Toimistot

Anna Salo on nimetty Dentsun uudeksi toimitusjohtajaksi

Salo korvaa tehtävässä Pauli Aalto-Setälän, jonka lähdöstä uutisoitiin kesäkuussa.
Kuva:
Dentsu
Anna Salo on nimetty Dentsun uudeksi toimitusjohtajaksi

Markkinointiviestinnän konserni Dentsu on nimittänyt Suomen-osastolleen uuden toimitusjohtajan. Pestiin astuu kokenut markkinoinnin ammattilainen Anna Salo.

Salo korvaa tehtävässä Pauli Aalto-Setälän, jonka lähdöstä kerrottiin kesäkuussa. Aalto-Setälä siirtyi työelämäprofessorksi Turun kauppakorkeakouluun.

Salo on työskennellyt viimeksi Helsingin pörssin First North -listalla olevan markkinointiteknologiatoimisto Avidlyn Helsingin-osaston liiketoimintavastaavana. Ennen Avidlya Salo työskenteli johtotehtävissä mediatoimisto Dagmarissa. Hänen työnsä Dentsulla alkaa ensi vuoden huhtikuussa.

Salo kertoo MarkkinointiUutisille päässeensä nyt unelmatyöhönsä.

– Kyllä tätä voi sanoa unelmatyöksi. Tällaisia paikkoja ei ole vuosittain paljoa avoinna Suomen markkinassa. Mielelläni olisin myös jatkanut Avidlylla, mutta kun tällainen tilaisuus tulee eteen, se on pakko ottaa vastaan, Salo kertoo.

Samalla Salo pääsee nyt ammatillisesti uransa kovimpaan paikkaan. Dentsun toimitusjohtaja saa luotsata Suomen suurinta markkinointiviestinnän konsernia, jossa toimii 170 markkinoinnin ammattilaista työskennellen Suomen suurimpien brändien parissa. Aalto-Setälän jättämät saappaat ovat suuret, mutta Salo tietää, että omalla tyylillään hän menestyy roolissa.

– Urheilutermein sanottuna aion tehdä omaa suoritustani. Olemme Paulin kanssa hyvin eri profiilin johtajia. Myös Dentsun Pohjois-Euroopan klusterilla oli hyvin tarkka näkemys siitä, millaista johtamista Dentsu tarvitsee nyt. Uskon, että olemme hyvä “match”.

Salon valintaan vaikutti muun muassa se, että hän osaa perinpohjin alan käytännön työn, mikä on toimitusjohtajalle huipputärkeää. Salolla, 46, on yli 20 vuoden kokemus markkinoinnista, ja häneltä löytyy vankka tausta digipalveluista, mediasta, luovista palveluista ja teknologiasta.

Suurimmat syyt pestin saamiseen löytyvät kuitenkin hänen johtamistaidoistaan.

– Valinnassa painotettiin etenkin ihmislähtöistä johtamistyyliäni. Empaattisuus on sana, joka nousi vahvasti esiin. Toinen on se, että olen aikaansaava. Kun olen projektissa mukana, asioita tapahtuu ja projektit viedään maaliin.

Dentsua Salo pitää erittäin potentiaalisena toimijana, jolla on suuruudestaan huolimatta vielä paljon otettavaa Suomen markkinassa.

– Mielestäni työkalut ovat kunnossa, ja talo on täynnä osaavaa porukkaa. Meillä on käytännössä vain taivas rajana. Nyt vain täytyy tehdä määrätietoisesti työtä sen eteen, että meneillään olevat rakennemuutokset saadaan eteenpäin ja maaliin. Jatkossa meidän täytyy onnistua fiksusti yhdistämään muun muassa data ja luovuus. Näillä eväillä onnistumme siinä, hän päättää.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa