Kuvakaappaus YouTubesta
Luovuus

Save Salla -kampanja rohmusi tällä kertaa palkintoja Clio Sports Awards -kilpailussa

1.11.2021 10:45
Toni Rajamäki
Kampanja on voittanut lukuisia palkintoja monissa kansainvälisissä mittelöissä.

Lapin markkinointi- ja viestintätalon House of Laplandin huippumenestyksekäs Save Salla -ympäristökampanja on saanut jälleen kansainvälistä tunnustusta. Tällä kertaa työ sai kunniaa Clio Sports Awardsissa, jossa palkittiin maailman parhaimpia urheilumarkkinoinnin kampanjoita.

Alkuvuodesta toteutetussa kampanjassa Sallan kunta ilmoitti hakevansa vuoden 2032 kesäkisaisännyyttä. Kansainvälisessä lehdistötilaisuudessa paljastettiin, että kysymyksessä oli ilmastokampanja, jossa Salla haastoi maailman entistä vaikuttavampiin ilmastotoimiin. Kampanja herätti valtavaa kansainvälistä huomiota. Kampanja on kerännyt noin 7,5 miljardia näyttökertaa 63 eri maassa. Siitä on tehty yli 900 verkkojulkaisua, ja pelkästään sosiaalisessa mediassa kampanja on tavoittanut yli 250 miljoonaa käyttäjää. Media-arvoltaan näkyvyys on yli 120 miljoonaa euroa.

Kampanjan toteuttivat brasilialainen mainostoimisto Agencia Africa, House of Lapland sekä Sallan kunta.

Clio Sports Awardsissa kampanja voitti PR-sarjan pääpalkinnon. Muista sarjoista tuli yhteensä viisi pystiä: yksi kulta, kaksi hopeaa ja kaksi pronssia.

Kaikkien aikojen palkituin suomalaiselle asiakkaalle tehty kampanja on voittanut aiemmin tänä vuonna useita pystejä muun muassa Cannes Lionsissa ja D&AD-kilpailussa.

Lue myös:

House of Lapland teki kaikkien aikojen suomalaissuorituksen Cannes Lions -festivaaleilla

Toimitusjohtaja kertoo, miten Cannes-sensaatio House of Lapland onnistui tekemään kansainvälisen menestyskampanjan

Pienen suomalaiskunnan nerokas kampanja nousi otsikoihin maailmalla

Suomalainen menestyskampanja Save Salla sai taas kansainvälistä tunnustusta

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)