Toimistot

Mainostoimisto Kuubi panostaa entistä vahvemmin teknologiaan, joka on B2B-markkinoinnin tulevaisuutta

Kuubi on suunnitellut ja toteuttanut ensimmäisenä suomalaisena mainostoimistona virtuaalisia showroomeja.
Kuva:
Kuubi
Mainostoimisto Kuubi panostaa entistä vahvemmin teknologiaan, joka on B2B-markkinoinnin tulevaisuutta

Mainostoimisto Kuubi on lyönyt katseensa entistä vahvemmin teknologiaan, jolla ratkotaan B2B-yritysten haasteita ja vastataan niiden toiveisiin. Kuubi alkoi toteuttaa ensimmäisenä suomalaisena mainostoimistona virtuaalisia showroomeja, joiden avulla voidaan voittaa aikaa ja rahaa B2B-yrityksissä, ja nyt toimisto painaa lisää kaasua kehityksen eteen.

Kuubin mukaan showroomien kysyntä on nyt kovassa kasvussa, ja tarpeen on tunnistanut myös Business Finland, joka on myöntänyt toimistolle rahoitusta teknologian kehittämiseen.

McKinseyn tutkimus osoittaa, että valtaosa yrityspäättäjistä suosii myyjien tapaamista etänä tai digitaalisessa ympäristössä ja että kumppaneiksi valitaan kaksi kertaa todennäköisemmin kumppani, joka tarjoaa erinomaisen digitaalisen kokemuksen. Eikä se ole ihme, sillä myynnin ja markkinoinnin tuottavuus voi parhaimmillaan parantua hurjasti, kun markkinoinnista ja myynnistä tulee paikkariippumatonta. B2B-yrityksissä on yleistä muun muassa messujen perässä matkustelu ympäri maailmaa, mikä vie paljon aikaa ja rahaa.

Showroomeissa kyse on yksinkertaisesti siitä, että tuotteita voidaan esitellä virtuaalisesti.

– Virtuaaliset tilat auttavat luomaan vahvemman muistijäljen. Hankintapäätöstä tehdessään ostajat tutustuvat digitaalisissa kanavissa hankinnan kohteeseen ennen kuin ovat yhteydessä yhteenkään myyjään. Virtuaaliset ratkaisut tarjoavat loppuasiakkaalle uudenlaisia, helpompia tapoja ostaa, sanoo Kuubin toimitusjohtaja Anna Porvari.

Teknologian kehittämisessä tärkeänä motivaattorina on myös ekologinen tekijä, kun matkustustarve pienenee. Suurien ja painavienkin tuotteiden esittelyt voidaan järjestää ilman kuljetuksen aiheuttamia rasitteita.

Kuubin viimeaikaisiin showroom-asiakkaisiin kuuluu muun muassa kaivosyhtiö Metso Outotec, jonka Nordtrack- ja Lokotrack-tuotteille on rakennettu showroomit. Aiemmin Kuubi on tehnyt vastaavanlaisia toteutuksia muun muassa Valtralle. Viime vuonna Kuubin Valtralle tekemä virtuaalinen showroom voitti kultaa Grand Onessa Paras virtuaalinen tapahtuma -sarjassa.

Lähde: Kuubin tiedote

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa