UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Ympäristö
Brändit
Sari Ahokainen loi kumppanuusmarkkinointiverkoston niille yrityksille, jotka saattavat hyötyä affiliate-markkinoinnista kaikkein eniten
7.3.2022 7:00
Ekosomeetta sai alkunsa, koska pienille yrityksille ei löytynyt optimaalista mahdollisuutta kumppanuusmarkkinointiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Vastuullisuusasiantuntija Maija Lumme toivoo, että yritykset miettivät oman toimintansa vaikutuksia Ukrainan kriisin keskellä
2.3.2022 8:45
Lumme muistuttaa, että oma pesä on oltava kunnossa, jotta ulostulot eivät vaikuta vastuullisuuspesulta.
Toni Rajamäki
Toimistot
Suomalainen Framme sai ensimmäisenä pohjoismaisena markkinointitoimistona arvostetun vastuullisuussertifikaatin – näin yritys onnistui siinä
24.2.2022 9:05
B Corporation -sertifikaatin saadakseen yrityksen täytyy toimia vastuullisesti kokonaisvaltaisella tavalla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Teknologiayhtiö Solita rakentaa EU-kansalaisille palvelun, jonka avulla jopa sadat miljoonat ihmiset saattavat osallistua ilmastonmuutoksen vastaiseen taisteluun
21.2.2022 7:00
Hankkeessa on mukana 16 toimijaa kahdeksasta eri maasta. Solitan lisäksi Suomesta mukana on Sitra.
Toni Rajamäki
Toimistot
Ivalon ja Finlaysonin Effie-menestyjä Bed Peacen onnistumisen taustalla oli monta tekijää
11.2.2022 14:30
Kampanja voitti torstaina Effie Awards Finland -gaalassa kaksi kultapystiä ja yhden hopean.
Toni Rajamäki
Mainonta
🔍 Vastuullisuusjohtaja Niklas Kaskeala toivoo toimistoilta kannanottoja: ”Ei ole järkeä edistää fossiilisten polttoaineiden käyttöä mainonnalla”
7.2.2022 8:55
Niklas Kaskeala kehottaa mainos- ja viestintätoimistoja miettimään omaa rooliaan ilmastokriisissä. Hänen mielestään fossiilimainonta tulisi kieltää kokonaan.
Minna Lehto
Mainonta
Näin markkinoinnin ammattilaiset reagoivat Paula Vesalan BMW-mainokseen: “Kampanja on kökkö”
28.1.2022 13:50
Vesalan ja BMW:n yhteistyö on kirvoittanut keskustelua sosiaalisessa mediassa.
Toni Rajamäki
Brändit
Veho aikoo olla Suomen autoalan ensimmäinen hiilineutraali toimija vuonna 2023
14.1.2022 12:10
Autokauppa ryhtyy isoihin toimenpiteisiin hiilijalanjäljen pienentämiseksi.
Toni Rajamäki
Brändit
Pilottihankkeessa kartoitetaan S-ryhmän luontohaitat – Vakiintuuko luontojalanjälki hiilijalanjäljen rinnalle?
13.1.2022 11:40
Hankkeessa luodaan julkinen laskentamalli, joka on minkä tahansa organisaation käytettävissä. Jyväskylän yliopiston professori toivoo, että luontohaittojen laskennasta tulee valtavirtaa.
Minna Lehto
Brändit
Eetti arvioi taas suomalaisten vaatemerkkien vastuullisuutta – katso tästä vahvimmat ja heikoimmat brändit
16.12.2021 12:50
Yli puolet brändeistä ylsi kahteen parhaaseen kategoriaan.
Toni Rajamäki
Toimistot
Eurobestistä jymyuutinen Suomeen: TBWA\Helsinki nappasi Grand Prix -palkinnon!
15.12.2021 12:50
TBWA\Helsingin suunnittelema Ilmastofontti sai pääpalkinnon arvostetussa kansainvälisessä kilpailussa. Yksikään suomalaistyö ei ollut onnistunut siinä aiemmin.
Toni Rajamäki
Luovuus
TBWA\Helsingin ja Helsingin Sanomien Ilmastofontti sai kaksi kultapystiä Eurobestissä
14.12.2021 12:15
Kampanja sai kunniaa sarjoissa Design ja Industry Craft. Myös SEK palkittiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Nämä suomalaisyritykset ovat ilmastotyössä kansainvälisessä ykkösluokassa
7.12.2021 14:45
CDP:n mukaan Kone, Kesko ja Metsä Board ovat suomalaisyritysten kärkeä ilmastotyössä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Eka Ruolan käsikirjoittamalla ja Jaakko Ruolan kuvaamalla tarinalla halutaan näyttää, että Saaristomeri voidaan pelastaa – videota on näytetty jo eduskunnassa asti
2.12.2021 10:50
“Jaakon merikuva on suorastaan hypnoottista”, sanoo videon tuottaneen Nitro Groupin vastaava luova johtaja Eka Ruola.
Toni Rajamäki
Brändit
“Emme kannusta ketään ostamaan juuri tänään tai koskaan päättömästi” – Nämä Black Friday -kampanjat erottuivat massasta
29.11.2021 12:00
Monet brändit onnistuivat erottautumaan normaalista poikkeavilla kampanjoillaan.
Toni Rajamäki
Toimistot
Putsaako House of Laplandin Save Salla -kampanja palkintopöydät myös kotimaisissa kisoissa?
26.11.2021 11:15
Menestyskampanja on tehnyt historiallista tulosta kansainvälisissä kisoissa.
Toni Rajamäki
Luovuus
World Vision tuo esiin ilmastonmuutoksen uhkakuvia kuuman kauden jäätelöillä, joiden nimet ovat Nestehukka, Ruokapula ja Pakomatka
24.11.2021 11:30
Vaikka Suomessa on kylmää, eletään monessa maassa kuuminta aikaa, muistuttaa World Vision.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Monet suomalaiset ovat vähentäneet kulutustaan pandemian aikana
24.11.2021 10:50
Kasvava kiinnostus kestävään kehitykseen näkyy suomalaisten kuluttajien ostokäyttäytymisessä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomeen lanseerattiin uusi kotimainen ilmastomerkki – ”Yritykset hyötyvät kokonaisvaltaisesta konseptista”
18.11.2021 10:40
Gaia Carbon Neutral -merkki voi helpottaa yrityksiä hiilineutraaliudesta ja sen hyödyistä viestimisessä.
Minna Lehto
Mainonta
Arla haastettiin Ruotsissa oikeuteen ilmastoviestintänsä takia – näin yhtiö vastaa
17.11.2021 11:30
Arlan mukaan on tärkeää, että kestävään kehitykseen liittyvään viestintään luodaan selkeät pelisäännöt.
Toni Rajamäki
Brändit
Atriasta maailman ensimmäinen toimija, joka kertoo possutuotteidensa hiilijalanjäljen pakkauksissaan
10.11.2021 13:50
Aiemmin yritys toi hiilijalanjälkimerkinnän kaikkiin kanatuotteisiinsa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Wärtsilän markkinointikampanjassa käytettiin poikkeuksellista luovuutta, jolla taklattiin yhtä isoa B2B-markkinoinnin ongelmakohtaa – ja se näkyi tuloksissa
1.11.2021 11:30
Wärtsilä Energy saavutti kampanjallaan ennätyksellisen medianäkyvyyden.
Toni Rajamäki
Luovuus
Save Salla -kampanja rohmusi tällä kertaa palkintoja Clio Sports Awards -kilpailussa
1.11.2021 10:45
Kampanja on voittanut lukuisia palkintoja monissa kansainvälisissä mittelöissä.
Toni Rajamäki
Brändit
Huonekalubrändi Iskun toimitusjohtaja vaatii: “Kilpailutuksiin on saatava vahvat ilmastokriteerit, ettei halpatuonti syrjäytä ilmastovastuullista kotimaista tuotantoa”
13.10.2021 13:30
Isku lähtee mukaan Niemi40-kampanjaan, jossa haastetaan yrityksiä kunnianhimoisiin ilmastotavoitteisiin.
Toni Rajamäki
Luovuus
Suomalainen menestyskampanja Save Salla sai taas kansainvälistä tunnustusta
13.10.2021 8:05
Save Salla on kaikkien aikojen palkituin suomalaisen mainostajan kampanja.
Minna Lehto
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.