UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Vastuullisuus
Ilmiöt
Tutkimus: Sosiaalisessa markkinoinnissa ei aina kannata lähteä liikkeelle yksilöihin vetoamisella
10.5.2022 11:10
Ulla-Maija Sutinen esittää väitöskirjassaan, kuinka ruokahävikin vähentämistä voidaan edistää sosiokulttuuriseen muutokseen pyrkivän sosiaalisen markkinoinnin avulla.
Toni Rajamäki
Toimistot
Greenpeace korostaa markkinointitoimistojen roolia ilmastonmuutoksen torjumisessa
10.5.2022 8:40
Greenpeacen aktivistit valtasivat lavan Vuoden huiput -kisassa herätelläkseen markkinoijia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Teknologiajättien mainosinvestoinnit kasvavat nopeimmin, Elon Muskista saattaa tulla Twitterin toimitusjohtaja
9.5.2022 12:05
Globaalien teknologiayhtiöiden mainosinvestoinnit nousivat liki 50 miljardiin dollariin, Twitter on saamassa uuden väliaikaisen toimitusjohtajan ja globaali televisiomainonta laski viime vuonna.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Inna-Pirjetta Lahti ja Tuomo Meretniemi kirjoittivat kirjan, joka voi avata yrityksille täysin uuden maailman
11.5.2022 8:25
“Kun omasta vastuullisuudesta osaa viestiä ymmärrettävästi, yritys saa siitä kilpailuetua”, sanoo Tuomo Meretniemi.
Toni Rajamäki
Brändit
Paulig on saanut päätökseen liiketoimintansa myynnin Venäjällä – brändi poistuu asteittain maasta seuraavien kuukausien aikana
6.5.2022 8:45
Pauligin brändit ja reseptit eivät sisälly kauppaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Vaisala nousi Euroopan ilmastojohtajien terävimpään kärkeen – yhteensä 20 suomalaisyritystä mukana FT:n listalla
6.5.2022 8:35
Vaisala nousi 14. sijalta viidenneksi. Suomalaisista seuraavana tulevat Fortum ja Tokmanni.
Toni Rajamäki
Brändit
Neste yhteistyöhön supersuositun Coldplay-yhtyeen kanssa: maailmankiertueen hiilidioksidipäästöt puolitetaan suomalaisvoimin
5.5.2022 15:20
Neste toimittaa Coldplaylle uusiutuvaa lentopolttoainetta lentomatkojen päästöjen vähentämiseksi.
Toni Rajamäki
Toimistot
Kahdelle suomalaistoimistolle tunnustusta Fast Companyn maailmaa muuttavien ideoiden kilpailussa
5.5.2022 8:50
House of Laplandin Salla 2032 -kampanja voitti oman sarjansa, TBWA\Helsingin työ ylsi finaaliporukkaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
EA Sports taklaa jääkiekon yhtä suurta ongelmaa vaikuttajamarkkinoinnin avulla – “Rasismia ja homofobiaa ei enää sallita pukuhuoneessa tai jäällä”
3.5.2022 10:00
Kampanjan keulahahmona on ex-jääkiekkoilija Janne Puhakka, joka tuli kaapista ulos vuonna 2019.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Liki neljäsosa suomalaisista aikoo kuluttaa aiempaa kestävämmin IPCC:n tuoreen ilmastoraportin tulosten seurauksena
29.4.2022 11:50
Etenkin nuoret aikuiset ovat valmiita muuttamaan kulutustottumuksiaan. Liki puolet suomalaisista kokee, että aiemmat muutokset ovat riittäviä.
Toni Rajamäki
Mainonta
Fortumin fossiilimainos ylivoimaiseen voittoon Vuoden huiputus -kilpailussa
29.4.2022 9:05
Greenpeacen järjestämässä kilpailussa valittiin kuluneen vuoden törkein tai harhaanjohtavin fossiilimainos.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tällaisia ilmastotekoja suomalaiskuluttajat ovat tehneet: kierrättäminen ja pikamuodin karsiminen suosiossa, rahalahjoitukset vain harvojen juttu
28.4.2022 13:50
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimuksen mukaan monet suomalaiset ovat tehneet ympäristön kannalta aiempaa kestävämpiä ratkaisuja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalainen teknologiayhtiö lanseerasi maailman ensimmäisen avoimen vaikuttavuusdata-alustan – “Vaikutusdatasta on puuttunut läpinäkyvyys ja vertailukelpoisuus”
28.4.2022 9:35
Uprightin ensimmäinen versio sisältää dataa jopa yli 700 yrityksestä.
Toni Rajamäki
Brändit
Vincit on isoista yrityksistä Suomen paras työnantaja – mutta miksi, toimitusjohtaja Julius Manni?
27.4.2022 18:00
Työntekijälähtöisyys on Vincitin DNA:ssa, mikä näkyy monilla eri tavoilla.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Eläinten oikeuksia puolustava Peta kasvatti kampanjallaan McDonald’sin myyntiä
25.4.2022 13:15
McDonald's sai yllättävää vetoapua kasvipohjaisen hampurilaisen myyntiin. Netflix harkitsee mainosten tuomista palveluunsa. Disney on luonut emotionaalisimman siteen kuluttajiin, kertoo tuore tutkimus
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmannin asiakkaat voivat jatkossa valita uusiutuvalla energialla toteutetun kotiinkuljetuksen
20.4.2022 9:10
Kauppaketju on aloittanut yhteistyön ruotsalaisen Budbeen kanssa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Oikotie avasi nettipalvelun, jolla etsitään työpaikkoja ukrainalaisille
19.4.2022 10:50
Sivustolla työnantajat voivat kohdistaa työpaikkailmoituksia ukrainalaisille.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Lue täältä MarkkinointiUutisten alkuvuoden suurennuslasijutut
15.4.2022 9:00
Tänä vuonna MarkkinointiUutiset on kirjoittanut muun muassa siitä, kuinka ympäristöväittämistä tuli myyntivaltti ja miksi Riku Vassinen päätti siirtyä Hasan & Partnersin toimitusjohtajaksi.
Toimitus
Brändit
Hesburgerin toiminta Venäjällä loppuu huhtikuun aikana
12.4.2022 10:45
Pikaruokaketjun hidas vetäytyminen Venäjältä on aiheuttanut aiemmin keskustelua.
Toni Rajamäki
Kolumni
Laki ei kiellä epäeettisyyttä – etenkään Venäjän laki
12.4.2022 10:10
Yrityksen arvot eivät ohjaa bisnestä, vaan ihmisiä bisneksessä, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Brändit
Nokia vetäytyy Venäjältä
12.4.2022 9:50
Yhtiö on jo aiemmin keskeyttänyt toimitukset ja kaiken uuden liiketoiminnan Venäjällä.
Toni Rajamäki
Brändit
“Ei, emme ole vielä Suomen vastuullisin brändi” – tällaista viestintää vastuullisuusasiantuntija toivoisi näkevänsä SBI-voittajilta
8.4.2022 12:20
Sustainable Brand Index -tutkimuksessa menestyneiden yritysten viestinnästä on käyty kiivasta keskustelua.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Myrsky mekasti Grand Onessa ja teki historiaa, TBWA\Helsinki jälleen Vuoden yritys
7.4.2022 23:30
Bob the Robotin virtuaalivaikuttaja voitti kampanjapuolen Grand Prix’n ja viisi eri sarjaa.
Toni Rajamäki
Mainonta
Lidl ja Folk Finland juhlivat Voitto-mainoselokuvakilpailussa
6.4.2022 14:00
Lidl voitti kilpailussa neljä palkintoa, joista yksi oli Grand Prix.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Elina Koivisto selvitti datan avulla, kuinka vaikuttavia Suomen vastuullisimmaksi äänestetyt brändit tosiasiassa ovat: ”Mielikuvat eivät aina vastaa todellisuutta”
6.4.2022 7:05
Yritysten ja brändien vastuullisuutta ei voi mitata kuluttajien mielikuvilla, Upright Projectin markkinointijohtaja Elina Koivisto muistuttaa.
Iina Kansonen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.