Luovuus

Wolt ja Helppy aloittavat kampanjan, jolla opetetaan ikäihmisiä tilaamaan ruokaa kotiin

Kampanja alkaa 10. toukokuuta.
Kuva:
Helppy
Wolt ja Helppy aloittavat kampanjan, jolla opetetaan ikäihmisiä tilaamaan ruokaa kotiin

Senioreille henkilökohtaisia avustajia ja palveluita kotiin tarjoava suomalaisyritys Helppy ja kotiinkuljetuksiin keskittyvä teknologiayritys Wolt aloittavat yhteiskampanjan, jolla kannustetaan ikäihmisiä tilaamaan ruokaa kotiin Woltin sovelluksen kautta.

Innovatiivisen kampanjan idea lähti Helppyltä, jonka avustajat eli “helpperit” auttavat ikäihmisiä usein digitaalisten laitteiden ja palveluiden käytössä.

– Senioreilla on valtava tarve kaikenlaiselle pienelle kodin avulle. Lisäksi he tarvitsevat apua näiden vasta viime vuosina yleistyneiden digitaalisten palveluiden käytössä. Jotta uutta palvelua uskaltaa kokeilla, seniorit tarvitsevat luotettavan henkilön opettamaan, ja tässä meidän "helpperimme" ovat tärkeässä roolissa, kertoo Helppyn Head of Growth & Marketing Isa Kaipainen MarkkinointiUutisille.

Idea lähti tarpeesta. Myös seniorit haluavat tilata ravintolaruokaa kotiin.

– Ruoanlaitto voi olla monelle seniorille vaivan aihe. Ravinto on ikäihmisen toimintakyvyn tukipilari, joten pohdimme, miksi asiaa ei voisi helpottaa opettamalla heille Woltin käyttämistä.  

– Tämä on yksi tapa madaltaa kynnystä käyttää nykyaikaisia palveluita. Seniorit eivät yleensä kysy apua muuta kuin pakkotilanteessa, sillä he haluavat elää mahdollisimman itsenäisesti. Eihän heillä tule edes mieleen kysyä, miten Woltia käytetään. On mahtavaa olla tuottamassa iloa senioreiden arkeen tällä tavoin.

Valtakunnallisessa kampanjassa omaiset voivat “ilmiantaa” senioreita, joista mukaan valitaan 20 henkilöä. Helppyn avustajat opettavat heitä tilaamaan ruokaa Wolt-sovelluksella, ja Wolt tarjoaa ruoat ilmaiseksi. Kampanja alkaa 10. toukokuuta ja kestää viikon verran.

– Avustajamme opettavat senioreita käyttämään sovellusta kädestä pitäen, Kaipainen kertoo.

Kampanja pilotoitiin jo aiemmin, ja se antoi hyvän kokemuksen myös Woltille, sillä ikäihmisten palaute osoittautui tärkeäksi.

– Monet heistä haluavat kotiruokaa, ja pilotoinnin seurauksena Wolt lisäsi sovellukseensa pohtimansa kotiruokaosion, Kaipainen antaa esimerkin.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa