puolen vuoden aikana Facebook-mainontaa.
Toni Rajamäki
Media
Näissä somekanavissa suomalaiset haluavat mieluiten nähdä vaikuttajien kaupallisia yhteistöitä
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan yksi palvelu nousee yli muiden, mutta miesten ja naisten sekä ikäryhmien välillä riittää eroja.
Toni Rajamäki
Mainonta
Tutkimus paljastaa: Valtaosa suomalaisista ei pidä somevaikuttajien kaupallisia yhteistöitä luotettavina
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan yli puolet suomalaista ärsyyntyy somevaikuttajien tuotesuositteluista.
Toni Rajamäki
Brändit
F-Secure kiinnitti suomalaisurheilun huippunimen brändilähettilääkseen
Kyberturvallisuusyhtiön uuden brändin lähettiläsverkosto koostuu eri alojen inspiroivista huippuosaajista, vaikuttajista sekä yhtiön kumppaneista ja asiakkaista.
Toni Rajamäki
Mainonta
Tutkimus: Huumori ja arvot kiinnostavat mainoksissa enemmän kuin tuotteet, julkkisten suosittelemiin tuotteisiin ei juuri luoteta
Nielsenin uuden tutkimuksen mukaan kiinnostus arvolähtöisiin mainoksiin on vuosien varrella noussut.
Minna Lehto
Brändit
Pyhimyksen ja Hesburgerin brändiyhteistyö tuotti tulosta: koko ketjun myynti nousi liki 10 prosentilla, työhakemusten määrä kasvoi merkittävästi
“Artisteja kiinnostavia yhteistöitä ovat lähes poikkeuksetta sellaiset, jossa he itse pääsevät luomaan jotain: oli kyse sitten musiikista, uudesta tuotteesta tai vaikka pakkausdesignista”.
Toni Rajamäki
Brändit
Viking Line järjestää maailman ensimmäisen TikTok-risteilyn – “Täysin uusi tapa hyödyntää vaikuttajatekemistä viihteellisesti”
Tapahtumakonseptissa on käytetty vahvasti 360-ajattelua.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Kolme tärkeintä sometrendiä brändeille 2022
Muun muassa mikrovaikuttajat nousevat arvoonsa, koska kuluttajat luottavat brändejä mieluummin uskottaviin somevaikuttajiin ja vertaisiinsa, kirjoittaa Marika Siniaalto.
Marika Siniaalto
Digitaalisuus
Mitkä ovat olleet tämän vuoden suosituimmat YouTube-videot Suomessa? Katso tästä top 10 -lista
Tämän vuoden suosituimmissa videoissa käsitellään avoimesti henkilökohtaisia aiheita.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
JVG rikkoi vaikuttajamarkkinoinnin sääntöjä – kuluttaja-asiamies löysi useita puutteita
Rapduo markkinoi ulkomaista peliyhtiötä ja sortui useisiin rikkeisiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Kenkäbrändi Vejan perustaja ei halua antaa yrityksensä tuotteita vaikuttajille – “On olemassa paljon köyhiä ihmisiä, joilla ei ole kenkiä ollenkaan”
Sebastian Koppin mielestä rikkaat vaikuttajat saavat itse ostaa haluamansa tuotteet.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Markkinoijat aikovat käyttää enemmän rahaa verkkokauppaan ja sisällöntuottajiin – uusi raportti auttaa kohtaamaan ensi vuoden haasteet
WARC julkaisi kyselypohjaisen raportin, joka kokoaa yhteen 1500 markkinoijan näkemyksiä.
Minna Lehto
Toimistot
N2 Helsinki osti puolet vaikuttajamarkkinointitoimisto Hypementin osakekannasta
N2 Helsinki vahvistaa kaupan myötä digitaalisen markkinointiviestinnän osaamistaan.
Toni Rajamäki
Toimistot
Vaikuttajamarkkinointitoimisto OCMG Nordic laajenee Helsinkiin
Yrityksen ensimmäinen toimipiste avattiin Tampereelle alkuvuodesta.
