Paulig
Brändit

Paulig ostaa espanjalaisyrityksen, jolta löytyy yksi Euroopan laajimmista texmex-valikoimista

20.1.2022 9:55
Minna Lehto
Pauligin tavoitteena on olla yksi nopeimmin kasvavista elintarvikeyrityksistä Euroopassa.

Elintarvikealan yritys Paulig ostaa espanjalaisen Livenin vauhdittaakseen kasvuaan texmex- ja snacks-kategorioissa Euroopassa. Liveniltä löytyy yksi Euroopan laajimmista valikoimista näissä kategorioissa. Viime vuonna Livenin liikevaihto oli 63 miljoonaa euroa.

Yrityskauppa yhdistää Pauligin osaamisen texmex-tuotteissa ja maustamisessa sekä Livenin osaamisen snacks-tuotteissa ja innovoinnissa. Yrityksen pyrkivät vahvistamaan johtavaa asemaansa näissä kasvavissa tuoteryhmissä Länsi-Euroopassa.

Lue myösTällä tavoin Paulig rakensi kaupunkikahvibrändistään jättimenestyksen

– Tämä yrityskauppa on tärkeä askel kasvustrategiamme toteuttamisessa ja tavoitteessamme tulla yhdeksi nopeimmin kasvavista ja kannattavista elintarvikeyrityksistä Euroopassa ja alan vastuulliseksi edelläkävijäksi. Livenin ketterä innovaatio- ja tuotantokyky vahvistaa Pauligin asemaa Euroopan johtavana texmex-yrityksenä ja täydentää valikoimaamme myös uudenlaisilla snacks-tuotteilla. Toivotamme Livenin lämpimästi tervetulleeksi Paulig-perheeseen, Pauligin toimitusjohtaja Rolf Ladau (kuvassa) sanoo tiedotteessa.

Sekä Paulig että Liven ovat perheomisteisiä yhtiöitä, joita yhdistävät ihmiskeskeinen kulttuuri ja pitkän aikavälin liiketoimintastrategia. Molemmissa yrityksissä painotetaan vastuullista kasvua.

Livenin toimitusjohtaja Salvador Montagut suhtautuu uuteen tilanteeseen innolla.

– Toimitusjohtajana tavoitteenani on ollut varmistaa kestävä tulevaisuus Livenille, sen työntekijöille sekä Bergan alueelle ja etsiä kansainvälistä kasvua tavalla, joka vastaa arvojamme edistää ihmisten ja maapallon hyvinvointia. Olen erittäin tyytyväinen, että Livenistä tulee osa Pauligia. Meillä on samat arvot ja kestävän kehityksen tavoitteet. Yhdessä voimme vahvistaa tutkimus- ja kehitysvalmiuksiamme ja luoda snacks-tuotteiden osaamiskeskuksen Pauligille ja laajentua sekä kansainvälisesti että uusiin tuotekategorioihin.

Paulig on texmex-tuotteissa Euroopan markkinajohtaja. Yhtiön tuotemerkkejä ovat muun muassa Santa Maria, Gold&Green ja Poco Loco. Yrityksen tuotteita myydään 70 maassa.

Lue myös: Nyhtökauraa viedään nyt Australiaan – maan suurin vähittäiskauppaketju ottaa suomalaisinnovaation valikoimaansa

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)