UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Vastuullisuus
Kolumni
Sanna Marinin laukkukohu oli täysin turha maailmassa, jossa vaikuttajamarkkinointi on pahimmillaan hirveää suhmurointia
30.9.2021 13:00
Astuiko Sanna Marin laukkuineen vaikuttajamarkkinoijien varpaille, pohtii Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Mainonta
Vantaan kaupungin koronarokotekampanjalle vapauttava päätös Mainonnan eettiseltä neuvostolta
29.9.2021 10:10
Instagram-kampanjan tavoitteena oli kannustaa nuoria aikuisia ottamaan koronavirusrokote.
Iina Kansonen
Kolumni
Brändiyhteistyöt lisäävät epätasa-arvoa
29.9.2021 20:05
Todellinen tasa-arvo toteutuu vasta, kun selkeästi isompi, vanhempi ja vahvempi brändi haluaa aidosti auttaa ja nostaa nuorempaa, pienempää ja heikompaa brändiä, Nea Barman kirjoittaa.
Nea Barman
Ilmiöt
Miten rajallisilla resursseilla toimiva yritys voi tehdä vastuullisuudesta kilpailuedun? Asiantuntija nostaa esiin kolme tärkeää kohtaa
28.9.2021 14:00
Pienen yrityksen, joka haluaa panostaa vastuullisuuteen, täytyy osata priorisoida, sanoo suhdetoimisto Kramin toimitusjohtaja Riina Jokinen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Mielenkiintoisimmat markkinoinuutiset maailmalta: Isossa-Britanniassa luodaan linjauksia ilmastoaiheiselle mainonnalle
27.9.2021 12:45
Podcastien suosion kasvu ei lakkaa. Facebook kertoi uusista ominaisuuksistaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Uusi selvitys arvioi, miltä vähittäiskauppa näyttää vuonna 2030 – näiden trendien uskotaan korostuvan
23.9.2021 12:40
Future of Retail -selvityksessä luotiin vähittäiskaupan tulevaisuuden skenaarioita ja selvitettiin tulevia trendejä.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Instagram on haitallinen teineille, ja Facebook tietää sen
20.9.2021 13:40
Ikea ja Swedish House Mafia solmivat mielenkiintoisen yhteistyön. Apple esitteli uuden mallistonsa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Eetti-järjestö vastasi nokkelasti Finlaysonin kulutuskriittiseen paitamallistokampanjaan – näin markkinoinnin ammattilaiset kommentoivat tapausta
17.9.2021 14:25
"Jos julkaisee kulutuskriittisen vaatteen, niin kai nyt heidänkin päässään on nähtävissä, että sellaista ideologiaa edustavaa tuotetta ei voida teettää hikipajassa".
Toni Rajamäki
Kolumni
Sosiaalinen vastuu on nyt trendikästä, ja sitä tavoitellessaan moni markkinoija sortuu performatiivisuuteen
15.9.2021 8:00
Sosiaalisen vastuun trendistä huolimatta mainonnassa toistetaan edelleen haitallisia rodullisia ja etnisiä stereotypioita, kirjoittaa Naomi Holopainen.
Naomi Holopainen
Luovuus
Nesteen The Most C02 -Friendly Route –menestyskampanja kohtasi alussa haasteita ja oli jäädä syntymättä kokonaan
9.9.2021 16:05
Talon sisällä usko ei aina ollut katossa, ja myös korona toi omat ongelmansa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Fazerilta innovatiivinen markkinointitempaus: karkkipusseista syntyi iltapuku
9.9.2021 9:20
Fazer haluaa saada ihmiset näkemään roskat raaka-aineina.
Toni Rajamäki
Toimistot
Suomen johtaviin yritysviestinnän asiantuntijayrityksiin kuuluvan Bravuran toimitusjohtaja vaihtuu
8.9.2021 8:45
Uusi toimitusjohtaja Pauliina Tennilä on aiemmin työskennellyt muun muassa Wärtsilällä.
Toni Rajamäki
Brändit
Työhyvinvointipalveluita tarjoava Cuckoo aikoo saada liiketoimintansa lentoon brändiuudistuksen myötä
6.9.2021 8:35
Brändiuudistus on aina riski liiketoiminnalle, mutta oikein tehtynä se nostaa yrityksen täysin uudelle tasolle.
Toni Rajamäki
Brändit
Finnair kommentoi Greenpeacen fossiilimainostempausta: “Mainosten peittäminen on hyvä keino saada huomiota, mutta on tärkeää, että se johtaa myös faktapohjaiseen ja asiaa eteenpäin vievään keskusteluun”
3.9.2021 15:05
Finnairilta painotetaan, että avoin keskustelu on kehityksen edellytys.
Toni Rajamäki
Brändit
Antoiko Hesburger malliesimerkin epäonnistuneesta kriisiviestinnästä? Näin markkinointialan ammattilaiset vastaavat
3.9.2021 13:30
Monien alan ammattilaisten mielestä yhtiön anteeksipyyntö tuli liian myöhään.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Greenpeace vaatii fossiilimainonnan kieltämistä – ympäristöjärjestö peitti Finnairin mainoksen omalla banderollillaan
3.9.2021 8:55
Greenpeacen ilmasto- ja energia-asiantuntijan Olli Tiaisen mukaan valtionyhtiön toiminta on irvokasta.
Toni Rajamäki
Brändit
Kesko lanseerasi uuden kuluttajabrändin K-Auton
2.9.2021 12:35
Kesko kokoaa kaikki autopalvelunsa saman brändin alle.
Toni Rajamäki
Brändit
IPCC:n ilmastoraportti tuskin vaikuttaa merkittävästi brändien toimintaan – “Monilla yrityksillä on jo kunnianhimoiset tavoitteet”, sanoo vastuullisen markkinoinnin edelläkävijä John Grant
2.9.2021 11:40
Monet brändit tekevät enemmän ja puhuvat vähemmän kuin vielä 10 vuotta sitten, alan asiantuntija linjaa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Monivammainen sukulaispoikani ei löydä kaltaisiaan mainoskuvastosta, ja se on ongelma
2.9.2021 10:00
Vammaisuus on mainonnassa tabu, joka jonkun pitäisi rikkoa, kirjoittaa Ulla Koivukoski.
Ulla Koivukoski
Brändit
Miten yrityksestä luodaan oikeasti vastuullinen toimija? Näin vastaa maailman vastuullisimpiin brändeihin kuuluvan Nesteen Heidi Peltonen
1.9.2021 9:05
Kestävä muutos vaatii strategista suunnittelua ja yhteistyötä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Tony Hawk lanseerasi skeittilaudan, jossa on legendan omaa verta
31.8.2021 15:20
Skeittaajalegendan laudat myytiin loppuun 20 minuutissa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Markkinointiviestintätoimisto Superson loi asiakkailleen uudenlaisen työkalun ja e-kirjan auttaakseen brändejä kääntämään vastuullisuusteot kilpailueduksi
31.8.2021 11:15
Supersonin kehittämän CUSP-työkalun avulla löydetään asiakkaalle oikeanlaiset vastuullisuuteen liittyvät näkökulmat.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Yritykset tavoittelevat tänä päivänä ajatusjohtajuutta, mutta mitä se edes tarkoittaa? UPM:n Paula Narkiniemi ja Dentsun Lauri Karolainen kertovat, mistä on kyse
31.8.2021 8:25
"Ultimaattisena tavoitteena on, että oman alan keskustelu ikään kuin omistettaisiin".
Toni Rajamäki
Brändit
Airbnb:lta näyttävä bränditeko: yhtiö majoittaa 20 000 afganistanilaista ilmaiseksi
27.8.2021 13:25
Yhtiö haluaa teollaan näyttää esimerkkiä myös muille yrityksille.
Toni Rajamäki
Kolumni
Nämä kolme trendiä muuttavat markkinointia tulevaisuudessa – oletko varautunut?
27.8.2021 9:10
Markkinoinnin murros on käynnissä, ja se koskettaa jokaista brändiä ja kuluttajaa. Erityisesti kolme trendiä muovaa kuluttajien asenteita ja käytöstä merkittävästi, kirjoittaa Z-sukupolveen kuuluva Elina Mäkelä.
Elina Mäkelä
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.