Liana Technologies
Digitaalisuus

Liana Technologies osti enemmistön Suomen suurimmasta WordPress-toimistosta

1.2.2022 9:45
Toni Rajamäki
Yli kolmen miljoonan euron liikevaihtoon yltänyt Evermade jatkaa kaupasta huolimatta omana brändinään.

Ilkka-Yhtymän omistama Liana Technologies on tehnyt yrityskaupan, joka toteuttaa yrityksen strategiaa kasvaa pohjoismaiden suurimmaksi digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän pilvipalveluja tarjoavaksi toimijaksi.

Liana Technologies kertoo päässeensä sopuun digitoimisto Evermaden enemmistöosakekannan ostamisesta.

Evermade on vuonna 2011 perustettu täyden palvelun digitoimisto, joka suunnittelee ja toteuttaa asiakkailleen erityisesti verkkosivuja ja verkkokauppoja. Yhtiö on noussut Suomen suurimmaksi WordPress-toimistoksi, ja sen liikevaihto vuonna 2021 oli 3,3 miljoonaa euroa.

Evermade jatkaa kaupankin jälkeen itsenäisenä yhtiönä ja omalla brändillään.

– Evermaden kanssa yhteen lyöttäytyminen tuntuu vähän kuin sielunkumppanin kanssa avioitumiselta. Yrityskulttuurimme ovat erittäin yhteneväiset. Evermaden porukan ja LianaCrew’n arvot kohtaavat ja yhteishengessä on paljon samaa. Teknisellä puolella Evermaden huippuosaajat pystyvät toteuttamaan kaikista taidokkaimmat ja asiakaslähtöisimmät WordPress-projektit. Firmojemme tietotaidon jakaminen tulee ehdottomasti hyödyttämään molempia tulevaisuudessa. Lianan kansainvälinen kasvutarina on vasta alussa ja kiihtyy hyvää vauhtia, kertoo Liana Technologiesin toimitusjohtaja Samuli Tursas (kuvassa vasemmalla) tiedotteessa.

Kauppa tuo Evermadelle ison mahdollisuuden kasvaa yrityksenä, sanoo Evermaden toimitusjohtaja Julius Haukkasalo (oikealla).

– Evermade on kymmenessä vuodessa kasvanut nykyisellä omistus- ja johtoporukalla tämän päivän mittoihinsa, ja olemme jo pitkään miettineet, miten voisimme jatkaa firmamme vahvistamista palvellaksemme asiakkaita aiempaa paremmin. Yhteistyö Lianan kanssa tuo mukanaan uusia kasvunpaikkoja ja kansainvälistymismahdollisuuksia, ja samalla pääsemme yhdessä rakentamaan tuotetta ja palvelua, jossa yhdistyvät kaksi intohimoamme: markkinoinnin automaatio ja WordPress.  Meillä on siis Lianan kanssa selvästi yhteisiä tulevaisuuden intressejä, ja kun yrityskulttuuritkin tuntuivat kohtaavan, päätimme tarttua mahdollisuuteen, sanoo Haukkasalo.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)