UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Vastuullisuus
Digitaalisuus
“Ruotsin verkkokauppa on Suomen omaa edellä noin viisi vuotta” – Klarnan maajohtaja Jacob Segercrantz kertoo, mihin suomalaisten verkkokauppojen pitäisi panostaa
5.4.2022 10:15
Segercrantzin mukaan suomalaisilla verkkokaupoilla on muutamia kipupisteitä, joihin olisi syytä kiinnittää huomiota.
Toni Rajamäki
Brändit
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut maaliskuussa
4.4.2022 9:35
Muun muassa Anssi Järvisen arvio Teboilin tilanteesta ja Marica Thorénin kolumni miesselittäjästä kiinnostivat lukijoita maaliskuussa.
Toimitus
Luovuus
Markkinoinnin ammattilaiset kertovat, mitkä suomalaiset kampanjat ovat tehneet viime vuosina suurimman vaikutuksen
1.4.2022 13:25
Kyselyssä esiin nousi monia tuttuja kampanjoita, kuten Porisuhdeneuvoja ja Virtuaalivaikuttaja Myrsky.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Iso osa kuluttajista ei aio ostaa Venäjällä jatkavien suomalaisyritysten tuotteita tai palveluita – näitä brändejä on boikotoitu
31.3.2022 13:10
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan suomalaiset ovat valmiita äänestämään jaloillaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Hesburgerin hidas poistuminen Venäjältä on synnyttänyt keskustelua – toimitusjohtaja Kari Salmela kommentoi tilannetta
29.3.2022 12:20
Hesburger kertoo olevansa huolissaan kansallistamiskeskustelusta.
Toni Rajamäki
Brändit
Satu Otala siirtyy Kamuxilta Starkin viestintäjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi
29.3.2022 11:40
Kokenut Otala on työskennellyt useiden tunnettujen brändien markkinoinnin johdossa.
Toni Rajamäki
Brändit
Swappie tuo Suomeen puhelinautomaatit, joissa voi myydä tai ostaa älypuhelimia
28.3.2022 12:55
Yritys haluaa tehdä kunnostetuista älypuhelimista valtavirtaa.
Minna Lehto
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Burger King laski hampurilaisensa hintaa polttoaineen hinnan nousun takia, Nestlé teki uusia Venäjä-päätöksiä
28.3.2022 13:10
Burger King teki viime viikolla Ranskassa ja Belgiassa näyttävän kampanjan.
Toni Rajamäki
Brändit
Markkinoinnin asiantuntijat yksimielisiä: Kohun keskelle joutunut Nokian Renkaat antoi malliesimerkin heikosta viestinnästä
25.3.2022 14:00
Nokian Renkaat aikoo jatkaa toimintaansa Venäjällä, mikä on suututtanut monet suomalaiset.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaiset ovat lähes yksimielisiä siitä, että yritysten pitäisi lopettaa kaikki toimintansa Venäjällä – nämä suomalaisyritykset ovat jättäneet negatiivisimman kuvan kuluttajiin
25.3.2022 11:45
61 prosenttia suomalaisista valmiina boikotoimaan Venäjällä jatkavia yrityksiä.
Toni Rajamäki
Brändit
Kuluttajat ovat puhuneet: Valio menetti ykkössijansa Suomen vastuullisimpien brändien listauksessa
24.3.2022 9:35
Vastuullisuuslistauksessa pärjäsivät elintarvike- ja päivittäistavarabrändien lisäksi vapaa-aikaan ja matkustamisen liittyvät brändit.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
“Olemme luoneet materiaalia kertoaksemme totuuden” – Näin ukrainalaiset mainos- ja PR-toimistot työskentelevät sodan keskellä
23.3.2022 13:35
Ukrainalaiset toimistot ovat vahvasti mukana puolustamassa maataan.
