Brändit

Tässä on Suomen viime vuoden paras kauppakeskusmarkkinointikampanja

Palkinnon nappasi Kauppakeskus Mylly. Voittajan valinnasta vastasi Pohjoismaiden kauppakeskusyhdistys NCSC.
Kuva:
Kauppakeskus Mylly/Eemeli Rantasalo
Tässä on Suomen viime vuoden paras kauppakeskusmarkkinointikampanja

Pohjoismaiden kauppakeskusyhdistys NCSC on valinnut raisiolaisen Kauppakeskus Myllyn syntymäpäiväkampanjan ja brändilanseerauksen Suomen parhaaksi markkinointikampanjaksi.

Voittaja julkistettiin Helsingissä Ravintola Pörssissä järjestetyssä gaalaillassa.

Syntymäpäiväkampanja sijoittui viime syksyyn, ja se oli osa Myllyn uudistetun brändin lanseerausta. Keskellä pandemiaa tehdyssä brändiuudistuksessa tuli esiin muun muassa kekseliäisyys ja rohkeus, sanoo kilpailun tuomaristo.

– Brändityötä tehtiin pandemian keskellä, mikä myös osaltaan mahdollisti keskittymisen näin suureen hankkeeseen. Lanseerauspäiväksi otettiin 18. lokakuuta 2021, jolloin Mylly täytti 20 vuotta. Koronan vuoksi suurien syntymäpäiväjuhlallisuuksien toteuttaminen ei ollut mahdollista, mutta halusimme kuitenkin, että Myllyn syntymäpäivät eivät jää huomaamatta. Ajoitimme kaikki uuden brändin ensimmäiset lanseeraustoimenpiteet tuohon hetkeen, kertoo Myllyn konseptipäällikkö Meri Hakulinen tiedotteessa.

Lue myös: Kauppakeskus Mylly teki pandemian keskellä rohkean teon ja aloitti brändiuudistuksen – “Pyrimme olemaan alalla edelläkävijä”

Suomen hyvämaineisimmaksi kauppakeskukseksi valitun Myllyn liikkeiden kassaan kilisi kampanjan aikana 20 miljoonaa euroa, ja kävijämäärät kasvoivat 14 prosentilla.

- Myllyn tunnettuus mahdollisti rohkean muutoksen toteuttamisen. Halusimme nostaa Myllyn brändin sen arvoiselle tasolle ja tehdä, ei vaan parasta kauppakeskusmarkkinointia, vaan parasta markkinointia, Hakulinen jatkaa.

Kampanjasta tehtiin myös kampanjamittaus, jonka tavoitteena oli selvittää kampanan medianäkyvyys, viestin läpimeno, mainonnan herättämät ajatukset, mainonnan toimivuus, vaikutus asiointimieluisuuteen ja mielikuviin sekä uuden logon ja sloganin sopiminen Myllylle. Vastaajia oli Turun talousalueella 518, ja heistä 68 prosenttia vastaajista sanoo asioivansa mielellään Myllyssä ja kertoo Myllyn olevan selvästi alueen mieluisin kauppakeskus. Myllyn mainonta muistettiin hyvin spontaanisti, ja huomioarvo oli suuri: peräti 81 prosenttia vastaajista oli huomannut mainontaa. Yli puolet vastaajista koki uuden logon ja sloganin sopivan hyvin kauppakeskukselle. Neutraaleja oli 20  prosenttia vastaajista.

Loppuvuodesta Mylly edustaa Suomea pohjoismaiden kauppakeskuskilpailussa Tukholmassa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa