Unsplash/Anthony Tran
Toimistot

Syöpään sairastuneiden ja heidän läheistensä tukena toimiva Sylva valitsi Parceron tärkeään tehtävään

21.2.2022 10:35
Toni Rajamäki
“Yhteistyö Sylvan kanssa heijastaa vahvasti Parceron arvopohjaa”, sanoo toimiston projektipäällikkö Emilia Stenholm.

Syöpään sairastuneiden lasten, nuorten, nuorten aikuisten ja heidän läheistensä yhdistys Sylva valitsi markkinointitoimisto Parceron 40-vuotisjuhlavuotensa kumppanikseen tekemään tärkeää tehtävää: lisäämään merkityksellistä työtä tekevän järjestön bränditunnettuutta.

Parceron luoma Nuori elämä tauolla -konsepti lanseerattiin viime viikolla. Yhteistyö on myös Parcerolle huipputärkeä, sillä merkityksellinen aihe ja useita kampanjoita sisältävä konsepti muodostavat merkittävän kokonaisuuden

– Yhteistyö Sylvan kanssa heijastaa vahvasti Parceron arvopohjaa. Parceron arvot ovat rohkeus, rehellisyys, empaattisuus ja jatkuva kehittyminen. Jokainen “parcero” tekee sydämellään yhteistyötä asiakkaan kanssa, jolla on näinkin suuri yhteiskunnallinen merkitys mitä Sylvalla on, painottaa Parceron projektipäällikkö Emilia Stenholm MarkkinointiUutisille.

Nuori elämä tauolla -konseptin lähtökohtana on se, että kun lapsella diagnosoidaan syöpä, koko elämä menee tauolle. Tavoitteena on kertoa, että Sylva auttaa muitakin kuin syöpään sairastuneita lapsia.

– Konsepti näkyy ja kuuluu  monikanavaisesti vuoden 2022 aikana. Konsepti kiteyttää sen mitä Sylva on, eli syöpään sairastuneiden lasten, nuorten, nuorten aikuisten ja heidän läheistensä yhdistys. Moni mieltää Sylvan edelleen ainoastaan lasten syöpäjärjestöksi, vaikka Sylvan tarjoama toiminta ja tuki on paljon laajempaa ja kokonaisvaltaisempaa. Sylva-säätiön tutkimusten mukaan perhe tarvitsee taloudellista, terapeuttista ja kokonaisvaltaista psykososiaalista tukea. Tukea perheille tarjoavat syöpäosastojen ohella paikalliset vanhempainyhdistykset ja -kerhot, kunnat ja valtakunnallisella tasolla Sylva ry.

Markkinointiviestinnän keskeisenä teemana on tauko-elementti, jota hyödynnetään monin eri keinoin kampanjoissa.

– Tauko-elementin käyttö näkyvästi konseptissa –  sekä sosiaalisen median jakotarkoituksessa että mainoskampanjoissa – pyrkii luomaan pysäyttävän vaikutuksen nykypäivän jatkuvan sykkeen ja digitaalisuuden ajassa. Konsepti disruptoi digimedian lainalaisuuksia hieman, jolla tavoittelemme huomiota pysähtyä tärkeän asian pariin.

Stenholm uskoo, että konseptilla saadaan haluttuja tuloksia, koska sen alle pystyttiin luontevasti kiteyttämään Sylvan kokonaisvaltainen toiminta yhdistettynä suureen näkyvyyspotentiaaliin.

– Konsepti on siitä näppärä, että se taipuu esimerkiksi moneen viraalitempaukseen. Lukemattomia asioita kun pystyy laittamaan tauolle ja näin kiinnittämään ihmisten huomion, Stenholm kiteyttää.

Lue myös: Luova kasvumarkkinointitoimisto Parcero kasvatti henkilöstönsä kokoa poikkeuksellisesti: uusi AD löytyi kansainvälisestä huipputoimistosta

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)