Unsplash/Glenn Carstens-Peters
Media

Alma Media myy deittipalvelu E-kontaktin City Digital -konsernille, jolta saattaa tulla pian lisää yrityskauppauutisia

22.12.2021 13:15
Toni Rajamäki
City Digitalin mediaportfolio kasvaa E-kontaktilla vuodenvaihteessa. Yhtiöltä löytyi ennestään jo kaksi deittipalvelua.

Alma Media on myynyt deittipalvelu E-kontaktin online-mediatalo City Digital Groupille. Liiketoiminta siirtyy uudelle omistajalle heti vuodenvaihteessa. Kauppahintaa ei kerrottu julkisuuteen.

E-kontakti on perustettu vuonna 2009. Sen viime tilikauden liikevaihto kasvoi yli miljoonaan euroon.

City Digitalin brändiportfoliosta löytyy kaupan myötä jo kolme online-deittipalvelua, sillä yritys omistaa ennestään Trefftit24- ja Deitti.net-palvelut. City Digitalin tunnetuimmat brändit ovat verkkoyhteisö Suomi24 ja verkkomedia City.

City Digitalin toimitusjohtaja Ville Heinonen sanoo MarkkinointiUutisille, että yrityskauppa on konsernille tärkeä. E-kontakti on jo tunnettu brändi, mutta tärkeintä on palvelun potentiaali.

– E-kontaktilla on vielä paljon kasvuvaraa. Sillä on vahva markkina-asema jo nyt omassa kohdeyleisössään, ja meillä on mahdollisuus kasvattaa sitä vielä entisestään. Deittipalvelujen käyttö on edelleen selvästi kasvussa, ja se on yhä yleisempää myös varttuneemmissa ikäluokissa. Kaupan myötä meillä on entistä laajempi yleisö ja käyttäjäkunta kaikissa ikäluokissa, Heinonen avaa.

City Digitalin strategiaan kuuluu kasvaminen muun muassa yrityskauppojen myötä. Brändiportfolioon saattaakin tulla lisäyksiä nopealla aikataululla.

– Me haemme lähivuosina orgaanisen kasvun lisäksi kasvua myös etsimällä sopivia kohdeyhtiöitä tai palveluita, jotka tukisivat meidän vahvaa digitaalista portfoliotamme. Meiltä saattaa olla tulossa joitain uutisia jo lähiaikoinakin, mutta toivottavasti vähintään jossain vaiheessa ensi vuotta. Täytyy toki muistaa, että prosessit vievät aina oman aikansa ja että sopivia kohteita ei ole liikaa tarjolla, Heinonen kertoo.

Kolmen deittipalvelun, Cityn ja Suomi24:n lisäksi portfoliosta löytyvät ravintolavarauspalvelu TableOnline ja ristikkopalvelu Ratkojat. Lisäksi yritys omistaa digimarkkinointiin keskittyneen Improve Median.

Heinonen sanoo, ettei yhtiö ole rajannut kovin tarkkaan mahdollisia uusia ostokohteita. City Digitalin visiona on tarjota “Pohjoismaiden halutuimpia digitaalisia palveluita”, mikä toimii ostoissa ohjenuorana.

– Paljon tämän tarkempaa rajausta emme tee. Toki ostettavan kohteen pitää sopia meidän portfolioomme ja tuoda synergioita ennestään omistamiemme liiketoimintojen kanssa.

Ennen tuoreinta yrityskauppaa City Digital on tavoittanut yli kolme miljoonaa käyttäjää kuukausittain.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)