Kuvakaappaus YouTubesta
Luovuus

TBWA\Helsingin ja Helsingin Sanomien Ilmastofontti sai kaksi kultapystiä Eurobestissä

14.12.2021 12:15
Toni Rajamäki
Kampanja sai kunniaa sarjoissa Design ja Industry Craft. Myös SEK palkittiin.

Ascentialin järjestämästä mainonnan ja markkinointiviestinnän kilpailusta Eurobestistä on tullut Suomeen kolme pokaalia, joista kaksi nappasi TBWA\Helsinki. Palkittuihin kuului myös SEK.

TBWA\Helsingin ja Helsingin Sanomien yhdessä toteuttama Ilmastofontti-kampanja voitti kultaa sarjoissa Design ja Industry Craft. Kampanjassa luotiin fontti, joka auttaa ihmisiä ymmärtämään ilmastonmuutoksen vaikutukset. Fontti visualisoi, kuinka pohjoinen jääpeite pienentyy maapallon lämmetessä.

Työssä vastaavana luovana johtajana toimi Jyrki Poutanen.

Bränditoimisto SEK palkittiin puolestaan Creative Effectiveness -sarjassa, jossa ei jaettu hopeaa tai pronssia, vaan ainoastaan kolme voittajatyötä. SEK ylsi kolmen voittajan joukkoon Visit Finlandin kanssa toteutetulla Rent a Finn -kampanjalla, jonka tavoitteena on, että Suomi näkyy maailmalla. Kampanjassa on tuotu esiin suomalaisia teemoja aina onnellisuudesta lähtien.

SEKin puolelta vastaavina luovina johtajina toimivat Suvi Lähde ja Jarno Luotonen.

Eurobest-kilpailu päättyy huomenna keskiviikkona, jolloin julkistetaan pääpalkintojen, erikoispalkintojen ja parhaita luovia nuoria palkitsevan Young Creatives -sarjan voittajat.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)