UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Digitaalisuus
Myrsky mekasti Grand Onessa ja teki historiaa, TBWA\Helsinki jälleen Vuoden yritys
7.4.2022 23:30
Bob the Robotin virtuaalivaikuttaja voitti kampanjapuolen Grand Prix’n ja viisi eri sarjaa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Duunitorin poikkeuksellinen konsepti on kerännyt jo yli 15 miljoonaa näyttökertaa – kaupallinen johtaja Lauri Iso-Markku kertoo, mihin menestys perustuu
7.4.2022 9:25
Vuoden mittaisesta #Koeaika-projektista tuli jättimenestys, jolle suunnitellaan nyt jatkoa.
Toni Rajamäki
Brändit
Kieli poskessa tehdystä markkinoinnistaan tunnettu suomalaisyritys Valco sai yllättävää huomiota, ja myynti lähti rakettimaiseen nousuun
6.4.2022 10:15
Valcon sivuillta otettu kuvakaappaus levisi suositulla huumorisivustolla, mikä toi yrityksen verkkosivuille kymmeniä tuhansia kävijöitä.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Elina Koivisto selvitti datan avulla, kuinka vaikuttavia Suomen vastuullisimmaksi äänestetyt brändit tosiasiassa ovat: ”Mielikuvat eivät aina vastaa todellisuutta”
6.4.2022 7:05
Yritysten ja brändien vastuullisuutta ei voi mitata kuluttajien mielikuvilla, Upright Projectin markkinointijohtaja Elina Koivisto muistuttaa.
Iina Kansonen
Kolumni
Menestyneimmät yritykset eivät sorru näihin markkinoinnin self-help-ohjeisiin – älä sinäkään
5.4.2022 9:20
Yhden markkinointitoimenpiteen radikaali suosiminen on vähän kuin harrastaisi seksiä vain lähetyssaarnaaja-asennossa: mahdollisuuksia hukataan ja eikä kaikkea potentiaalia saada hyödynnettyä, kirjoittaa Markus Nieminen.
Markus Nieminen
Digitaalisuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Tutkimuksen mukaan kolmasosa Facebookin kiinnostusten perusteella tehtävästä kohdennetusta mainonnasta on epätarkkaa
4.4.2022 14:45
Tuore tutkimus Facebook-mainonnasta yllätti, Nike keräsi innovatiivisella kampanjallaan huomiota ja Wendy’s toi hampurilaiset metaversumiin.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Roosa nauha rikkoo joka vuosi ennätyksiä – markkinointipäällikkö paljastaa, miten menestys on syntynyt
4.4.2022 8:00
Muun muassa panostus brändiin ja rohkea uudistuminen ovat siivittäneet Roosa nauha -kampanjaa menestykseen, kertoo Syöpäsäätiön markkinointipäällikkö Anu Koikkalainen.
Minna Lehto
Luovuus
Markkinoinnin ammattilaiset kertovat, mitkä suomalaiset kampanjat ovat tehneet viime vuosina suurimman vaikutuksen
1.4.2022 13:25
Kyselyssä esiin nousi monia tuttuja kampanjoita, kuten Porisuhdeneuvoja ja Virtuaalivaikuttaja Myrsky.
Toni Rajamäki
Kolumni
Ensin oli korona, sitten tuli sota – psyykkinen kuormitus uhkaa yhä useamman asiantuntijan terveyttä
30.3.2022 7:05
Luovan asiantuntijatyön tärkein työkalu eli aivot eivät toimi kuormittuneena halutulla tavalla, kirjoittaa Leena Komulainen.
Leena Komulainen
Brändit
Swappie tuo Suomeen puhelinautomaatit, joissa voi myydä tai ostaa älypuhelimia
28.3.2022 12:55
Yritys haluaa tehdä kunnostetuista älypuhelimista valtavirtaa.
Minna Lehto
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Burger King laski hampurilaisensa hintaa polttoaineen hinnan nousun takia, Nestlé teki uusia Venäjä-päätöksiä
28.3.2022 13:10
Burger King teki viime viikolla Ranskassa ja Belgiassa näyttävän kampanjan.
Toni Rajamäki
Luovuus
Luovuus on yliarvostettu taito – vai mitä sanot, Cannes-palkittu luova johtaja Katariina Harteela?
28.3.2022 8:00
MarkkinointiUutiset haastoi Reaktor Creativella luovana johtajana työskentelevän ja useasti palkitun Katariina Harteelan vastaamaan, onko luovuus yliarvostettu taito markkinoinnissa ja yritystoiminnassa.
