Brändit

Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Instagram on haitallinen teineille, ja Facebook tietää sen

Ikea ja Swedish House Mafia solmivat mielenkiintoisen yhteistyön. Apple esitteli uuden mallistonsa.
Kuva:
Unsplash/Dole777
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Instagram on haitallinen teineille, ja Facebook tietää sen

MarkkinointiUutiset listaa maanantaisin edellisen viikon mielenkiintoisimpia markkinointialan uutisia maailmalta. Viime viikolla otsikoihin nousi muun muassa Facebook, jonka tutkimuksissa on selvinnyt huolestuttavia piirteitä Instagramista.

Facebook tietää, että Instagram on haitallinen teineille

Facebookin omistama kuvapalvelu Instagram on haitallinen teineille, ja Facebook tietää sen. The Wall Street Journal -lehti paljasti viime viikolla, että Facebook on tehnyt aiheesta tutkimusta sisäisesti. Tutkimus kertoo, että Instagram pahentaa etenkin teinityttöjen kehonkuvaongelmia. Lisäksi Instagramin sanotaan lisäävän ahdistusta ja masennusta teinien keskuudessa.

Instagramin julkisesta viestinnästä vastaava Karina Newton kommentoi asiaa Instagramin blogissaan ja kertoi yhtiön seisovan tutkimuksen takana. Newton sanoo, että sosiaalisessa mediassa on hyvät ja huonot puolensa ja että Instagram pyrkii tekemään käyttäjiensä kokemuksista mieluisia. Newton muistuttaa myös, että Instagram on jo tehnyt paljon töitä muun muassa kiusaamisen kitkemiseksi.

Joka tapauksessa WSJ:n julkaisema artikkeli asettaa Facebookin ja Instagramin huonoon valoon niin käyttäjien kuin mainostajien silmissä.

Ikea ja Swedish House Mafia luovaan yhteistyöhön

Huonekalujätti Ikea on tunnettu luovista ajatuksistaan. Tällä kertaa ruotsalaisyhtiö osoitti luovuuttaan uudella yhteistyöllään, jossa on mukana maailmalla vuosien ajan menestystä nauttinut dj-ryhmä Swedish House Mafia. Ikean ja Swedish House Mafian yhteistyön tarkoituksena on tutkia parhaita ratkaisuja musiikin tekemiseen ja kuuntelemiseen kotona. Toisin sanoen Ikea voi kehittää bändin kanssa esimerkiksi musiikin tekemiseen soveltuvia työpöytiä. Ikean tiedotteen mukaan yhteistyössä syntyvät tuotteet tuodaan myyntiin vuoden päästä.

Mailchimp myydään 12 miljardilla dollarilla

Sähköpostimarkkinointialustana tunnetuksi tullut Mailchimp myydään 12 miljardilla dollarilla rahoitusohjelmistoihin erikoistuneelle Intuitille, joka haluaa tehdä palvelusta “pienten yrityksien kasvun keskuksen”. Monille suomalaisille tuttu Mailchimp on tänä päivänä paljon muutakin kuin sähköpostimarkkinoinnin alusta, ja palvelua mainostetaankin kokonaisvaltaisena markkinointialustana. Yrityskauppa tuo mojovan potin myös Mailchimpin vanhoille työntekijöille, joista kukin saa Intuitin osakkeita vajaan 170 000 dollarin edestä.

Applen uusi mallisto julki

Viime viikolla nähtiin odotettu Applen lanseeraustilaisuus, jossa esiteltiin uudet iPhone-puhelimet, uudet iPad-tabletit ja uusi Apple Watch -älykello. Ennakkoon yksi mielenkiintoisimmista puheenaiheista oli tuotteiden hinnat, ja asiakkaat saivat siihen liittyen hyviä uutisia, sillä hinnat eivät ole nousseet pilviin. Halvimman iPhone 13 -malliston puhelimen eli iPhone 13 Minin hinnat alkavat 729 dollarista eli noin 617 eurosta. Uuden malliston tuotteita voi jo ennakkotilata. Suomessa Minin hinnat alkavat reilusta 800 eurosta.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa