MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Ympäristö
Brändit
Robin Baden perustama bränditalo on kerännyt jo lähes 50 miljoonan dollarin rahoituksen
Bade perusti Jonne Välilän ja Erika Ottelan kanssa viime vuonna yrityksen, joka ostaa ja kehittää kuluttajabrändejä.
Toni Rajamäki
Brändit
“Olemme harmissamme siitä, että mainontaamme pidetään viherpesuna” – Fortum kommentoi Vuoden huiputus -kilpailua
Fortum “voitti” Greenpeacen myöntämän kilpailun, jossa valittiin kuluneen vuoden törkein tai harhaanjohtavin fossiilimainos.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalaisyritys solmi yli sadan miljoonan euron sopimuksen muotijätin kanssa
Infinited Fiber on tehnyt jo aiemmin sopimukset monien kansainvälisten huippubrändien kanssa.
Toni Rajamäki
Toimistot
Framme yhtiöitti oman digitaalisen palvelunsa, jotta mainostajat pystyvät tekemään entistä vastuullisempia päätöksiä
Framme kehitti työkalun ympärille uuden brändin, jotta innovatiivisesta keksinnöstä saadaan revittyä paras potentiaali irti.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Sosiaalisessa markkinoinnissa ei aina kannata lähteä liikkeelle yksilöihin vetoamisella
Ulla-Maija Sutinen esittää väitöskirjassaan, kuinka ruokahävikin vähentämistä voidaan edistää sosiokulttuuriseen muutokseen pyrkivän sosiaalisen markkinoinnin avulla.
Toni Rajamäki
Toimistot
Greenpeace korostaa markkinointitoimistojen roolia ilmastonmuutoksen torjumisessa
Greenpeacen aktivistit valtasivat lavan Vuoden huiput -kisassa herätelläkseen markkinoijia.
Toni Rajamäki
Brändit
Vaisala nousi Euroopan ilmastojohtajien terävimpään kärkeen – yhteensä 20 suomalaisyritystä mukana FT:n listalla
Vaisala nousi 14. sijalta viidenneksi. Suomalaisista seuraavana tulevat Fortum ja Tokmanni.
Toni Rajamäki
Brändit
Neste yhteistyöhön supersuositun Coldplay-yhtyeen kanssa: maailmankiertueen hiilidioksidipäästöt puolitetaan suomalaisvoimin
Neste toimittaa Coldplaylle uusiutuvaa lentopolttoainetta lentomatkojen päästöjen vähentämiseksi.
Toni Rajamäki
Toimistot
Kahdelle suomalaistoimistolle tunnustusta Fast Companyn maailmaa muuttavien ideoiden kilpailussa
House of Laplandin Salla 2032 -kampanja voitti oman sarjansa, TBWA\Helsingin työ ylsi finaaliporukkaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Liki neljäsosa suomalaisista aikoo kuluttaa aiempaa kestävämmin IPCC:n tuoreen ilmastoraportin tulosten seurauksena
Etenkin nuoret aikuiset ovat valmiita muuttamaan kulutustottumuksiaan. Liki puolet suomalaisista kokee, että aiemmat muutokset ovat riittäviä.
Toni Rajamäki
Mainonta
Fortumin fossiilimainos ylivoimaiseen voittoon Vuoden huiputus -kilpailussa
Greenpeacen järjestämässä kilpailussa valittiin kuluneen vuoden törkein tai harhaanjohtavin fossiilimainos.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tällaisia ilmastotekoja suomalaiskuluttajat ovat tehneet: kierrättäminen ja pikamuodin karsiminen suosiossa, rahalahjoitukset vain harvojen juttu
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimuksen mukaan monet suomalaiset ovat tehneet ympäristön kannalta aiempaa kestävämpiä ratkaisuja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalainen teknologiayhtiö lanseerasi maailman ensimmäisen avoimen vaikuttavuusdata-alustan – “Vaikutusdatasta on puuttunut läpinäkyvyys ja vertailukelpoisuus”
Uprightin ensimmäinen versio sisältää dataa jopa yli 700 yrityksestä.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Eläinten oikeuksia puolustava Peta kasvatti kampanjallaan McDonald’sin myyntiä
McDonald's sai yllättävää vetoapua kasvipohjaisen hampurilaisen myyntiin. Netflix harkitsee mainosten tuomista palveluunsa. Disney on luonut emotionaalisimman siteen kuluttajiin, kertoo tuore tutkimus
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmannin asiakkaat voivat jatkossa valita uusiutuvalla energialla toteutetun kotiinkuljetuksen
Kauppaketju on aloittanut yhteistyön ruotsalaisen Budbeen kanssa.
