UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Vastuullisuus
Mainonta
Finnairin mainos äänestettiin Vuoden huiputukseksi: “Oppikirjaesimerkki viherpesusta”
20.4.2023 12:19
Yleisöäänestyksellä järjestetyssä kilpailussa ääniä saivat myös metsä- ja energia-alan toimijat.
Satu Hurme
Media
Viestinnän ammattilaisten uudet eettiset ohjeet julkaistu
20.4.2023 11:13
Päivitetyissä ohjeissa korostetaan avointa viestintäkulttuuria ja viestinnän ammattilaisten roolia sen vahvistamisessa.
Satu Hurme
Brändit
Alko merkitsee myymälöissään ja verkkokaupassaan kritisoidun Pernod Ricardin tuotteet
20.4.2023 8:54
Monopoliyhtiö kertoo tekevänsä sen mitä voi, mutta selitys ei ole kaikille uponnut.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Verkkokaupan kasvu vaikuttaa myös tuotepakkauksiin – tarpeet ovat erilaiset kuin kivijalkaliikkeissä
13.4.2023 9:05
Yhdysvaltalaistutkimuksen perusteella valtaosa verkkokauppaa tekevistä brändeistä ja yrityksistä on muuttanut pakkauksiaan koronapandemian myötä.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Greenpeacen Vuoden huiputus -kilpailu tulee taas – tässä ovat ehdokkaat vuoden vastuuttomimmaksi markkinointi- ja viestintäteoksi
6.4.2023 10:00
Short-listalle päätyi isoja pörssiyhtiöitä.
Mikko Perttunen
Brändit
Suomalainen selvitys vahvistaa ongelmat suklaiden vastuullisuusväittämissä
5.4.2023 9:00
Eetin selvityksen mukaan monet suosikkisuklaat eivät ole niin vastuullisia kuin niiden markkinointi antaa ymmärtää.
Satu Hurme
Ilmiöt
Junamatkustamista suosivat yritykset saavat nimikkoreittejä Suomen junaverkostosta
31.3.2023 14:13
VR:n tavoitteena on kannustaa yrityksiä päästöttömään työmatkustamiseen.
Satu Hurme
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset etsii asiantuntijoita – hae mukaan!
28.3.2023 13:05
Asiantuntijoilta pyydetään mielipiteitä markkinointi- ja viestintäalaa puhuttaviin aiheisiin.
Toimitus
Brändit
Nämä suklaat menestyivät tai floppasivat vastuullisuusasioissa – suomalaisbrändi ei näytä täydellistä esimerkkiä
28.3.2023 9:26
Chocolate Scoreboard "palkitsi" myös vuoden hyvän munan ja vuoden mätämunan.
Mikko Perttunen
Kolumni
Finnairin tuore kampanja on kuluttajaa harhaanjohtavaa viherpesua ja kaivaa kuoppaa kaikillle vastuullisuusviestintää tekeville brändeille
28.3.2023 7:55
Lentoyhtiö Finnair ”unohti” kertoa, että 750 tonnilla uusiutuvaa lentopolttoainetta on ilmeisimmin minimaalinen merkitys yhtiön kokonaispäästöihin, kirjoittaa MarkkinointiUutisten päätoimittaja Iina Kansonen.
Iina Kansonen
Brändit
Nesteen ilmastoystävälliseen ajotapaan houkutteleva kampanja palkittiin kestävän brändäyksen kilpailussa
27.3.2023 12:58
Kampanja pyrkii muuttamaan nuorten ajotapaa pysyvästi.
Satu Hurme
Brändit
72 prosenttia suomalaisista kertoo, että vastuullisuus vaikuttaa heidän ostopäätöksiinsä
22.3.2023 12:15
Suomessa suhtaudutaan yritysten vastuullisuusviestintään melko positiivisesti.
Mikko Perttunen
Brändit
Kuluttajamielikuvia mittaava Sustainable Brand Index: Tässä ovat vuoden 2023 nousijat ja laskijat – koko listan pohjalla on kyytisovellus Uber
22.3.2023 11:48
Laskijoissa korostuvat energia ja autoilu.
Mikko Perttunen
Brändit
Nämä brändit ovat kuluttajien mielestä vastuullisimpia – Valio palasi listan kärkeen vuoden tauon jälkeen
21.3.2023 12:34
S-ryhmä oli Sustainable Brand Indexin kymmenen kärjessä vahvasti edustettuna.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Yhdysvalloissa alkoholibrändit osana kahdenlaista "alakulttuuria"
17.3.2023 14:08
Metan huhutaan kehittävän Twitterin korvaajaa. Somevaikuttajilla iso vastuu vastuullisuusasioissa.
Mikko Perttunen
Kolumni
Kun kuluttaja tekee ostopäätöksiä, pelastuva sademetsä ei voita hyvää makua tai halpaa hintaa
17.3.2023 7:05
Enemmistö kuluttajista ostaa vastuullisen tuotteen tai palvelun vasta, kun ei ole pakotettu tinkimään muista itselleen tärkeistä ominaisuuksista, kuten edullisesta hinnasta, muistuttaa Markus Kivikangas.
Markus Kivikangas
Ilmiöt
Kysely: Kaksi kolmesta suomalaisesta pitää hintaa vastuullisuutta tärkeämpänä ostokriteerinä
16.3.2023 10:37
Vain 24 prosenttia vastaajista valitsi ostoksensa vastuullisuuden perusteella.
Mikko Perttunen
Kolumni
Pelkään TikTokia enemmän kuin kokaiinia
9.3.2023 7:05
Vaadin TikTokia Suomessa sääntelyn alle. Ehkäpä pystyisimme sääntelyllä kehittämään yhteiskuntaa sosiaalisen median palveluiden osalta sellaiseen suuntaan, että muut eurooppalaiset valtiot voisivat ottaa meistä mallia, kirjoittaa Mikko Rindell.
Mikko Rindell
Luovuus
Sokos ja Emmy yhteistyöhön: täysin uudenlainen kestävän muodin myyntikonsepti avataan Tampereelle
6.3.2023 11:50
Emmy arvioi, että yhteistyö voi kasvattaa käytettyjen vaatteiden markkinaa jopa 40 prosenttia.
Satu Hurme
Ilmiöt
Kysely paljastaa: Suomalaisilla ei ole varaa ottaa kestävää kehitystä kulutuksessaan huomioon, vaikka haluaisivatkin
23.2.2023 12:36
Tutkimukseen vastanneet korostivat brändien läpinäkyvyyttä ja rehellisyyttä.
Mikko Perttunen
Mainonta
Mustin ja Mirrin kampanja pakotti uudenvuoden juhlijat kohtaamaan kauhusta tärisevät lemmikit
23.2.2023 9:36
Mahdollisesti neljännesmiljoona lemmikkiä sai viettää juhlaillan tavallista rauhallisemmissa merkeissä.
Mikko Perttunen
Mainonta
🔍 Hannu Medina kouluttaa sateenkaariviestinnästä ja -markkinoinnista pääasiassa naisia, sillä miehet eivät uskalla hänen luennoilleen
20.2.2023 7:05
Suomessa yritykset huomioivat sateenkaariviestinnän ja -markkinoinnin yhden viikon aikana vuodesta, ja muina aikoina asia unohdetaan. Se on alentavaa, sanoo sateenkaariviestinnän pioneeri Hannu Medina.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Futurice alkaa herätellä asiakkaitaan kokonaisvastuullisuuteen
16.2.2023 9:16
Perinteisten taloudellisten mittareiden rinnalla liiketoimintaa on syytä tarkastella myös kestävyyden näkökulmasta.
Mikko Perttunen
Toimistot
Toimittajana ja johtajana marinoitunut Mari Haavisto perustaa uuden yrityksen – ”Monet mediakohut syntyvät sosiaalisen vastuullisuuden laiminlyömisestä"
15.2.2023 9:02
Sus+Com Agencyn taustalla on myös kolme kokenutta neuvonantajaa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kasviliha kiellettiin – KHO linjasi, mitä sanoja kasviperäisten tuotteiden markkinoinnissa saa käyttää
15.2.2023 8:00
Kasvipohjaisille elintarvikkeille ei ole vakiintunut virallisia nimikkeitä. Suomen lisäksi monessa muussa Euroopan maassa pohditaan, onko kasviliha harhaanjohtava nimitys markkinoinnissa.
Satu Hurme
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.