Luovuus

Fazerilta innovatiivinen markkinointitempaus: karkkipusseista syntyi iltapuku

Fazer haluaa saada ihmiset näkemään roskat raaka-aineina.
Kuva:
Fazer
Fazerilta innovatiivinen markkinointitempaus: karkkipusseista syntyi iltapuku

Muun muassa makeisistaan tunnettu Fazer on aloittanut kampanjan, jolla halutaan tuoda roskat esiin mahdollisina raaka-aineina sekä korostaa kierrätyksen merkitystä.

Kampanjassa suomalaisilta kerättiin tyhjiä karkkipusseja, joista tehtiin iltapuku. Raaka-aineena käytettiin Fazerin Remix-brändin karkkipusseja, ja puvun suunnitteli Joona Rautiainen.

– Haluamme herätellä suomalaiset ajattelemaan arkisia asioita, kuten tyhjää karkkipussia, uudella tavalla. Pussi voi olla raaka-ainetta jollekin ihan uudelle, kuten korulle tai jopa asulle. Ja jos ei itse halua pussia hyödyntää, se kannattaa lajitella muovinkeräykseen, jolloin joku muu hyödyntää materiaalin edelleen, Fazer Makeisten markkinointijohtaja Anne Repo sanoo tiedotteessa.

Iltapuku nähdään Fazerin mainoksissa drag-artisti Miss Divet’n yllä. Osana kampanjaan kuuluu uuden Remix-tuotteen lanseeraus.

Fazer on tehnyt tutkimusta luodakseen ympäristöystävällisempiä pakkausvaihtoehtoja. Yhtiö onkin pystynyt muokkaamaan pakkauskokoja. Fazerin mukaan Remix-pusseista on vuodesta 2019 lähtien pystytty vähentämään muovia jo 70 225 neliömetriä eli lähes kymmenen jalkapallokentällisen verran.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa