House of Lapland
Luovuus

Suomalainen menestyskampanja Save Salla sai taas kansainvälistä tunnustusta

13.10.2021 8:05
Minna Lehto
Save Salla on kaikkien aikojen palkituin suomalaisen mainostajan kampanja.

Maailmanlaajuista huomiota herättänyt suomalaiskampanja Save Salla on jälleen saanut tunnustusta – tällä kertaa kansainvälisessä FIAP Awards -mainoskilpailussa Miamissa. Kampanja on brasilialaisen mainostoimisto Agency African, Lapin markkinointi- ja viestintätalo House of Laplandin sekä Sallan kunnan toteuttama.

Kampanja palkittiin viime viikolla kahdella Grand Sol -pääpalkinnolla, yhdellä arvokkaalla erityismaininnalla sekä kolmella kullalla. Menestys nosti House of Laplandin vuoden markkinoijaksi ja kampanjan toteutuksesta vastanneen luovan toimiston Agency African kilpailun kolmen palkituimman toimiston joukkoon.

– Salla 2032 -kampanja ja sen saama kansainvälinen arvostus ovat huikean hieno osoitus siitä, että myös Lapissa voidaan tehdä uraauurtavaa ja kansainvälisesti kilpailukykyistä markkinointia. Tässäkin kilpailussa taakse jäivät esimerkiksi Netflixin, Playstationin ja Burger Kingin kaltaiset huippubrändit, House of Laplandin toimitusjohtaja Sanna Tarssanen kertoo tiedotteessa.

Lue myös: Toimitusjohtaja kertoo, miten Cannes-sensaatio House of Lapland onnistui tekemään kansainvälisen menestyskampanjan

FIAP Awards on mainoskilpailu, jossa latinalaisen maailman parhaat mainostoimistot ja kansainväliset brändit mittelevät muun muassa kampanjoiden luovuuden, toteutusten ja vaikuttavuuden saralla. Pääpalkinto Grand Sol ja sitä vastaava kunniamaininta jaetaan poikkeuksellisen ansioituneelle toteutukselle. Lisäksi eri sarjoissa jaetaan kultaa, hopeaa ja pronssia.

Save Salla -ympäristökampanja on nyt palkittu kolmessa merkittävässä kansainvälisessä kilpailussa. Kesällä kampanja palkittiin Grand Prix'llä ja kuudella leijonalla Cannes Lions -kilpailussa sekä kahdeksalla Pencil-palkinnolla D&AD-kilpailussa. Save Salla on kaikkien aikojen kansainvälisesti palkituin suomalaisen mainostajan kampanja. Kampanja on kerännyt noin 7,5 miljardia näyttökertaa 63 eri maassa. Siitä on tehty yli 900 verkkojulkaisua, ja pelkästään sosiaalisessa mediassa se on tavoittanut yli 250 miljoonaa käyttäjää.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)