Toni Rajamäki
Media
Instagram tarjoaa jatkossa aiempaa tarkempia kävijätietoja – mahdollisuus optimointiin kasvaa
Kävijätiedoista voi tarkastella esimerkiksi yleisön sijaintia ja ikäryhmää.
Minna Lehto
Mainonta
TikTokin yhteistöissä suurin seuraajamäärä ei välttämättä takaa parasta tulosta
Pienemmillä sisällöntuottajilla on usein intohimoisempia seuraajia.
Minna Lehto
Brändit
Samsung laajentaa yhteistyötä Räikkösten kanssa – myös Mintusta brändilähettiläs
Minttu Räikkönen liittyy Samsungin brändilähettiläiden joukkoon puolisonsa innoittamana.
Minna Lehto
Näkökulma
Sanna Marinin laukkukohu oli täysin turha maailmassa, jossa vaikuttajamarkkinointi on pahimmillaan hirveää suhmurointia
Astuiko Sanna Marin laukkuineen vaikuttajamarkkinoijien varpaille, pohtii Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Digitaalisuus
Haluatko tehdä TikTok-videoiden tekemisestä ammatin? Näin monta kertaa videoitasi pitäisi katsoa, jotta voit yltää suomalaisten keskiansioihin
Suomessa tarvitaan Euroopan 11. korkeimmat katsojaluvut, jotta voi yltää keskiansiotuloihin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Yksilöurheilijat ovat yhä useammin vaikuttajia, jotka rahoittavat uraansa somemarkkinoinnilla – ja se tarjoaa brändeille isoja mahdollisuuksia
Monet suomalaiset yksilöurheilijat tienaavat jopa kymmeniä tuhansia euroja sosiaalisen median avulla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Sanna Marin esitteli Instagramissa suomalaisen Pihka Collectionin reppua, mutta oliko se brändin etu? Näin vastaavat vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijat Janika Tommila ja Anne Häkkinen
Mediassa kohua nostatti pääministerin yhteys reppuvalmistajaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Superjulkkikset tuovat toistuvasti esiin kohuttua suomalaiskeksintöä – näyttelijä Jennifer Aniston ylisti Ouran älysormusta suositussa talk show’ssa
Vaikuttajamarkkinointi näyttelee valtavaa roolia Ouran menestystarinassa.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Vaaleanpunaiset sukkahousut hevimuusikon Instagramissa – vaikuttajamarkkinoinnissa onnistuminen ei ole arpapeliä
Hyvä yhteistyö palvelee molempia osapuolia, kun taas huonosti suunniteltu vaikuttajamarkkinointi voi näyttää halvalta ja jopa aiheuttaa mainehaittoja, kirjoittaa Johanna von Hertzen.
Johanna von Hertzen
Luovuus
Effie Awards Finlandiin uusia kilpailukategorioita – katso kaikki sarjat tästä
Effien Suomen-kilpailussa taistellaan palkinnoista viidessä eri sarjassa ja 39 eri alakategoriassa.
Toni Rajamäki
Brändit
Tällaisella markkinoinnilla perinteikäs maalivalmistaja Teknos panostaa kuluttajamyyntiin hakeakseen tasapainoa liiketoimintaansa
Teknos on tullut tunnetuksi etenkin teollisuuden parissa. Nyt katseet ovat vahvasti myös kuluttajamarkkinoilla.
Toni Rajamäki
Media
TikTok on ohittanut YouTuben keskimääräisissä katseluajoissa Yhdysvalloissa ja Isossa-Britanniassa
YouTube on kuitenkin yhä kärjessä kokonaiskatselumäärissä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Markkinoinnin startup-yritys Boksi nostettiin kansainvälisessä mediassa Helsingin lupaavimpien startupien joukkoon
Boksi tarjoaa alustan vaikuttaja- ja sisältömarkkinoinnin ketterään hallinnointiin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Vaikuttajamarkkinoinnissa rikotaan usein lakipykäliä – lakitoimisto Somelaw’n juristi kertoo yleisimmät ongelmat
Muun muassa lakisääntely aiheuttaa päänvaivaa vaikuttajamarkkinoinnissa.