Toni Rajamäki
Toimistot
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Viime vuoden menestyneimmät toimistot selvillä, Duolingo säväytti nerokkaalla kampanjallaan
21.3.2022 14:45
Markkinoinnin asiantuntijaorganisaatio WARC julkisti viime viikolla vuoden 2021 markkinointialan menestyjät. Ukraina-uutisoinnissa puhetta riitti brändeistä, jotka eivät ole ryhtyneet Venäjä-boikottiin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Energia-alan markkinoinnissa pitäisi olla selkeämmät pelisäännöt, sanoo Rototecin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Joanna Viileinen
21.3.2022 11:15
Sääntelyn lisäksi avainasemassa on yhteistyö – sekä yritysten sisällä että eri alojen välillä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Microsoft rakentaa datakeskusalueen Suomeen – ”Pilvilaskentaa voidaan hyödyntää entistä tehokkaammin”
18.3.2022 11:50
Uusi datakeskusalue rakennetaan pääkaupunkiseudulle. Alue tarjoaa tietoturvallisia palveluja ja mahdollisuuden säilyttää dataa Suomessa.
Minna Lehto
Ilmiöt
Hyvän viestintäkulttuurin ylläpito ja vihapuheen kitkeminen kuuluu ennen kaikkea toimittajille, kertoo tuore kysely
18.3.2022 10:05
Suomalaiset toimittajat kokevat, että sosiaalinen media on suurimpia syitä viestintäkulttuurin muutokseen.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Markkinoinnin asiantuntijat: Yritysten täytyy ottaa kantaa isoihin kriiseihin – vähintäänkin sisäisesti
16.3.2022 14:00
“Auttamisesta kertomista on turha demonisoida”, sanoo Leena Komulainen.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Venäjä-boikotit ja ukrainalaisten auttaminen jälleen tapetilla
14.3.2022 14:45
Yritysten kannanotot liittyen Venäjän sotatoimiin jatkuivat viime viikolla.
Toni Rajamäki
Kolumni
Sota on sota vaikka voissa paistaisi, eikä aihetta ole syytä somistella sanavalinnoilla
15.3.2022 7:05
Jotkut organisaatiot välttelevät viestinnässään sota-sanan käyttöä. Se tuntuu vastuuttomalta valinnalta, kirjoittaa MarkkinointiUutisten päätoimittaja Iina Kansonen.
Iina Kansonen
Toimistot
Mainostoimisto Kuubi panostaa entistä vahvemmin teknologiaan, joka on B2B-markkinoinnin tulevaisuutta
14.3.2022 10:40
Kuubi on suunnitellut ja toteuttanut ensimmäisenä suomalaisena mainostoimistona virtuaalisia showroomeja.
Toni Rajamäki
Kolumni
Miten vastuullinen markkinoija toimii, kun Euroopassa soditaan?
14.3.2022 9:10
Sopivan markkinointiviestin luominen saattaa juuri nyt tuntua vaikealta. Mutta jos se on suurimpia haasteitasi, kannattaa olla kiitollinen siitä, että sinulla on kaikki hyvin, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Ilmiöt
Selvitys: Startup-kampus Maria 01:lla merkittävä vaikutus yhteiskuntaan – yritykset keräsivät rahoitusta viime vuonna 358 miljoonaa euroa
11.3.2022 13:05
Raportin mukaan kampuksen yritykset vaikuttavat positiivisesti erityisesti yhteiskuntaan ja tiedon lisäämiseen.
Minna Lehto
Brändit
H&M lahjoittaa 1,5 miljoonaa euroa auttaakseen ukrainalaisia
10.3.2022 14:10
Vaatejätti kohdistaa avun Unicefille ja UNHCR:lle.
Toni Rajamäki
Luovuus
Tempaus nostaa esiin yritysten palkkaeroja – ”Jos twiittaat naistenpäivästä, jaan teidän sukupuolten välisen palkkaeronne”
9.3.2022 12:40
Naistenpäivän tempauksena toteutettu botti julkaisee Twitter-käyttäjien nähtäväksi sukupuolten välisiä palkkaeroja. Postauksissa ei kerrota kontekstia palkkaeroille.
Minna Lehto
Brändit
Coca-Cola, Pepsi, McDonald’s ja Starbucks keskeyttävät toimintansa Venäjällä – useilta tunnetuilta brändeiltä odotetaan yhä vastaavaa päätöstä
9.3.2022 10:40
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.