Ilmiöt

Petra Ollista tuli YTK:n tuoreen kampanjan keulakuva – painin maailmanmestari muuttaa mielikuvia työttömyydestä

“Vanhat uskomukset ja ennakkoluulot joutavat suoraan roskakoriin.”
Kuva:
Kuvakaappaus Twitteristä
Petra Ollista tuli YTK:n tuoreen kampanjan keulakuva – painin maailmanmestari muuttaa mielikuvia työttömyydestä

Painin maailmanmestari ja olympiakävijä Petra Olli toimii työttömyyskassa YTK:n tuoreen kampanjan keulakuvana. Ammattilaisuransa viime vuonna päättänyt Olli tuulettaa kampanjassa käsityksiä työttömyydestä.

Kampanja tuli vahvasti esiin Helsingin Sanomien kannessa ja sosiaalisessa mediassa. Ihmiset voivat kertoa omia mielipiteitään työttömyyteen liittyvistä myyteistä YTK:n verkkosivuilla.

YTK:n verkkosivuilla on myös Ollin blogikirjoitus, jossa maailmanmestari kertoo uransa päättymisestä, työttömyydestä ja siitä, kuinka jokaisella on oma polkunsa. Ollin uran jälkeinen työttömyys on saanut aiemmin huomiota mediassa.

– Työ muuttuu, maailma muuttuu ja niin muuttuu työttömyyskin. Vanhat uskomukset ja ennakkoluulot joutavat suoraan roskakoriin. Elämme työttömyyden murroksen aikakautta. Jokaisella on oma yksilöllinen polkunsa, jota pitkin kulkea. Jotkut saavat uutta voimaa etsiessään toisia töitä, jotkut lamaantuvat, toiset pitävät hengähdystauon. Tärkeintä on kuitenkin pysyä aktiivisena ja pitää mieli virkeänä, Olli muistuttaa.

Kampanjan taustalla on markkinointitoimisto Miltton.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa