UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Vastuullisuus
Luovuus
Republic ja Studeo tekevät taas yhteiskunnallisesti vaikuttavaa kampanjaa – tällä kertaa pyritään parantamaan lukiolaisten hyvinvointia
19.11.2021 14:45
Studeon kampanjassa tavoitellaan ilonpalautusideoita, jotka auttaisivat lukiolaisia voimaan paremmin.
Toni Rajamäki
Luovuus
Koitos-mainoskilpailu polkaistiin käyntiin – markkinoinnin ammattilaiset ratkovat Mieli ry:n antamaa kampanjahaastetta
18.11.2021 11:55
Voittajakampanja julkaistaan alkuvuodesta 2022.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomeen lanseerattiin uusi kotimainen ilmastomerkki – ”Yritykset hyötyvät kokonaisvaltaisesta konseptista”
18.11.2021 10:40
Gaia Carbon Neutral -merkki voi helpottaa yrityksiä hiilineutraaliudesta ja sen hyödyistä viestimisessä.
Minna Lehto
Mainonta
Arla haastettiin Ruotsissa oikeuteen ilmastoviestintänsä takia – näin yhtiö vastaa
17.11.2021 11:30
Arlan mukaan on tärkeää, että kestävään kehitykseen liittyvään viestintään luodaan selkeät pelisäännöt.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Markkinoijat aikovat käyttää enemmän rahaa verkkokauppaan ja sisällöntuottajiin – uusi raportti auttaa kohtaamaan ensi vuoden haasteet
17.11.2021 10:10
WARC julkaisi kyselypohjaisen raportin, joka kokoaa yhteen 1500 markkinoijan näkemyksiä.
Minna Lehto
Brändit
Neste tuottaa uusiutuvaa lentopolttoainetta maailman toiseksi vilkkaimmalle lentokentälle – kyseessä ilmailualan ensimmäinen kiertotalouskokeilu Yhdysvalloissa
15.11.2021 12:40
Pilottihankkeessa tarkastellaan muun muassa uusiutuvan lentopolttoaineen kaupallista soveltuvuutta.
Minna Lehto
Ilmiöt
Duunitori haluaa reilumpaa rekrytointia – työnantajat voivat nyt tehdä palvelussa monimuotoisuuslupauksen
15.11.2021 10:10
Monimuotoisuuslupauksesta oli mukana päättämässä 16-vuotias Vilma Hoviniemi, joka pääsi olemaan päivän ajan Duunitorin toimitusjohtaja.
Toni Rajamäki
Brändit
Uusi sivusto avaa K-ryhmän tuotteiden toimitusketjuja – ”Yrityksiltä odotetaan entistä avoimempaa tietoa siitä, mistä tuotteet ovat kotoisin”
11.11.2021 10:00
Tuotteiden jäljillä -sivusto avaa K-ryhmän omien tonnikalasäilykkeiden, ruusujen, t-paidan ja puutavaran alkuperää sekä reittiä.
Minna Lehto
Brändit
Atriasta maailman ensimmäinen toimija, joka kertoo possutuotteidensa hiilijalanjäljen pakkauksissaan
10.11.2021 13:50
Aiemmin yritys toi hiilijalanjälkimerkinnän kaikkiin kanatuotteisiinsa.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Mediamoguli vaatii potkuja McDonald’sin pomolle, Michael Kors avasi salaisen Bond-kasinon
8.11.2021 12:45
Allen Media Groupin toimitusjohtaja Byron Allen lähestyi pikaruokaketjun hallitusta ja vaati potkuja nykyiselle toimitusjohtajalle. Markkinoinnin alalla puhuttiin viime viikolla myös muotibrändeistä.
Toni Rajamäki
Media
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Publicis voittamassa Facebookin mediakumppanuuskisan
1.11.2021 13:30
Facebook valtasi otsikot viime viikolla. Uudelleenbrändäyksen lisäksi keskustelua käytiin yhtiön mediakumppanikilpailutuksesta.
Toni Rajamäki
Luovuus
Wärtsilän markkinointikampanjassa käytettiin poikkeuksellista luovuutta, jolla taklattiin yhtä isoa B2B-markkinoinnin ongelmakohtaa – ja se näkyi tuloksissa
1.11.2021 11:30
Wärtsilä Energy saavutti kampanjallaan ennätyksellisen medianäkyvyyden.
Toni Rajamäki
Luovuus
Save Salla -kampanja rohmusi tällä kertaa palkintoja Clio Sports Awards -kilpailussa
1.11.2021 10:45
Kampanja on voittanut lukuisia palkintoja monissa kansainvälisissä mittelöissä.
Toni Rajamäki
Brändit
Fazerilta Suomen ensimmäinen täysin kierrätysmuovista valmistettu ruokapakkaus – "Olemme edelläkävijä ja näytämme suuntaa koko elintarvikealalla"
26.10.2021 13:35
Muutoksen ansiosta uuden muovin käyttö vähenee 24 000 kilolla joka vuosi.
Minna Lehto
Brändit
Tällä tavoin Paulig rakensi kaupunkikahvibrändistään jättimenestyksen
25.10.2021 11:05
Kaupunkikahvikonsepti syntyi 1950-luvulla lanseeratun tuotteen inspiroimana.
Toni Rajamäki
Luovuus
Bob the Robot toteutti innovatiivisen virtuaalivaikuttajakampanjan, joka herätti brändien, vaikuttajien ja kuluttajien kiinnostuksen
20.10.2021 12:20
Kampanjalla annetaan kasvot nuorten mielenterveysongelmille ja kerätään varoja Mieli ry:lle.
Toni Rajamäki
Brändit
Neste ja Hesburger kiertotalousyhteistyöhön – yli 300 ravintolan paistoöljy uusiutuvaksi dieseliksi
19.10.2021 9:05
Yhteistyön avulla Hesburgerin kuljetusten kasvihuonekaasupäästöt vähenevät merkittävästi.
Minna Lehto
Brändit
Huonekalubrändi Iskun toimitusjohtaja vaatii: “Kilpailutuksiin on saatava vahvat ilmastokriteerit, ettei halpatuonti syrjäytä ilmastovastuullista kotimaista tuotantoa”
13.10.2021 13:30
Isku lähtee mukaan Niemi40-kampanjaan, jossa haastetaan yrityksiä kunnianhimoisiin ilmastotavoitteisiin.
Toni Rajamäki
Luovuus
Suomalainen menestyskampanja Save Salla sai taas kansainvälistä tunnustusta
13.10.2021 8:05
Save Salla on kaikkien aikojen palkituin suomalaisen mainostajan kampanja.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Vihreiden verkkokauppojen uskotaan olevan tulevaisuuden menestyjiä
8.10.2021 13:10
Vastuullisuuden korostuminen näkyy myös verkkokaupassa, kertoo Postin tutkimus.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset selvitti: Näitä vastuullisuusteemoja kannattaa korostaa yritysviestinnässä
8.10.2021 11:10
Paljon esillä olevat ekologisuus ja diversiteetti eivät ole suomalaisten eniten suosimia vastuullisuusteemoja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Miten Qatarin “kauhukisojen” yhteistyökumppanien pitäisi toimia? Asiantuntija Erkko Simsiön mukaan brändeille ei ole yhtä oikeaa toimintamallia
7.10.2021 9:15
Jalkapallon MM-kisojen ympärillä on riittänyt kohuja, jotka ovat saaneet sponsorit varpailleen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Yli 60 prosenttia suomalaisista ärsyyntyy yritysten vastuullisuusviestinnästä vähintään joskus
6.10.2021 12:10
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan monet suomalaiset haluavat tehdä kestäviä ostopäätöksiä, mutta monet kokevat vastuullisuusviestinnän ärsyttäväksi.
Toni Rajamäki
Brändit
Meira tuo markkinoille Suomen ensimmäisen lohkoketjuteknologian avulla jäljitettävän tuotesarjan – "Alkuperän ja vastuullisten tuotantotapojen todentaminen on erityisen tärkeää"
6.10.2021 10:20
Lohkoketjuteknologia tarjoaa hankintaketjuihin läpinäkyvyyttä, jota kuluttajat vaativat tänä päivänä.
Minna Lehto
Kolumni
Rahalla ei saa rakkautta – kehnoa markkinointiviestintää kylläkin
5.10.2021 8:15
Osa markkinointiviestinnän ammattilaisista on valmis olemaan mukana eettisesti arveluttavissa hankkeissa, koska raha määrää. Raha ei kuitenkaan tuo aitoa ja toimivaa kumppanuutta, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.