Toni Rajamäki
Brändit
Pohjoismaiden suurin vaikuttajatapahtuma siirtyy ensi vuoteen
Tampereella järjestettävä Tubecon Games toteutuu kuitenkin ennakkosuunnitelmien mukaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen startup-yritys on myynyt kohta jo 100 000 editointikonsolia ympäri maailman – taustalla vahva PR-työ ja onnistunut vaikuttajamarkkinointi
Loupedeck on onnistunut menestymään maailmalla vahvan markkinointiosaamisensa ansiosta. Tänä vuonna yrityksen liikevaihdon odotetaan nousevan kymmeneen miljoonaan, mutta sekin on vasta alkua. Tulevaisuudessa liikevaihto voi olla moninkertainen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus osoittaa, että somevaikuttajia kannattaa hyödyntää vastuullisuusviestinnässä
Somevaikuttajilla voi olla iso rooli yritysten vastuullisuusviestinnässä.
Toni Rajamäki
Media
Trootin tutkimus: Tällaiset vaikuttajamarkkinoinnin sisällöt jäävät parhaiten kuluttajien mieleen
Tuoreesta tutkimuksesta selviää myös muun muassa se, mitä tuotteita ostetaan eniten kaupallisten yhteistöiden perusteella.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Lukuisat brändit haluavat sponsoroida suomalaiskoripalloilija Awak Kuieria, joka solmii nuoresta iästään huolimatta merkittävän kokoisia kumppanuuksia
Kuier aloittaa WNBA-uransa Dallasissa tällä viikolla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Nuoret uskovat viettävänsä tulevaisuudessa aiempaa enemmän aikaa somessa, vaikka valtaosa ei halua näin käyvän
Neljä viidestä nuoresta uskoo somen käytön lisääntyvän.
Toni Rajamäki
Luovuus
Clarion Hotel Helsinki loi uudenlaisen konseptin palkitun kampanjansa tilalle
Tunnettu hotelli teki poikkeuksellisen huoneen, jossa yhdistyy punk, design ja kasari.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tässä on ensimmäinen suomalainen mainoskampanja, joka nousi TikTokin inspiraatiosivulle
Kampanjan taustalla on markkinointiviestintätoimisto Parcero ja vaikuttajamarkkinointitoimisto Troot.
Toni Rajamäki
Mainonta
Vaikuttajamarkkinointiin käytettiin viime vuonna lähes 28 miljoonaa euroa, verkkomainonta kasvoi alkuvuonna
Mediamainonta laski alkuvuodesta kolmella prosentilla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Petra Ollista tuli YTK:n tuoreen kampanjan keulakuva – painin maailmanmestari muuttaa mielikuvia työttömyydestä
“Vanhat uskomukset ja ennakkoluulot joutavat suoraan roskakoriin.”
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Asiantuntija vinkkaa: Näillä keinoilla onnistut vaikuttajamarkkinoinnin tekemisessä
Hanna Vartiaisen mukaan vaikuttajamarkkinoinnin pitäisi integroitua kokonaisvaltaisesti markkinointisuunnitelmaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen vanhuspalvelualan brändi Gubbe keräsi merkittävän rahoituksen, jonka avulla yrityksen arvo yritetään kasvattaa muutamassa vuodessa yli miljardiin euroon
Gubbe suuntaa tänä vuonna vahvasti ulkomaille.
Toni Rajamäki
Brändit
Bondin luova suunnittelija Martin Mohr kertoo, miksi Antti Tapanista tuli jättisuosion saavuttanut vaatebrändi
AT-tuotteilla on ollut merkittävä vaikutus S-ryhmän verkkokaupan vaatemyyntiin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Pohjoismaiden suurin vaikuttajatapahtuma laajentuu Tampereelle
Tubecon-tapahtumaa vietetään tänä vuonna myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella.
Toni Rajamäki
Toimistot
Kansainvälisessä mediassa noteerattu Suomen World Visionin hittikampanja syntyi “yllättävän helpolla”, sanoo TBWA\Helsingin Paula Sonne
"Halusimme näyttää, miltä tuntuu, kun ihminen ei ymmärrä lukemaansa".
Toni Rajamäki
Toimistot
Grand One -finalistit julkistettu: TBWA\Helsingillä täysin suvereeni edustus
Palkinnot jaetaan 29. huhtikuuta. Eniten töitä lähetettiin Paras kampanja -sarjaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Kimi Räikkösestä tulee Samsungin Pohjoismaiden brändilähettiläs
F1-tähti toimii Samsungin Go Capture It! -kampanjan keulakuvana muiden tunnettujen pohjoismaisten tähtien rinnalla.
Toni Rajamäki
Mainonta
Runsaasti huomiota herättäneiden lukukelvottomien mainoksien taustalla oli tärkeä viesti
Kampanjalla haluttiin havainnollistaa lukutaidottomuutta.
Toni Rajamäki
Media
TikTok ja IPG Mediabrands aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on tehostaa brändien markkinointia hittisomekanavassa
IPG Mediabrandsin asiakkaat saavat yhteistyön myötä arvokasta oppia TikTok-markkinoinnista.
Toni Rajamäki
Toimistot
Suomen Podcastmedia nousi alansa suurimmaksi – “Tylsemmätkin aiheet voivat olla hyvin menestyksekkäitä”
Tuotantoyhtiö tuplasi myyntinsä viime vuonna.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen olympiatoivo lähti alkoholibrändin omistajaksi
Brändin kasvupotentiaali kiehtoo, sanoo uusi omistaja.
Toni Rajamäki
Media
Ovatko suomalaiset mainostajat ymmärtäneet TikTokin potentiaalin? Näin vastaa sosiaalisen median asiantuntija Jari Lähdevuori
TikTok on kasvanut korona-aikana huippusuosituksi somekanavaksi.
Toni Rajamäki
Media
Snapchatin suosion uskotaan kasvavan markkinoijien silmissä, mutta TikTok on tänä päivänä somettajien suosikki
Snapchatin ja TikTokin mainostulojen odotetaan kasvavan merkittävästi tänä vuonna.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen verkkokauppa kannustaa vastuullisuusteemoista puhumiseen ja palkitsi Outi Pyyn Vuoden Vastuullisuusvaikuttajaksi
Weekendbee nostaa esiin Suomen tunnetuimpia vastuullisuusvaikuttajia.
Toni Rajamäki
Brändit
Wolt valloittaa uusia markkinoita taktisella metodilla: ”Uudelle alueelle voi mennä perinteisestä kaavasta poiketen”
Woltin markkinointijohtaja Fredrik Lucander viittaa kintaalla markkinoinnin suppilomallille ja uskoo, että paras ase uusien markkinoiden valloituksessa on hyvä tuote.
Iina Kansonen
Mainonta
Kontekstuaalinen kohdentaminen tulee näkymään aiempaa vahvemmin mainonnassa
Asiantuntijan mukaan mainonnan kohdentaminen oikeanlaiseen kontekstiin on entistä tärkeämpää. Se parantaa tehokkuutta ja ROI:ta.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mediamainontaan käytettiin viime vuonna 133 miljoonaa euroa vähemmän kuin 2019 – vain yksi mediaryhmä onnistui kasvamaan
Mediamainontaan käytettiin 1126 miljoonaa euroa vuonna 2020. Lasku edellisvuodesta oli merkittävä.
Toni Rajamäki
Toimistot
Kati Launiaisesta Asennemedian operatiivinen johtaja
Asennemedian toimitusjohtaja Ulla Vartiainen keskittyy jatkossa myyntiin ja vaikuttajaverkoston kehittämiseen.
Toni Rajamäki
Toimistot
Vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelutoimiston Indieplacen brändi uudistui vaikuttajien avulla
Indieplacen uusi brändi kuvastaa yhtiön arvoja, joita ovat aitous, rohkeus ja luovuus.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.