UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Yhteiskunta
Kolumni
Joudun jatkuvasti lukemaan ympäripyöreää ja epäselvää höttöä - ja tuotan sitä välillä myös itse
16.9.2025 11:18
Epäselvä viestintä on aito ongelma, Simo Rissanen kirjoittaa.
Simo Rissanen
Viestintä
Viesti ry huolestui Orpon hallituksen säästöjen vaikutuksesta valtionhallinnon viestintään - Ruotsi huono esimerkki
5.9.2025 10:28
Viestinnän laatu heikkenee, jos suunnitelmat valtionhallinnon viestinnän keskittämisestä toteutuvat, järjestö uskoo.
Harri Junttila
Toimistot
Palvelualoilla luottamus nousee pikku hiljaa - pitkän aikavälin keskiarvoon on kuitenkin kurottavaa
28.8.2025 14:14
Myynnin odotetaan kasvavan vähitellen lähikuukausien aikana.
Harri Junttila
Ilmiöt
Isku Saksan suurimpaan natsien verkkokauppaan: äärioikeiston vastustajat rekisteröivät sen tavaramerkin
19.8.2025 14:01
Temppu on osa palkittua “Rights Against the Right” -kampanjaa.
Harri Junttila
Kolumni
Näinkin voi asiat hoitaa: Shellin PR-toimisto vastaa myös COP30-ilmastokokouksen viestinnästä
15.8.2025 12:10
Yhdysvaltalainen viestintäjätti Edelman on juuri palkattu hoitamaan Brasilian COP30-ilmastokokouksen kansainvälistä mediaviestintää. Samalla Edelman rakentaa öljyjätti Shellin mainetta samassa maassa, kirjoittaa Niklas Kaskeala.
Niklas Kaskeala
Digitaalisuus
Vain joka viides vanhempi suojaa lastaan sovelluksilla, jotka estävät pääsyn epäsopiviin sisältöihin
12.8.2025 9:44
76 prosenttia lapsista viettää päivittäin aikaa digisisältöjen parissa ilman valvontaa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kysely: 78 prosenttia vanhemmista on huolissaan lasten ruudulla roikkumisen vaikutuksesta arkeen
6.8.2025 9:22
Lakimuutos antaa kouluille mahdollisuuden kieltää elektronisten laitteiden käytön koko koulun alueella.
Mikko Perttunen
Kolumni
Mitä oppii, kun saa fudut mainostoimistosta
4.8.2025 8:37
Kaikki hyvä on mahdollista, ellei jopa todennäköistä, kun joutuu irtisanotuksi, Lilli Loiri kirjoittaa.
Lilli Loiri
Ilmiöt
Kulutusjuhlan tulos: Ensimmäistä kertaa laskettu suomalaisten keskimääräinen luontojalanjälki ei ole kestävällä tasolla
10.6.2025 6:59
Luontojalanjälkeä olisi mahdollista pienentää merkittävästi arjen valinnoilla.
Mikko Perttunen
Kolumni
Hei aktivistit! Haluatteko heittää hyvästit kotimaiselle ruoantuotannolle?
17.6.2025 8:15
Voisiko pienemmilläkin yritysten vastuullisuusteoilla nähdä arvoa askeleina oikeaan suuntaan, vaikka ne eivät kaikkia ongelmia ratkaisekaan, Nanna Järvinen kirjoittaa.
Nanna Järvinen
Viestintä
Lapsentekoon houkutellaan jopa 10 000 eurolla – kunnat ovat nyt hanakasti vauvojen perässä
2.6.2025 9:56
Monessa kunnassa annetaan lahjakortteja paikallisiin yrityksiin.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kysely: Nuoret naiset stressaavat säännöllisesti lähes kaksi kertaa useammin kuin miehet
2.6.2025 8:29
Nuorista naisista jopa kaksi kolmesta kertoo, että psyykkinen kuormitus on vaikuttanut heidän työkykyynsä.
Mikko Perttunen
Kolumni
Kategorinen haukkuminen ampuu ohi: Jokainen virkanimitys on poliittinen
28.5.2025 12:50
Poliittisuus ja ideologisuus tuntuvat olevan julkisen keskustelun kirosanoja, Simo Rissanen kirjoittaa.
Simo Rissanen
Kolumni
Sitoudun olemaan hieman vähemmän kusipää – vuoteen 2050 mennessä
26.5.2025 10:35
Yritysten vastuullisuuspuhe kiillottaa tavoitteita ja häivyttää todellisuutta, Niklas Kaskeala kirjoittaa.
