UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Strategia
Digitaalisuus
Liana Technologies osti enemmistön Suomen suurimmasta WordPress-toimistosta
1.2.2022 9:45
Yli kolmen miljoonan euron liikevaihtoon yltänyt Evermade jatkaa kaupasta huolimatta omana brändinään.
Toni Rajamäki
Toimistot
Kuuki Marketing Lab osti enemmistön graafiseen erityisosaamiseen keskittyneestä Roban Konnasta
1.2.2022 9:20
Kaupan myötä Roban Konna -nimi jää historiaan.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kun poliittinen viestintä käy kuumana, on paskankestävälle tuulettimelle käyttöä
1.2.2022 7:15
Kriisiviestinnässä pahimmat iskut saattaa huolellisen strategisen pohdinnan tuloksena vastaanottaa joku muu kuin yhtiön toimitusjohtaja. Sama voi päteä poliittiseen viestintään, kirjoittaa MarkkinointiUutisten uusi kolumnisti Toni Perez.
Toni Perez
Toimistot
Viime keväänä Eka Ruolan komentoon siirtynyt Nitro teki täyskäännöksen – tarkkaan varjellusta salaisuudesta alettiin pitää meteliä
27.1.2022 9:30
Hasanilta lähtenyt Eka Ruola kertoo MarkkinointiUutisten haastattelussa, miten Nitron ensimmäinen vuosi on kulunut hänen alaisuudessaan.
Toni Rajamäki
Toimistot
Elina Ahokas perusti uuden PR- ja viestintätoimiston, joka auttaa yrityksiä kasvamaan tarinallisen kerronnan avulla – “Tarinankerronta parantaa konversioita”
26.1.2022 8:55
Monet brändilanseeraukset kaatuvat hyvän tarinan puutteeseen, uskoo Bloom Agencyn perustaja ja toimitusjohtaja Elina Ahokas.
Toni Rajamäki
Brändit
Michael Ovitz on dataan perehtynyt markkinointijohtaja, jonka tehtävänä on nostaa Foodora uudelle tasolle – näin hän aikoo onnistua siinä
25.1.2022 12:35
"Kasvu vaatii tietynlaisen systemaattisuuden lisäämistä. Kampanjoihin tarvitaan yhtenäisyyttä siten, että niissä kaikkia yhdistää ydinasia, brändi", sanoo Ovitz.
Toni Rajamäki
Toimistot
Dagmar ryhtyy koordinoimaan Metsä Tissuen kansainvälistä mediatoimistokumppanien verkostoa
25.1.2022 9:30
Metsä Tissuen brändeihin kuuluvat muun muassa Lambi ja Serla.
Toni Rajamäki
Brändit
Breaks Finland Oy tekee suomalaisesta onnellisuudesta vientituotteen – startupin taustalla mukana The Other Danish Guy -brändin kehittäjä Matti Pesonen
24.1.2022 8:45
Pesonen mietti pitkään, miten Suomi voisi kaupallistaa maabrändin vientituotteeksi. Siitä syntyi uudenlainen konsepti.
Toni Rajamäki
Brändit
Paulig ostaa espanjalaisyrityksen, jolta löytyy yksi Euroopan laajimmista texmex-valikoimista
20.1.2022 9:55
Pauligin tavoitteena on olla yksi nopeimmin kasvavista elintarvikeyrityksistä Euroopassa.
Minna Lehto
Ilmiöt
Suomalainen startup Book Salon ei kiinnostanut sijoittajia aluksi – nyt yritys kasvaa vauhdilla ja yrittää valloittaa jättimäisen markkinan
20.1.2022 9:35
Book Salon on panostanut etenkin asiakastyytyväisyyteen, ja toimitusjohtaja Harri Myllylän mukaan asiakkaat ovatkin yrityksen tärkein markkinointikanava.
Toni Rajamäki
Toimistot
Neljän yrityksen fuusiosta syntynyt Kaimana nousee Suomen markkinointialan suurimpien toimistojen joukkoon – tavoitteena haastaa globaalit jätit
19.1.2022 10:55
Toimisto yhdistää viestinnän ja teknologian saman katon alle. Vastaavanlaista toimistoa ei Suomessa ole ennen nähty.
Minna Lehto
Brändit
Veho aikoo olla Suomen autoalan ensimmäinen hiilineutraali toimija vuonna 2023
14.1.2022 12:10
Autokauppa ryhtyy isoihin toimenpiteisiin hiilijalanjäljen pienentämiseksi.
Toni Rajamäki
Brändit
Aarikka siirsi tuotantoaan Suomeen, vaikka kustannukset nousevat – omistaja haluaa tukea pieniä kotimaisia perheyrittäjiä
13.1.2022 13:15
Kumppaneikseen Aarikan omistava Martinex on valinnut Sorvi-Pojat ja Helsingin kalustemaalauksen.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Suomessa on käynnissä verkkokauppojen pudotuspeli – “Amazon nostaa rimaa entisestään”
13.1.2022 12:55
Verkkokauppiailta vaaditaan koko ajan enemmän kiihtyvässä kilpailussa.
Toni Rajamäki
Mainonta
Suomalaismainostajat suosivat Facebookia – näin moni yritys käyttää somemarkkinointikumppania
10.1.2022 11:20
Yli neljä viidestä yrityksestä on tehnyt viimeisen reilun puolen vuoden aikana Facebook-mainontaa.
Toni Rajamäki
Brändit
Gigantti avaa uuden konseptinsa mukaisen myymälän – “Olemme tehneet merkittäviä panostuksia monikanavaiseen asiakaskokemukseemme”
23.12.2021 8:50
Uusi myymälä avataan ensi syksynä. Sen myötä ketjun myymälämäärä nousee 41:een.
Toni Rajamäki
Media
Alma Media myy deittipalvelu E-kontaktin City Digital -konsernille, jolta saattaa tulla pian lisää yrityskauppauutisia
22.12.2021 13:15
City Digitalin mediaportfolio kasvaa E-kontaktilla vuodenvaihteessa. Yhtiöltä löytyi ennestään jo kaksi deittipalvelua.
Toni Rajamäki
Brändit
Oddlygood Global sai kansainväliseen liiketoimintaan merkittävän kasvurahoituksen – ”Kiinnostus kasvipohjaisia tuotteita kohtaan kasvaa maailmanlaajuisesti hengästyttävää tahtia”
21.12.2021 15:00
Mandatum Asset Management on sijoittanut kasvipohjaisia elintarvikkeita tarjoavaan Oddlygood Globaliin 25 miljoonaa euroa.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Avidly ostaa brittiläisen kasvumarkkinoinnin toimiston – “Otamme harppauksen uudelle markkinalle”
21.12.2021 10:20
Yrityskauppa on osa Avidlyn kasvustrategiaa, johon kuuluu muun muassa jalansijan vahvistaminen kansainvälisillä markkinoilla.
Toni Rajamäki
Brändit
Fazer tekee yrityskaupan, joka moninkertaistaa yhtiön kaurajuomien tuotantokapasiteetin
17.12.2021 11:20
Trensums Food on yksi Euroopan johtavista kaurajuomien valmistajista. Kauppa vaatii vielä Ruotsin kilpailuviraston hyväksynnän.
Toni Rajamäki
Brändit
Espanjalainen autobrändi tekee itseään Suomessa tunnetuksi padelin avulla
17.12.2021 10:10
CUPRA on keskittynyt vahvasti urheilusponsorointiin. Brändi kuuluu muun muassa FC Barcelonan kumppaneihin.
Toni Rajamäki
Brändit
Real Snacks teki onnistuneen brändiuudistuksen – toimitusjohtaja keksi mainion nimen keskellä yötä
20.12.2021 9:35
Pohjoispohjanmaalainen Real Snacks vaihtoi vuonna 2019 sipsibrändinsä nimeksi Oikia. Samalla pusseihin saapui seikkailemaan erilaisia perunahahmoja.
Minna Lehto
Toimistot
Anna Salo on nimetty Dentsun uudeksi toimitusjohtajaksi
16.12.2021 12:00
Salo korvaa tehtävässä Pauli Aalto-Setälän, jonka lähdöstä uutisoitiin kesäkuussa.
Toni Rajamäki
Brändit
Supercell perustaa Pohjois-Amerikkaan uuden kehitystoimipisteen luodakseen pelejä, joita suomalaisyhtiön ei odottaisi tekevän
16.12.2021 9:55
Suomalaisyhtiö saattaa jatkossa kehittää muitakin kuin mobiilipelejä.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Yli sadan miljoonan euron liikevaihtoon yltänyt Framery kaupallisti puhelinkopit ensimmäisenä maailmassa – Näin “yksi Suomen upeimmin rakennetuista brändeistä” onnistui siinä
15.12.2021 10:55
Yrityksen taustalta löytyy johtoporras, joka arvostaa markkinoinnin korkealle.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.