Toni Rajamäki
Brändit
“Ei, emme ole vielä Suomen vastuullisin brändi” – tällaista viestintää vastuullisuusasiantuntija toivoisi näkevänsä SBI-voittajilta
Sustainable Brand Index -tutkimuksessa menestyneiden yritysten viestinnästä on käyty kiivasta keskustelua.
Toni Rajamäki
Mainonta
Greenpeacen Vuoden huiputus -äänestyksessä selvitetään, mikä yritys vastasi kuluneen vuoden törkeimmästä tai harhaanjohtavimmasta fossiilimainoksesta – katso vaihtoehdot tästä
Ehdolla on neljä tunnettua brändiä. Voittaja valitaan yleisöäänestyksellä.
Toni Rajamäki
Brändit
Kuluttajat ovat puhuneet: Valio menetti ykkössijansa Suomen vastuullisimpien brändien listauksessa
Vastuullisuuslistauksessa pärjäsivät elintarvike- ja päivittäistavarabrändien lisäksi vapaa-aikaan ja matkustamisen liittyvät brändit.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Energia-alan markkinoinnissa pitäisi olla selkeämmät pelisäännöt, sanoo Rototecin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Joanna Viileinen
Sääntelyn lisäksi avainasemassa on yhteistyö – sekä yritysten sisällä että eri alojen välillä.
Toni Rajamäki
Toimistot
Mainostoimisto Kuubi panostaa entistä vahvemmin teknologiaan, joka on B2B-markkinoinnin tulevaisuutta
Kuubi on suunnitellut ja toteuttanut ensimmäisenä suomalaisena mainostoimistona virtuaalisia showroomeja.
Toni Rajamäki
Brändit
Sari Ahokainen loi kumppanuusmarkkinointiverkoston niille yrityksille, jotka saattavat hyötyä affiliate-markkinoinnista kaikkein eniten
Ekosomeetta sai alkunsa, koska pienille yrityksille ei löytynyt optimaalista mahdollisuutta kumppanuusmarkkinointiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Vastuullisuusasiantuntija Maija Lumme toivoo, että yritykset miettivät oman toimintansa vaikutuksia Ukrainan kriisin keskellä
Lumme muistuttaa, että oma pesä on oltava kunnossa, jotta ulostulot eivät vaikuta vastuullisuuspesulta.
Toni Rajamäki
Toimistot
Suomalainen Framme sai ensimmäisenä pohjoismaisena markkinointitoimistona arvostetun vastuullisuussertifikaatin – näin yritys onnistui siinä
B Corporation -sertifikaatin saadakseen yrityksen täytyy toimia vastuullisesti kokonaisvaltaisella tavalla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Teknologiayhtiö Solita rakentaa EU-kansalaisille palvelun, jonka avulla jopa sadat miljoonat ihmiset saattavat osallistua ilmastonmuutoksen vastaiseen taisteluun
Hankkeessa on mukana 16 toimijaa kahdeksasta eri maasta. Solitan lisäksi Suomesta mukana on Sitra.
Toni Rajamäki
Toimistot
Ivalon ja Finlaysonin Effie-menestyjä Bed Peacen onnistumisen taustalla oli monta tekijää
Kampanja voitti torstaina Effie Awards Finland -gaalassa kaksi kultapystiä ja yhden hopean.
Toni Rajamäki
Mainonta
🔍 Vastuullisuusjohtaja Niklas Kaskeala toivoo toimistoilta kannanottoja: ”Ei ole järkeä edistää fossiilisten polttoaineiden käyttöä mainonnalla”
Niklas Kaskeala kehottaa mainos- ja viestintätoimistoja miettimään omaa rooliaan ilmastokriisissä. Hänen mielestään fossiilimainonta tulisi kieltää kokonaan.
Minna Lehto
Mainonta
Näin markkinoinnin ammattilaiset reagoivat Paula Vesalan BMW-mainokseen: “Kampanja on kökkö”
Vesalan ja BMW:n yhteistyö on kirvoittanut keskustelua sosiaalisessa mediassa.
Toni Rajamäki
Brändit
Veho aikoo olla Suomen autoalan ensimmäinen hiilineutraali toimija vuonna 2023
Autokauppa ryhtyy isoihin toimenpiteisiin hiilijalanjäljen pienentämiseksi.
Toni Rajamäki
Brändit
Pilottihankkeessa kartoitetaan S-ryhmän luontohaitat – Vakiintuuko luontojalanjälki hiilijalanjäljen rinnalle?
Hankkeessa luodaan julkinen laskentamalli, joka on minkä tahansa organisaation käytettävissä. Jyväskylän yliopiston professori toivoo, että luontohaittojen laskennasta tulee valtavirtaa.
Minna Lehto
Brändit
Eetti arvioi taas suomalaisten vaatemerkkien vastuullisuutta – katso tästä vahvimmat ja heikoimmat brändit
Yli puolet brändeistä ylsi kahteen parhaaseen kategoriaan.
Toni Rajamäki
Toimistot
Eurobestistä jymyuutinen Suomeen: TBWA\Helsinki nappasi Grand Prix -palkinnon!
TBWA\Helsingin suunnittelema Ilmastofontti sai pääpalkinnon arvostetussa kansainvälisessä kilpailussa. Yksikään suomalaistyö ei ollut onnistunut siinä aiemmin.
Toni Rajamäki
Luovuus
TBWA\Helsingin ja Helsingin Sanomien Ilmastofontti sai kaksi kultapystiä Eurobestissä
Kampanja sai kunniaa sarjoissa Design ja Industry Craft. Myös SEK palkittiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Nämä suomalaisyritykset ovat ilmastotyössä kansainvälisessä ykkösluokassa
CDP:n mukaan Kone, Kesko ja Metsä Board ovat suomalaisyritysten kärkeä ilmastotyössä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Eka Ruolan käsikirjoittamalla ja Jaakko Ruolan kuvaamalla tarinalla halutaan näyttää, että Saaristomeri voidaan pelastaa – videota on näytetty jo eduskunnassa asti
“Jaakon merikuva on suorastaan hypnoottista”, sanoo videon tuottaneen Nitro Groupin vastaava luova johtaja Eka Ruola.
Toni Rajamäki
Brändit
“Emme kannusta ketään ostamaan juuri tänään tai koskaan päättömästi” – Nämä Black Friday -kampanjat erottuivat massasta
Monet brändit onnistuivat erottautumaan normaalista poikkeavilla kampanjoillaan.
Toni Rajamäki
Toimistot
Putsaako House of Laplandin Save Salla -kampanja palkintopöydät myös kotimaisissa kisoissa?
Menestyskampanja on tehnyt historiallista tulosta kansainvälisissä kisoissa.
Toni Rajamäki
Luovuus
World Vision tuo esiin ilmastonmuutoksen uhkakuvia kuuman kauden jäätelöillä, joiden nimet ovat Nestehukka, Ruokapula ja Pakomatka
Vaikka Suomessa on kylmää, eletään monessa maassa kuuminta aikaa, muistuttaa World Vision.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Monet suomalaiset ovat vähentäneet kulutustaan pandemian aikana
Kasvava kiinnostus kestävään kehitykseen näkyy suomalaisten kuluttajien ostokäyttäytymisessä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomeen lanseerattiin uusi kotimainen ilmastomerkki – ”Yritykset hyötyvät kokonaisvaltaisesta konseptista”
Gaia Carbon Neutral -merkki voi helpottaa yrityksiä hiilineutraaliudesta ja sen hyödyistä viestimisessä.
Minna Lehto
Mainonta
Arla haastettiin Ruotsissa oikeuteen ilmastoviestintänsä takia – näin yhtiö vastaa
Arlan mukaan on tärkeää, että kestävään kehitykseen liittyvään viestintään luodaan selkeät pelisäännöt.
Toni Rajamäki
Brändit
Atriasta maailman ensimmäinen toimija, joka kertoo possutuotteidensa hiilijalanjäljen pakkauksissaan
Aiemmin yritys toi hiilijalanjälkimerkinnän kaikkiin kanatuotteisiinsa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Wärtsilän markkinointikampanjassa käytettiin poikkeuksellista luovuutta, jolla taklattiin yhtä isoa B2B-markkinoinnin ongelmakohtaa – ja se näkyi tuloksissa
Wärtsilä Energy saavutti kampanjallaan ennätyksellisen medianäkyvyyden.
Toni Rajamäki
Luovuus
Save Salla -kampanja rohmusi tällä kertaa palkintoja Clio Sports Awards -kilpailussa
Kampanja on voittanut lukuisia palkintoja monissa kansainvälisissä mittelöissä.
Toni Rajamäki
Brändit
Huonekalubrändi Iskun toimitusjohtaja vaatii: “Kilpailutuksiin on saatava vahvat ilmastokriteerit, ettei halpatuonti syrjäytä ilmastovastuullista kotimaista tuotantoa”
Isku lähtee mukaan Niemi40-kampanjaan, jossa haastetaan yrityksiä kunnianhimoisiin ilmastotavoitteisiin.
Toni Rajamäki
Luovuus
Suomalainen menestyskampanja Save Salla sai taas kansainvälistä tunnustusta
Save Salla on kaikkien aikojen palkituin suomalaisen mainostajan kampanja.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Vihreiden verkkokauppojen uskotaan olevan tulevaisuuden menestyjiä
Vastuullisuuden korostuminen näkyy myös verkkokaupassa, kertoo Postin tutkimus.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset selvitti: Näitä vastuullisuusteemoja kannattaa korostaa yritysviestinnässä
Paljon esillä olevat ekologisuus ja diversiteetti eivät ole suomalaisten eniten suosimia vastuullisuusteemoja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Yli 60 prosenttia suomalaisista ärsyyntyy yritysten vastuullisuusviestinnästä vähintään joskus
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan monet suomalaiset haluavat tehdä kestäviä ostopäätöksiä, mutta monet kokevat vastuullisuusviestinnän ärsyttäväksi.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Miten rajallisilla resursseilla toimiva yritys voi tehdä vastuullisuudesta kilpailuedun? Asiantuntija nostaa esiin kolme tärkeää kohtaa
Pienen yrityksen, joka haluaa panostaa vastuullisuuteen, täytyy osata priorisoida, sanoo suhdetoimisto Kramin toimitusjohtaja Riina Jokinen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Mielenkiintoisimmat markkinoinuutiset maailmalta: Isossa-Britanniassa luodaan linjauksia ilmastoaiheiselle mainonnalle
Podcastien suosion kasvu ei lakkaa. Facebook kertoi uusista ominaisuuksistaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Uusi selvitys arvioi, miltä vähittäiskauppa näyttää vuonna 2030 – näiden trendien uskotaan korostuvan
Future of Retail -selvityksessä luotiin vähittäiskaupan tulevaisuuden skenaarioita ja selvitettiin tulevia trendejä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Nesteen The Most C02 -Friendly Route –menestyskampanja kohtasi alussa haasteita ja oli jäädä syntymättä kokonaan
Talon sisällä usko ei aina ollut katossa, ja myös korona toi omat ongelmansa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Fazerilta innovatiivinen markkinointitempaus: karkkipusseista syntyi iltapuku
Fazer haluaa saada ihmiset näkemään roskat raaka-aineina.
Toni Rajamäki
Brändit
Finnair kommentoi Greenpeacen fossiilimainostempausta: “Mainosten peittäminen on hyvä keino saada huomiota, mutta on tärkeää, että se johtaa myös faktapohjaiseen ja asiaa eteenpäin vievään keskusteluun”
Finnairilta painotetaan, että avoin keskustelu on kehityksen edellytys.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Greenpeace vaatii fossiilimainonnan kieltämistä – ympäristöjärjestö peitti Finnairin mainoksen omalla banderollillaan
Greenpeacen ilmasto- ja energia-asiantuntijan Olli Tiaisen mukaan valtionyhtiön toiminta on irvokasta.
Toni Rajamäki
Brändit
Kesko lanseerasi uuden kuluttajabrändin K-Auton
Kesko kokoaa kaikki autopalvelunsa saman brändin alle.
Toni Rajamäki
Brändit
IPCC:n ilmastoraportti tuskin vaikuttaa merkittävästi brändien toimintaan – “Monilla yrityksillä on jo kunnianhimoiset tavoitteet”, sanoo vastuullisen markkinoinnin edelläkävijä John Grant
Monet brändit tekevät enemmän ja puhuvat vähemmän kuin vielä 10 vuotta sitten, alan asiantuntija linjaa.
Toni Rajamäki
Brändit
Miten yrityksestä luodaan oikeasti vastuullinen toimija? Näin vastaa maailman vastuullisimpiin brändeihin kuuluvan Nesteen Heidi Peltonen
Kestävä muutos vaatii strategista suunnittelua ja yhteistyötä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Yritykset tavoittelevat tänä päivänä ajatusjohtajuutta, mutta mitä se edes tarkoittaa? UPM:n Paula Narkiniemi ja Dentsun Lauri Karolainen kertovat, mistä on kyse
"Ultimaattisena tavoitteena on, että oman alan keskustelu ikään kuin omistettaisiin".
Toni Rajamäki
Brändit
Palkitusta suomalaisbrändistä Rootysta pyritään tekemään hittituote vientimarkkinoille – markkinointijohtaja Jami Teirikari kertoo, mikä tekee uutuustuotteista täysin poikkeuksellisia
"Euroopan lisäksi pyrimme suuntaamaan Aasiaan", Jami Teirikari paljastaa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mobiilimaksaminen ei ole vielä noussut koko kansan suosioon
Moni tietää mobiilimaksamismahdollisuudesta, mutta vain harva käyttää maksusovelluksia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tutkimus: Vastuullisuus vaikuttaa verkkokauppojen asiakkaiden valintoihin, mutta monet verkkokauppiaat eivät ole vakuuttuneita asiakkaiden valmiudesta maksaa vastuullisuudesta
Jopa 83 prosenttia kuluttajista on valmiita maksamaan hiilijalanjäljen kompensoinnista.
Toni Rajamäki
Luovuus
Ellun Kanojen ja Pohjolan Perunan luoma uusi brändi sai kansainvälistä tunnustusta
Ellun Kanojen ja Pohjolan Perunan yhteisponnistus toi kultaa Transform Awards -kilpailussa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Pitkään Tori.fi:n brändiä kehittänyt Laura Kuusela vaihtoi Edenredille ja hyppäsi ison haasteen pariin
Kuuselan tehtävänä on rakentaa “lounareista” tutun Edenredin brändistä yhä tunnetumpi.
Toni Rajamäki
Brändit
Kansainvälistä kiinnostusta herättänyt suomalaisyhtiö Spinnova solmi yhteistyösopimuksen ulkoilubrändi The North Facen kanssa
Osapuolet ovat tehneet kehityssopimuksen uusien vastuullisten ja teknisten ulkoiluvaatteiden kehittämiseksi.
Toni Rajamäki
Brändit
Citycon aikoo tehdä kaikista kauppakeskuksistaan hiilineutraaleja vuoteen 2030 mennessä
Yhtiö hyödyntää aurinkoenergiaa jo kolmessa eri kauppakeskuksessa Suomessa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaisyrityksillä on isoja mahdollisuuksia vihreiden tuotteiden maailmanmarkkinoilla
Suomen kunnianhimoinen hiilineutraalisuustavoite herättää maailmalla kiinnostusta, sanoo asiantuntija.
Toni Rajamäki
Toimistot
House of Lapland teki kaikkien aikojen suomalaissuorituksen Cannes Lions -festivaaleilla
Lapin markkinointi- ja viestintätalon Save Salla -kampanja voitti pääpalkinnon keskiviikkona.
Toni Rajamäki
Brändit
Stockmann solmi yhteistyösopimuksen logistiikka-startup Budbeen kanssa – “Meille on tärkeää, että asiakas voi tehdä vastuullisia valintoja”
Budbee muuttaa verkkokauppa-alan toimintoja kestävimmiksi.
Toni Rajamäki
Luovuus
Toimitusjohtaja kertoo, miten Cannes-sensaatio House of Lapland onnistui tekemään kansainvälisen menestyskampanjan
Lapin markkinointi- ja viestintätalon ilmastokampanja on saanut runsaasti tunnustusta Cannes Lions -festivaaleilla.
Toni Rajamäki
Luovuus
Save Salla -kampanja kahminut jo kuusi pystiä Cannes Lions -festivaaleilla
House of Laplandin menestystyö voitti kolme kultaista leijonaa tiistaina.
Toni Rajamäki
Luovuus
Maailmalla otsikoita kerännyt Sallan kunnan ilmastokampanja sai tunnustusta Cannesissa – työ keräsi jopa 7,5 miljardia näyttökertaa 63 eri maassa
House of Laplandin työ voitti pronssia Design-sarjassa.
Toni Rajamäki
Mainonta
Helsinki haluaa karsia ilmastohaitallista ulkomainontaa
Aloitteen teki vasemmistoliiton Mai Kivelä.
Toni Rajamäki
Brändit
Valio ja St1 lyövät hynttyyt yhteen luodakseen uusiutuvaa biokaasua lehmänlannasta – “Ratkaisemme globaaleja energiahaasteita”
Biokaasun käytöllä raskaassa liikenteessä voidaan saavuttaa huomattava päästövähenemä.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomen McDonald’s järjestää ideakilpailun ympäristön roskaamisongelman ratkaisemiseksi
Parhaan idean esittänyt henkilö saa 10 000 euron palkintopotin.
Toni Rajamäki
Brändit
Lidlin ensimmäinen puumyymälä avataan loppuvuonna – “Syitä puurakentamisen lisäämiselle on lukemattomia”
Uudenlainen myymälä tukee Lidlin ilmastotavoitteita, joiden mukaan yhtiö haluaa olla hiilineutraali vuoden 2025 loppuun mennessä.
Toni Rajamäki
Brändit
Respect Projectista tuli Suomen ensimmäinen hiilinegatiivinen rakennusalan yritys
Alallaan poikkeukselliseksi brändiksi kasvanut yritys haluaa näyttää esimerkkiä kilpailijoilleen.
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmanni lähtee mukaan ruoan verkkokauppakisaan
Jättiketjun uusi palvelu on toistaiseksi saatavilla vain pääkaupunkiseudulla.
Toni Rajamäki
Brändit
Marimekon entinen markkinointijohtaja Päivi Paltola aloittaa Ruohonjuuren toimitusjohtajana
Paltola on työskennellyt aiemmin johtorooleissa isoissa kansainvälisissä brändeissä.
Toni Rajamäki
Brändit
Ruokahävikkiä vähentävä suomalaisbrändi sai 19 miljoonan euron rahoituksen
Fiksuruoka.fi pyrkii vakiinnuttamaan asemaansa Suomessa ja laajentumaan ulkomaille.
Toni Rajamäki
Luovuus
Helsinki haluaa tulla tunnetuksi yhtenä maailman parhaimpana pyöräilykaupunkina – markkinointi näyttelee hankkeessa suurta roolia
Helsinki tähtää maailman kärkeen Kööpenhaminan ja Amsterdamin rinnalle.
Toni Rajamäki
Brändit
FT: Elisa on yksi Euroopan eniten päästövähennyksiä tehneistä yrityksistä, jättilistauksessa mukana 15 suomalaisyritystä
Elisa on vähentänyt kasvihuonepäästöjään lähes 40 prosenttia suhteessa liikevaihdon kasvuun.
Toni Rajamäki
Brändit
Green Planet Astronauts konseptoi “lastenruoan Spotifyn” helpottamaan perheiden arkea ja pelastamaan maapallon – suomalaisyritys haluaa viedä innovaationsa kansainvälisille markkinoille
Uudenlainen kestotilauspalvelu aiotaan viedä jo tänä vuonna Ruotsiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Ruotsalainen verkkokauppa ryntää suomalaisten muotiliikkeiden avuksi koronan keskellä
Yaytrade auttaa muotiliikkeitä myymään ylijäämätuotteitaan pois.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Camera Rescue -projektin takana olevat Juho Leppänen ja Jussi Lehmus ovat pelastaneet jo yli 100 000 filmikameraa – rahaa palanut jo yli viisi miljoonaa euroa
Kameratori myy kunnostettuja filmikameroita Suomen lisäksi ulkomaille.
Toni Rajamäki
Brändit
Nesteen uudessa brändifilmissä on 120 "kierrätettyä" videoklippiä – video kertoo, miksi suomalaisen jättiyhtiön brändin arvo on noussut räjähdysmäisesti
Brändifilmi viestittää, että maailma muuttuu ja kehittyy. Niin on tehnyt myös Neste.
Toni Rajamäki
Toimistot
Suunnittelutoimisto Wörks luo uudenlaisen palvelukokonaisuuden, jonka kehityshankkeeseen investoidaan yli kaksi miljoonaa euroa
Uusi palvelu auttaa yrityksiä strategiatyössä, jossa pitää huomioida koko ajan vahvemmin kestävä kehitys.
Toni Rajamäki
Luovuus
Jyrki Poutanen pohtii, kuinka suomalaisesta markkinoinnista tehdään vientituote – “Pitää ottaa agendaksi täydellinen asennemuutos”
"Meidän on hyväksyttävä, että emme pärjää maailmalla kilpailussa huomiosta ison budjetin mainoselokuvien tai muiden niin sanottujen perinteisten mainoskampanjoiden tekemisessä, joten Suomessa on keskityttävä toisenlaisiin asioihin".
Toni Rajamäki
Toimistot
Markkinointialan ammattilaiset pääsevät taas äänestämään vuoden parasta työtä – tässä ovat Vuoden Paras -kilpailun finalistit
Voittaja ratkeaa 2. kesäkuuta virtuaalitapahtumassa. Pääpalkinnosta taistelee neljä eri työtä.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen kaura-startup sai taakseen kovia sijoittajia Mika Sutisesta lähtien
Mö Foodsiin kohdistui poikkeuksellisen suuri mielenkiinto sijoituskierroksella.
Toni Rajamäki
Brändit
Arvostettu amerikkalaislehti nosti Nesteen innovaation maailmaa muuttavien keksintöjen joukkoon, Fortumin Vipu-tuotteelle kunniamaininta
Fast Company on valinnut jälleen maailmaa eniten muuttavat keksinnöt.
Toni Rajamäki
Luovuus
Fortumin ja TBWA\Helsingin yhteisponnistuksesta syntyi koronan keskellä innovaatio, jolla voi olla kauaskantoiset positiiviset seuraukset
Suomalaisen energiajätin lanseeraama tuote on herättänyt suurta kiinnostusta maailmalla.
Toni Rajamäki
Brändit
Jaajo Linnonmaan perustama yritys voitti arvostetun palkinnon kansainvälisessä muotoilukilpailussa
Kilpailussa oli mukana lähes 10 000 osallistujaa.
Toni Rajamäki
Brändit
Zalando panostaa isoin toimin kestävään kehitykseen, koska puolet kuluttajista ei ymmärrä, mitä kestävyys tarkoittaa – "Meidän on korjattava tämä ristiriita nyt"
Zalando haluaa muotiteollisuuden panostavan vastuullisuuteen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Jyrki Poutanen: Merkityksellinen markkinointi voisi olla Suomen vientituote
TBWA:n luovan johtajan mukaan suomalaisyrityksillä on edellytykset kuulua markkinointivaikuttamisen mallimaihin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaiskuluttajat arvostavat vastuullisuutta ja alkuperää kasvavissa määrin
Kuluttajien tietoisuuden lisääntyminen ja koronapandemia ovat muuttaneet suomalaisten kulutuskäyttäytymistä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Arvion mukaan eläintuotteiden suosio laskee rajusti vuoteen 2035 mennessä
Vaihtoehtoisten proteiinien kehitys johtaa isoon muutokseen ruokamarkkinassa.
Toni Rajamäki
Mainonta
Millaiset teemat korostuvat tänä vuonna kansainvälisissä markkinointialan kisoissa? Näin vastaa One Show -tuomari Anu Niemonen
Suomalainen Cannes-voittaja on toiminut monet kerrat kansainvälisten kisojen raadeissa.
Toni Rajamäki
Brändit
Muuttuuko suomalaisen vaatebrändin konsepti tulevaisuudessa maailmanlaajuiseksi hittitrendiksi? – “Jotkut kulkee edellä, jotkut jäljessä”
Uhana lanseerasi kekseliään konseptinsa viime vuonna.
Toni Rajamäki
Brändit
Satojen miljoonien eurojen investoinnit muuttavat S-market-ketjun brändiä nykyaikaisemmaksi
Valtaosa koko ketjusta on uudistunut vuoden 2021 loppuun mennessä.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.