Niklas Kaskeala
Digitaalisuus
Ei pelkkää raivopäistä sitouttamista toistolla vaan myös yllättäviä sisältöjä - Yle kehittää algoritmia, jolla halutaan varmistaa palveluiden läpinäkyvyys
23.5.2025 10:18
Julkisen palvelun algoritmi pyrkii toteuttamaan Ylen yhteiskunnallista tehtävää.
Harri Junttila
Ilmiöt
Laittomuus rehottaa kansankodeissa: Yli 1,5 miljoonaa pohjoismaista kotitaloutta käyttää laitonta IPTV:tä
22.5.2025 15:45
Piratismi on laajalle levinnyt ongelma Pohjoismaiden mediamarkkinoilla, tutkimusyhtiö Mediavision sanoo.
Harri Junttila
Kolumni
Mainonnan lopettaminen tuhoaisi kokonaisen 700 miljardin toimialan – eikä estäisi kuluttajaa tekemästä typeriä hankintoja
13.5.2025 8:05
Ylikulutus ja väärät kuluttajavalinnat eivät häviä mainonnan kieltämisellä, Nanna Järvinen kirjoittaa.
Nanna Järvinen
Kolumni
Lopeta itkeminen – urasomet ovat täyttyneet turvoksiin nyyhkytarinoista ja nyt on keksittävä uutta
8.5.2025 10:55
Arkipäiväinen totuus riittää, kun halutaan kertoa työelämän tragedioita, Lassi Perämäki kirjoittaa.
Lassi Perämäki
Kolumni
Aggressiivista ja tökeröä laihdutusmarkkinointia Linkedinin yksityisviesteissä? Ei kiitos.
6.5.2025 9:40
"Naisten tarpeet huomioivaa reseptikirjaa" markkinoidaan Linkkarissa vastenmielisellä tavalla, Emmi Paunonen kirjoittaa.
Emmi Paunonen
Kolumni
Jos amerikkalaisten järjestelmien ylivalta kismittää, mutta et löydä vaihtoehtoja - kannattaa etsiä ainakin yhdestä paikasta
25.4.2025 14:40
Amerikkalaisten ohjelmistojättien vallan kasvaessa ja Yhdysvaltojen luottamuspääoman huvetessa yhä useampi yhtiö tai organisaatio pohtii myös eurooppalaisia vaihtoehtoja erilaisille digitaalisille palveluilleen, Harri Junttila kirjoittaa.
Harri Junttila
Ilmiöt
🔍 Lapsiperheet eivät koe olevansa mainostajille kiinnostava kohderyhmä – tutkimus osoittaa, että myönteisimmin mainontaan suhtautuvat parisuhdepanostajat
24.4.2025 13:59
Muutenkin elämäänsä tyytymättömät suhtautuvat myös mainontaan muita kriittisemmin.
Mikko Perttunen
Kolumni
Ai taasko jotkut vaalit? - Demokratialla on surkea brändi, ja se voi olla sinun vikasi
22.4.2025 15:05
Puhe demokratiasta tuntuu ankealta, vaikka nyt jos koska sille olisi tarvetta. Surkuttelun sijaan tarvitaan kovaa brändityötä, kirjoittaa Simo Rissanen.
Simo Rissanen
Mainonta
Tutkija Ylelle: Mainonnan rooli yhteiskunnassa pitäisi kyseenalaistaa radikaalisti
7.4.2025 8:44
Mainonta ruokkii rakenteellista ylikulutusta.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Toimistoketjun raportti: Ikäryhmäajattelu hämärtyy ja brändit ovat siksi uuden äärellä
31.3.2025 12:51
Vanhemmat ikäluokat ovat tänä päivänä edelleen aktiivisia, ja toisaalta nuoret itsenäistyvät aiempaa myöhemmin.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
🔍 Vastuullisuus on usein sanahelinää, ja yhä useampi puhuukin sen sijaan vaikuttavuudesta – mutta mitä se oikeastaan tarkoittaa, ja miten siitä tulisi viestiä?
28.3.2025 8:35
Viestinnällä ja markkinoinnilla on merkittävä rooli yritysten yhteiskunnalliseen vaikuttavuuteen. Mitä vähemmän hyvikset pitävät ääntä, sitä enemmän ääntä saavat kaiken maailman sheinit ja temut, asiantuntija sanoo.
Iina Kansonen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.