UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Ympäristö
Ilmiöt
S-ryhmä onnistui viestinnällään ja tuotesijoittelullaan vähentämään muovikassien kysyntää
11.9.2025 10:24
”Luonnolle ja lompakolle kaikkein paras kassi on aina se, joka kotoa jo löytyy.”
Mikko Perttunen
Kolumni
Näinkin voi asiat hoitaa: Shellin PR-toimisto vastaa myös COP30-ilmastokokouksen viestinnästä
15.8.2025 12:10
Yhdysvaltalainen viestintäjätti Edelman on juuri palkattu hoitamaan Brasilian COP30-ilmastokokouksen kansainvälistä mediaviestintää. Samalla Edelman rakentaa öljyjätti Shellin mainetta samassa maassa, kirjoittaa Niklas Kaskeala.
Niklas Kaskeala
Ilmiöt
Ympäristöväittämät pitää perustella aiempaa paremmin: joidenkin sanojen käyttö ilman täsmennyksiä jopa kielletään, kauppakamari linjaa
7.8.2025 7:45
Yleisiä ympäristöväittämiä saa käyttää, jos väittämän tueksi on erityisen vahvaa näyttöä.
Harri Junttila
Mainonta
Motherf*ucker! – ikoninen Hollywood-tähti Samuel L. Jackson esiintyy merituulivoimakampanjassa
5.8.2025 10:36
Näyttelijä kertoo, että kampanjassa on kyse myös siitä, millainen maailma tuleville sukupolville jää.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kulutusjuhlan tulos: Ensimmäistä kertaa laskettu suomalaisten keskimääräinen luontojalanjälki ei ole kestävällä tasolla
10.6.2025 6:59
Luontojalanjälkeä olisi mahdollista pienentää merkittävästi arjen valinnoilla.
Mikko Perttunen
Kolumni
Hei aktivistit! Haluatteko heittää hyvästit kotimaiselle ruoantuotannolle?
17.6.2025 8:15
Voisiko pienemmilläkin yritysten vastuullisuusteoilla nähdä arvoa askeleina oikeaan suuntaan, vaikka ne eivät kaikkia ongelmia ratkaisekaan, Nanna Järvinen kirjoittaa.
Nanna Järvinen
Kolumni
Sitoudun olemaan hieman vähemmän kusipää – vuoteen 2050 mennessä
26.5.2025 10:35
Yritysten vastuullisuuspuhe kiillottaa tavoitteita ja häivyttää todellisuutta, Niklas Kaskeala kirjoittaa.
Niklas Kaskeala
Ilmiöt
Vihreät kuluttajat ovat tyypillisesti myös bränditietoisia – kolme maata käsittävässä yliopistotutkimuksessa Suomesta löytyi oma erityinen kuluttajaryhmänsä
12.5.2025 8:18
Suomalaisista hieman yli neljännes pitää vihreyttä tärkeänä ostopäätöksessään.
Mikko Perttunen
Brändit
Vuoden Huipuissa ja Grand Onessa loistanut Saaristo-brändi ehdolla kansainvälisessä kilpailussa
5.5.2025 8:55
Luova johtaja: ”Shortlistaus on iso kunnia:”
Mikko Perttunen
Viestintä
Mänty suoraan kioskista – R-kioski ja Metsien Suomi jakavat satatuhatta siemenkiekkoa
23.4.2025 10:05
Siemenkiekkojen takana ovat erityisoppilaitoksen opiskelijat.
Mikko Perttunen
Mainonta
Tutkija Ylelle: Mainonnan rooli yhteiskunnassa pitäisi kyseenalaistaa radikaalisti
7.4.2025 8:44
Mainonta ruokkii rakenteellista ylikulutusta.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Toimistoketjun raportti: Ikäryhmäajattelu hämärtyy ja brändit ovat siksi uuden äärellä
31.3.2025 12:51
Vanhemmat ikäluokat ovat tänä päivänä edelleen aktiivisia, ja toisaalta nuoret itsenäistyvät aiempaa myöhemmin.
Mikko Perttunen
Myynti
Vaateketjun kyselytutkimus: kaksi kolmesta suomalaisesta suhtautuu varauksella pikamuotiin
27.3.2025 11:01
Toimitusjohtaja: ”On positiivista, että kasvavassa määrin tiedostamme ultrapikamuodin räjähdysmäisen kasvun haitat.”
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Tutkimus: Kestävyys ei ole enää trendi vaan vakiintunut kiinteäksi osaksi yhteiskuntaa
14.3.2025 9:18
Kuluttajien kiinnostus kestävyyttä kohtaan ei ole enää 2020-luvulla heilahdellut.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kestävä ruoka herättää kielteisiä tunteita suomalaisissa – vain joka viides miettii ympäristötekijöitä ruokaostoksilla
13.3.2025 14:42
Suomessa valintoja ohjaavat muita maita enemmän hinta ja maku.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kysely: Suomalaismiehiä kiinnostaa elämäntapansa kestävyys vähemmän kuin muissa Pohjoismaissa
4.3.2025 8:38
Nuoret kokevat suurinta painetta tehdä asioita ympäristön hyväksi.
Mikko Perttunen
Kolumni
Houstonin tulvat ja Shanghain saastesumu opettivat, että ilmastonmuutos on pakko huomioida myös tapahtuma-alalla
12.2.2025 8:45
Ilmastonmuutoksen kiihtyessä myös tapahtumamarkkinoinnin pelikenttä muuttuu. Olen nähnyt, mitä se voi tarkoittaa käytännössä, kirjoittaa Ninni Arion.
Ninni Arion
Ilmiöt
EU:n toimet unionin ulkopuolisen verkkokaupan kaitsemiseksi pettymys Kaupan liitolle
6.2.2025 8:38
Toimitusjohtaja: ”Sääntelyllä tulee varmistaa, että tuotteet ovat turvallisia jo myyntiin päätyessään.”
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Innovaatiokilpailu haastaa yritykset vähentämään kotitalouksien ruokahävikkiä
30.1.2025 11:27
Mukaan valitaan 6–10 yritystä, jotka saavat sparrausta ja pilotointitukea.
Mikko Perttunen
Brändit
Pikaruokaketjujen ilmastotyö Suomessa syynättiin, ja erot eri ketjujen välillä ovat suuria – heikoimmin suoriutui Subway
28.1.2025 12:58
Ilmastoasiantuntijan mukaan suuri ongelma on se, että ketjut mainostavat edelleen aktiivisesti lihatuotteita.
Mikko Perttunen
Brändit
Joutsenmerkin voi pian saada tapahtumalle
23.1.2025 9:36
Kriteerit valmistuvat kesällä 2025.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Tuotteiden elinkaaren pidentäminen kiinnostaa, mutta halvat hinnat vievät pohjaa tuotteiden korjaamiselta
22.1.2025 11:49
Huoli ympäristöstä ja epävakaa taloussuhdanne kasvattavat kiinnostusta tuotteiden korjaamiseen ja huoltamiseen.
Mikko Perttunen
Myynti
S-ryhmä ja VTT tekivät kiinnostavan tuuppauskokeilun – kasviproteiinien kokonaismyynnissä huomattava kasvu
20.1.2025 10:33
Neljä viikkoa kestänyt kokeilu osoitti, että kuluttajat kaipaavat apua kestävissä valinnoissa, ja ohjaamisella voidaan myös saavuttaa tuloksia.
Mikko Perttunen
Brändit
Wasaline palkittiin Matkamessuilla vastuullisuuskilpailun voittajana
17.1.2025 12:52
Laivayhtiö hyödyntää muun muassa uudelleenkäytettäviä materiaaleja.
Mikko Perttunen
Brändit
Joutsenmerkki uudisti kriteereitään kosmetiikan osalta
17.1.2025 10:35
”Vaatimustaso pyritään asettamaan kunnianhimoiseksi, mutta kuitenkin sellaiseksi, että edelläkävijöiden on se mahdollista saavuttaa.”
Mikko Perttunen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.