UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
NÄKÖKULMA
Artikkelit joiden aihe on
Ympäristö
Brändit
100 000 euron Sininen pallo -ympäristöpalkinto Kamupakin perustajille
”Haluamme palkita sellaisia innovaatioita, jotka mahdollistavat ihmisten käytöksen muutoksen isossa mittakaavassa.”
Mikko Perttunen
Brändit
Vasta puolet pk-yrityksistä on asettanut vastuullisuuteen liittyviä tavoitteita – panostusten uskotaan tuovan hyötyjä erityisesti maineen muodossa
Elinkeinoelämän Keskusliiton Pk-vastuullisuusbarometrista selviää, että vastuullisuus korostuu vienti- ja kasvuyritysten kilpailukeinona.
Mikko Perttunen
Myynti
Jätehuollon pakkausten tuottajavastuu koskee vuoden alusta kaikkia yrityksiä
Kierrätysmaksut perustuvat markkinoille saatettujen pakkausten määrään.
Mikko Perttunen
Brändit
Suomeen odotetaan ennätysmäärää ulkomaisia talvimatkailijoita saunojen, lasisten erikoismajoitusten ja Joulupukin perässä
Pohjoisen talvimatkailun suosio kasvanut myös Ruotsin ja Norjan kohteissa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Joulunviettotavat muuttuvat vastuullisempaan suuntaan – lahjojen alkuperästä ollaan jo tarkkoja
Neljännes suomalaisista kertoo käyttävänsä jouluun rahaa aiempaa vähemmän.
Mikko Perttunen
Mainonta
Erma&Reinikaisen suunnittelema Adoptiolive-kampanja paljastaa kissakriisin – livelähetystä löytökissoista voi seurata vaikka bussipysäkillä
Suomessa hylätään vuosittain vähintään 20 000 kissaa.
Mikko Perttunen
Brändit
Vuoden luontoyritys on naantalilainen Luonkos
”Olemme tehneet valtavasti työtä tuotteiden ja brändin kehittämisen eteen.”
Mikko Perttunen
Mainonta
Nuku yö ulkona palkittiin matkailun Vuoden 2023 markkinointikampanjana
”Tiedostamme, että meillä on toimiva konsepti, joka mahdollistaa myös suuret saavutukset, vaikka resurssit ovat verrattain pienet.”
Mikko Perttunen
Näkökulma
Kädenlämpöinen vastuullisuusmössö on menetetty mahdollisuus aikana, jolloin bisnekseltä voi odottaa radikaalia vaikuttavuutta ja näkemyksellisyyttä
Osallistuin hiljattain paneelikeskusteluun, jossa terävien kanssapanelistien kera tunnistimme keskeisen nykymarkkinointiviestintää vaivaavan ongelman: Vastuullisuudesta on tullut mediassa hymistelevää mössöä, kirjoittaa Petteri Lillberg.
Petteri Lillberg
Ilmiöt
Älä osta mitään -päivää vietetään tänä vuonna jo 30. kerran – ylikulutus kiihdyttää ilmastonmuutosta ja luontokatoa
Kampanja on vuosien saatossa kehittynyt koko marraskuun mittaiseksi.
Mikko Perttunen
Brändit
Suomen vastuullisin tuote -kilpailun voittajat on valittu – yleisön suosikki Haltin parkatakki
Kategorioiden voittajiksi selviytyivät keitto, käytetyt tietokoneet ja vaatteiden korjaus- ja huoltopalvelu.
Mikko Perttunen
Brändit
MarkkinointiUutisten kysely: Brändien kantaaottavuudella suuri vaikutus ihmisten ostopäätöksiin – ympäristöasiat koetaan tärkeimmiksi
Nuoret ja naiset odottavat brändeiltä yhteiskunnallisia kannanottoja eniten.
Mikko Perttunen
Brändit
Virolaisen majoitusketjun tavoitteena rakentaa kymmeniä peilimökkejä ympäri Suomea
Ensimmäiset mökit valmistuvat Itä-Suomeen, johon tarvitaan uusia matkailijaryhmiä venäläisturistien tilalle.
Mikko Perttunen
Brändit
Tampereen järvi- ja luontomatkailuun etsitään uusia palveluita ideakilpailulla
Paras ehdotus voittaa 10 000 euroa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Finnforel Oy lanseeraa kansallisen kirjolohipäivän
Kekkonen keksi aikanaan uuden nimen sateenkaariraudulle.
Mikko Perttunen
Viestintä
Finnwatch: Ulkopuolisen on käytännössä mahdotonta arvioida yritysten päästölaskennan luotettavuutta – Nokialla raportointi sujuu parhaiten
Jos päästöihin liittyen tehdään markkinointiväittämiä, pitäisi yksityiskohdista pystyä kertomaan avoimesti.
Mikko Perttunen
Mainonta
Haave kultaharkosta sai Powerin asiakkaat kierrättämään moninkertaisesti normaaliin nähden
Suurimmissa myymälöissä satoja kierrätystapahtumia.
Mikko Perttunen
Viestintä
Kysely: Yli puolet suomalaisista pitää tärkeänä, että tuotteesta ilmoitetaan hiilidioksidipäästöt
Kierrätysmateriaalien käyttö nähdään myös merkitykselliseksi.
Mikko Perttunen
Brändit
Jo pelkkä tuotepakkaus voi vaikuttaa positiivisesti mielikuvaan yrityksestä: ”Ekologinen valinta voi olla kannattava investointi”
Pakkaa.fi:n toimitusjohtaja uskoo, että vastuullisella pakkauksella on suuri vaikutus kuluttajan ostopäätökseen.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Tunnistatko vastuullisuuden pesuohjelmat? – asiakkaiden kyynisyyden ja kriittisyyden raja voi olla häilyvä
Viestinnän ja markkinoinnin kannalta riskinä voi olla myös vastuullisuusähky.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Laskuri testaa verkkosivustojen hiilijalanjälkeä: Jos Internet olisi maa, se olisi maailman neljänneksi suurin saastuttaja
Testi pohjautuu Green Web Foundationin kehittämään laskentamalliin.
Mikko Perttunen
Näkökulma
Get sh*t done
Kun vihreän siirtymän ottaa osaksi ammattitaitoaan ja osaamistaan, ovat kannustimet kohdallaan – puhuttiinpa sitten henkilökohtaisesta urasta tai ihmiskunnan tulevaisuudesta, kirjoittaa Petteri Lillberg.
Petteri Lillberg
Mainonta
Piiskaa viherpesulle – EU kieltää tyhjänpäiväiset ympäristöväitteet
Direktiivin tarkoituksena on auttaa kuluttajia tekemään vastuullisempia ostopäätöksiä.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kaupan liitto: Suomen kiertokaupan kokonaismarkkina lähes 900 miljoonaa euroa
Vertaisverkkokauppa on kasvanut valtavasti, mutta second hand -muodin ostajat ovat usein myös pikamuodin ruokkijoita.
Mikko Perttunen
Brändit
HJK toivoo, että hiilineutraali stadion houkuttelee Bolt Arenalle tapahtumajärjestäjiä
Seuralla on tavoite olla hiilineutraali vuoteen 2025 mennessä.
Mikko Perttunen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.