Brändit

Espanjalainen autobrändi tekee itseään Suomessa tunnetuksi padelin avulla

CUPRA on keskittynyt vahvasti urheilusponsorointiin. Brändi kuuluu muun muassa FC Barcelonan kumppaneihin.
Kuva:
K-Auto
Espanjalainen autobrändi tekee itseään Suomessa tunnetuksi padelin avulla

Espanjalainen autobrändi CUPRA on Suomessa vielä melko tuntematon tekijä, mutta tahtotilana on kasvattaa tunnettuutta. Siitä osoituksena toimii CUPRAn tuorein yhteistyökumppanuus Suomessa.

CUPRA-autojen maahantuoja K-Auto kertoo tiedotteessaan, että urheiluautoja valmistavasta brändistä on tullut Suomen Padelliiton pääyhteistyökumppani, minkä myötä Suomen pääkiertue ja juniorien maajoukkue nimetään CUPRAn mukaan.

Yhteistyö Suomen Padelliiton kanssa on looginen askel brändille, sillä CUPRA on kansainvälisesti lajin merkittävä tukija. Padel on maailman nopeiten kasvava urheilulaji, joka on saavuttanut huippusuosion myös Suomessa.

CUPRA tunnetaan etenkin kotimaassaan vahvasti urheilusponsoroinnistaan. Padelin maailmankiertueen lisäksi brändi kuuluu muun muassa jalkapalloseura FC Barcelonan kumppaneihin. Suomessa CUPRA toimii muun muassa koripalloseura Helsinki Seagullsin kumppanina.

– Padel on valtavan suosittu laji CUPRAn kotimaassa Espanjassa, ja maailman parhaat kilpapelaajat tulevat tällä hetkellä Espanjasta. Olemme ylpeitä saadessamme edistää hienon urheilulajin kasvua ja kehittymistä huipputasolle myös Suomessa. CUPRA on nuori brändi, joten tämä on meille mahdollisuus kasvaa yhdessä padelin kanssa ja rakentaa samalla autoilun sähköistä tulevaisuutta, kertoo K-Auton markkinointipäällikkö Jaakko Arho tiedotteessa.

CUPRA eriytyi vuonna 2018 SEATista omaksi brändikseen. Suomessa CUPRA-autoja on rekisteröity vasta 256 kappaletta.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa