UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Yhteiskunta
Luovuus
Wolt ja Helppy aloittavat kampanjan, jolla opetetaan ikäihmisiä tilaamaan ruokaa kotiin
10.5.2021 11:00
Kampanja alkaa 10. toukokuuta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Petra Ollista tuli YTK:n tuoreen kampanjan keulakuva – painin maailmanmestari muuttaa mielikuvia työttömyydestä
7.5.2021 14:25
“Vanhat uskomukset ja ennakkoluulot joutavat suoraan roskakoriin.”
Toni Rajamäki
Kolumni
Suomen seuratuin kasvukeskustelu ei saisi liittyä turpeen kasvuun
7.5.2021 9:10
Poliitikoiden pitäisi kehittää kasvua tavoittelevien yritysten toimintaympäristöä, jotta yritykset voisivat investoida entistä enemmän markkinointiin, kirjoittaa Ossi Ahto.
Ossi Ahto
Luovuus
Jyrki Poutanen pohtii, kuinka suomalaisesta markkinoinnista tehdään vientituote – “Pitää ottaa agendaksi täydellinen asennemuutos”
6.5.2021 11:20
"Meidän on hyväksyttävä, että emme pärjää maailmalla kilpailussa huomiosta ison budjetin mainoselokuvien tai muiden niin sanottujen perinteisten mainoskampanjoiden tekemisessä, joten Suomessa on keskityttävä toisenlaisiin asioihin".
Toni Rajamäki
Luovuus
Fortumin ja TBWA\Helsingin yhteisponnistuksesta syntyi koronan keskellä innovaatio, jolla voi olla kauaskantoiset positiiviset seuraukset
30.4.2021 13:45
Suomalaisen energiajätin lanseeraama tuote on herättänyt suurta kiinnostusta maailmalla.
Toni Rajamäki
Toimistot
MacWellin HR-johtaja Cristian Vuorivirta toivoo, että mainostoimistojen johtamisessa hypättäisiin 2020-luvulle – “Toimistoissa on johdettu pelolla ja itkettämällä työntekijöitä”
27.4.2021 12:15
Vuorivirran mukaan luovalla alalla olisi syytä muovata yrityskulttuuria.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Markkinoinnin edistämiskeskus MAKES ry:n toiminta siirtyy osaksi Marketing Finlandia
26.4.2021 13:40
Muutos tuo lisää resursseja käytännön tekemiseen sekä kanavia yrityspäättäjien tavoittamiseen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Viestinnän rooli on kasvanut korona-aikana, ja sillä on ollut negatiivinen vaikutus viestintäjohtajien työtyytyväisyyteen
26.4.2021 10:40
Viestinnän arvo tulee näkyväksi poikkeustilassa, sanoo ProComin toimitusjohtaja Elina Melgin.
Toni Rajamäki
Brändit
Bondin luova suunnittelija Martin Mohr kertoo, miksi Antti Tapanista tuli jättisuosion saavuttanut vaatebrändi
26.4.2021 9:20
AT-tuotteilla on ollut merkittävä vaikutus S-ryhmän verkkokaupan vaatemyyntiin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
🔍 ”Unelmien toteuttamista ei kannata jättää elämän loppusuoralle” – Maria Paassola jätti Helsingin ja startup-maailman ja opiskeli terapeutiksi
26.4.2021 7:15
Startup-konsernin viestintäjohtajana työskennellyt Maria Paassola muutti Loviisaan, aloitti terapeuttiopinnot ja siirtyi perinteisen perheyrityksen markkinointiin. Hänen mukaansa startup-maailmaa ja perheyritystä yhdistää se, ettei kummassakaan olla "vain töissä".
Iina Kansonen
Ilmiöt
Jyrki Poutanen: Merkityksellinen markkinointi voisi olla Suomen vientituote
19.4.2021 14:05
TBWA:n luovan johtajan mukaan suomalaisyrityksillä on edellytykset kuulua markkinointivaikuttamisen mallimaihin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaiskuluttajat arvostavat vastuullisuutta ja alkuperää kasvavissa määrin
19.4.2021 12:10
Kuluttajien tietoisuuden lisääntyminen ja koronapandemia ovat muuttaneet suomalaisten kulutuskäyttäytymistä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
🔍 Laura koki markkinointityöstä niin suurta arvoristiriitaa, että näki työstään painajaisia: ”Tuntui, että huijasin ihmisiä”
20.4.2021 7:00
MarkkinointiUutiset selvitti, mikä markkinointialan ammattilaisia työssään hävettää. Häpeän aiheuttajiksi nimettiin muun muassa arvoristiriidat, työtehtävät ja edustettu brändi.
Iina Kansonen
Kolumni
Edelläkävijäbrändit ovat jo muuttaneet suhtautumistaan ikään ja ikääntyviin – ja se voi olla niille lottovoitto
19.4.2021 11:30
Ikääntyvien puhuttelu ei ole rakettitiedettä. Senioreiden halu auttaa voi olla brändille lottovoitto, mutta siihen vaaditaan moniarvoisia tarinoita, kirjoittaa Ulla Koivukoski.
Ulla Koivukoski
Brändit
Perussuomalaisten kansanedustaja sanoo, että S-ryhmän ja Keskon pitäisi poistaa rahapelikoneet isoimmista myymälöistään
16.4.2021 16:00
Riikka Purra pitää Lidlin pelinavausta merkittävänä.
Toni Rajamäki
Toimistot
Kansainvälisessä mediassa noteerattu Suomen World Visionin hittikampanja syntyi “yllättävän helpolla”, sanoo TBWA\Helsingin Paula Sonne
16.4.2021 14:35
"Halusimme näyttää, miltä tuntuu, kun ihminen ei ymmärrä lukemaansa".
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Veikkaus ei usko Keskon ja S-ryhmän seuraavan Lidlin esimerkkiä – “Tällaista kehitystä ei ole ollut nähtävissä”
16.4.2021 8:50
Lidl on päättänyt poistaa rahapelikoneet myymälöistään tämän vuoden aikana.
Toni Rajamäki
Brändit
Lidl poistaa pelikoneet kaikista myymälöistään miljoonan euron menetyksestä huolimatta – “Meille vastuullisuus on tekoja, ei pelkkää puhetta tai mainoslauseita”
15.4.2021 10:45
Päivittäistavarakauppaketjun myymälöiden pelikoneet lähtevät tulevan kesän aikana.
Toni Rajamäki
Mainonta
Tällä tavoin koronapandemia on vaikuttanut ulkomainontatapoihin
14.4.2021 11:30
Pandemia ja siitä seuranneet rajoitukset ovat muuttaneet suomalaisten liikkumista.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Ensin olivat olemassa yrityksen arvot, vasta sitten ideoitiin tuote: Pinja Puustjärvi halusi suojella Laosin metsiä ja löysi ratkaisun kahvista
14.4.2021 7:00
Slow Forest Coffeen brändi on rakentunut päinvastoin kuin tavallisesti. Myyntitilanteissa kahvin maku ja hinta saattavat joskus jäädä toissijaisiksi, kun yritykset haluavat ostaa ennen kaikkea vastuullisuutta.
Iina Kansonen
Brändit
Koronapandemia ei ole kaatanut suuria suomalaisbrändejä – nämä tunnetut yritykset ajautuivat konkurssiin viimeisen vuoden aikana
14.4.2021 12:25
Maailmanlaajuinen kriisi on kaatanut Suomessakin kymmenien miljoonien eurojen liikevaihtoa pyörittäneitä yrityksiä.
Toni Rajamäki
Mainonta
Millaiset teemat korostuvat tänä vuonna kansainvälisissä markkinointialan kisoissa? Näin vastaa One Show -tuomari Anu Niemonen
12.4.2021 13:45
Suomalainen Cannes-voittaja on toiminut monet kerrat kansainvälisten kisojen raadeissa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Verkkokaupan suosion kasvu näkyy myös kuluttajien maksuhäiriömerkinnöissä
12.4.2021 11:05
Suomessa on jo lähes 400 000 maksuhäiriömerkintää.
Toni Rajamäki
Mainonta
Runsaasti huomiota herättäneiden lukukelvottomien mainoksien taustalla oli tärkeä viesti
7.4.2021 15:30
Kampanjalla haluttiin havainnollistaa lukutaidottomuutta.
Toni Rajamäki
Brändit
Marimekko käänsi kelkkansa uiguurikohussa
7.4.2021 13:35
Vaatebrändi lisäsi verkkosivuilleen maininnan Xinjiang-puuvillan kiellosta.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.