Minna Lehto
Mainonta
Profinder ja Kantar haluavat helpottaa perinteisen suoramarkkinoinnin kohdentamista: ”Erilaisia kohderyhmiä on nyt lähes sata”
25.3.2022 13:25
Kohderyhmiin on koottu tietoa eri alueilla asuvien ihmisten elämäntilanteista ja ostokäyttäytymisestä.
Minna Lehto
Kolumni
Toimistojen johtamishaasteet pakottavat hyvät tekijät vaihtamaan työpaikkaa
25.3.2022 7:15
Työpaikan vaihtaja ei ole urakiipijä tai pyrkyri vaan työhönsä intohimoisesti suhtautuva asiantuntija, väittää Ulla Jones.
Ulla Jones
Digitaalisuus
Samsung Suomen mobiililiiketoiminnan johtaja Mika Engblom kehottaa brändejä olemaan hereillä NFT-trendin suhteen – “Vallankumousta ei voida estää”
24.3.2022 12:30
Samsung Electronics Nordicin tutkimuksen mukaan suomalaisnuoret ovat kiinnostuneita NFT-ilmiöstä.
Toni Rajamäki
Mainonta
Sanoma lanseerasi odotetun Ad Manager -palvelun, jolla yritykset voivat itse ostaa digimainontaa – tästä on kyse
24.3.2022 8:45
Työkalu tarjoaa mainostajille helpon ja nopea tavan ostaa digimainontaa, sanovat Sanoman Tuomas Waris ja Aapi von Creutlein.
Toni Rajamäki
Mainonta
Readpeakin uusi maajohtaja haluaa saada brändit oivaltamaan yhden tärkeän asian natiivimainonnasta
23.3.2022 9:10
Ville Veikkolaisen mukaan natiivimainonnan mahdollisuuksia ei aina ymmärretä. Teknologisen kehityksen myötä mahdollisuudet ovat sen kuin vain kasvaneet.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Energia-alan markkinoinnissa pitäisi olla selkeämmät pelisäännöt, sanoo Rototecin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Joanna Viileinen
21.3.2022 11:15
Sääntelyn lisäksi avainasemassa on yhteistyö – sekä yritysten sisällä että eri alojen välillä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus suomalaisten rahankäytöstä: ”Tietyillä aloilla mahdollisuutta positiiviseen kehitykseen”
18.3.2022 16:50
Kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset käyttävät tulevan vuoden aikana enemmän rahaa asumis- ja liikkumiskustannuksiin.
Minna Lehto
Toimistot
Markkinointitoimisto Villivisio hakee kasvua uusilta palvelusektoreilta – kasvustrategiaa tukemaan nimitettiin uusi hallitus
17.3.2022 8:45
Tamperelainen Villivisio vahvisti hallitustaan ulkopuolisella osaamisella.
Iina Kansonen
Kolumni
Terapia voittaa mennen tullen toimiston nurkassa kyhjöttävän kaljakaapin – kumpaa sinun työnantajasi priorisoi?
18.3.2022 7:00
Miksi alkoholi on työn kontekstissa jonkinlainen normi, mutta työkyvyn varsinainen ylläpitäminen esimerkiksi työpaikan tarjoaman terapian keinoin on edelleen tabu, kysyy Jemmi Laaninen.
Jemmi Laaninen
Kolumni
Maailmalla on menossa markkinoinnin oppitunti, joka ansaitsee palkinnoksi Leijonan ja Nobelin
17.3.2022 7:00
Markkinoinnilla on harvoin niin merkittävää roolia yhteiskunnassa kuin nyt. Vaikka tilanne ahdistaa, on jokaisen velvollisuus seurata ja oppia, kirjoittaa Santtu Kottila.
Santtu Kottila
Toimistot
WARC listasi viime vuoden menestyneimmät kampanjat, toimistot, verkostot ja brändit
16.3.2022 8:35
Markkinoinnin asiantuntijaorganisaatio WARC:n analyysin mukaan Burger King oli viime vuoden palkituin brändi mainosalan kilpailuissa. Paras toimisto tulee Italiasta.
Toni Rajamäki
Kolumni
Sota on sota vaikka voissa paistaisi, eikä aihetta ole syytä somistella sanavalinnoilla
15.3.2022 7:05
Jotkut organisaatiot välttelevät viestinnässään sota-sanan käyttöä. Se tuntuu vastuuttomalta valinnalta, kirjoittaa MarkkinointiUutisten päätoimittaja Iina Kansonen.
Iina Kansonen
Brändit
Tässä on Suomen viime vuoden paras kauppakeskusmarkkinointikampanja
14.3.2022 11:50
Palkinnon nappasi Kauppakeskus Mylly. Voittajan valinnasta vastasi Pohjoismaiden kauppakeskusyhdistys NCSC.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.